Project Bikes
Yamaha R1 ZeroZen 2011 – H Πρωταθλήτρια της Formula Extreme Εκτύπωση
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 6640
 

Η οδήγηση μιας αγωνιστικής μοτοσικλέτας είναι πάντα μια πρόκληση! Ειδικά δε όταν αυτή έχει στεφθεί Πρωταθλήτρια, η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Για μια ακόμη χρονιά η ομάδα ZeroZen Team μας προσκάλεσε στην πίστα των Μεγάρων για να οδηγήσουμε τις αγωνιστικές της μοτοσικλέτες. Η πρώτη μοτοσικλέτα ήταν η Yamaha R1 με την οποία ο Κώστας Κοντομάρος κέρδισε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Formula Extreme και η δεύτερη η Yamaha R6 με την οποία ο Σωτήρης Μπεγνής συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Supersport.

Δυστυχώς, ενώ θέλαμε πολύ να οδηγήσουμε την Yamaha R6, τα λάδια που φάνηκαν στον κινητήρα μετά την οδήγησή της από συνάδελφο, οδήγησαν τους οικοδεσπότες μας να την αποσύρουν, σωστά, με τον φόβο κάποιας ανεξέλεγκτης κατάστασης. Η μοτοσικλέτα, είχε λυθεί μετά από τον τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος και προφανώς στην επανασυναρμολόγηση κάτι δεν είχε πάει καλά. Η κατάσταση αυτή μας επέτρεψε να οδηγήσουμε μόνον τη μοτοσικλέτα του Κώστα Κοντομάρου, κάτι βέβαια που καθόλου δεν μας… χάλασε.

Yamaha_R1_Meremetis_24

Yamaha R1 ZeroZen Team – On Board

Είχα οδηγήσει και το 2010 τη μοτοσικλέτα με την οποία είχε συμμετάσχει ο Κώστας Κοντομάρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Formula Extreme, οπότε δεν εξεπλάγην που το δεξί clipon ήταν πιο κλειστό από το αριστερό… Αυτή ήταν και η μόνη ομοιότητα με τη μοτοσικλέτα που είχα οδηγήσει έναν χρόνο πριν, παρά το ότι επρόκειτο για την ίδια μοτοσικλέτα που είχε δεχθεί διαφορετικό σετάρισμα, τόσο διαφορετικό όμως που θα έλεγε κανείς ότι ήταν διαφορετικά μοντέλα…

Η ομάδα της ZeroZen είναι γνωστή για τις καλοστημένες μοτοσικλέτες της. Η εμπειρία του Αντώνη Μερεμέτη και η γνώση του Δημήτρη Παπανικολάου μας έχουν εντυπωσιάσει και στο παρελθόν. Το Yamaha R1 που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν στην κατάσταση που την άφησε ο Κώστας Κοντομάρος όταν τελείωσε τον τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος, με μοναδική διαφορά το εντελώς καινούριο πισινό slick ελαστικό που είχε τοποθετηθεί για τη δοκιμή μας.

Έκανα δύο session γύρων αφού στο πρώτο πήρα μόνον μια γεύση ώστε να μπορέσω στο δεύτερο να… επιτεθώ. Ξεκαθαρίζω ότι οι οδηγική μου ικανότητα δεν μου επέτρεψε να οδηγήσω κοντά στο ρυθμό του Πρωταθλητή. Ο Κώστας Κοντομάρος γυρνά στην πίστα των Μεγάρων κάτω από το 1min σχετικά εύκολα, ενώ εγώ με κόπο έφτασα το 1:07,75, οπότε και οι παρατηρήσεις μου έχουν να κάνουν με τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας σε αυτό το ρυθμό.

Όπως και εγώ, ο Κώστας Κοντομάρος χρησιμοποιεί το αμορτισέρ του τιμονιού στην πιο χαλαρή του ρύθμιση. Αυτό κάνει τη μοτοσικλέτα να είναι πιο ωμή στις αντιδράσεις της, της δίνει αίσθηση ευελιξίας, αλλά εγκυμονεί και κινδύνους στην περίπτωση που κάποιος δεν είναι σε θέση να ελέγξει το πιθανό tank slapping. Ειδικά με τα slick ελαστικά (που έχουν πολύ γρήγορη κορώνα) κάτι τέτοιο είναι εύκολο να γίνει.

