Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 281
 

Bajaj-Pulsar-NS-125-long-term-1

Long Term Bajaj Pulsar NS 125 για το MrBike.gr

Η 22η Ιανουαρίου 2019 θα μείνει ως μία από τις ημέρες ορόσημα για την ιστορία του MrBike.gr. Είναι η ημέρα που έγινε η παραλαβή της μικρής μοτοσυκλέτας Bajaj Pulsar NS 125 ως μοτοσυκλέτα δοκιμής διαρκείας. Για τους επόμενους τρεις μήνες το MrBike θα οδηγήσει και θα ζήσει μαζί με το ινδικής κατασκευής Bajaj Pulsar NS 125. Στόχος είναι να διαπιστώσουμε πως διαμορφώνεται η καθημερινή ζωή με μια από τις μικρές μοτοσυκλέτες ενός από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών στον κόσμο, που όμως η διείσδυσή του στην Ευρώπη είναι μικρή, αν και το ξεκίνημα αυτό έγινε… στη χώρα μας από τα καταστήματα της ΚΤΜ. Η Bajaj είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής μοτοσυκλετών στον πλανήτη με όγκο παραγωγής που κόβει την ανάσα κάθε ευρωπαίου ή αμερικάνου κατασκευαστή, καθώς φτάνει τα τέσσερα εκατομμύρια μονάδες ετησίως, τα περισσότερα από τα οποία αφορούν την εγχώρια αγορά. Ηδη από το 2007 η KTM ξεκίνησε τη συνεργασία της με την Bajaj με στόχο να φτιάξει τη μικρή σειρά Duke με κυβισμούς από 125 έως 390cc αλλά και τα φερινγκάτα RC. Κι αφού πήγε η ΚΤΜ στην Ινδία, τώρα ήρθε η σειρά της Bajaj να έρθει στην Ευρώπη. Οι μοτοσυκλέτες της διοχετεύονται στην αγορά από το δίκτυο της ΚΤΜ από όπου διανέμονται τα ανταλλακτικά και προσφέρονται και οι υπηρεσίες service. Υπάρχει επίσης site, το www.bajaj.gr με πληροφορίες για τα μοντέλα που εισάγονται προς το παρόν, τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμές, αλλά και το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων.

Γιατί το Bajaj Pulsar NS 125 για long term;

Επειδή είναι μια μικρή μοτοσυκλέτα με όλα τα χαρακτηριστικά μιας μεγάλης μοτοσυκλέτας και σε τιμή λίγο χαμηλότερη από δύο χιλιάρικα, δηλαδή φτηνότερο από πολλά παπιά της αγοράς, αλλά ωστόσο με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά. Είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να ταιριάξει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα: είναι φτηνό, χωρίς να είναι φτηνιάρικο, έχει αρκετά μεγάλες διαστάσεις για να κάτσουν επάνω του δύο ενήλικα άτομα, έχει πιο χοντρά λάστιχα από τα παπιά και πολύ καλύτερο στήσιμο, επομένως προσφέρει μια υψηλού επιπέδου ασφάλεια για το επίπεδο τιμής στο οποίο πωλείται. Επειδή λοιπόν το Bajaj Pulsar NS 125 είναι μια μοτοσυκλέτα που έχει τα τυπικά προσόντα για να σταδιοδρομήσει με επιτυχία στην ελληνική αγορά, είναι μια καλή ευκαιρία να διαπιστώσουμε αν έχει και τα πραγματικά προσόντα για να εδραιωθεί ως μια πρακτική, ευέλικτη και κυρίως οικονομική μοτοσυκλέτα που θα δώσει πραγματικές λύσεις στην καθημερινότητά μας. Προϋπόθεση είναι να μην μας βγάλει «το χτικιό» με επαναλαμβανόμενα προβλήματα και να έχει χαμηλό κόστος χρήσης – βασικά να μην καίει πολλή βενζίνη. Όλα αυτά θα τα διαπιστώσουμε στους επόμενους μήνες καθώς θα παραθέτουμε αρκετά συχνά τις εμπειρίες μας, τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα από την χρήση του.

Η παραλαβή – Μυρίζει καινούργιο…

Bajaj-Pulsar-NS-125-long-term-3-instruments

 

Αναλογικό στροφόμετρο, ψηφιακή οθονίτσα και carbon look πανελ γύρω από τα όργανα. Προσέξτε ότι η παραλαβή γίνεται με 6km στο κοντέρ, επειδή πριν την παράδοση πρέπει να γίνει μια δοκιμαστική βόλτα από τον μηχανικό που προετοιμάζει τη μοτοσυκλέτα.

