MotoGP Αργεντινής 2018 – Πρώτη νίκη του Cal Crutchlow

 

O Cal Crutchlow με το LCR Honda ήταν πεπεισμένος ότι θα κέρδιζε τον αγώνα. Είχε την ταχύτητα και την αυτοπεποίθηση και τα κατάφερε. Βοήθησε και το γεγονός ότι ο Marquez χρεώθηκε με τρεις ποινές. Ο Zarco (#5) συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις.

Τον αγώνα της Αργεντινής κέρδισε ο Cal Crutchlow (LCR Honda) που είχε πολλή αγωνία, μια θέση pole position πέντε σειρές πιο μπροστά από τις άλλες, τρεις ποινές στο φαβορί του αγώνα κι ένα αναπάντεχο τέλος. Ο συνδυασμός της νίκης του Cal Crutchlow με τη μη βαθμολόγηση του Marc Marquez λόγω ποινής και την έκτη θέση του Andrea Dovizioso με το Ducati έφερε ένα Βρετανό στην κορυφή της βαθμολογίας για πρώτη φορά μετά τον Barry Sheene το 1979.

Δεύτερος τερμάτισε ο Johann Zarco (Tech3) και μάλιστα τέθηκε και επικεφαλής του αγώνα στον προτελευταίο γύρο. Ο Alex Rins με το Suzuki ήταν κι αυτός μπροστά για λίγο, και κατάφερε να τερματίσει τρίτος, γράφοντας τον καλύτερο τερματισμό του στα MotoGP. Ο Jack Miller που είχε την pole position τερμάτισε 4ος έχοντας κρατήσει την πρωτοπορία στην αρχή του αγώνα.

Ο Maverick Vinales με το Yamaha είχε ένα μέτριο σαββατοκύριακο, το οποίο κάπως κατάφερε να διασώσει στον αγώνα καταλαμβάνοντας την 5η θέση και το ίδιο ισχύει και για τον Dovizioso που στο βρεγμένο ήταν πιο γρήγορος από το στεγνό. Ο Tito Rabat με το δορυφορικό Ducati είχε τον καλύτερο τερματισμό του στα MotoGP, ενώ ο Andrea Iannone με το άλλο Suzuki τερμάτισε 8ος μπροστά από τον rookie Hafzih Syahrin (από τη Μαλαισία στην ομάδα Tech3) που μπήκε στη 10άδα πολύ νωρίς στην καριέρα του και τερμάτισε μπροστά από τον Danilo Petrucci με το Pramac Ducati που ήταν 10ος.

Τα παράξενα στον αγώνα της Αργεντινής ξεκίνησαν… πριν τον αγώνα. Αρχικά όλοι οι αναβάτες εκτός από τον Miller τοποθετήθηκαν στην εκκίνηση με βρόχινα ελαστικά. Ο Miller ρίσκαρε και έβαλε slicks. Μέχρι να δοθεί η εκκίνηση όμως η πίστα στέγνωνε γρήγορα κι ένας ένας οι αναβάτες μπήκαν στα pits για να βάλουν slicks. Ο Miller έμεινε στο grid μόνος του. Σύμφωνα με τον κανονισμό οι αναβάτες που φεύγουν από το grid για να μπουν στα pits παίρνουν εκκίνηση από τα pits. Πώς γίνεται όμως να πάρουν εκκίνηση 23 μοτοσυκλέτες από τα pits με ασφάλεια; H απάντηση είναι ότι δεν γίνεται. Η διοίκηση του αγώνα αποφάσισε να επιστρέψουν όλοι στο grid, αλλά πέντε σειρές πίσω από τον Miller έτσι ώστε να διατηρήσει ένα κάποιο πλεονέκτημα.

Τα παράξενα δεν τελείωσαν εδώ… Αφού οι μοτοσυκλέτες στήθηκαν στην εκκίνηση το Honda του Marquez έσβησε! Ο Ισπανός ξεκαβάλησε, το έσπρωξε και το έβαλε μπροστά (!), μετά έκανε αναστροφή και ξανακάθησε στη θέση του στο grid! Κι έτσι δόθηκε η εκκίνηση.

