Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 198
 

Bajaj-Pulsar-NS-125-platos-academy-1

 

H Ακαδημία Πλάτωνος είναι σήμερα ένα όμορφο πάρκο με δρομάκια, πράσινο και αρχαία. Κανονικά τα μηχανάκια δεν μπαίνουν μέσα, όμως έβλεπα συνεχώς ντόπιους συνταξιούχους με παπιά να κόβουν βόλτες μέσα έξω. Εσπρωξα κι εγώ το Bajaj λίγα μέτρα από την είσοδο μέχρι την αποθήκη αυτή που είναι διακοσμημένη με γκράφιτι για τη φωτογραφία. Λίγες ιδέες και αγάπη χρειάζεται για να γίνει το πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος ένα μέρος μοναδικό στον κόσμο.

 

Το ότι το Long Term Bajaj Pulsar NS 125 έχει καλές αναρτήσεις για την κατηγορία του το είχα προσέξει από την αρχή. Τόσο στο πιρούνι όσο και τα αμορτισέρ του μπορούν να διαχειριστούν το φορτίο αρκετά καλά, δεν σε βροντάνε όταν πέφτουν σε λακκούβες, καθισμένα φρεάτια (τα αγαπημένα μου κύριε δήμαρχε) κι άλλα κοψίματα του δρόμου, ενώ ειδικά το πιρούνι μπορεί και υποστηρίζει σωστά το εμπρός φρένο, προσφέροντας αίσθηση και έλεγχο.

Η πίσω ανάρτηση στηρίζεται σε δύο αμορτισέρ – μια παλιομοδίτικη διάταξη αλλά συνηθισμένη στα μικρά κυβικά- τα οποία όμως αποδεικνύονται αρκετά ποιοτικά. Διαθέτουν ξεχωριστό δοχείο αζώτου (nitrox γράψει πάνω το χυτό) που ως γνωστόν προσφέρει σταθερή ποιότητα στη λειτουργία της ανάρτησης επειδή εμποδίζει το σχηματισμό φυσαλίδων στο εσωτερικό του αμορτισέρ κατά τη βαριά χρήση και καλύτερη απορροφητικότητα των κραδασμών από το δρόμο.

Bajaj-Pulsar-NS-125-freatio 

Κύριε Δήμαρχε, μήπως πρέπει κάποιος να περνάει από τους δρόμους πιο τακτικά για να εντοπίζει τέτοιες ζημιές; Όχι συνέχεια, ας πούμε μόνο μετά τις βροχές…

\

Πράγματι το Long Term Bajaj Pulsar NS 125 όπως είπαμε έχει επιδείξει πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο όσον αφορά το στήσιμό του, τώρα όμως θελήσαμε να δούμε κατά πόσον θα άλλαζε η συμπεριφορά της μικρής μοτοσυκλέτας αν σφίγγαμε την προφόρτιση της πίσω ανάρτησης. Τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα σε τέσσερις θέσεις και στη μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας ήταν ρυθμισμένα στην πιο χαμηλή θέση. Είμαστε μαξιμαλιστές και τα βάλαμε αμέσως στην υψηλότερη θέση. Μια σημείωση τώρα για όλους εσάς που έχετε αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίου και νομίζετε ότι «σφίγγοντας» την προφόρτιση θα κάνετε την ανάρτηση πιο σκληρή. Δυστυχώς για εμάς τους μοτοσυκλετιστές οι αναρτήσεις δεν σκληραίνουν με το να επέμβεις απλά στη βάση του ελατηρίου. Για να σκληρύνει η ανάρτηση πρέπει να επέμβεις υδραυλικά στις αποσβέσεις. Τα αμορτισέρ που προσφέρουν τέτοιες δυνατότητες είναι ως γνωστόν πολύ ακριβά και σπανίως τα συναντάμε σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η προφόρτιση του ελατηρίου όμως είναι πολύ χρήσιμη επειδή μας… ψηλώνει τη μοτοσυκλέτα. Στην περίπτωση των αμορτισέρ μας ψηλώνει το πίσω μέρος κατά μερικά χιλιοστά. Η κύρια χρησιμότητα της προφόρτισης του ελατηρίου είναι για να κουβαλάμε συνεπιβάτη. Το έξτρα φορτίο μειώνει την διαδρομή της πίσω ανάρτησης επομένως αν την ψηλώσουμε, ανακτάμε ένα μέρος (τουλάχιστον) από τη διαδρομή της. Η προφόρτιση κάνει και κάτι άλλο όμως: αλλάζει ελαφρώς τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, εφόσον δεν μεταφέρει συνεπιβάτη. Αφού η ουρά είναι λίγο πιο ψηλά, έχεις περισσότερο βάρος μπροστά, άρα καλύτερο έλεγχο και ταχύτερη είσοδο στη στροφή. Αυτά βέβαια δύσκολα τα εντοπίζεις σε μικρές μοτοσυκλέτες όπως το Long Term μας, Bajaj Pulsar NS 125. Το effect πάντως είναι εκεί και ειδικά στα δύσκολα μέσα στην όλο και σφιχτή κίνηση στην Αθήνα, όπου τα πάντα είναι οριακά, είναι καλό να ξέρεις ότι έχει το καλύτερο δυνατό control που μπορεί να σου προσφέρει μια ανάρτηση.

