Marcus Walz Yard Built Yamaha XV 950 Café Racer

«El Ratón Asesino», ονομάζεται το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Yamaha με τον βελτιωτή Marcus Walz. Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα πια που να θυμίζει ότι η βάση ήταν το Yamaha XV 950.

Το συνηθίζει αυτό η Yamaha τα τελευταία χρόνια, να αναθέτει δηλαδή σε γνωστούς οίκους βελτιώσεων να αυτοσχεδιάσουν σε μοτοσικλέτες παραγωγής τους. Τα αποτελέσματα είναι τις περισσότερες φορές εντυπωσιακά και το ίδιο ισχύει και για το cruiser Yamaha XV 950, το οποίο εμπιστεύτηκαν στα χέρια του γνωστού Γερμανού βελτιωτή Marcus Walz, που έχει «φτιάξει» για την Yamaha ήδη ένα Yamaha VMax.

Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε στις εικόνες και που ονομάζεται (κάθε εμπνευσμένη δημιουργία είναι βαφτισμένη) «El Ratón Asesino» που μεταφράζοντας από τα Ισπανικά βλέπουμε ότι σημαίνει… το ποντίκι φονιάς.

Από cruiser, café racer

Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση που έκανε ο Marcus Walz είναι ότι μετέτρεψε το cruiser Yamaha XV 950 σε café racer. Η διαδικασία αυτή που άλλαξε ολοσχερώς κατηγορία στη μοτοσικλέτα είναι αρκετά σύνθετη και περιλαμβάνει δραστικές αλλαγές στο σύνολο των περιφερειακών, αλλά και στο πλαίσιο.

Το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας είναι πλήρως ξανασχεδιασμένο. Ο Walz μετέτρεψε το πίσω μερος του πλαισίου, μετατόπισε την έδραση του ψαλιδιού (το οποίο μάκρυνε, αλλά διατήρησε το ίδιο σωληνωτό σχέδιο) και έφτιαξε ένα εντελώς νέο υποπλαίσιο.

Το Yamaha XV 950 Ratón Asesino δείχνει σαν να μην έχει πίσω φώτα, αυτό όμως δεν ισχύει! Ο Walz άφησε δύο παραθυράκια στο σωλήνα του υποπλαισίου πίσω κι έχει ενσωματώσει μέσα του δύο φωτάκια LED, αφήνοντας την ουρά καθαρή.

Χειροποίητο ρεζερβουάρ με speedblocks εποχής Kenny Roberts.

Το ρεζερβουάρ είναι εντελώς νέο, χειροποίητο με ρετρό τάπα, που ονομάζεται Monza style. Στο χέρι είναι κατασκευασμένη επίσης όλη η ουρά, το περίβλημα του προβολέα με ενσωματωμένο μασκάκι (η στοκ μοτοσικλέτα δεν έχει περίβλημα), το εμπρός φτερό μαζί με τα μπράτσα του και η εντελώς επίπεδη δερμάτινη σέλα σε αγωνιστικό στυλ από τα seventies.

Αλλαγές και στο στήσιμο

Εδώ τα πράγματα γίνονται πολύ πιο σοβαρά: το πιρούνι έχει παραμείνει στοκ, αλλά είναι βελτιωμένο με μικρότερη διαδρομή και νέα προοδευτικά ελατήρια. Τα δύο στοκ πίσω αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν από δύο πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins, που όπως βλέπουμε και στις εικόνες, είναι λίγο μεγαλύτερου μήκους.

Οι ζάντες που φοράει το Yamaha XV 950 Ratón Asesino του Marcus Walz είναι πρωτότυπες σφυρήλατες της Marvic που ταίριαξαν στη μοτοσικλέτες με αντάπτορες που σχεδίασε ο Walz.

Η θέση οδήγησης ασφαλώς είναι εντελώς καινούργια και σ’ αυτό συμβάλλουν αφενός η νέα σέλα και το χαμηλότερο πιρούνι που αναφέραμε ήδη, αλλά και τα νέα μαρσπιέ και τα νέα clip ons της LSL με αγωνιστική γκαζιέρα, άλλους διακόπτες, τρόμπα της LSL και ρυθμιζόμενες μανέτες της LSL. Τα αντίβαρα, τα σχεδίασε ο Walz μόνος του.

