Scooter – Παπιά - 125
Εμφανίσεις: 735
 

Honda-Monkey-Pearl Nebula Red Ross White-1

O Μπόμπος της Honda είναι μια από τις πιο εμβληματικές μορφές με τις ρίζες της να είναι βαθιά χωμένες στη δεκαετία του ’80 –με ξεκράνωτους νεαρούς με αμάνικα μπλουζάκια να σουζάρουν έξω από τα σχολεία και τους 50άρηδες κινητήρες ξεχειλωμένους στα 102 κυβικά! Είναι πολλοί εκείνοι που κοιτούν με νοσταλγία εκείνη την εποχή, όχι μόνο επειδή τότε ήταν νέοι, αλλά κι επειδή αυτά τα πλακατζίδικα μηχανάκια έπαψαν να υπάρχουν στην αρχική τους μορφή. Ο made in Japan Μπόμπος, το Honda Z50 σε διάφορες εκδόσεις δηλαδή, αφού έγραψε χρυσές σελίδες στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, έπεσε θύμα της ανατίμησης του γιεν, της αύξησης του βιοτικού επιπέδου στην Ιαπωνία και της κατάργησης των φοροαπαλλαγών στις εξαγωγές στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κι έφτανε στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του ’90 τόσο ακριβός, ώστε να είναι ασύμφορο πλέον να εισαχθεί (παρά μόνο κατά παραγγελία). Ακολούθησαν τα κινέζικα αντίγραφα με σημαντικές βελτιώσεις (π.χ. δισκόφρενα, καλύτερα πιρούνια, περισσότερα κυβικά) αλλά συχνά και με προβλήματα στον έλεγχο ποιότητας κατασκευής, όμως μ’ αυτόν τον τρόπο ο Μπόμπος δεν έλειψε ποτέ ως εικόνα από τους δρόμους (στην Ελλάδα), από τα τροχόσπιτα και τα σκάφη (εκτός Ελλάδος). Σε χώρες όπως η Γερμανία δημιουργήθηκε ένα πολύ ισχυρό ρεύμα που αγκάλιασε τους κινέζικους Μπόμπους και δημιουργήθηκαν τεράστιες ποσότητες και ποικιλία εξαρτημάτων βελτίωσης.

Honda-Monkey-2018-details-6-instrumentation

Με ψηφιακό ταχύμετρο...

Αυτή την αγάπη είδε τώρα η Honda και μας προσέφερε για άλλη μια φορά έναν τελείως ανανεωμένο Μπόμπο. Το Honda Monkey (παρένθεση για την ονομασία, Monkey ήταν μία μόνο από τις πολλές παλιές εκδόσεις του Ζ50, με μεγάλο ρεζερβουάρ –adventure θα το λέγαμε σήμερα, όμως πλέον η λέξη χαρακτηρίζει το μοντέλο, περίπου όπως εμείς στην Ελλάδα λέμε «Μπόμπος», κλείνει η παρένθεση) του 2018 δεν είναι πια 50άρι, αλλά ψεκαστό 125cc με απόδοση 9,25hp και μάλλον υπεραισιόδοξη κατανάλωση 1,40lt/100km που ανακοινώνει το εργοστάσιο (η πραγματική πάντως δεν πρέπει να απέχει και πολύ), δισκόφρενα εμπρός και πίσω, φώτα LED, ψηφιακή οθόνη, ΑΒS με μονάδα IMU (που ελέγχει μόνο το edo – δεν είναι cornering ABS, αλλά εντάξει ας μην είμαστε και υπερβολικοί…) και αντεστραμμένο πιρούνι. Οι τροχοί δεν είναι πια 8in αλλά 12in με χοντρά τρακτερωτά λάστιχα (ανέκαθεν ο Μπόμπος είχε off road λάστιχα και ψηλό χρώμιο φτερό), πράγμα που προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στην οδική συμπεριφορά. Το βάρος του είναι μόνο 107kg με καύσιμα και το ύψος της σέλας είναι χαμηλό στα 776mm αλλά ταυτόχρονα και αρκετά φυσιολογικό ώστε να χωρούν επάνω του τα περισσότερα αναστήματα. Ο σχεδιασμός είναι κλασικός (για Μπόμπο) με ρετρό αναφορές π.χ. στο ρεζερβουάρ που έχει σχήμα που παραπέμπει περισσότερο στα πρώτα μοντέλα (αντί για τα τελευταία που είχε σχήμα σταγόνας), ενώ τα χοντρά λάστιχα στους μεγάλους τροχούς δίνουν μια αίσθηση mini muscle bike.

Honda-Monkey-2018-details-9-engine-right

Κινητήρας με οριζόντιο κύλινδρο και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο αλλά με 125cc και 9,25 ίππους.