Η πρώτη αίσθηση που είχα ήταν ότι ετούτη η μοτοσικλέτα είναι σε σημαντικό βαθμό πιο ευκολοοδήγητη και φιλική με τη μοτοσικλέτα που είχα οδηγήσει έναν χρόνο πριν. Μάλιστα το «στραβό» τιμόνι πέρασε εύκολα στα… αζήτητα του μυαλού και δεν με απασχόλησε καθόλου. Βέβαια η γρήγορη κορώνα των ελαστικών και η σφιχτή ανάρτηση με κούρασαν γρήγορα, όχι όμως και ο κινητήρας(!) κάτι που δεν περίμενα να αντιμετωπίσω.

Η ανάρτηση λειτουργούσε άριστα, με εξασφαλίζοντας πολύ καλή κατανομή των φορτίων τόσο στο φρενάρισμα, όσο και στην επιτάχυνση, όμως σε αρκετά σημεία ήταν σκληρή για το ρυθμό που οδηγούσα. Είμαι όμως βέβαιος ότι στο ρυθμό του 0:58 που γυρνά ο Πρωταθλητής η ανάρτηση λειτουργεί άψογα.

Yamaha_R1_Meremetis_14

Θα πρέπει να ομολογήσω ότι στη μοτοσικλέτα αυτή δεν με εντυπωσίασε ούτε το εξαιρετικό της στήσιμο, ούτε ο τρόπος που έμπαινε στις στροφές, ούτε η σταθερότητά της (που μέσα στα Μέγαρα είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς). Η απόδοση του κινητήρα ήταν το σημείο που με άφησε έκπληκτο και πρέπει να δώσω συγχαρητήρια στον Δημήτρη Παπανικολάου για τη δουλειά που έχει κάνει στον προγραμματισμό της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα και βέβαια στον Αντώνη Μερεμέτη που τον εξέλιξε μηχανολογικά.

Πλαγιασμένος βγαίνοντας με 2η σχέση στην ευθεία των Μεγάρων, ανοίγω γρήγορα το γκάζι, σεμνά στην αρχή αι πιο βίαια στη συνέχεια, όμως το R1 αν και επιταχύνει ταχύτατα, δεν λυσσάει. Βάζω 3η σχέση και η επιτάχυνση είναι πιο βίαιη, τόσο που ο μπροστινός τροχός σηκώνεται από το έδαφος, όχι όμως αρκετά. Η κατάσταση επαναλαμβάνεται γύρο με το γύρο…

Βγαίνω στα pits και κατευθείαν αρχίζω τις ερωτήσεις. Εχει traction control? «Όχι.» Εχει διαφορετικό προγραμματισμό λειτουργίας για κάθε σχέση? «Ναι! Όχι μόνον για κάθε σχέση, έχει διαφορετικό χάρτη ανάφλεξης για κάθε κύλινδρο για κάθε σχέση του κιβωτίου, ώστε να ελέγχουμε την απόδοση του κινητήρα όπως επιθυμεί ο αναβάτης.»

Μένω άναυδος από την απάντηση του Δημήτρη Παπανικολάου που μου εξηγεί, το αυτονόητο, ότι περισσότερη δύναμη από αυτή που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο αναβάτης είναι περιττή. Και ο Κώστας Κοντομάρος συμπληρώνει: «Εγώ θέλω να ανοίγω τέρμα το γκάζι μέσα στη στροφή και η μοτοσικλέτα να μην γλιστρά. Δεν ξέρω πως το κατάφεραν αυτό, όμως η μοτοσικλέτα ετούτη μου δίνει εμπιστοσύνη να τερματίζω πολύ γρήγορα το γκάζι, ακόμη και με τη μοτοσικλέτα πλαγιασμένη!»