Να λοιπόν που έφτασε η προσυμφωνημένη ημέρα της παραλαβής του ολοκαίνουργιου Bajaj Pulsar NS 125 οπότε είχαμε και την ευκαιρία να δούμε από κοντά τη διαδικασία που ακολουθείται για την παράδοση της μοτοσυκλέτας στον πελάτη και τι δουλειά προηγείται πριν πάρετε στα χέρια σας το κλειδί και το βάλετε μπροστά για πρώτη φορά. Είναι μια διαδικασία που θέλει κάποιο δίωρο τουλάχιστον και που είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί. Οι μοτοσυκλέτες της Bajaj (όπως όλες άλλωστε οι μοτοσυκλέτες) έρχονται μέσα σε κιβώτιο συσκευασμένες σε μεταλλικό σιδερένιο κλωβό. Όπως μάθαμε το Bajaj Pulsar NS 125 έρχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου συναρμολογημένο. Μόνο τα τιμόνια στερεώνονται στη θέση τους από τη μία τους βίδα και είναι διπλωμένα για να μην δημιουργούν μεγάλο πλάτος. Κατά τα άλλα δεν είναι τοποθετημένη η καρίνα και τα κάγκελα. Η μπαταρία είναι στη θέση της αλλά χωρίς υγρά για λόγους ασφαλείας κατά τη μεταφορά. Τα υγρά τοποθετούνται από τον τεχνικό που πραγματοποιεί τη συναρμολόγηση.

Bajaj-Pulsar-NS-125-long-term-6-battery

Πίσω από το πλαινό καπάκι που ανοίγει με κλειδί βρίσκεται η μπαταρία. Προσέξτε ότι τα ηλεκτρικά είναι αρκετά τακτοποιημένα (δείτε στο gallery και την εικόνα των ηλεκτρικών κάτω από τη σέλα). Η κίτρινη θηλιά είναι το συρματόσχοινο που το τραβάς και ξεκουμπώνεις το πίσω σελάκι για πρόσβαση σε ηλεκτρικές φίσες και τη φίσα που κουμπώνει το διαγνωστικό μηχάνημα της Bajaj που σημειοτέον είναι κατασκευής Bosch.

Αφού η μοτοσυκλέτα συναρμολογηθεί, γίνεται ένας πλήρης έλεγχος πληρότητας αλλά και συσφίξεων. Παρά τους επιμελείς τεχνικούς ελέγχους δεν αποκλείεται κάποιες βίδες να μην έχουν σφιχτεί με την τελική τους ροπή (το παθαίνουν και τα καλύτερα εργοστάσια) οπότε με τη διαδικασία αυτή εξαλείφεται αυτή η πιθανότητα. Κατόπιν γίνεται έλεγχος των ηλεκτρικών. Διαπιστώνεται ότι φώτα, φλας, κόρνα κλπ. λειτουργούν. Ελέγχονται τα λάδια και ακολούθως πατιέται το κουμπί της μίζας για να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Ο κινητήρας πρέπει να δουλέψει μερικά λεπτά στο ρελαντί κι αφού ολοκληρωθεί κι αυτό το στάδιο τότε έρχεται η ώρα να γίνει η πρώτη του βόλτα. Προσέξτε, είναι αρκετά σημαντικό την πρώτη βόλτα να μην την κάνει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, αλλά ένας τεχνικός της εταιρίας, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η λειτουργία της μοτοσυκλέτας και κυρίως η ασφάλειά της βρίσκεται εντός των προδιαγραφών κι ότι δεν έχει «ξεφύγει» κάτι. Αρα μην παραξενευτείτε (για την ακρίβεια πρέπει να χαρείτε) αν δείτε στο κοντέρ 5 έως 10km. Αυτό σημαίνει ότι έχει γίνει και ο τελευταίος έλεγχος της οδήγησης.

Στην περίπτωση του Bajaj Pulsar NS 125 γίνονται δύο έξτρα δουλειές. Η μοτοσυκλέτα αυτή έρχεται από το εργοστάσιο με μανιβέλα (αν και έχει μίζα) και με ένα πίσω φτερό βιδωμένο πάνω σε μια σωληνωτή βάση. Στην Ελλάδα παραδίδονται κατά κανόνα χωρίς αυτά, πρόλαβα όμως να σας τα βγάλω μερικές εικόνες να τα δείτε. Η μεν μανιβέλα μπορεί να φανεί χρήσιμη κάποια στιγμή αλλά δεν είναι πρακτική. Είναι μεγάλη, εμποδίζει, και για να την κατεβάσεις πρέπει να κλείσει το μαρσπιέ – μετά να το ξανανοίξεις. Το δε πίσω φτερό είναι τοποθετημένο σαν εκ των υστέρων και μοιάζει ξένο πάνω στη μοτοσυκλέτα.