Το Honda Monkey αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι σε κόστος περίπου στα τέσσερα χιλιάρικα. Διαβάστε περισσότερα για το Honda Monkey του 2018 στην επίσημη ανακοίνωση της Honda μαζί με ένα ενδιαφέρον χρονολόγιο για την ιστορία του Μπόμπου.               

«2018 HONDA MONKEY

Το εμβληματικό, mini-bike της Honda επιστρέφει πλήρως ανανεωμένο, με χαρακτηριστικά σύγχρονης εποχής. Βασισμένο στο ρετρό στυλ του πρώτου μοντέλου πλαισιώνεται από μοντέρνες, ποιοτικές πινελιές όπως ανεστραμμένο πιρούνι USD, διπλά πίσω αμορτισέρ, όργανα LCD, ABS βασισμένο σε IMU (Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας) και full φώτα LED. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 125cc αποδίδει ισχύ 6,9kW (9,25hp), με κατανάλωση 67km/litre (1,49lt100km), το βάρος με τα υγρά (wet weight) είναι μόλις 107kg.      

1. Εισαγωγή 

Το Honda Monkey - περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – παρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η δημοτικότητά του οφείλεται σε μία χαριτωμένη, αξιαγάπητη σχεδίαση, στις λιλιπούτειες διαστάσεις, και στο πολύ χαμηλό βάρος, που το έκανε άκρως απολαυστικό στην πόλη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey - είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλούς κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Aπό εκεί και μετά το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Honda-Monkey-2018-details-3-seat

Ομορφη παχιά και ραφτή σέλα, αλλά κοντή. Βέβαια, ο Μπόμος ήταν πάντα μονόσελος...

Λόγω του απολαυστικού και ευκολοδήγητου χαρακτήρα του, κατάφερε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όσο και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

2. Παρουσίαση μοντέλου

-Κομψά, βαμμένα και χρωμιωμένα εξαρτήματα παραπέμπουν στο πρώτο μοντέλο

-Αερόψυκτος κινητήρας 125cc αποδίδει 6,9kW (9,25hp), ροπή 11Nm και κατανάλωση 67km/l

- Ατσάλινο πλαίσιο, μοντέρνο ανεστραμμένο πιρούνι USD, δύο πίσω αμορτισέρ και ελαστικά διαμέτρου 12-ιντσών

- Βάρος με τα υγρά 107kg, με μεταξόνιο 1155mm και ύψος σέλας 775mm

- Premium φώτα All-LED

Μετά την επιτυχία του δυναμικού MSX125, που ικανοποιεί την ανάγκη για ένα μοντέρνο, μικρό δίτροχο πόλης, ήρθε η ώρα για την επιστροφή του Monkey που έμελλε να ξαναγεννηθεί και να ετοιμαστεί για την πόλη του 21ου αιώνα.

Όπως είναι φυσικό, το στυλ του κλασικού Monkey έπρεπε να αποτελέσει έμπνευση για το νέο μοντέλο. Μία τραπεζοειδής σιλουέτα αναδεικνύει το συμπαγές μήκος, προσθέτοντας βάθος και ουσία στη σχεδίαση του. Απλές καμπύλες επιφάνειες είναι σχεδιασμένες ανεξάρτητα μεταξύ τους.

Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ καυσίμου 5,6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, προσελκύει το βλέμμα ενώ φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D λογότυπο Old Wing Honda. Χρωμιωμένα ατσάλινα εμπρός και πίσω, ψηλά φτερά, το χαρακτηριστικό ανάγλυφο κάλυμμα  της εξάτμισης, οι στρογγυλοί καθρέπτες και το ψηλό τιμόνι – όλα αποτίουν φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

Honda-Monkey-2018-details-8-front-disc

Ο Μπόμπος του 2018 έχει ζάντα 12in κι όχι 8in, πράγμα που περιμένουμε ότι θα του δώσει ένα πολύ πιο αξιόπιστο πάτημα στο δρόμο.

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στη νέα εκδοχή μιας κλασικής φιλοσοφίας: ψηφιακό LCD όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που χαιρετά με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού και δείκτης στάθμης καυσίμου, φώτα LED, κλειδί κυματοειδούς κοπής  (που επίσης φέρει το έμβλημα Old Wing) περιλαμβάνει σύστημα ‘απόκρισης’ με  τα φώτα να αναβοσβήνουν μέσω ενός μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο  ABS λειτουργεί μέσω IMU για να μειώσει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα. 