Bajaj-Pulsar-NS-125-shocks-1

Eίμαι νοικοκύρης και έπλυνα το Bajaj πριν το φωτογραφήσω. Βλέπετε το αμορτισέρ με το δοχείο αζώτου και ότι στο άνω μέρος του είναι ρυθισμένο στη χαμηλότερη από τις τέσσερις θέσεις.

Bajaj-Pulsar-NS-125-shocks-2

Με το γατζόκλειδο περιστρέφουμε το άνω μέρος του αμορτισέρ προς τα δεξιά μέχρι τη θέση που επιθυμούμε. Εδώ την πιο υψηλή.

 

Και μετά τη ρύθμιση της ανάρτησης ας πάμε μια βόλτα.

 

Η Ακαδημία Πλάτωνος – μια όμορφη και… φιλοσοφική βόλτα

Τα δρομολόγιά μου είναι τέτοια που για να μπω στην Αθήνα συνήθως παίρνω την οδό Λένορμαν, φτάνω στο λαστιχάδικο του Τάσου, κάνω αριστερά μπαίνω στην πλατεία Καραϊσκάκη και είτε συνεχίζω δεξιά προς Πειραιώς και Ομόνοια, είτε αριστερά προς οδό Μάρνη και Πατησίων. Στα μισά της Λένορμαν περίπου έβλεπα πάντα μια καφέ πινακίδα που έδειχνε προς τον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος. Αυτή τη φορά είχα 20 λεπτά χρόνο και πήρα τη στροφή δεξιά για να καταλήξω μετά από λίγο σε ένα περιφραγμένο πάρκο με ανοικτές εισόδους. Το πάρκο αυτό περικλείει τον αρχαιολογικό χώρο που ονομάζεται Ακαδημία Πλάτωνος (δεν πληρώνεις εισιτήριο) και που περιλαμβάνει διάφορα ερείπια της αρχαίας εποχής, κάποια από τα οποία ταυτίζονται με τη σχολή του αρχαίου φιλοσόφου και κάποια όχι.

Bajaj-Pulsar-NS-125-platos-academy-6-gymnasium

Μέσα στο πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος έχει όμορφα δρομάκια που καταλήγουν σε εκπλήξεις, όπως αυτή εδώ, τα υπολείμματα ενός Γυμνασίου και μιας Παλαίστρας. Αυτό το όμορφο και με ελάχιστους επισκέπτες μέρος είναι μέσα στην καρδιά της Αθήνας ανάμεσα στη Λένορμαν και τον Κηφισό.

