BMW C 650 Sport και GT (2016) – On board δοκιμή

Panagiotopoulos 2

Ακολουθώ μια ομάδα από BMW C 650 GT στη μεσαία λωρίδα μιας φαρδιάς λεωφόρου στη Valencia καβαλώντας κι εγώ ένα ολόιδιο scooter και ταυτόχρονα βλέπω το μικρό φωτεινό τριγωνάκι στον αριστερό μου καθρέφτη να αρχίζει να αναβοσβήνει σαν τρελό. Την επόμενη στιγμή ένα αφρόντιστο Suzuki Burgman εμφανίζεται για ελάχιστο χρόνο στον καθρέφτη μου κι ύστερα με περνάει από την αριστερή λωρίδα και συνεχίζει να φιλτράρει την κυκλοφορία οδηγώντας χωρίς αύριο.

Δεν είχα σκοπό να αλλάξω λωρίδα, ούτε να προσπεράσω χωρίς να κοιτάξω πάνω από τον ώμο μου, αλλά και πάλι μπορούσα εύκολα να καταλάβω τον τρόπο με τον οποίο το νέο σύστημα Side View Assist (SVA) θα μπορούσε να είναι χρήσιμο. Είναι πολύ σύνηθες το να μην δεις ένα άλλο όχημα που έρχεται από πίσω σου, ακόμη κι αν οι καθρέφτες σου είναι τόσο καλοί όσο του BMW C 650 GT. Όμως αυτό το σύστημα ασφαλείας που παρουσίασε η BMW πρόσφατα δίνει ένα οπτικό σήμα που θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο ειδικά σε βαριά κυκλοφορία ή στον αυτοκινητόδρομο.

Το προαιρετικό σύστημα SVA είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον και ασφαλώς το πιο καινοτόμο νέο χαρακτηριστικό στα αναβαθμισμένα μεγάλα scooter της BMW.

Τρία χρόνια μετά την εμφάνιση της κατηγορίας urban mobility στα γκάμα μοντέλων της γερμανικής μάρκας με τα BMW C 600 Sport και C 650 GT, τα scooter με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα αναβαθμίστηκαν και το πιο σπορτίβικο από τα δύο έχει αλλάξει όνομα σε C 650 Sport (το 600 έγινε 650), έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στο γεγονός ότι ανέκαθεν είχε τον κινητήρα των 647cc, όπως άλλωστε και η έκδοση GT.

BM C650 2016 08

Η πρώτη έκδοση BMW C 600 Sport απέκτησε τον «παραπλανητικό» χαρακτηρισμό του προκειμένου να το διαφοροποιεί από το σαφώς πιο πολυτελές BMW C 650 GT. Τώρα πια όμως (σύμφωνα με τη BMW) αυτό δεν είναι απαραίτητο.

Οι αλλαγές

Από τα δύο scooter το BMW C 650 Sport που είναι ελαφρύτερο και απλούστερο, αποκτά τις πιο οφθαλμοφανείς αλλαγές, χάρη στα νέα πλαστικά που το κάνουν ακόμη πιο σπορτίβικο. Όμως μόνο το BMW C 650 GT έχει το σύστημα SVA ως προαιρετικό εξοπλισμό.

Όπως και πριν τα δύο scooter μοιράζονται κοινά εξαρτήματα, όπως ο δικύλινδρος εν σειρά οκταβάλβιδος κινητήρας με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και κλίση κυλίνδρων 70 μοιρών από την κάθετο. Το πάνω μισό του κινητήρα δεν έχει αλλαγές, αλλά το σύστημα μετάδοσης CVT είναι βελτιωμένο με καινούργιο λόγο μετάδοσης (ας πούμε «γρανάζωμα»), ελαφρύτερα ελατήρια και μερικά άλλα. Σύμφωνα με το εργοστάσιο αυτά βελτιώνουν την επιτάχυνση και αυξάνουν λίγο την τελική ταχύτητα, παρά το ότι η μέγιστη ισχύς έχει παραμείνει ίδια στους 59hp στις 7.500rpm.

Βελτιωμένος είναι ο ψεκασμός και στα δύο μοντέλα που απέκτησαν νέα εξάτμιση, σχεδιασμένη για να βελτιώνει και τον ήχο εκτός από το να καλύπτει την προδιαγραφή Euro 4.

Δεν έχουν γίνει αλλαγές ούτε στο σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο αλλά και τα δύο scooter έχουν νέες αναρτήσεις εμπρός και πίσω. Το αντεστραμμένο πιρούνι και το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ έχουν διαδρομή 115mm όπως και πριν, αλλά τα ελατήρια είναι κατά 10% μαλακότερα για να προσφέρουν περισσότερη άνεση και οι αποσβέσεις ρυθμίστηκαν εκ νέου για να ταιριάζουν.

