Honda Forza 125 (2015) – Επίσημη παρουσίαση

Η Honda παρουσίασε στην Intermot στην Κολωνία το Honda Forza 125, ένα νέο GT scooter με κινητήρα 125cc και αρκετά πολυτελή χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας είναι καινούργιος και αξιοποιεί όλη τη νέα τεχνολογία που έχουμε δει στα scooter της Honda τα τελευταία χρόνια, ενώ είναι ακόμη ισχυρότερος.

Design

Το νέο Honda Forza 125 ακολουθεί αιχμηρό σχεδιασμό με πολλές γωνίες, αλλά το σχήμα είναι έτσι φτιαγμένο ώστε να προσφέρει προστασία από τον καιρό. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε έξι θέσεις με διαφορά 12cm. Τα φώτα εμπρός και πίσω είναι τεχνολογίας LED.

Τα όργανα έχουν νέο σχεδιασμό με ταχύμετρο και στροφόμετρο σε αναλογική απεικόνιση. Στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη με πολλές χρήσιμες πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και η ένδειξη κατανάλωσης βενζίνης.

Τα χρώματα στα οποία θα προσφέρεται είναι τα εξής

Matt Cynos Grey Metallic (γκρι)

Matt Pearl Cool White with Black (λευκό/μαύρο)

Moondust Silver Metallic with Matt Cynos Grey Metallic (ασημί/γκρι)

Matt Pearl Cool White with Matt Pearl Pacific Blue (λευκό/μπλε)

Pearl Nightstar Black with Castagna Brown (μαύρο/ καφέ)

Εργονομία

Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό στα 780mm για να μπορούν αναβάτες κάθε αναστήματος να κουμαντάρουν το Honda Forza 125 εύκολα. Όπως είπαμε η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη για καλύτερη προστασία από τον αέρα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος όγκου 48 λίτρων που χωρά σύμφωνα με το εργοστάσιο δύο full face κράνη. Στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι που χωρά μπουκαλάκι με νερό και περιέχει ρευματοδότη 12V.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του νέου Honda Fοrza 125 είναι καινούργιος. Στην αρχή μας παραξένεψε αυτή η ανακοίνωση, γνωρίζοντας ότι η Honda έχει ήδη σχεδιάσει μια αρκετά εξελιγμένη σειρά μικρών κινητήρων για το Honda PCX 125 ή το Honda SH125 Mode, κοιτάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά όμως, βλέπουμε ότι υπάρχουν διαφορές στην απόδοση.

Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο, αλλά αποδίδει ισχύ 14hp (10,5kW) στις 8.750rpm (στο Honda PCX 125: 11,53hp [8,6 kW] / 8.000 rpm). Οι διαστάσεις του κυλίνδρου είναι 52,4 x 57,9mm, ίδια με του Honda PXC 125, αλλά στο νέο Honda Forza 125 η σχέση συμπίεσης είναι λίγο μεγαλύτερη στα 11,5:1 αντί για 11:1. Το όφελος σύμφωνα με τη Honda είναι στην επιτάχυνση στα 40 με 60km/h ενώ πάνω από τα 90km/h έχει σύμφωνα με την ανακοίνωση κορυφαία απόδοση για την κατηγορία του.

Ο νέος κινητήρας διαθέτει τις νέες αντιτριβικές τεχνολογίες eSP (όπως πολλά σύγχρονα scooter της Honda με idle stop) και τροφοδοτείται με ψεκασμό. Το φιλτροκούτι είναι ξανασχεδιασμένο με όγκο 4,7 λίτρα και εισαγωγή 28mm που βελτιώνει την ταχύτητα καύσης και την απόδοση της ψύξης. Η εξάτμιση είναι κι αυτή νέα με τριπλό θάλαμο και περιέχει καταλύτη 400 κυψελών.

Το ψυγείο είναι μικρών διαστάσεων και είναι ενσωματωμένο στο δεξιό τμήμα του στροφαλοθαλάμου με έναν μικρό και ελαφρύ ανεμιστήρα. Η τελική μετάδοση έχει τρία ρουλεμάν για λιγότερες τριβές, ενώ η τροχαλία κίνησης έχει διαφορετικό σχέδιο στα πτερύγια για μικρότερη αντίσταση στον αέρα, ενώ η άλλη τροχαλία είναι κι αυτή ξανασχεδιασμένη για μικρότερη πίεση στον ιμάντα, ώστε να αποφεύγονται οι απώλειες στη μετάδοση.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μίζα είναι brushless εναλλασσόμενου ρεύματος (ACG) απευθείας στερεωμένο στο άκρο του στροφάλου και λειτουργεί ως μίζα και ως ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος.

