Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 814
 

VanderHeide carbon fiber Motorcycles - Full front leftTo Vanderheide Gentleman's Racer είναι μια εξωτική μοτοσικλέτα στα όλα της: από το carbon μονοκόκ πλαίσιο και την πρωτότυπη διάταξη των αναρτήσεων μέχρι... την τιμή. Ξεκινάει από τα εκατόν πενήντα χιλιάρικα! 

Στις φωτογραφίες ήδη έχετε δει μια από τις πιο φανταστικές superbike μοτοσικλέτες που έχουν φτιαχτεί. Πιθανόν να είδατε αυτή τη μοτοσικλέτα μέσα στο καλοκαίρι σε διάφορα site. Το MrBike φρόντισε να επικοινωνήσει με τους αδελφούς vander Ηeide ώστε να έχει πρωτογενή πληροφορία που θα διαβάσετε αμέσως. Πάντως, πέρα από τη συγκεκριμένη carbon δημιουργία πιθανόν να δούμε κι άλλα πράγματα από τους ταλαντούχους και παθιασμένους Ολλανδούς που σφύζουν από ιδέες.

Η Vanderheide είναι μια ολλανδική εταιρία που απαρτίζεται από τους αδελφούς Sjors και Rolf van der Heide. O Sjors που είναι ο μεγαλύτερος (32) έχει το διεύθυνση ενώ ο Rolf, δύο χρόνια νεότερος, είναι ο μηχανικός. Ιδρυσαν την εταιρία τους το 2011 και έκτοτε εργάζονται στο project αυτό που έδειξαν για πρώτη φορά στο Goodwood festival του 2016 με την ονομασία «Gentlemans Racer».

Τα δύο αδέλφια πήραν την απόφαση να κατασκευάσουν μια νέα μοτοσικλέτα επειδή είναι οι ίδιοι παθιασμένοι μοτοσικλετιστές, αγαπούν να καινοτομούν και είδαν ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για βελτίωση των υπαρχόντων τεχνολογιών. Ο Rolf, που πάντα ήθελε να φτιάξει μια δική του μοτοσικλέτα, είχε και εμπειρία έχοντας δουλέψει στην Ολλανδική Spyker που φτιάχνει χειροποίητα σπορ αυτοκίνητα και στην Carver που φτιάχνει ένα τρίκυκλο αυτοκίνητο με τροχούς που παίρνουν κλίση. Επίσης έχει ειδικευτεί στα ανθρακονήματα. Δεν του είναι ξένα δηλαδή ούτε τα εξωτικά project, ούτε τα εξωτικά υλικά.

Ο Rolf ξεκίνησε το project το 2011 έχοντας υπόψη δύο κεντρικούς άξονες: ο ένας ήταν να χρησιμοποιήσει το carbon ως κυρίως υλικό και ο δεύτερος ήταν να χρησιμοποιήσει δικής του έμπνευσης αναρτήσεις. Ταυτόχρονα ήθελε η μοτοσικλέτα να είναι όμορφη, ανταγωνιστική και street legal. Ένα αληθινό Gentleman’s Racer.

Η κατασκευή

Το σχέδιο της μοτοσικλέτας ξεκίνησε ουσιαστικά από λευκό χαρτί. Τα δύο αδέλφια κάλεσαν τον σχεδιαστή Michiel van den Brink για να τους βοηθήσει. Ξεκίνησαν από δισδιάστατα σχέδια, ύστερα έφτιαξαν ένα μοντέλο από αφρώδες υλικό σε πραγματικές διαστάσεις και επειδή ήθελαν να επιτύχουν περισσότερες λεπτομέρειες, έφτιαξαν μοντέλο από πηλό. Μάλιστα χρησιμοποίησαν 3D-printer για να πειραματιστούν με διαφορετικά σχέδια από καθρέφτες και μαρσπιέ. Όταν έμειναν ευχαριστημένο ψηφιοποίησαν το σχέδιο με 3D scanner.