BMW C 650 GT on board

Στην παρουσίαση στη Valencia πήρα το κλειδί ενός BMW C 650 GT αρχικά και διαπίστωσα με ευχαρίστηση ότι έμοιαζε πιο πολυτελές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στα νέα του όργανα (και στα δύο μοντέλα) και το γυαλιστερό διακοσμητικό στο τιμόνι. Η διπλή σέλα είναι τεράστια και ο κινητήρας είχε άμεσο και δυνατό τράβηγμα για να αφήσει πίσω του το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας με ευκολία και με bonus έναν ωραιότερο ήχο από την εξάτμιση.

Στα 261kg με καύσιμα το BMW C 650 GT είναι αρκετά βαρύ ενώ είναι και μακρύ ακόμη και για τα στάνταρντ των maxi scooter. Στην πόλη όμως έβρισκε το δρόμο του ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία δίνοντας ελαφριά αίσθηση, και με την αναβαθμισμένη του ανάρτηση να προσφέρουν άριστη ποιότητα οδήγησης. Στον αυτοκινητόδρομο βορείως της Valencia ταξίδευε με άνεση στα 125km/h στα ταχύμετρο και ανέβαζε με ευκολία προς τα 160km/h όταν χρειαζόταν.

Εστριβε επίσης αρκετά καλά ώστε να είναι διασκεδαστικό στις στροφές και είχε αρκετά καλά φρένα, αν και τo ABS πίσω επενέβαινε αναπάντεχα νωρίς. Και τα δύο μοντέλα απέκτησαν ASC traction control που θα ήταν χρήσιμο στο βρεγμένο, κυρίως. Στους στεγνούς κυρίως δρόμους με ελάχιστη υγρασία πού και πού δεν αντιμετώπισα προβλήματα με την πρόσφυση των Metzeler Feelfree στο GT (Pirelli Diablo στο Sport, θα μιλήσω και γι’ αυτό).

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του BMW C 650 GT ήταν η άνεση. Η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα (όπως και πριν) λειτουργούσε πολύ καλά και ήταν αρκετά ψηλή και φαρδιά ώστε να προσφέρει καλή προστασία και ελάχιστο στροβιλισμό, αν και το εύρος ρύθμισης, που δεν έχει αλλάξει, δεν είναι μεγάλο, στα 10 εκατοστά περίπου.

Η σέλα συνδυάζει το μεγάλο μέγεθος με την άριστη στήριξη πλάτης και σε μερικά scooter ήταν και θερμαινόμενη. Σε μερικές χώρες θα κυκλοφορήσει μια έκδοση με πολλά έξτρα που θα ονομάζεται Highline και που θα περιλαμβάνει θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, φώτα ημέρας και ένδειξη πίεσης ελαστικών.

Το τριγωνάκι στον καθρέφτη ανάβει όταν βρίσκεται όχημα στην τυφλή γωνία του καθρέφτη (δεν εμφανίζεται δηλαδή) με τη βοήθεια αισθητήρων του συστήματος Side View Assistance.

Τόσο ο αναβάτης όσο και ο συνεπιβάτης έχουν πολύ χώρο για τα πόδια τους στην ποδιά, υπάρχει ένα ζευγάρι στιβαρών χειρολαβών και ξανασχεδιασμένο κεντρικό σταντ (το ίδιο έχει και το Sport), εύκολο στη χρήση του.

Εχει αρκετό χώρο κάτω από τη σέλα για ένα full face κράνος κι ένα jet, αν και είναι κρίμα που το BMW C 650 GT δεν έχει τον πτυσσόμενο χώρο flexcace όπως το Sport κάτω από τη σέλα.

Το Side View Assist είναι ένα προαιρετικό σύστημα που αξίζει να επενδύσετε σ’ αυτό, αν και εδώ που τα λέμε, οι καθρέφτες του BMW C 650 GT είναι τόσο καλοί έτσι ώστε το σύστημα να είναι λιγότερο απαραίτητο από ό,τι θα ήταν σε άλλες πολλές μοτοσικλέτες. Με όλα του τα έξτρα το GT δεν είναι καθόλου φτηνό, αλλά είναι ένα πολύ γρήγορο, πρακτικό και άνετο scooter.

BMW C 650 Sport on board

To BMW C 650 Sport έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το GT κι έχει και το πλεονέκτημα ότι είναι 12kg ελαφρύτερο, ενώ είναι και λίγο φτηνότερο. Στην ευθεία είναι το ίδιο γρήγορο αλλά έχει το πλεονέκτημα στις στροφές, όπου έδινε την αίσθηση ότι είναι πιο ευέλικτο ενώ βοηθούσαν στη συνολική αίσθηση και οι μαλακότερες αναρτήσεις του.

Όμως το BMW C 650 Sport δεν μπορεί να φτάσει την άνεση του BMW C 650 GT. Η ζελατίνα του ρυθμίζεται με το χέρι σε τρεις θέσεις και προλαβαίνει ο αναβάτης να της αλλάξει θέση περιμένοντας στο φανάρι. Είναι όμως λεπτότερη και κοντύτερη και στα πολλά στην υψηλότερη ρύθμιση προκαλεί ηχηρούς στροβιλισμούς, τουλάχιστον για τους ψηλότερους αναβάτες.

