Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 12005
 

honda-innova-lastixa-michelin-19

Μια τόσο ωραία εικόνα θέλεις να την συγκρατήσεις για πάντα! Γι’ αυτό παρακάμψαμε λίγο τη σειρά και τη βάλαμε ως κεντρική φωτογραφία στο άρθρο που αλλάζουμε λάστιχα στο home project Honda Innova 125i.

Update 12/01/2017: Με τα ελαστικά συμπληρώσαμε παραπάνω από 10.000km και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας μαζί με μετρήσεις βάθους πέλματος για να διαπιστώσουμε τη φθορά. Θα τα διαβάσετε όλα στο κάτω μέρος του άθρου.

Update 31/12/2016: διαβάστε στο τέλος του άρθρου μερικά σχόλια για την χρήση των ελαστικών στο χιόνι.

Update 04/01/2016: προσθέσαμε ένα σχόλιο για τα 2000km χρήσης των ελαστικών που μπορείτε να διαβάσετε στο κάτω μέρος του άρθρου.

honda-papi-manual-banner

Ηδη από την πρώτη φορά που αναφερθήκαμε στο Honda Innova μας σας είχαμε επισημάνει ότι χρειάζεται αλλαγή ελαστικών.

Μια πολύ πρόσφατη άφιξη σε ελαστικά στη διάσταση των τροχών του παπιού είναι τα Michelin City Pro σε σύγχρονες διαστάσεις 80/90-17 πίσω και 70/90-17 εμπρός. Επειδή πιστεύουμε ότι τα λάστιχα στο παπί, και όχι μόνο στο Honda ANF 125i Innova, είναι πολύ σημαντικά για να αφεθούν στην τύχη («βάλτε ό,τι νάναι μαστορά μου, αρκεί να είναι φτηνό») επιλέξαμε αυτό το νέο ελαστικό, το οποίο μάλιστα είναι το ελαστικό πρώτης τοποθέτησης του νέου Honda Supra X 125 Helmin

Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Michelin στην Ταϊλάνδη και η εταιρία λέει για το λάστιχό της ότι είναι κατασευασμένο για καθημερινή χρήση, με καλή συμπεριφορά στο βρεγμένο, αντοχή στα καρφιά και μεγάλη διάρκεια ζωής.

Τη αντοχή στα καρφιά το Michelin City Pro την επιτυγχάνει χάρη στα τρία ενισχυμένα στρώματα συν ένα στρώμα ελαστικού κάτω από το πέλμα έτσι ώστε να είναι αρκετά στιβαρό. Μάλιστα η Michelin έκανε δοκιμή που περιλάμβανε 48 μοτοσικλέτες που έκαναν συνολικά 400.000km όπου καταγράφηκαν μόνο 4 σκασίματα. Η εσωτερική στρώση ελαστικού μειώνει το τρίψιμο της σαμπρέλας στο εσωτερικό του ελαστικού πράγμα που μειώνει τον κίνδυνο απώλειας πίεσης.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο η αντοχή του Michelin City Pro είναι κατά μέσο όρο 20.000km μετά από δοκιμή που έγινε σε ασιατικό έδαφος σε 48 moto taxis!

honda-innova-lastixa-michelin-5

Το πέλμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για να διευκολύνει τη ροή του νερού καθώς διαθέτει κεντρικό αυλάκι σε όλη την περίμετρο του ελαστικού και μεγάλο βάθος στα αυλάκια. Ετσι, σύμφωνα με το εργοστάσιο έχει καλύτερη συμπεριφορά στο βρεγμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του Michelin M35.

honda-innova-lastixa-michelin-2

 Το καινούργιο μπροστινό Michelin City Pro δίπλα από το παλιό Michelin M62 Gazelle που μετά από πολλά χιλιόμετρα ευσυνείδητων υπηρεσιών θα πάει για ανακύκλωση.

honda-innova-lastixa-michelin-3

Να και το πίσω Michelin City Pro δίπλα από ένα ηρωικό Dunlop TT900 που αφού υπηρέτησε δύο παπιά μπορεί πια να αναπαυθεί. Το αστείο είναι ότι δεν συνειδητοποιείς την πραγματική κατάσταση του ελαστικού παρά μόνο αν το βάλεις δίπλα από το καινούργιο.

honda-innova-lastixa-michelin-1

Το home project παπί μας στη ράμπα του Wheel City για να αλλάξει λάστιχα. Η στιγμή είναι συγκινητική.

Για να τα τοποθετήσουμε πήγαμε στο κατάστημα Wheel City του Δημήτρη Λυγνού (Κάρπου 24, Αθήνα), όπου σε ελάχιστο χρόνο απαλλαγήκαμε από τα παλιά μας λάστιχα. Επιβεβαιώσαμε και τον κανόνα ότι δεν παρατηρείς στην πραγματικότητα την κακή κατάσταση του λάστιχού σου, παρά μόνο όταν ανέβει το μηχανάκι στη ράμπα για να τα βγάλεις.