Στο δεύτερο session που μπήκα, προσπάθησα να βρω ρυθμό και ο χρόνος κάτω από το 1:08 ήρθε γρήγορα και χωρίς κόπο. Η μοτοσικλέτα δεν ήταν στημένη για τα δικά μου μέτρα, όμως ο χρόνος αυτός θεωρώ ότι ήταν πολύ καλός και αποδεικνύει το επίπεδο δουλειάς που έχει γίνει. Μάλιστα, καθώς η επιτάχυνση δεν είναι βίαιη με τις πρώτες σχέσεις, ο αναβάτης μένει πιο ξεκούραστος για περισσότερους γύρους, ενώ και η καταπόνηση της μοτοσικλέτας είναι μικρότερη.

Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στο 2011 η μοτοσικλέτα δεν είχε πτώση, στοιχείο που κατά την δική μου εκτίμηση οφείλεται καις την ομαλή συμπεριφορά του κινητήρα.

Έχοντας οδηγήσει αρκετές μοτοσικλέτες μέσα στην πίστα, είμαι συνηθισμένος να βλέπω στο θερμόμετρο της μοτοσικλέτας τριψήφια νούμερα, ειδικά όταν αυτή οδηγείται σε γρήγορους ρυθμούς. Με το Yamaha R1 της ZeroZen Team είδα ένα ακόμη αξιοπερίεργο πράγμα: η θερμοκρασία του κινητήρα μέσα και έξω από την πίστα ήταν 79-84˚C. Εδώ ίσως είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία του μηχανικού Αντώνη Μερεμέτη που θεωρώ ότι έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο θέμα της θερμοδυναμικής! Τον τρόπο που αυτό έγινε πράξη δεν μας τον αποκάλυψε, όμως του αξίζουν συγχαρητήρια καθώς το Yamaha R1 είναι από τις μοτοσικλέτες που εύκολα ανεβάζουν θερμοκρασία και οι ιδιοκτήτες του το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά… Το τονίζουμε αυτό διότι όταν μια μοτοσικλέτα ανεβάζει πολλή θερμοκρασία όταν λειτουργεί, η απόδοσή της πέφτει και τα μηχανικά της μέρη καταπονούνται περισσότερο.

Συνοψίζοντας, η εμπειρία μου με το Yamaha R1 της ZeroZen Team ήταν ιδιαίτερα καλή, με έβαλε και πάλι στο ρυθμό μιας πολύ καλής μοτοσικλέτας αγώνων, υψηλού επιπέδου! Υψηλή ποιότητα δουλειάς, γνώση και φυσικά το ταλέντο του αναβάτη, έφεραν, καθόλου τυχαία, το Πρωτάθλημα στην ομάδα.

Yamaha_R1_Meremetis_21

Yamaha R1 ZeroZen Team – Τα στοιχεία

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που αφορούν τη μοτοσικλέτα που οδηγήσαμε. Τα στοιχεία αυτά μας τα έδωσε ο Δημήτρης Παπανικολάου (ZeroZen Team) και τα παραθέτουμε όπως τα παραλάβαμε, καθώς δεν είμαστε σε θέση να τα διασταυρώσουμε:

«Παραλάβαμε τα δύο Yamaha R1 2009 από τη Μοτοδυναμική ΑΕΕ στις αρχές της χρονιάς. Και τα δύο μοντέλα 2009, το ένα η αγωνιστική μοτοσικλέτα του 2009 και 2010 της Yamaha σε μη λειτουργική κατάσταση, με stock ανταλλακτικά και το δεύτερο R1 η μοτοσικλέτα προπόνησης των περασμένων ετών πλήρως εργοστασιακή. Δεδομένου πως και οι δύο μοτοσικλέτες ήταν αρκετά ταλαιπωρημένες είχαμε συμφωνήσει με τη Yamaha να μας προμηθεύσει με τα απαραίτητα ανταλλακτικά ώστε η πρώτη μοτοσικλέτα να είναι στη καλύτερη δυνατή αγωνιστική κατάσταση, αυτά όμως δε θα ήταν έγκαιρα στα χέρια μας οπότε γνωρίζαμε πως ο πρώτος τουλάχιστον αγώνας θα πρέπει να γίνει με τις μοτοσικλέτες που είχαμε.

