Long Term Test – Bajaj Pulsar NS 125 – To καλό πιρούνι απαραίτητο και στη μικρή μοτοσυκλέτα

Μια φωτογραφία από το λιμάνι του Πειραιά (τα λεγόμενα «καρβουνάρικα») στο οποίο με έφεραν επανειλημμένα άλλες υποχρεώσεις. Παρά τα 125 κυβικά του, το Bajaj Pulsar NS 125 μπορεί και καλύπτει ακόμη και μεγαλύτερες αποστάσεις σβέλτα και αποτελεσματικά κι αυτό κυρίως λόγω του καλού στησίματος που εμπνέει εμπιστοσύνη ώστε να κινείσαι με μεγαλύτερη μέση ταχύτητα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Τον χαρακτήρα μιας μοτοσυκλέτας σε μεγάλο βαθμό τον δίνει ο κινητήρας και οι επιδόσεις του. Μετά έρχεται το στήσιμο και το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κοιτάξει κανείς είναι ασφαλώς οι αναρτήσεις και βέβαια το πιρούνι.

Το πιρούνι είναι και το πιο δύσκολο.

Ενα αμορτισέρ (ή ένα ζευγάρι αμορτισέρ) είναι συνήθως εύκολο να βρεις για να τα αλλάξεις. Εξαρτάται και από το κόστος, αλλά για μια μικρή μοτοσυκλέτα, συνήθως βρίσκεις κάτι καλό και οικονομικό. Για το πιρούνι συχνά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Αν το πιρούνι δεν είναι καλό πρέπει να ζήσεις μαζί του. Πολύ συχνά οι μικρές μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με φτηνές αναρτήσεις με το σκεπτικό ότι οι απαιτήσεις από αυτές θα είναι μικρές. Λάθος! Κι αυτό αποδεικνύνεται στην πράξη. Όταν πρέπει να φρενάρεις από τα 80km/h στα 20km/h λόγω κατάστασης πανικού, τότε πρέπει να έχεις ένα στήσιμο που μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις συνθήκες. Και για να αυξήσουμε το βαθμό δυσκολίας: σκεφτείτε ότι φρενάρετε και ότι ταυτόχρονα με πατημένο φρένο (και επομένως σχεδόν εξαντλημένη τη διαδρομή της ανάρτησης) πέφτετε τσε λακκούβα ή κόψιμο του δρόμου. Το πιρούνι τερματίζει και ανάλογα με την ταχύτητα και τη σφοδρότητα του χτυπήματος το πιρούνι αντιδρά, είτε χτυπώντας με τη σειρά του τα χέρια (τρομάζει και πονάει) και/ είτε γυρίζοντας προς το πλάι. Και στις δύο περιπτώσεις ο τροχός παύει να φρενάρει. Αν αναπηδήσει θα μπλοκάρει (είπαμε είμαστε με πατημένο φρένο) και πέφτουμε. Αν υπάρχει ABS μπερδεύεται και επιμηκύνεται το φρενάρισμα. Είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά που περιγράφω πολλοί από εσάς τα έχετε ζήσει…

Το πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών 30mm, είναι δηλαδή λεπτό, πράγμα αναμενόμενο για μια μικρή και ελαφριά μοτοσυκλέτα. Θα μπορούσε να είναι παχύτερο, όμως μετά θα γινόταν βαρύτερο και ακριβότερο.

Δυστυχώς όσο περνά ο καιρός ένα κακό πιρούνι απλά χειροτερεύει. Μπορείς να αλλάξεις ένα λάδι, σε κάποια πιρούνια μπορείς να αλλάξεις και ελατήρια, σπάνια όμως η αγορά του after market ασχολείται με μικρές και φτηνές μοτοσυκλέτες. Θα πρέπει να είναι πολύ δημοφιλείς για να μπουν στον κόπο οι γνωστοί οίκοι βελτιώσεων και αναρτήσεων.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν που το Bajaj Pulsar NS 125 έχει ένα καλό πιρούνι, τόσο όσον αφορά τις προδιαγραφές, όσο και τη λειτουργία. Πρόκειται για ένα κανονικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 30mm. Και λέω κανονικό τηλεσκοπικό, επειδή σε αντίθεση με τα πιρούνια των παπιών και των scooter (με εξαίρεση τα μεγάλα scooter) το πιρούνι έχει πλήρες μήκος και στηρίζεται σε δύο πλάκες αντί για μία (δηλαδή μόνο την κάτω). Το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι μεταξύ άλλων η ακαμψία αλλά και το μεγαλύτερο μήκος του ελατηρίου που εξασφαλίζει προοδευτικότητα. Η διάμετρος των καλαμιών είναι μικρή, κατά τη γνώμη μου ακόμη και για μοτοσυκλέτα 125cc, παραδέχομαι όμως ότι ένα παχύτερο πιρούνι θα ήταν και βαρύτερο (ωστόσο τα μικρά KTM Duke έχουν 43άρι αντεστραμμένο πιρούνι) και ακριβότερο. Στην πράξη, το πιρούνι του Long Term Bajaj Pulsar NS 125 στηρίζει τη μικρή μοτοσυκλέτα πάρα πολύ αποτελεσματικά. Ξέρεις πού πατάει ο τροχός, παρά το ότι το ελαστικό της MRF είναι ινδικό και είναι σχεδιασμένο περισσότερο για να αντέχει στα πολλά χιλιόμετρα. Πολύ πιο σημαντικό είναι ότι το πιρούνι μπορεί και υποστηρίζει το φρενάρισμα. Το Long Term Bajaj Pulsar NS 125 διαθέτει μεν σύστημα συνδυασμένης πέδησης, αλλά όταν πατάς το εμπρός φρένο ενεργοποιείται μόνο το εμπρός φρένο. Ακόμη και σε φρεναρίσματα πανικού (π.χ. όταν είδα το ΚΤΕΛ να αλλάζει λωρίδα και να μπαίνει μπροστά μου και λίγο παρακάτω όταν πονηρός από τη ΛΕΑ έκανε ντου αριστερά μπροστά μου επειδή ο δρόμος μπροστά του τελείωνε) ακόμη και σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες δεν έχασα τον έλεγχο, το πιρούνι δεν τερμάτισε, παρά κράτησε καλά το δρόμο ώστε να δώσει την ευκαιρία στο δισκόφρενο να δουλέψει.