Ετσι ο Rolf έφτιαξε τα καλούπια για το ψαλίδι, το πιρούνι τους καθρέφτες και βέβαια για το μονοκόκ πλαίσιο. Τα καλούπια αυτά είναι τα μεγαλύτερα καθώς είναι πάνω από δύο μέτρα μεγάλα και ζυγίζουν περί τα 200kg.

Τα ανθρακονήματα απλώνονται με το χέρι. Οι αδελφοί van der Heide χρησιμοποιούν ξηρά νήματα άνθρακα, όπως κάνει η Pagani στο Huyra. Επειδή το μονοκόκ απαιτεί μεγάλες διπλές καμπύλες επιφάνειες είναι δύσκολο να τους δώσεις όμορφο σχήμα. Χρειάζεται τέχνη και υπομονή. Η ρητίνη προστίθεται με vacuum injection. Μάλιστα τα αδέλφια κατασκεύασαν έναν δικό τους φούρνο για να επεξεργάζονται τα υλικά. Διαθέτουν πλήθος από data loggers για να διατηρούν στοιχεία όπως θερμοκρασία, πίεση, υγρασία κλπ. Στόχος τους ήταν να κατασκευάζουν τα πάντα μόνοι τους, στο εργαστήριό τους. Αυτά που δεν κατάφεραν να φτιάχνουν είναι τα καλούπια και τα μεταλλικά τμήματα όπως τα μαρσπιέ.

Ο κινητήρας που χρησιμοποίησαν είναι ο χιλιάρης V-4 του Aprilia RSV4 με τους 201hp. Εναλλακτικά μπορεί να τοποθετηθεί από το Aprilia RSV4 RF με τους πάνω από 230hp.

Γιατί carbon

Για αισθητικούς αλλά και για πρακτικούς λόγους επέλεξαν τα ανθρακονήματα οι αδελφοί van der Heide. Το υλικό αυτό δίνει τη δυνατότητα εξέλιξης ενός ελαφρού αλλά αξιόπιστου μονοκόκ πλαισίου με χαμηλό κέντρο βάρους και άριστη κατανομή βάρους. Ταυτόχρονα το carbon προσφέρει μεγάλες κατασκευαστικές δυνατότητες. Για παράδειγμα το μονοκόκ είναι ένα κομμάτι από εμπρός μέχρι πίσω και εκτός από πλαίσιο είναι ταυτόχρονα ρεζερβουάρ 24 λίτρων και κουστούμι. Το βάρος της μοτοσικλέτας χωρίς καύσιμα είναι 175kg και σε racing έκδοση μόλις 165kg.

Η ανάρτηση

Το Vanderheide Gentlemans Racer δεν έχει κοινές αναρτήσεις. Το μπροστινό σύστημα αναλαμβάνεται από ένα πιρούνι girder που συνδέεται σε μια διπλή ημικυκλική βάση (wishbone) που με τη σειρά του είναι συνδεδεμένο με ένα αμορτισέρ με σύστημα μοχλών. Το αμορτισέρ όπως φαίνεται στις φωτογραφίες είναι τοποθετημένο μπροστά από τον αναβάτη σε μια ειδικά γι’ αυτό το σκοπό διαμορφωμένη πτύχωση. Το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι ότι βρίσκεται σε ευθεία γραμμή με το πίσω αμορτισέρ. Αυτό εξαφανίζει τις αντίθετες μεταξύ τους δυνάμεις κι έτσι μειώνονται τα φορτία που ασκούνται στο πλαίσιο. Η ανάρτηση αυτή είναι πατενταρισμένη. Τα αμορτισέρ είναι αγωνιστικών προδιαγραφών ), Öhlins TTX 36.

VanderHeide carbon fiber Motorcycles - Suspension and Rear radiator

Προσέξτε πώς το αμορτισέρ που αναλαμβάνει την εμπρός ανάρτηση (μέσσω μοχλών και κατασκευής διάταξης girder) είναι σε ευθεία γραμμή πάνω από το πίσω αμορτισέρ. Το ψαλίδι είναι κι αυτό carbon.