Bajaj-Pulsar-NS-125-long-term-2-kick-starter

Να η μανιβέλα στη θέση της. Οταν παραδόθηκε η μοτοσυκλέτα είχε αφαιρεθεί. Στο gallery θα δείτε εικόνα χωρίς τη μανιβέλα με μια ελαστική ταπίτσα πάνω από τον άξονα. Παρά την πρακτική χρησιμότητα της μανιβέλας, ομολογουμένως η όψη χωρίς αυτήν είναι ωραιότερη.

Bajaj-Pulsar-NS-125-long-term-2-rear-fender

Και το πίσω φτερό μπορεί να έχει πρακτική χρησιμότητα στα νερά της βροχής, όμως φαίνεται σαν να μην έχει συμπεριλιφθεί στο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας και να έχει τοποθετηθεί εκ των υστέρων. Οταν παραδόθηκε η μοτοσικλέτα έλειπε και αυτό. Προσέξτε όμως το σιρίτιο στη ζάντα... Είναι εργοστασιακό!

Τα πρώτα χιλιόμετρα – ξεκινά το στρώσιμο

Και να που στέκομαι έξω από το εξουσιοδοτημένο κατάστημα που έγινε η παραλαβή, κάθομαι στη φαρδιά σέλα, γυρίζω το κλειδί και βλέπω το αναλογικό στροφόμετρο να διαγράφει αργά την πορεία του μέχρι το κόκκινο κάνοντας την αυτοδιάγνωση δίπλα από την οθόνη LCD με όλες τις ψηφιακές της θέσεις συμπληρωμένες, μέχρι που σταθεροποιείται στην ένδειξη ταχύτητας (μηδέν) και το οδόμετρο που γράφει 6km. Κατόπιν πατώ το κουμπί της μίζας. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας ζωντανεύει αμέσως με ένα πολύ διακριτικό γουργουρητό. Δεν βιάζομαι, το αφήνω να δουλέψει στο ρελαντί για λίγο και μετά ανοίγω λίγο γκάζι για να ακούσω πώς φορτώνει γλυκά και μελωδικά τις στροφές διατηρώντας τον διακριτικό του τόνο. Πατώ συμπλέκτη (μαλακός) και βάζω πρώτη (αθόρυβα και γλυκά) και ξεκινώ. Τελευταία στιγμή θυμάμαι ότι πρέπει να κάνω στρώσιμο κι ότι δεν πρέπει να σκάσω την πρώτη, οπότε ήδη από τις 4.000rpm άλλαξα σε δευτέρα. Στις επόμενες ημέρες θα πούμε πολλά περισσότερα για τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του μικρού Bajaj. Ετσι κι αλλιώς ένας από τους στόχους αυτού του Long Term Test είναι η εξερεύνηση των δυνατοτήτων του τις οποίες θα πληροφορείστε μέσα από δημοσιεύσεις στο MrBike.gr. Ως τότε, καλά μας ταξίδια…

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2019

Copyright© MrBike - 2019

Bajaj-Pulsar-NS-125-long-term-9

 

Η δοκιμή διαρκείας του Bajaj Pulsar NS 125 έχει μόλις αρχίσει - ακολουθεί το στώσιμο και βέβαια θα διαβάζετε συνεχώς τις εμπειρίες, βιώματα και εντυπώσεις από αυτή τη μοτοσυκλέτα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Bajaj Pulsar NS 125
Κινητήρας Bajaj τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με δύο μπουζί, τέσσερις βαλβίδες και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο 
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52 x 58,6
Χωρητικότητα (cc) 124,4
Σχέση συμπίεσης 9,8:1
Μέγιστη ισχύς  15hp / 8.500rpm
Μέγιστη ροπή 11,4Nm / 7.500rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός DTS-i
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 5 σχέσεων
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 30mm 
Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με δοχείο αζώτου
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων συμβατικής στήριξης, συνδυασμένη πέδηση
Πίσω φρένο Ταμπούρο διαμέτρου 130mm
Μπροστινό ελαστικό 2.75-17 MRF
Πίσω ελαστικό 100/90-17 MRF
Μήκος (mm) 1.995
Πλάτος (mm) 765
Υψος (mm) 1.045
Υψος σέλας (mm) -
Μεταξόνιο (mm) 1.325
Ιχνος (mm) -
Γωνία Caster -
Βάρος (kg) 122 με καύσιμο
Ρεζερβουάρ (lt) 8

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world