Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 1359
 

Bajaj-Pulsar-NS-125-frena-1

Παντρεύεται κανείς?! Οχι... όμως η βυζαντινή τεχνοτροπία είναι τόσο γοητευτική που πάντα αποτελεί ένα ωραία background για μια φωτογραφία.

 

Μιλήσαμε ήδη για τη σπουδαιότητα της ανάρτησης στη μικρή μοτοσυκλέτα και αν και είναι προφανές ότι μια καλή ανάρτηση είναι απαραίτητη σε μια μοτοσυκλέτα των 150+ ίππων, αυτό δεν σημαίνει ότι οι αναρτήσεις μιας μικρής μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι υποτυπώδεις. Είναι θέμα ασφάλειας.

Υπό αυτό το πρίσμα, το γεγονός ότι το Bajaj Pulsar NS 125 έχει, όπως έχουμε περιγράψει, ήδη καλές αναρτήσεις βοηθά σημαντικά και στην επιβράδυνση, που αποτελεί άλλο ένα ουσιαστικό παράγοντα που συνθέτει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και οδηγισιμότητας. Στα φρένα του Bajaj Pulsar NS 125 βλέπουμε αναμενόμενα συμβατική τεχνολογία: ένας δίσκος μπροστά με διάμετρο 240mm και διέμβολη δαγκάνα, που συνάδει με κάθε σύγχρονη μικρή μοτοσυκλέτα τις τελευταίες τρεις περίπου δεκαετίες, αλλά ταμπούρο πίσω, το οποίο είναι… αναχρονιστικό από πολλές απόψεις. Εύλογα μια φτηνή μοτοσυκλέτα θα πρέπει να ακολουθήσει τέτοιες λύσεις περιορισμού του κόστους. Ωστόσο το ταμπούρο του Bajaj Pulsar NS 125 έχει την αξιοσέβαστη διάσταση των 130mm (στα περισσότερα παπιά 110mm – μόνο στα μεγάλα παπιά 130mm) και πειστική λειτουργία στο φρενάρισμα. Δεν έχει όμως και πολλή αίσθηση και επομένως η πληροφορία που παίρνεις όταν πατάς το εμπρός και το πίσω φρένο είναι άλλη από εμπρός και άλλη από πίσω: δεν υπάρχει ομοιογένεια στο φρενάρισμα.

Bajaj-Pulsar-NS-125-frena-2

Το ταμπούρο ως σύστημα πέδησης είναι αναχρονιστικό επειδή σε σχέση με το δίσκο εμπρός προσφέρει ανομοιογενή αίσθηση στο φρένο. Είναι όμως αποτελσματικό όσο πρέπει και χάρη στο CBS προσφέρει ασφαλές φρενάρισμα σε όλες τις συνθήκες.

Υπάρχει όμως συνδυασμένη πέδηση (CBS)!

Σύμφωνα με την προδιαγραφή Euro 4 οι μοτοσυκλέτες των 125cc πρέπει να έχουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης (οι μεγαλύτερες ABS) επομένως και το Bajaj Pulsar NS 125. Η συνδυασμένη πέδηση αφορά μόνο όταν πατάς το πίσω φρένο, το οποίο ενεργοποιεί το εμπρός. Όταν πατάς το εμπρός φρένο ενεργοποιείται μόνο το εμπρός φρένο. Όταν πατάς λοιπόν το πετάλι του πίσω φρένου ενεργοποιείται  ένας μοχλός που με τη σειρά του επεμβαίνει στο υδραυλικό κύκλωμα του εμπρός φρένου. Πατώντας το πίσω φρένο φρενάρει και το εμπρός (να η συνδυασμένη πέδηση). Το φαινόμενο μπορείς να το καταλάβεις και στο χέρι, επειδή όταν πατάς πίσω φρένο ελαφρώνει η μανέτα. Στην πράξη πάντως το να πατάς μόνο το πίσω φρένο δεν είναι αρκετό για να ακινητοποιήσει το Bajaj Pulsar NS 125. Πατώντας τα δύο φρένα μαζί όμως το φρενάρισμα είναι αποτελεσματικό και θετικό, πάντοτε επαρκές και ασφαλές. Δεν μου έτυχε επίσης ποτέ να μπλοκάρουν οι τροχοί, επομένως ως εξοπλισμός ασφαλείας το CBS του Bajaj Pulsar NS 125 λειτουργεί, και λειτουργεί καλά. Κατά τη γνώμη μου (και για το δικό μου τρόπο οδήγησης) είναι πολύ πιο σημαντικό ότι το εμπρός φρένο έχει πολλή δύναμη και καλή αίσθηση και υποστηρίζεται από καλό πιρούνι, έτσι ώστε την κυρίως αποστολή της επιβράδυνσης να την αναλαμβάνει η μανέτα με υποβοήθηση από το πετάλι του πίσω φρένου. Ακόμη και σε φρεναρίσματα πανικού, το Bajaj Pulsar NS 125 μπόρεσε να επιβραδύνει με ασφάλεια πάντοτε και αυτό παρά το γεγονός ότι τα λάστιχά του είναι ινδικής προέλευσης και ήμουν πάντα προκατειλημμένος ως προς την αποτελεσματικότητα της πρόσφυσής του (αν και στην πράξη δεν μου γλίστρησαν ποτέ, ωστόσο θα τα άλλαζα με την πρώτη ευκαιρία με ευρωπαϊκά).