Ο Walz έκανε επεμβάσεις και στα φρένα. Για λόγους χώρου και καθαρότητας του οπτικού αποτελέσματος κατήργησε το ABS και τη στοκ μπαταρία και έφτιαξε χειροποίητη πλεξούδα για τα ηλεκτρικά που είναι κρυμμένη κάτω από το ρεζερβουάρ. Η μπαταρία που τοποθέτησε είναι λιθίου μόλις 400gr και είναι κρυμμένη κάτω από την ουρά. Νέοι είναι και οι δίσκοι με διαφορετικό σχέδιο μαργαρίτας από τις στοκ δισκόπλακες. Η δαγκάνα εμπρός έχει παραμείνει η ίδια συμβατικής στήριξης με δύο ανισομεγέθη έμβολα, αλλά είναι βελτιωμένη από τον Walz, αν και δεν γνωρίζουμε με ποιο τρόπο, πέρα από το ότι έγραψε το όνομά του πάνω της. H πίσω δαγκάνα είναι πιο αστεία, με σηματάκι κρανοφόρας νεκροκεφαλής με σταυρωτά γερμανοπολύγωνα.

Ο Walz θεώρησε καλό να αντικαταστήσει το ψηφιακό στρογγυλό ταχύμετρο της Yamaha με ένα ακόμη πιο μικρό και αναλογικής απεικόνισης, από το Moto Gadget. Αυτό ίσως θα ήταν προτιμότερο να το άφηνε στην ησυχία του.

Ο κινητήρας έχει παραμείνει στοκ, ο Walz επέτρεψε στον εαυτό του όμως να αλλάξει τα καπάκια των κεφαλών, του κινητήρα αριστερά και δεξιά και βάζοντας άλλα δικού του σχεδιασμού, σωλήνες εισαγωγής αέρα επίσης δικές του και εξάτμιση SCProject. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό δεν γίνεται με αλυσίδα, αλλά με ιμάντα.

H βαφή της μοτοσικλέτας είναι μπλε με το σχέδιο speedblocks με το οποίο έτρεξε ο Kenny Roberts στα GP.

Ο ίδιος ο Marcus Walz λέει: «Δεν είναι για μένα άλλη μια βελτίωση. Τα πρώτα μου βήματα στις μοτοσικλέτες ήταν με Yamaha σε ηλικία 15 ετών. Είχα αφίσες του Kenny Roberts στο δωμάτιό μου με το κίτρινο Yamaha YZ500 με το speedblock design. Η πρώτη μου μοτοσικλέτα ήταν ένα Yamaha RD 80 που το έκανα να μοιάζει με του Kenny, επομένως οι ρίζες μου ξεκινούν με Yamaha. Αυτή η βελτίωση είναι το ταξίδι μου από την πρώτη μου εμπειρία μέχρι το τώρα, κι ευχαριστώ τη Yamaha για τις αναμνήσεις».

Ο Shun Miyazawa, Product Manager του Yamaha Sports Heritage λέει: «Αυτό είναι το τρίτο μας project με τον Marcus στην πενταετή μας συνεργασία. Απευθυνθήκαμε σ’ αυτόν αναζητώντας έμπνευση για τα μελλοντικά μοντέλα και όπως πάντα η συνεργασία αποδείχτηκε πολύ επιτυχημένη. Η δουλειά του με το αγωνιστικό design και εξαρτήματα είναι πολύ ενδιαφέρουσα και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτό που δημιούργησε στη βάση του Yamaha XV 950. Το Ratón Asesino ταιριάζει πολύ καλά με την πλατφόρμα Yard Built».

Ο ίδιος ο Marcus Walz οδηγεί τη δημιουργία του που μεταμορφώθηκε από ένα οικονομικό cruiser σε μια δελεαστική cafe racer μοτοσικλέτα.

Oι άνεμοι της αλλαγής

Ας μας επιτραπεί ένα σχόλιο εδώ στο κλείσιμο του κομματιού αυτού. Η νέα δημιουργία του Walz είναι απόλυτα σύμφωνη με το σύγχρονο ρεύμα customizing που αθόρυβα κινείται και στην Ελλάδα με ωραία δείγματα που ίσως δείτε στο δρόμο (πρόσφατα είδα ένα Suzuki GSX 400 της δεκαετίας του ’80 φτιαγμένο bobber με ωραίες ανοδιώσεις στο χρώμα του χαλκού κι ένα Yamaha Virago 250 με άλλο ή κοντύτερο πιρούνι και πολλές αισθητικές παρεμβάσεις). Πρόκειται για στοκ μοτοσικλέτες της δεκεατίας του ‘90 ή του ΄80 που στα χέρια μερακλήδων και μια επένδυση που δεν είναι και πολύ μεγάλη, παίρνουν νέα πνοή και νέα ζωή. Το Yamaha XV 950 ως design δεν έφερε τίποτε καινούργιο στο χώρο της μοτοσικλέτας, το Ratón Asesino όμως δείχνει ότι οι δυνατότητες και οι ορίζονες που ανοίγονται δεν έχουν τέλος.

Διαβάστε επίσης

Yamaha XV 950 – on board δοκιμή (για να κάνετε τις συγκρίσεις)

Copyright© ΔημήτρηςΜπαζίνας – 2014

Yamaha (επίσημο site)

Marcus Walz (επίσημο site)