Αναφορικά με τον κινητήρα, πιστός στις ρίζες του, ο οριζόντιος μονοκύλινδρος SOHC 125cc του Monkey είναι απλός, ανθεκτικός και ρυθμισμένος για ωφέλιμες επιδόσεις στην πόλη. Αερόψυκτος, με διάμετρο και διαδρομή 52.4 x 57.9mm και λόγο συμπίεσης 9.3:1, τροφοδοσία  PGM-FI, αποδίδει 6,9kW στις 7,000rpm και 11Nm στις 5.250rpm. Το κιβώτιο είναι 4-τάχυτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 67km/l (WMTC mode).

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει ρυθμιστεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε ποικίλες συνθήκες που θα συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο κυκλικό σχεδιαστικό θέμα που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσικλέτα.

Το μεταξόνιο είναι 1155mm, με κάστερ/ίχνος στα 25°/82mm και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος μαζί με τα υγρά (Wet weight) είναι μόλις 107kg, με ύψος σέλας 775mm. Η πολυτελής σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.

Honda-Monkey 2018-Banana Yellow Ross White-3

Το εμπρός ανάποδο πιρούνι (USD) φέρει premium φινίρισμα Alumite και συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ με διαδρομή άξονα 104mm. Η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 160mm. Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS βασισμένο σε IMU. Φαρδιά block pattern ελαστικά 12 ιντσών προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Το 2018 Monkey 125 θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς:

Banana Yellow/Ross White

Pearl Nebula Red/Ross White

Pearl Shining Black/Ross White

Honda-Monkey-Pearl Shining Black Ross White

Σε άσπρο μαύρο χρώμα έχει πολύ επίσημη όψη...

3. Ορόσημα Monkey

1961

Honda-1961 Monkey

Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και κινητήρα 3.1kW 49cc.  

1963

Honda-1963 Monkey

Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξάγεται σε Β. Αμερική και Ευρώπη. 

1967

Honda-1967 Monkey

Το πρώτο μοντέλο που πωλείται στην Ιαπωνία – με αναδιπλούμενη σέλα

1970

Honda-1970 Monkey

Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

1978

Honda-1978 Monkey

Το πρώτο μοντέλο με ειδικό (custom) ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας

1984

Honda-1984 Monkey

Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ‘Gold’

1987

Honda-1987 Monkey-twin-spar-frame

Μοντέλο ‘R’ με πλαίσιο twin tube και υδραυλικό εμπρός δισκόφρενο

1991

Honda-1991 Monkey-Baja

Μοντέλο ‘Baja’, off-road στυλ με διπλούς προβολείς

2004 Special

Honda-2004 Monkey

Με χρώματα της CB750F που κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα Daytona 100 στα χέρια του Freddie Spencer

2009 Monkey Ltd.

Honda-2009 Monkey

Η πρώτη έκδοση ψεκασμού καυσίμου με ολισθητήρες στα κοκοράκια βαλβίδων και έκκεντρο κύλινδρο

2017

Honda-2017 Monkey-50th Anniversary Japan

 

Νέα επετειακή έκδοση για τα 50 χρόνια πωλήσεων στην Ιαπωνία».

Copyright© ΔημήτρηςΜπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike – 2018

Honda

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Honda Monkey (2018)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος

Κυβισμός

125cc

Διάμετρος x Διαδρομή

52.4 x 57.9mm

Λόγος Συμπίεσης

9.3:1

Μέγιστη Ισχύς

6.9kW @ 7,000rpm

Μέγιστη Ροπή

11Nm @ 5,250rpm

Χωρητικότητα Λαδιού

Πάνω1,1 L, κάτω0,9 L

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

 

Τροφοδοσία

PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός

Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ

5.6 L

Κατανάλωση καυσίμου

67km/litre (WMTC mode)

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μίζα

Ηλεκτρική

Μπαταρία 

YTZ5S

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

Τύπος Συμπλέκτη

Υγρός πολύδισκος

Τύπος Κιβωτίου

4 τάχυτο

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Τύπος

Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)

1.710 x 755 x 1.029mm

Μεταξόνιο

1.155mm

Γωνία Κάστερ

25°

Ίχνος

82mm

Ύψος Σέλας

776mm

Απόσταση από το Έδαφος

160mm

Ακτίνα Στροφής

1,9m

Βάρος γεμάτο

107kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Ανάποδο πιρούνι USD, διαδρομής 100mm

Πίσω

Δύο αμορτισέρ, διαδρομής 104mm

ΤΡΟΧΟΙ

 

Τύπος Εμπρός

10-μπράτσαχυτό αλουμίνιο

Τύπος Πίσω

10-μπράτσα χυτό αλουμίνιο

Ελαστικά Εμπρός

120/80-12 65J

Ελαστικά Πίσω

130/80-12 69J

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS βασισμένο σε IMU

Πίσω

Μονός υδραυλικός δίσκος 190mm

ΦΩΤΑ

 

Προβολέας

LED

Πίσω Φως

LED

 

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world