Bajaj-Pulsar-NS-125-frena-4

Δισκάκι διαμέτρου 240mm με διέμβολη δαγκάνα δεν είναι κάτι το πολύ σπουδαίο ως προς τις προδιαγραφές, το εμπρός φρένο του Bajaj όμως είναι εξαιρετικό και απόλυτα ικανό να επιβραδύνει με ασφάλεια την ελαφριά μοτοσυκλέτα από μόνο του στις περισσότερες περιπτώσεις. Το εμπρός φρένο ενεργοποιείται κατά ένα ποσοστό κάθε φορά που πατιέται το πετάλι του πίσω φρένου χάρη στο σύστημα συνδυασμένη πέδησης (CBS).

 

Τα (καλά) φρένα του Bajaj Pulsar NS 125 συμπληρώνουν την εικόνα ενός αναπάντεχα λειτουργικού στησίματος σε μια μικρή μοτοσυκλέτα που έχει φτιαχτεί για να είναι φτηνή και πράγματι ενώ το κόστος της είναι χαμηλότερο ή ίδιο με παπιών στα ίδια κυβικά από διάφορες μάρκες, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του στησίματος του Bajaj Pulsar NS 125 είναι σημαντικά καλύτερα (κι ας μην έχει και την καλύτερη αίσθηση το πίσω φρένο).

Η αναφορά μας αυτή στο Long Term Bajaj Pulsar NS 125 ήταν η 11η. Δείτε και τα προηγούμενα άρθρα στα σχετικά links:

1. Παραλαβή

2. Στρώσιμο Ι

3. Στρώσιμο ΙΙ

4. Κατανάλωση

5. Βόλτα στο χιόνι

6. Πρώτο service

7. Τοποθέτηση βαλίτσας Givi – τελική ταχύτητα

8. Διαδρομή στην Ελευσίνα – πραγματική τελική – συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο

9. Ακαδημία Πλάτωνος – πίσω ανάρτηση

10. Το πιρούνι

11. Τα φρένα

Bajaj-Pulsar-NS-125-frena-3

Με το Bajaj κάνεις τα πάντα - πας και στο supermarket. Σαρανταπέντε ευρώ ψώνια για την οικογένεια σε βαλίτσα και πίσω σέλα.

Bajaj στην Ελλάδα

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2019

Copyright© MrBike - 2019

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Bajaj Pulsar NS 125
Κινητήρας Bajaj τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με δύο μπουζί, τέσσερις βαλβίδες και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο 
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52 x 58,6
Χωρητικότητα (cc) 124,4
Σχέση συμπίεσης 9,8:1
Μέγιστη ισχύς  15hp / 8.500rpm
Μέγιστη ροπή 11,4Nm / 7.500rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός DTS-i
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 5 σχέσεων
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 30mm 
Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με δοχείο αζώτου
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων συμβατικής στήριξης, συνδυασμένη πέδηση
Πίσω φρένο Ταμπούρο διαμέτρου 130mm
Μπροστινό ελαστικό 2.75-17 MRF
Πίσω ελαστικό 100/90-17 MRF
Μήκος (mm) 1.995
Πλάτος (mm) 765
Υψος (mm) 1.045
Υψος σέλας (mm) -
Μεταξόνιο (mm) 1.325
Ιχνος (mm) -
Γωνία Caster -
Βάρος (kg) 122 με καύσιμο
Ρεζερβουάρ (lt) 10,5
Μετρήσεις MrBike  
Τελική ταχύτητα (km/h) 116 (ένδειξη ταχυμέτρου) 111,7 (πραγματική)
Κατανάλωση (lt/100km) 2,7
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world