Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 71
 

Honda-innova-allagi-piso-frenou-12a

Συνεχίζοντας τα άρθρα εργασιών πάνω στο παπί Honda ANF 125i Innova θα δείξουμε τις εργασίες που απαιτούνται για την αλλαγή σιαγόνων φρένου πίσω και των ελαστικών silent block (σινεμπλόκ στα ελληνικά) της γραναζιέρας.

Το ότι τα λάστιχα πάνω στα οποία πατάει η γραναζιέρα ήταν φθαρμένα το είχα διαπιστώσει ήδη εδώ και μερικούς μήνες, όταν έβγαλα τον τροχό για να αλλάξω το γρανάζι. Με την ευκαιρία της αλλαγής πίσω σιαγόνων θα αλλάξω και αυτά.

Honda-innova-allagi-pisofrenou-1

To ελαστικό silent block παρεμβάλεται ανάμεσα στο γρανάζι και το κέντρο του τροχού και είναι εκεί για να εξασφαλίζει ομαλή μετάδοση της κίνησης από την αλυσίδα στον τροχό. Για να είναι αποτελεσματικό πρέπει να εφαρμόζει σωστά. Τα λάστιχα αυτά φθείρονται ανάλογα με τη χρήση που κάνετε, επομένως κάθε φορά που βγάζετε τον πίσω τροχό (για σιαγόνες, αλλαγή αλυσίδας ή λάστιχα) ελέγχετε την κατάστασή τους και αλλάζετέ τα αν χρειάζεται. Το δικό μου όπως βλέπετε στη φωτογραφία είχε τα χάλια του.

Για το φρένο την ιστορία την ξέρετε. Σφίγγεις τον ρεγουλατόρο καθώς οι σιαγόνες φθείρονται μέχρι εκεί που δεν πάει. Μετά οδηγείς μερικούς μήνες ακόμη μέχρι που δεν έχεις πίσω φρένο καθόλου και μετά αποφασίζεις να τις αλλάξεις.

Η πρώτη στάση είναι στα καταστήματα. Αγοράζεις ένα ζευγάρι σιαγόνες πίσω. Εγώ πήρα γνήσιες με κόστος €8 αλλά υπάρχουν και φθηνότερες – κάποιες από αυτές υποδεέστερης ποιότητας. Εσείς αποφασίζετε. Μαζί πήρα και τα silent block (κόστος €4) τα λάστιχα δηλαδή πάνω στα οποία πατάει η γραναζιέρα και που τοποθετούνται φορετά στο κέντρο του τροχού στις ειδικές εγκοπές.

Honda-innova-allagi-pisofrenou-2

Γνήσιες σιαγόνες. Το κόστος τους είναι χαμηλό, υπάρχουν όμως και φτηνότερες στην αγορά!

Honda-innova-allagi-pisofrenou-3

Τα καινούργια silent block είναι στη συσκευασία τους μέσα. Αριστερά είναι τα παλιά.

Δεύτερη στάση στην αυλή του σπιτιού με καφέ πάνω σε τραπεζάκι για να μην το φτάνει ο σκύλος και χώσει τη μουσούδα του μέσα. Στήνετε το παπί στο κεντρικό σταντ και αφαιρείτε τον πίσω τροχό. Εχω περιγράψει τη διαδικασία στο άρθρο για την αλλαγή αλυσίδας. Πάμε άλλη μία στα γρήγορα.

Ξεκινήστε λύνοντας το ρεγουλατόρο του φρένου. Βγάλτε τον και βάλτε και το ελατήριο σε ένα σκαφάκι.

Μετά ξεβιδώστε και την κόντρα του ταμπούρου στο ψαλίδι με ένα 13mm καρυδάκι.