Και παρά το ότι η σέλα είναι παρόμοια μακριά και φαρδιά (και λίγο χαμηλότερα στα 800mm) δεν έχει τη στήριξη πλάτης του BMW C 650 GT κι έτσι άρχισε να με κουράζει μετά από κανα δυο ώρες οδήγηση.

Ο συνεπιβάτης στο BMW C 650 Sport έχει μαρσπιέ κι όχι θέσεις για τα πόδια στην ποδιά, υπάρχει όμως η δυνατότητα να αυξήσεις την άνεση του scooter από τον κατάλογο των αξεσουάρ, με παρόμοιο τρόπο όπως στο BMW C 650 GT (θα υπάρχει και έκδοση Highline σε μερικές χώρες).

Κάτω από τη σέλα εξακολουθεί να υπάρχει ο ιδιοφυής χώρος κάτω από τη σέλα flexcase και που ανοίγει ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και δεύτερο full face όταν είναι σταματημένο, πράγμα που δεν γίνεται στο GT. Στην ποδιά υπάρχουν δύο ντουλαπάκια, το ένα εκ των οποίων κλειδώνει, αν και δεν προσφέρουν και πολύ επιπλέον χώρο.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ εξακολουθεί να είναι 15,5 λίτρα και είναι επαρκές για περίπου 300km οδήγησης με μέση κατανάλωση τα 5 λίτρα ανά 100km.

BM C650Sport2016 49

Η νέα εμφάνιση του BMW C 650 Sport είναι πιο ωραία από του παλιότερου μοντέλου και σίγουρα είναι γρήγορο και καλά εξοπλισμένο. Αλλά το δημοφι-λέ-στα-το Yamaha TMax είναι ελαφρύτερο και πιο φτηνό από το Sport. Από τα δύο ανανεωμένα scooter της BMW κατά τη γνώμη μου δικαιολογεί πολύ καλύτερα την premium τιμή του το BMW C 650 GT με την έξτρα άνεση και το προαιρετικό σύστημα SVA.

Copyright© Roland Brown – 2015

Φωτογραφίες: Arnold Debus και Peter Musch

BMW (επίσημο site)

BM C650 2016 06

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW C 650 Sport (2016) BMW C 650 GT (2016) Κινητήρας BMW δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο BMW δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 79,0 x 66,0 79,0 x 66,0 Χωρητικότητα (cc) 647 647 Σχέση συμπίεσης 11,6:1 11,6:1 Μέγιστη ισχύς 60bhp (44kW) / 7.500rpm 60bhp (44kW) / 7.500rpm Μέγιστη ροπή 6,73kgm (66Nm) / 6.00rpm 6,73kgm (66Nm) / 6.00rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός με σώματα 38mm Ηλ. Ψεκασμός με σώματα 38mm Εκκίνηση Μίζα Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ Ξηρό κάρτερ Κιβώτιο CVT CVT I – – II – – III – – IV – – V – – VI – – Πρωτεύουσα μετάδοση 1,060 1,060 Τελική μετάδοση 3,280 3,280 Πλαίσιο Υβριδικό αποτελούμενο από χωροδικτύωμα ατσάλινων σωλήνων με βιδωμένες αλουμινένες πλάκες στα σημεία εδράσεων του ψαλιδιού και αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι. Υβριδικό αποτελούμενο από χωροδικτύωμα ατσάλινων σωλήνων με βιδωμένες αλουμινένες πλάκες στα σημεία εδράσεων του ψαλιδιού και αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι. Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 40mm με διαδρομή 115mm Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 40mm με διαδρομή 115mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο με διαδρομή 115mm Μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο με διαδρομή 115mm Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 270mm, με δαγκάνες 2 εμβόλων, ABS 2 δίσκοι διαμέτρου 270mm, με δαγκάνες 2 εμβόλων, ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 270mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS Δίσκος διαμέτρου 270mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70 – 15 120/70 – 15 Πίσω ελαστικό 160/60 – 15 160/60 – 15 Μήκος (mm) 2.180 2.235 Πλάτος (mm) 877 916 Υψος (mm) – – Υψος σέλας (mm) 800 (προαιρετικά 780) 805 προαιρετικά 785) Μεταξόνιο (mm) 1.591 1.591 Ιχνος (mm) 92 92 Γωνία Caster 25,4 25,4 Βάρος (kg) 249 γεμάτο 261 γεμάτο Ρεζερβουάρ (lt) 15,5 15,5 Επιδόσεις εργοστασίου     Κατανάλωση 4,6lt/100km 4,6lt/100km 0-100km/h 7,1s 7,5s Τελική ταχύτητα 180km/h 180km/h