Σε αντίθεση με τα παπιά και τα περισσότερα scooter, μια μικρή μοτοσυκλέτα όπως το Bajaj Pulsar NS 125 έχουν πιρούνι που στηρίζεται σε δύο πλάκες, επομένως μακρύτερα και πιο προοδευτικά ελατήρια και ενδεχομένως μεγαλύτερη χωρητικότητα λαδιού. Ταυτόχρονα η αρχιτεκτονική με τις δύο πλάκες εξασφαλίζει περισσότερη ακαμψία.

Αυτές τις διαπιστώσεις κάναμε για το πιρούνι μετά από περίπου 3.000km χρήσης. Σε συνδυασμό με τα αρκετά καλά αμορτισέρ για τα οποία έχουμε μιλήσει ήδη, το Bajaj Pulsar NS 125 είναι αρκετά καλά στημένο για τόσο φτηνή μοτοσυκλέτα και για μοτοσυκλέτα μικρών κυβικών. Επομένως δεν απαιτεί από τον ιδιοκτήτη του έξτρα ενέργειες μετά την αγορά, πράγμα πολύ σημαντικό για αυτή την κατηγορία.

To HMS Echo, το βρετανικό πολεμικό για ανθυποβρυχιακή και ωκεανογραφική χρήση κάνει και περιπολίες για λογαριασμό της Frontex στο Αιγαίο. Το είδαμε την ίδια μέρα που φωτογραφίσαμε και το Bajaj στον Πειραιά.

Links με τα προηγούμενα άρθρα για το Long Term Bajaj Pulsar NS 125

1. Παραλαβή

2. Στρώσιμο Ι

3. Στρώσιμο ΙΙ

4. Κατανάλωση

5. Βόλτα στο χιόνι

6. Πρώτο service

7. Τοποθέτηση βαλίτσας Givi– τελική ταχύτητα

8. Διαδρομή στην Ελευσίνα – πραγματική τελική – συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο

9. Ακαδημία Πλάτωνος – πίσω ανάρτηση

10. Το πιρούνι

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Bajaj Pulsar NS 125 Κινητήρας Bajaj τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με δύο μπουζί, τέσσερις βαλβίδες και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52 x 58,6 Χωρητικότητα (cc) 124,4 Σχέση συμπίεσης 9,8:1 Μέγιστη ισχύς  15hp / 8.500rpm Μέγιστη ροπή 11,4Nm / 7.500rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός DTS-i Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 5 σχέσεων Πρωτεύουσα μετάδοση – Τελική μετάδοση – Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 30mm  Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με δοχείο αζώτου Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων συμβατικής στήριξης, συνδυασμένη πέδηση Πίσω φρένο Ταμπούρο διαμέτρου 130mm Μπροστινό ελαστικό 2.75-17 MRF Πίσω ελαστικό 100/90-17 MRF Μήκος (mm) 1.995 Πλάτος (mm) 765 Υψος (mm) 1.045 Υψος σέλας (mm) – Μεταξόνιο (mm) 1.325 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster – Βάρος (kg) 122 με καύσιμο Ρεζερβουάρ (lt) 10,5 Μετρήσεις MrBike   Τελική ταχύτητα (km/h) 116 (ένδειξη ταχυμέτρου) 111,7 (πραγματική) Κατανάλωση (lt/100km) 2,7

Bajaj στην Ελλάδα

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2019

Copyright© MrBike – 2019