Ο νέος κινητήρας είναι εφοδιασμένος με idle stop, τον μηχανισμό που σβήνει τον κινητήρα όταν το scooter μείνει σταματημένο στο ρελαντί για τρία δευτερόλεπτα (στο φανάρι π.χ.). Ο κινητήρας ξαναπαίρνει αυτόματα μπροστά όταν περιστρέψετε το γκάζι – όπως θα κάνατε, αν ο κινητήρας δεν είχε σβήσει ποτέ. Αυτό επιτυγχάνεται επειδή η γεννήτρια ACG έχει ένα σύστημα που επιστρέφει το στρόφαλο πάντα στη θέση πριν την εισαγωγή αέρα και ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης ακυρώνει την αντίσταση από τη συμπίεσης. Επίσης, μπορεί και μετρά το ρεύμα της μπαταρίας κι έτσι αν η μπαταρία είναι πεσμένη, δεν σβήνει τον κινητήρα στα φανάρια για να μην μείνει το scooter από ρεύμα. Το σύστημα αυτό το είδαμε και στα Honda PCX 125 και 150 του 2014.

Η κατανάλωση του νέου Honda Forza 125 είναι σύμφωνα με το εργοστάσιο στα 43.5km/l (δηλαδή 2,29lt/100km), ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 11,5lt, άρα η θεωρητική αυτονομία είναι λίγα λιγότερα από 500km – ένα αρκετά αισιόδοξο νούμερο για την πραγματική ζωή.

Πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα

Το Honda Forza 125 είναι στημένο με αρκετά κλασικό τρόπο, έχοντας να δείξει όμως και ωραίες λεπτομέρειες. Το πλαίσιό του είναι ατσάλινο σωληνωτό, και το πιρούνι του εμπρός έχει διάμετρο καλαμιών 33mm. Πίσω έχει δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε επτά θέσεις. Το φρένο εμπρός έχει διάμετρο 256mm και πίσω 240mm. Οι τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι με ελαστικό 120/70-15 εμπρός, 140/70-14 πίσω. Το ψαλίδι όμως είναι μονοκόμματο και είναι αλουμινένιο, εις όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Θυμίζουμε ότι κατά κανόνα το ψαλίδι στα scooter δεν είναι μονοκόμματο, αλλά αποτελείται από δύο ξεχωριστά κομμάτια, το ένα εκ των οποίων αναλαμβάνει την έδραση.

Νέο Honda Forza 125 πάντα με έμφαση στην τεχνολογία

Η Honda δεν σταματά να εξελίσσει την τεχνολογία στα μικρά κυβικά αυξάνοντας τον αριθμό των μικρών της μοντέλων με μηχανισμό idle stop με στόχο τη μικρή κατανάλωση αλλά και τις καλές επιδόσεις. Με ενθουσιασμό διαπιστώνουμε ότι ο νέος κινητήρας των 125cc της Honda αποδίδει το πολύ καλό νούμερο των 14 ίππων, ενώ αν η ανακοίνωση της Honda δεν υπερβάλλει, ο χώρος των δύο full face κρανων που έχει το Honda Forza 125 κάτω από τη σέλα θα φανεί πολύ χρήσιμος στην καθημερινότητα πολλών αναβατών.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2014

Copyright© MrBike – 2014

Honda

  •  

View the embedded image gallery online at:
https://www.mrbike.gr/website/scooter/honda-forza-125-2015-presentation.html#sigFreeIde21c6638f0 Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda Forza 125 (2015) Κινητήρας Honda, τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με δύο  βαλβίδες έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52,4 x 57,9 Χωρητικότητα (cc) 125 Σχέση συμπίεσης 11,5:1 Μέγιστη ισχύς  10,5 kW (14hp) / 8.750 rpm Μέγιστη ροπή 12,0 Nm (1,22 kgm) / 8.250 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός PGM-FI Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Χωρητικότητα λιπαντικού 0,9lt Κιβώτιο CVT Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό Μπροστινή ανάρτηση Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 33mm Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 7 θέσεις Μπροστινό φρένο Δίσκος,  διαμέτρου 256mm. ABS έξτρα Πίσω φρένο Δίσκος,  διαμέτρου 240mm. ABS έξτρα Μπροστινό ελαστικό 120/70-15 Πίσω ελαστικό 140/70-14 Μήκος (mm) 2.134 Πλάτος (mm) 748 Υψος (mm) 1.452 Υψος σέλας (mm) 780 Μεταξόνιο (mm) 1.490 Ιχνος (mm) 89 Γωνία Caster 26°5′ Βάρος (kg) 161 (πλήρες υγρών) 162 με ABS Ρεζερβουάρ (lt) 11,5