Μαζί με τις μοτοσικλέτες παραλάβαμε ένα σετ εκκεντροφόρων του αγωνιστικού κιτ του 2009 καθώς και πλεξούδα με τον αγωνιστικό εγκέφαλο της ίδιας χρονιάς.

Αμέσως λύθηκαν και οι δύο μοτοσικλέτες μέχρι βίδας προκειμένου να εντοπιστούν γρήγορα τα όποια προβλήματα, να παραγγελθούν τα απαραίτητα ανταλλακτικά και να προχωρήσουμε στην ετοιμασία της δεύτερης μοτοσικλέτας με τα καλύτερα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά κινητήρα που θα προέκυπταν και από τις δύο.

Έγινε πλήρης μέτρηση και ζύγισμα του κινητήρα (blueprinting) καθώς και ροϊκή εξέλιξη στη κεφαλή. Άλλες εργασίες που έγιναν στη δεύτερη μοτοσικλέτα περιλαμβάνουν το revalve στη μπροστινή ανάρτηση με βαλβίδες Andreani, revalving της πίσω Ohlins ΤΤΧ ανάρτησης με άλλα ελατήρια και έγινε και προσθήκη τηλεμετρίας της Starlane για καταγραφή μιας σειράς δεδομένων.

Η ίδια διαδικασία – blueprinting, ακολουθήθηκε και στο πρώτο κινητήρα όταν όλα τα ανταλλακτικά παρελήφθησαν με τη διαφορά πως χρησιμοποιήθηκαν οι εκκεντροφόροι του κιτ, παράλληλα μπήκαν φυσίγγια της Ohlins στο πιρούνι, με τις κατάλληλες τροποποιήσεις από εμάς, αλλαγές που έγιναν και στο αμορτισέρ της Ohlins ενώ προστέθηκε αμορτισέρ τιμονιού επίσης της Ohlins καθώς και ένας συμπλέκτης ολίσθησης TSS. Και στις δύο μοτοσικλέτες τοποθετήθηκε ολόκληρη εξάτμιση τιτανίου της Termignoni. Τέλος προστέθηκε ένα πλήρες σύστημα τηλεμετρίας της Starlane με καταγραφή δεδομένων τόσο του κινητήρα όσο και των αναρτήσεων.

Καμία από τις δύο μοτοσικλέτες δε παρουσίασε το παραμικρό καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αποδεικνύοντας μεγάλη αξιοπιστία.

Βελτιώσεις έγιναν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς τόσο στο κομμάτι των αναρτήσεων και της γεωμετρίας όσο και στο τρόπο απόδοσης τους δεδομένου πως η εκρηκτική απόδοση του κινητήρα του R1 δυσκόλευε την οδήγηση στις πιο κλειστές πίστες τους πρωταθλήματος.

Συνοψίζοντας, μείναμε άκρως εντυπωσιασμένοι από το superbike της Yamaha. Προβλήματα, όπως το θέμα της υψηλής θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία με σταθερή λειτουργία θερμοκρασίας νερού από 79 έως 85 βαθμούς σε σχέση με τους 110+ βαθμούς που δούλευε τις προηγούμενες χρονιές. Η υψηλή απόδοση, η αξιοπιστία αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα μας επιβεβαίωσε πως το Yamaha R1 σε αγωνιστική μορφή αποτελεί μια σίγουρη λύση για νίκη.»

Yamaha_R1_Meremetis_16

Από αριστερά Αντώνης Μερεμέτης, Κώστας Κοντομάρος, Κώστας Καλαντζόπουλος (MrBike), Δημήτρης Διατσίδης (MotoGP World), Σωτήρης Μπεγνής, Δημήτρης Παπανικολάου

ZeroZen Team – 2011

Τα στοιχεία τα παραθέτουμε όπως τα παραλάβαμε από τον Δημήτρη Παπανικολάου:

Για το 2011 η ομάδα ήρθε σε συμφωνία με τη Μοτοδυναμική ΑΕΕ, τον επίσημο αντιπρόσωπο της Yamaha στην Ελλάδα προκειμένου να συμμετέχει τόσο στη κατηγορία Supersport όσο και στη Formula Extreme με τις μοτοσικλέτες της εταιρίας.