Ο Miller είχε βέβαια το πλεονέκτημα και τέθηκε επικεφαλής αμέσως. Ο Dani Pedrosa (Ηonda) ήταν δεύτερος με τρίτο τον Zarco και πιο πίσω τον Marquez, που όμως πέρασε του δύο αναβάτες μπροστά του στα γρήγορα. Λίγο πριν το τέλος του γύρου ο Zarco πίεσε τον Pedrosa και τον υποχρέωσε να πατήσει ένα υγρό τμήμα της πίστας. Ο Pedrosa έχασε πρόσφυση, έκανε high side κι έπεσε πριν τελειώσει ο πρώτος γύρος. Ετσι ο Zarco πήρε την τρίτη θέση, ενώ στο δεύτερο γύρο ο Marquez πέρασε τον Miller κι ανέβηκε πρώτος. Ενώ όμως άρχισε να κάνει διαφορά από τους άλλους αναβάτες, οι διοίκηση του αγώνα του επέβαλε ποινή διέλευσης από τα pits λόγω του επεισοδίου στην εκκίνηση. Όταν η μοτοσυκλέτα του Marquez έσβησε οι κριτές τον ειδοποίησαν ότι πρέπει να ξεκινήσει από τα pits. Ο Ισπανός είτε αγνόησε την εντολή, είτε δεν την άκουσε. Μετά, όταν έκανε αναστροφή παραβίασε κι άλλο κανονισμό (ότι δεν πας ποτέ ανάποδα στην πίστα – όπως σε όλα τα track days). Ετσι λοιπόν, μετά από την εκτέλεση του ποινής ο Marquez ξαναμπήκε στον αγώνα 19ος και πρώτος ήταν πάλι ο Miller.

Αρκετά νωρίς στον αγώνα λοιπόν η πρώτη πεντάδα αποτελούνταν από τους Miller, Rins, Zarco, Dovizioso και Crutchlow. Πιο πίσω ο Marquez έκανε ταχύτερο γύρο για να ανακτήσει έδαφος. Τότε έκανε ένα επιθετικό προσπέρασμα στον Aleix Espargaro (Aprilia) τον ακούμπησε και τον ανάγκασε να ανοίξει το γραμμή του. Οι κριτές έκριναν τον προσπέρασμα αντικανονικό και τον υποχρέωσαν να επιστρέψει τη 19η θέση.

Στα μισά του αγώνα ο Rins πέρασε τον Miller για λίγο. Δύο γύρους μετά το ξαναπροσπάθησε και το κατάφερε. Πιο πίσω ο Marquez είχε ανέβει στην 10η θέση και δύο γύρους αργότερα στην 8η. Ένα λάθος του Rins έδωσε χώρο στoυς Miller, Crutchlow και Zarco να τον περάσουν. Όμως έξι γύρους πριν το τέλος του αγώνα ο Crutchlow πήρε την πρώτη θέση μετά από ένα λάθος του Miller. O Miller έχασε κι άλλες θέσεις κι έμεινε 4ος και κράτησε τη θέση αυτή μέχρι το τέλος του αγώνα. Πέντε γύρους πριν το τέλος ο Marquez είχε φτάσει τον Rossi στην έκτη θέση. Καθώς είχε περισσότερη φόρα έκανε επίθεση από την εσωτερική της 13ης στροφής καθώς ο Rossi πήγανε για το apex της. Οι δύο μοτοσυκλέτες συγκρούστηκαν κι αυτό ανάγκασε τον Rossi να ανοιχτεί. Αλλά και ο Marquez είχε μπει με περισσότερα στη στροφή, ανοίχτηκε και αυτός και για να μην πέσει πάνω του ο Rossi αναγκάστηκε να πατήσει το υγρό γρασίδι, όπου έχασε το μπροστινό αμέσως. Ο Marquez πήρε την 6η θέση, όμως οι κριτές του αγώνα άρχισαν για άλλη μια φορά να εξετάζουν το περιστατικό.

Μπροστά ο Zarco έδινε μάχη με τον Crutchlow και του πήρε την πρώτη θέση. Μετά τον πέρασε και ο Rins, όμως ο Crutchlow ένα γύρο μετά ξαναπέρασε τον αναβάτη της Suzuki και δύο γύρους πριν το τέλος τέθηκε και πάλι επικεφαλής του αγώνα, μέχρι το τέλος του αγώνα αυτή φορά. Ο Marquez κατάφερε να περάσει τον Vinales στην προτελευταία στροφή και να πάρει την 5η θέση, όμως η διοίκηση του αγώνα αφού εξέτασε το περιστατικό με τον Rossi επέβαλλε ποινή 30’’ πράγμα που έριξε τον Marquez στη 18η θέση και εκτός βαθμών. Ο Rossi μετά το περιστατικό με τον Marquez ξαναμπήκε στον αγώνα και τερμάτισε 19ος. Το ότι δεν βαθμολογήθηκε και ο Marquez είναι μάλλον μικρή παρηγοριά.

Ο Alex Rins (#42) με το Suzuki πήρε το καλύτερο αποτέλεσμά του στην Αργεντινή.