Όπως μας διαβεβαιώνουν οι εμπνευστές της, στις στοκ ρυθμίσεις έχει αντίστοιχη απόκριση με ένα αντεστραμμένο πιρούνι, αλλά με λιγότερη βύθιση στα φρένα, πράγμα που βοηθά στην σταθερότητα στο φρενάρισμα. Κι επειδή η μοτοσικλέτα είναι σταθερότερη, ο αναβάτης μπορεί να φρενάρει δυνατότερα και πιο βαθιά στη στροφή. Επιπρόσθετο πλεονέκτημα είναι ότι δεν εξαντλείται όλη η διαδρομή στο φρενάρισμα, αλλά μένει απόθεμα για απορρόφηση ανωμαλιών ακόμη και στα φρένα. Το πόσο βυθίζεται η ανάρτηση μπορεί να ρυθμιστεί: στη στοκ μορφή υπάρχει βύθιση, μπορεί να ρυθμιστεί να μην υπάρχει βύθιση ή να έχει anti-dive λειτουργία που όμως δεν είναι επιθυμητή λόγω της κατανομής του βάρους. Μπορεί να αλλάξει το wishbone της ανάρτηση με διαφορετικού μήκους, το μεταξόνιο και από τους μοχλούς μπορεί να αλλάξει η προοδευτικότητα της ανάρτησης. Επίσης μπορεί να αλλάξει η γωνία κάστερ με ένα μόνο κλειδί άλλεν.

Ως έμπνευση για τον τύπο ανάρτησης οι αδελφοί van der Heide αναφέρουν το πιρούνι Hossack/Fior (μια μορφή του γνωρίσαμε και ως Duolover στη BMW). Οι τροχοί είναι και αυτοί carbon και προέρχονται από τη BSΤ. Τα όργανα είναι MoTeC C125 και η σέλα και γκριπ δερμάτινα ραμμένα στο χέρι.

Ετοιμο για παραγωγή

Υστερα από πέντε χρόνια εξέλιξης το πρώτο Vanderheide είναι έτοιμο για παραγωγή. Μόλις 25 χειροποίητα κομμάτια θα κατασκευαστούν και ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η αυτοματοποίηση της παραγωγής, επειδή η εργασία με το carbon είναι απαιτητική σε χρόνο και ώρες εργασίας. Η παραγωγή έχει βελτιωθεί, ώστε να μπορεί να γίνει εν μέρει με ρομπότ, οπότε μελλοντικά τα θέματα ταχύτητας και κόστους παραγωγής θα αλλάξουν. Αλλωστε η πατενταρισμένη ανάρτηση μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πλαίσιο, επομέως μελλοντικά μπορεί να φτιαχτεί ένα Gentleman’s Racer με αλουμινένιο πλαίσιο, αλλά αυτή την ανάρτηση.

VanderHeide carbon fiber Motorcycles - Full Rear Right

Άλλος ένας μελλοντικός στόχος είναι να φτιαχτεί μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα, αφού γίνουν οι κατάλληλες συνεργασίες, ενώ τα δύο αδέλφια δεν κρύβουν την επιθυμία τους να δουν τη μοτοσικλέτα τους στην πίστα όσο πιο συχνά γίνεται.

Την τιμή δεν σας είπαμε μόνο. Η Vanderheide θα δέχεται παραγγελίες και μπορείτε να διαμορφώσετε και μόνος σας την τελική μορφή της μοτοσικλέτας, αλλά θα πρέπει να υπολογίσετε ότι το κόστος ξεκινάει από τα €150.000. Λέτε δεν θα βρεθούν 25 άνθρωποι να παραγγείλουν από μία;

INFO: Sjors van der Heide, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

website: vanderheidemotorcycles.com

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας - 2016

Φωτογραφίες© Studio Target Press, Moordrecht, The Netherlands

Copyright© MrBike - 2016

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world