Touratech – BMW R 1200 GS Rambler

H Touratech έφτιαξε ένα BMW R 1200GS σε συνεργασία με τη BMW που είναι 50kg ελαφρύτερο (κάτω από 200kg) και έχει τηλεσκοπικό πιρούνι. Λέτε να ετοιμάζει κάτι η BMW…?

Η Touratech έφτιαξε ένα enduro BMW R 1200GS υψηλών επιδόσεων και χαμηλού βάρους. Πρόκειται για το Touratech R 1200 GS Rambler. Η Touratech έβαλε από την αρχή στόχο της να μην ξεπεράσει τα 199kg και γι’ αυτό ονόμασε το μοντέλο Κ 199. Στόχος της λοιπόν ήταν να δημιουργήσει ένα από τα ελαφρύτερα βελτιωμένα R 1200 GS που έχουν φτιαχτεί. Να είναι δηλαδή μια πιο σύγχρονη ερμηνεία του BMW HP2. Το αποτέλεσμα είναι ένα λειτουργικό πρωτότυπο με εξαιρετικές αποδόσεις στο χώμα όπως ισχυρίζεται η Touratech.

H Touratech από κοινού με την BMW ετοίμασε δύο μοντέλα που διαφέρουν μεταξύ τους μόνο στο χρώμα. Το ένα από αυτά είναι στο κλασικό λευκό, μπλε και κόκκινο χρώμα της BMW Motorsport και το άλλο έχει το άλλο στο μαύρο, γκρι, κίτρινο της Touratech. Η εξέλιξη (μοντέλο σε πηλό και δημιουργία πρωτοτύπου) έγινε στις εγκαταστάσεις της TΤ-3D στο Murnau και τα εξαρτήματα σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την Touratech στο Niederschach.

Για το Touratech R 1200 GS Rambler οι άνθρωποι της Touratech βασίστηκαν πολύ περισσότερο στο BMW R 1200R Roadster ως προς τον κινητήρα-κιβώτιο-πλαίσιο και τα συνδύασαν με τα περιφερειακά και την τελική μετάδοση με άξονα του GS. Με τον τρόπο αυτό είχαν και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τηλεσκοπικό πιρούνι, έβαλαν όμως την λίγο κοντύτερη τελική μετάδοση του GS.

Θα θέλαμε να ξέραμε λίγα πιο πολλά πράγματα για τις αναρτήσεις, αλλά η ανακοίνωση της Touratech προς το παρόν είναι πολύ λιτή.

Οι αναρτήσεις είναι βελτιωμένες από την Touratech Suspension με enduro προδιαγραφές και σύμφωνα με την εταιρία διαθέτει εξαιρετική σταθερότητα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Κατά τα άλλα έχει αξιοποιηθεί αλουμίνιο και carbon στα φέρινγκ (είναι εξ ολοκλήρου καινούργιο), η εξάτμιση είναι τιτανίου, ενώ η μπαταρία έχει αντικατασταθεί με ιόντων λιθίου. Σε σύγκριση με το στοκ μοντέλο το Touratech R 1200 GS Rambler είναι ελαφρύτερο κατά 50kg, επομένως είναι πολύ πιο ευέλικτο.

Το πλαίσιο απηλλάγη από τμήματα φέριγνκ και τις βάσεις για βαλίτσες που δεν χρειάζονται στη νέα του χρήση, όμως ενισχύθηκε για σκληρή εκτός δρόμου χρήση. Εντελώς καινούργιο είναι το φιλτροκούτι που είναι κατασκευασμένο από carbon fibre reinforced plastic (CFRP). Από το ίδιο υλικό είναι και η ποδιά του κινητήρα. Επίσης έχουν τοποθετηθεί προστατευτικά κάγκελα.

Το αυτοφερόμενο αλουμινένιο ρεζερβουάρ χωρητικότητα 16,2 λίτρων αποτελεί ταυτόχρονα και το υποπλαίσιο. Υπάρχει επίσης ένα δεύτερο μικρότερο ρεζερβουάρ 1,8 λίτρων μέσα στο οποίο είναι η αντλία βενζίνης κι έτσι η συνολική χωρητικότητα του ρεζερβουάρ φτάνει τα 18 λίτρα. Η σέλα είναι εξαιρετικά λεπτή κι έχει εξελιχθεί με μια καινούργια διαδικασία από την TT-3D ώστε να μην απαιτεί πλάκα βάσης και γι’ αυτό είναι πολύ ελαφρύτερη.

Άλλο ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του Touratech R 1200GS Rambler είναι το εμπρός φρένο: πρόκειται για μονό δίσκο, αλλά με ABS enduro προδιαγραφών.

Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα μοτοσικλέτα και το γεγονός ότι έχει εμπλακεί η ίδια η BMW μας βάζει ψύλλους στ’ αυτιά ότι η BMW ετοιμάζεται για Dakar… Κι έτσι να μην είναι, το Touratech R 1200GS Rambler δείχνει και πάλι φανταστικό!

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Touratech (επίσημο site)