Ακολούθως πάρτε το 19mm γερμανοπολύγωνο και ξεβιδώστε τον άξονα από την πλευρά της εξάτμισης. Μπορεί να χρειαστεί να κοντράρετε από την άλλη μεριά του άξονα. Τραβήξτε τον άξονα έξω (μπορεί να θέλει ελαφρύ χτυπηματάκι) και βάλτε τον σε ένα πανί. Φυλάξτε τον δεξιό τεντωτήρα της αλυσίδας και τον αποστάτη του τροχού στο σκαφάκι.

Τραβήξτε τον τροχό προς τα πίσω και ακουμπήστε τον κάτω (σε ένα πανί). Κατά πάσα πιθανότητα το γρανάζι θα πέσει μαζί με τη γραναζιέρα. Αν η γραναζιέρα δεν έχει ήδη βγει, τραβήξτε τη στο πλάι. Θα δείτε τα τέσσερα ελαστικά silent block. Αφαιρέστε τα και πετάξτε τα.

Αν ακολουθήσατε αυτή τη διαδικασία, έχετε την κιθάρα του πίσω ταμπούρου στα χέρια σας. Θα πρέπει να είναι βρόμικη, οπότε καθαρίστε τη όσο μπορείτε πιο καλά με πανιά που μετά θα πετάξετε. Καλό είναι να φοράτε γάντια. Μετά βγάλτε τα παλιά τακάκια. Κοντράρετε την κιθάρα με το ένα χέρι και τραβάτε τη μία σιαγόνα με το άλλο. Ασκείτε δηλαδή δύναμη για να τεντώσετε τα ελατήρια τόσο, ώστε να απελευθερωθούν η ημικυκλική άκρη της σιαγόνας από το έκκεντρό της. Όταν απελευθερωθεί μπορείτε να τις βγάλετε πλέον εύκολα. Πετάξτε τις παλιές σιαγόνες και τα ελατήρια. Μετά καθαρίστε την κιθάρα όσο πιο καλά μπορείτε. Πρώτα με πανιά. Μετά πλύντε την αν είναι δυνατόν με ζεστό νερό, σαπούνι και σύρμα κουζίνας. Βοηθάει και ένα σπρέυ brake cleaner.

Honda-innova-allagi-piso-frenou-5a

Το περιβάλλον του ταμπούρου είναι πάντα γεμάτο σκόνη από τα υλικά τριβής που ανακατεύονται με υγρασία και δημιουργούν μια λιπαρή βρομιά. Καθαρίστε το με brake cleaner ή/και με νερό και σαπούνι. 

Μετά στεγνώστε τη καλά και τοποθετήστε τις καινούργιες σιαγόνες. Ακολουθείτε την ίδια λογική με την αφαίρεση. Βάλτε τα ελατήρια στις τρυπούλες από τις σιαγόνες έτσι ώστε οι σιαγόνες να εφαρμόζουν μεταξύ τους.

Honda-innova-allagi-piso-frenou-6

Πρέπει να περάσετε τις άκρες των ελατηρίων στις τρυπούλες. Είναι απλή εργασία.

Μετά τοποθετείτε τη μία σιαγόνα στη θέση της και τραβάτε την άλλη με στόχο να τεντώσετε τα ελατήρια μέχρι να κάτσει και η δεύτερη σιαγόνα στη θέση της. Εχει λίγο μπελά, επειδή τα ελατήρια είναι σφιχτά, αλλά θα τα καταφέρετε πολύ γρήγορα. Πάρτε μετά χαρτί κουζίνας και λίγο οινόπνευμα και καθαρίστε τις σιαγόνες. Επειδή τις πιάσατε με τα χέρια (ακόμη και τα καθαρά χέρια είναι λιπαρά) καλό είναι να τις καθαρίστε. Θα δείτε πόσο μαύρο θα γίνει το χαρτί. Ετοιμη η κιθάρα. Καθαρίστε και το εσωτερικό του ταμπούρου με καθαριστικό φρένου ή σαπούνι και νερό. Σκουπίστε και πάλι με χαρτί κουζίνας και οινόπνευμα.