Με τη βοήθεια του Νίκου που μας άλλαξε τα λάστιχα στο Wheel City, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα γρήγορο τσεκ στα ρουλεμάν των τροχών, ένα γρήγορο έλεγχο στις ακτίνες και να δούμε και την κατάσταση των φρένων – θα ασχοληθούμε και μ’ αυτά σε επόμενα άρθρα μας.

Βγήκαν λοιπόν τα παλιά μας λάστιχα, μπήκαν τα καινούργια Michelin City Pro με επαγγελματικό τρόπο και σύντομα θα σας έχουμε και μια περιγραφή για τον τρόπο που λειτουργούν. Η πρώτη μας αίσθηση είναι ενθουσιώδης, εν μέρει όμως επειδή τα προηγούμενα λάστιχα ήταν για πέταμα. Φυσικά η αίσθηση έχει βελτιωθεί, το παπί είναι σαφώς πιο «δεμένο» στις ανωμαλίες του δρόμου και αλλάζει κατεύθυνση πιο ουδέτερα.

Πόσο κάνουν τα λάστιχα?

Το εμπρός Michelin City Pro με διάσταση 70/90-17 κοστίζει €27,80

Το πίσω Michelin City Pro με διάσταση 89/90-17 κοστίζει €30,87.

Ετοιμος; Όχι! Ο κ. Δημήτρης Λυγνός μού έδωσε κι άλλες πληροφορίες για τις διαστάσεις. Ότι υπάρχουν κάποιοι ιδιοκτήτες παπιών που προτιμούν τη λεπτή διάσταση 70/90 και για πίσω (για καλύτερη εκκίνηση!?!) ενώ υπάρχει και ακόμη πιο λεπτή διάσταση, η 60/90-17 που κοστίζει €25,22. Τώρα είσαι έτοιμος!

honda-innova-lastixa-michelin-17

Ετοιμο το παπί με τα καινούργια λάστιχα.

«Οδήγα προσεκτικά τώρα στην αρχή ε!» με προειδοποίησε ο Νίκος, που πρέπει να έχει πει αυτήν την κουβέντα πολλά εκατομμύρια φορές και είχε δίκιο γιατί σε μια αλλαγή λωρίδας στην Ηλιουπόλεως και πριν συμπληρώσω 2km έφαγα με ιστορική γλύστρα σε σημείο που δεν θα γλίστραγα ούτε με τα παλιά. Εχει νόημα λοιπόν η προειδοποίηση. Σύντομα θα πούμε κι άλλα για τα λάστιχα γιατί ξέρουμε ότι σας ενδιαφέρει.

wheel-city

Στο κέντρο, ο Nίκος του Wheel City που μας έβαλε τα λάστιχα, αριστερά ο Βαγγέλης του Wheel City κι αυτός, που έβαζε λάστιχα σε ένα V-Strom και δεξιά ο Δημήτρης (Λυγνός), επικεφαλής του Wheel City. Παιδιά, σας ευχαριστούμε.

2.000km χρήσης με τα ελαστικά Michelin City Pro.

Εχοντας διανύσει ήδη 2.000km (10% της μέσης διάρκειας ζωής του ελαστικού) με το παπί ήρθε η ώρα να δώσουμε μερικά πρώτα σχόλια για την συμπεριφορά των ελαστικών Michelin City Pro. Η Michelin είχε απόλυτο δίκιο όταν έλεγε ότι το λάστιχο συμπεριφέρεται καλά στο βρεγμένο. Μια επίμονη βραδινή βροχή με συνόδευσε από τη Βούλα μέχρι τον Αγιο Στέφανο κι έτσι είχα την ευκαιρία να οδηγήσω σε διαφορετικές ποιότητες δρόμων (Παραλιακή, Εθνική, παράδρομος Εθνικής και αστικοί δρόμοι). Ακόμη και συσσωρευμένα νερά δεν αποσταθεροποίησαν το παπί που δεν έδειξε ότι χάνει την πρόσφυσή του πουθενά – με οδήγηση πάντα φυσιολογική και με προσοχή στο φρενάρισμα, επειδή και η ορατότητα ήταν αρκετά περιορισμένη. Στο βρεγμένο το Michelin City Pro σου δίνει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι για να οδηγείς ήρεμος. Στο στεγνό είναι ένα λάστιχο που σου επιτρέπει να εξαντλήσεις το περιθώριο κλίσης του παπιού (δεν είναι μεγάλο έτσι κι αλλιώς), προσφέρει καλή πληροφορία (αν και το πιρούνι στο δικό μας παπί δεν έχει πια και τόσο ποιοτική απόσβεση), προειδοποιεί και γενικά κρατάει καλά. Καθώς το παπί χρησιμοποιείται συχνά, δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα με τον αέρα του. Δεν χάνει δηλαδή αέρα. Αν όμως μείνει καμιά βδομάδα σε ακινησία, τότε χρειάζεται οπωσσδήποτε έλεγχο στον αέρα. Γενικά, ο συχνός έλεγχος του αέρα στα ελαστικά (ανά 15 μέρες π.χ.) βοηθάει στο να έχετε πάντα αέρα στις σαμπρέλες πράγμα αποφασιστικό για τη μακροζωία τους.