 

Η βόλτα με τα πόδια μέσα στο πάρκο σε φρεσκάρει αναπάντεχα, γιατί είναι ένα πολύ ήσυχο μέρος στην καρδιά της πόλης με πολύ πράσινο και δρομάκια που σε προκαλούν να ανακαλύψεις τι κρύβουν (ένα αρχαίο γυμνάσιο, μια παλαίστρα, ένα ιερό κλπ.). Όλα αυτά πολύ ωραία, ταυτόχρονα δεν μπορεί να μη σκεφτεί κανείς ότι το πάρκο παραμένει αναξιοποίητο, είναι οριακά συντηρημένο (τα χόρτα έχουν κοπεί αλλά έχουν ξαναμεγαλώσει) και εν πάσει περιπτώσει το μέρος στο οποίο δίδαξε ένας από τους σπουδαιότερους φιλοσόφους όλων των εποχών πιστεύω ότι θα μπορούσε να έχει μια πολύ διαφορετική αξιοποίηση. Παρόλα αυτά, επειδή πολλοί από εσάς περνάτε από εκεί, κάντε τον κόπο και πάτε μια βόλτα από το πάρκο αυτό. Κάποιος από εσάς μπορεί να πάρει κάποτε μια θέση ευθύνης και να το αξιοποιήσει με τρόπο που ταιριάζει και στο χώρο και στον Πλάτωνα τον ίδιο.

Bajaj-Pulsar-NS-125-eggsin-givi

Καλός ο Πλάτωνας και η Ακαδημία του, όμως μια που κατέβηκα στο κέντρο πέρασα κι από τη Βαρβάκειο όπου είχα τη φαεινή ιδέα να πάρω μια καρτέλα αυγά για το σπίτι, χωρίς όμως να σκεφτώ πώς θα την κουβαλούσα σπίτι. Τελικά η καρτέλα των 30 αυγών χωράει οριακά στην βαλίτσα Givi και το καπάκι κλείνει και κλειδώνει. Από κάτω από την καρτέλα έβαλα το αδιάβροχο για αντικραδασμικό. Στην επιστροφή πήγαινα σιγά κι απέφευγα τις λακκούβες κι έτσι γύρισα σπίτι με αυγά κι όχι με ομελέτα…!

 

Αισίως φτάσαμε στην 9η αναφορά για το Long Term Bajaj Pulsar NS 125, οπότε καλό είναι να έχουμε μια σειρά από links με τα προηγούμενα άρθρα.

1. Παραλαβή

2. Στρώσιμο Ι

3. Στρώσιμο ΙΙ

4. Κατανάλωση

5. Βόλτα στο χιόνι

6. Πρώτο service

7. Τοποθέτηση βαλίτσας Givi – τελική ταχύτητα

8. Διαδρομή στην Ελευσίνα – πραγματική τελική – συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο

9. Ακαδημία Πλάτωνος – πίσω ανάρτηση

Bajaj στην Ελλάδα

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2019

Copyright© MrBike - 2019

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Bajaj Pulsar NS 125
Κινητήρας Bajaj τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με δύο μπουζί, τέσσερις βαλβίδες και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο 
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52 x 58,6
Χωρητικότητα (cc) 124,4
Σχέση συμπίεσης 9,8:1
Μέγιστη ισχύς  15hp / 8.500rpm
Μέγιστη ροπή 11,4Nm / 7.500rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός DTS-i
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 5 σχέσεων
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 30mm 
Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με δοχείο αζώτου
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων συμβατικής στήριξης, συνδυασμένη πέδηση
Πίσω φρένο Ταμπούρο διαμέτρου 130mm συνδυασμένη πέδηση
Μπροστινό ελαστικό 2.75-17 MRF
Πίσω ελαστικό 100/90-17 MRF
Μήκος (mm) 1.995
Πλάτος (mm) 765
Υψος (mm) 1.045
Υψος σέλας (mm) -
Μεταξόνιο (mm) 1.325
Ιχνος (mm) -
Γωνία Caster -
Βάρος (kg) 122 με καύσιμο
Ρεζερβουάρ (lt) 10,5
Μετρήσεις MrBike  
Τελική ταχύτητα (km/h)  116 (ένδειξη ταχυμέτρου) 111,7 (πραγματική)
Κατανάλωση (lt/100km) 2,7
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world