Honda-innova-allagi-piso-frenou-7

Ετοιμη η κιθάρα με περασμένες τις σιαγόνες.

Γυρίστε τον τροχό από την άλλη και βάλτε τα silent block στη θέση τους. Η εικόνα σας καθοδηγεί για το σχήμα τους. Σας καθοδηγεί και ο αποχρωματισμός στο εσωτερικό του κέντρου, που αντιστοιχεί με το αποτύπωμά τους. Τσεκάρετε τη γραναζιέρα. Στην περίπτωσή μου το ρουλεμάν της γραναζιέρας ήταν τελείως στεγνό και βρόμικο. Το καθάρισα και το γράσαρα. Μετά βάλτε τη γραναζιέρα στη θέση της πάνω στον τροχό και ξανατοποθετήστε τον τροχό στο παπί.

Honda-innova-allagi-piso-frenou-8

Τα παλιά silent block δίπλα από τα καινούργια. Θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα αλλά και πάλι είναι εντελώς άχρηστα.

Honda-innova-allagi-piso-frenou-11

Βάλτε τα silent block στις ειδικές θέσεις στο κέντρο του τροχού. Πάνε μεν σφηνωτά αλλά δεν κουμπώνουν.

Honda-innova-allagi-piso-frenou-10

Πριν βάλετε τον τροχό στη θέση του τοποθετήστε τη γραναζιέρα στα silent block. Πρέπει να την κρατάτε γιατί αλλιώς πέφτει.

Φορέστε του το ταμπούρο και σπρώξτε τον τροχό μέσα στο ψαλίδι. Καλό είναι να περάσετε από τώρα τη βέργα του ταμπούρου στο μοχλό της κιθάρας. Φορέστε στον τροχό τους αποστάτες, πρώτα τον αριστερό που κάθεται στην τσιμούχα. Καθαρίστε τον άξονα, βάλτε το ένα λεπτό φιλμ γράσου και περάστε τον - με φορεμένο τον αριστερό τεντωτήρα στον τροχό μέχρι να προβάλλει από την άλλη μεριά. Περάστε μετά τον δεξιό αποστάτη, τον κρατάτε με το χέρι, και σπρώξτε αποφασιστικά τον άξονα. Δεν χρειάζεται να τον κοπανάτε με σφυριά, γίνεται με το χέρι. Αν δεν γίνεται τότε ο αποστάτης δεν είναι ευθυγραμμισμένος σωστά. Βάλτε τον δεξιό ρεγουλατόρο της αλυσίδας και βάλτε το παξιμάδι σφίγγοντάς το με το χέρι. Βιδώστε τώρα την κόντρα του ταμπούρου. Περάστε το ελατήριο και το παξιμάδι της βέργας και σφίξτε το προσέχοντας να μην ακινητοποιηθεί ο τροχός.

Τεντώστε την αλυσίδα, σφίξτε το πίσω φρένο. Κάντε μια δοκιμαστική βόλτα. Όπως κάθε καινούργιο φρένο πρέπει να κάνετε μερικές δεκάδες χιλιόμετρα για να έρθει στο 100% της αποτελεσματικότητάς του. Καλή επιτυχία και όπως πάντα καλή διασκέδαση.

Αλλα άρθρα που αφορούν το Home Project Honda ANF 125i Innova

1. Αγορά παπιού

2. Αλλαγή λαδιών

3. Ισιωμα μαρσπιέ μετά από πτώση

4. Αλλαγή ελαστικών – δοκιμή ελαστικών 20.000km

5. Αλλαγή μπουζί

6. Ρύθμιση βαλβίδων

7. Μέτρηση συμπίεσης

8. Αλλαγή φίλτρου αέρα

9. Αλλαγή φρένου εμπρός 

10. Παραπάνω λάδια – πρώτες βοήθειες

11. Honda ANF 125i Innova - Travel Test

12. Εξαέρωση φρένου

13. Αλλαγή αλυσίδας γραναζιών

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike – 2018

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world