Και φέτος η κύρια δομή της ομάδας παρέμεινε στα τρία άτομα που ουσιαστικά στελεχώνουν το κατάστημα πίσω από την αγωνιστική ομάδα και συγκεκριμένα τον Αντώνη Μερεμέτη όπου αποτελεί τον αρχιμηχανικό και team manager της ομάδας, τον Δημήτρη Παπανικολάου υπεύθυνο ηλεκτρονικών και τηλεμετρίας και τον Κώστα Τομαρά μηχανικό.

Νέα πρόσωπα στην ομάδα, ο Κώστας Κοντομάρος, πρωταθλητής του 2009 στη Formula Extreme που ανέλαβε να οδηγήσει τη Yamaha R1 για το 2011 και να πάρει τελικά το πρωτάθλημα του 2011, ο πολυπρωταθλητής Σάκης Συνιώρης που μαζί με το σχολείο του, Sinioris Racing ανέλαβε το έργο της βελτίωσης των οδηγών στη διατροφή, γυμναστική αλλά και οδήγηση! Μαζί του έφερε και το Θανάση Παπαθανασίου, Πρωταθλητή της κατηγορίας 125 4T 2010 που θα έτρεχε για πρώτη φορά με R6 στη κατηγορία Open αποδεικνύοντας το μεγάλο ταλέντο του με νίκη στις δεύτερες Σέρρες και ταχύτερο γύρο αγώνα στο τελευταίο αγώνα στα Μέγαρα.

Το πρωταθλητή του 2010 στη κατηγορία του, το YZF R6 της ομάδας, ανέλαβε να το οδηγήσει, με μεγάλη επιτυχία όπως αποδείχτηκε, ο Σωτήρης Μπεγνής, κυπελούχος νέων το 2010 με R1.

Αρκετά άλλα άτομα μας ακολούθησαν υποστηρικτικά σε όλους τους αγώνες του 2011, συγκεκριμένα, ο Αλέξανδρος Γεραμάνης, ο Σπύρος Χριστόπουλος, ο Αντώνης Σταύρου, ο Κυριάκος Κανάκης, ο Μιχάλης Πετσώτης, ο Στάθης Κότσης και ο Σωτήρης Κοσμόπουλος είναι μερικά από τα παιδιά που μας βοήθησαν μέσα στη χρονιά και τους ευχαριστούμε πολύ.

Κύριες συνεργαζόμενες εταιρίες είναι η Μοτοδυναμική ΑΕΕ ο επίσημος και αποκλειστικός διανομέας της Yamaha Motor Corporation στην Ελλάδα, της Alpinestars, των αναρτήσεων Ohlins και των συστημάτων εξατμίσεων Termignoni, η Intramoto με τα ελαστικά Pirelli, η εταιρία Σπηλιώτης με τα αγωνιστικά αξεσουάρ της PPTuning, τρόμπες φρένου Beringer, τις ζελατίνες Fabbri, φίλτρα Pipecross, κουβέρτες Capit, σωληνάκια υψηλής HEL, τα αγωνιστικά κουστούμια BikesPlast, τα κολάρα σιλικόνης Samco καθώς και του συμπλέκτες ολίσθησης TSS. Τα λιπαντικά Putoline, υλικά τριβής Galfer και αλυσίδες Regina, γρανάζια Renthal, η PFM με τα συστήματα φρένων, η Harris Performance με μανιτάρια, μανέτες clipon και ποδοστήρια, η Ιαπωνική Titanium Force με τα συστήματα εξατμίσεων και η Starlane Electronics για τα συστήματα χρονομέτρησης, quickshifter και τηλεμετρίας. Επίσης οι εταιρίες Shadow Γαλανός ΟΕ και KV Cars Κολιαδήμας Μον/πη ΕΠΕ. Υπεύθυνος για τη βαφή των μοτοσικλετών μας είναι ο Θοδωρής Καποδίστριας

Copyright© Κώστας Καλαντζόπουλος - 2011

Φωτογραφία Copyright© Enduro.gr - 2011

Copyright© MrBike – 2011

Meremetis Site