Ο Rins έκανε τον καλύτερο τερματισμό του σε MotoGP και δίνει πολλές ελπίδες στα εργοστασιακά Suzuki. O Pol Espargaro έφερε το ΚΤΜ στην 11η θέση (το άλλο ΚΤΜ με τον Bradley Smith εγκατέλειψε), ενώ ο Scott Redding με το ένα Aprilia τερμάτισε 12ος τη στιγμή που ο Aleix Espargaro με το άλλο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Το αποτέλεσμα του αγώνα σίγουρα δεν το περιμέναμε, ωστόσο τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν ο Marquez δεν έπεφτε σε τρία παραπτώματα που του στέρησαν του βαθμούς, τη στιγμή που ήταν ξεκάθαρα ο ταχύτερος αναβάτης στην πίστα. Από την άλλη βέβαια δεν μπορείς να είσαι ο ταχύτερος αλλά να πηγαίνεις ανάποδα όταν σε βολεύει και να πετάς δύο αναβάτες εκτός. Μένει να δούμε αν είδαμε στον αγώνα της Αργεντινής ένα ατυχές πρόσωπο του Ισπανού αναβάτη κι αν θα επιστρέψει στις γρήγορες κούρσες χωρίς να προκαλεί.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike – 2018

MotoGP

 

{gallery}agones/2018-04-10_motogp-argentina{gallery}

Κατάταξη MotoGP Αργεντινής 2018 Θέση   Αναβάτης Ομάδα Μοτοσικλέτα Διαφορά 1 35 Cal CRUTCHLOW LCR Honda CASTROL HONDA   2 5 Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 0.251 3 42 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 2.501 4 43 Jack MILLER Alma Pramac Racing DUCATI 4.390 5 25 Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA 14.941 6 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team DUCATI 22.533 7 53 Tito RABAT Reale Avintia Racing DUCATI 23.026 8 29 Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 23.921 9 55 Hafizh SYAHRIN Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 24.311 10 9 Danilo PETRUCCI Alma Pramac Racing DUCATI 26.003 11 44 Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing KTM 31.022 12 45 Scott REDDING Aprilia Racing Team Gresini APRILIA 31.891 13 30 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 32.452 14 21 Franco MORBIDELLI EG 0,0 Marc VDS HONDA 42.061 15 99 Jorge LORENZO Ducati Team DUCATI 42.274 16 19 Alvaro BAUTISTA Angel Nieto Team DUCATI 42.625 17 12 Thomas LUTHI EG 0,0 Marc VDS HONDA 43.350 18 93 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 43.860 19 46 Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA 52.082 20 17 Karel ABRAHAM Angel Nieto Team DUCATI 1’03.944 21 10 Xavier SIMEON Reale Avintia Racing DUCATI 1’10.144 Δεν τερμάτισαν   38 Bradley SMITH Red Bull KTM Factory Racing KTM 7 γύροι   41 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini APRILIA 11γύροι   26 Dani PEDROSA Repsol Honda Team HONDA Δεν ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο Βαθμολογία αναβατών Θέση   Αναβάτης Βαθμοί     1   CRUTCHLOW Cal 38     2   DOVIZIOSO Andrea 35     3   ZARCO Johann 28     4   VIÑALES Maverick 21     5   MARQUEZ Marc 20     6   MILLER Jack 19     7   PETRUCCI Danilo 17     8   ROSSI Valentino 16     9   RINS Alex 16     10   IANNONE Andrea 15     11   RABAT Tito 14     12   PEDROSA Dani 9     13   SYAHRIN Hafizh 9     14   MORBIDELLI Franco 6     15   ESPARGARO Pol 5     16   REDDING Scott 4     17   BAUTISTA Alvaro 3     18   NAKAGAMI Takaaki 3     19   ABRAHAM Karel 1     20   LORENZO Jorge 1     21   LUTHI Thomas 0     22   SMITH Bradley 0     23   ESPARGARO Aleix 0     24   SIMEON Xavier 0     Βαθμολογία κατασκευαστών Θέση   Κατασκευαστής Βαθμοί     1   HONDA 45     2   DUCATI 38     3   YAMAHA 36     4   SUZUKI 23     5   KTM 5     6   APRILIA 4     Βαθμολογία ομάδων Θέση   Ομάδα Βαθμοί     1   LCR HONDA 41     2   MONSTER YAMAHA TECH 3 37     3   MOVISTAR YAMAHA MOTOGP 37     4   DUCATI TEAM 36     5   ALMA PRAMAC RACING 36     6   TEAM SUZUKI ECSTAR 31     7   REPSOL HONDA TEAM 29     8   REALE AVINTIA RACING 14     9   EG 0,0 MARC VDS 6     10   RED BULL KTM FACTORY RA 5      11   APRILIA RACING TEAM GRESI 4      12   ANGEL NIETO TEAM 4