Τα Michelin City Pro και στο χιόνι

Honda-anf-125i-innova-elastika-xioni-1

Δεν είναι και πολύ φρόνιμμο να κυκλοφορείς με το παπί σε τέτοιες συνθήκες, επειδή μια πτώση βλάπτει σοβαρά την υγεία και τα πλαστικά του παπιού. Επειδή όμως όλα είναι κομάτι της ζωής, βρήκαμε την ευκαιρία να δούμε πώς συμπεριφέρονται τα λάστιχα Michelin City Pro στο χιόνι.

Το χιόνι και περισσότερο ο πάγος είναι εχθρικές συνθήκες για τη μοτοσικλέτα. Η χιονόπτωση όμως τις τελευταίες ημέρες του 2016 μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω μια δοκιμή της συμπεριφοράς των ελαστικών Michelin City Pro του home project παπιού μας και στο χιόνι. Τα ελαστικά έχουν διανύσει περί τα 10.000km πλέον (θα κάνουμε και μια ειδική αναφορά σ’ αυτό σύντομα) το πέλμα τους όμως είναι αρκετά βαθύ ώστε να είναι απόλυτα λειτουργικά. Λοιπόν στη διαδρομή που έκανα συνάντησα βαθύ και μαλακό χιόνι αρχικά, περί τα 15cm και ύστερα χιόνι πατημένο από τα αυτοκίνητα, επομένως πιο σκληρό. Σε μερικά σημεία είχε πασπαλιστεί κι από φρέσκο χιόνι που είχε αρχίσει να πέφτει ξανά από τον ουρανό. Στο μαλακό χιόνι λοιπόν ξεκίνησα το παπί με δυσκολία και έπρεπε να κοντρολάρω με τα πόδια (να σπρώχνω βασικά), αλλά στο σκληρό και πατημένο χιόνι ο πίσω τροχός δεν γλιστρούσε.

Honda-anf-125i-innova-elastika-xioni-3

 

Το πίσω λάστιχο έβρισκε γενικά πρόσφυση εύκολα με εξαίρεση το παχύτερο χιόνι. Γενικά φρόντιζα να έχω πιο πολύ το βάρος μου προς τα πίσω όταν ξεκινούσα τουλάχιστον.

Γλίστρησε όμως ο εμπρός μερικές φορές, αν και είχα ανοιχτό το γκάζι, επειδή το πατημένο χιόνι συμπεριφερόταν στην άσφαλτο σαν παγάκι πάνω στα πλακάκια της κουζίνας. Ο τροχός πατούσε το χιόνι, το έσπαζε και μετά ολίσθαινε μαζί με το θραύσμα του χιονιού. Επειδή πήγαινα αργά, διατήρησα την κατευθυντικότητα εύκολα με μερικές διορθώσεις στο γκάζι. Εξαίρετη πάντως ήταν η συμπεριφορά των ελαστικών στο φρέσκο και ρηχό χιόνι που είναι σαν λάσπη πάνω στη άσφαλτο, αλλά ενίοτε γλιστράει θανάσιμα.

Παρεμπιπτόντως να πω ότι με αυτές τις συνθήκες δεν είχα φρένα κι έπρεπε να κοντρολάρω την ταχύτητα με το γκάζι και να χρησιμοποιήσω το φρένο μόνο στο τέλος π.χ. για να σταματήσω στο φανάρι, αλλά με μονοψήφια ταχύτητα πλέον. Φυσικά, ο μεγάλος κίνδυνος όταν οδηγείς με δίκυκλο στους χιονισμένος δρόμους δεν είναι ούτε το χιόνι, ούτε το κρύο, αλλά οι άλλοι οδηγοί, κυρίως των αυτοκινήτων μερικοί από τους οποίους συμπεριφέρονται με ασύλληπτη ανευθυνότητα λόγω άγνοιας της ιδιαιτερότητας των συνθηκών και έλλειψη σεβασμού λόγω (μάλλον της έμφυτης για τη φυλή μας) γαϊδουριάς, που δεν χρειάζεται χιόνι για να εκδηλωθεί, πράγμα που βιώνουμε καθημερινά.

Να λοιπόν που το ζήσαμε κι αυτό. Τα ελαστικά Michelin City Pro για το παπί αποδεικνύονται εξαιρετική επιλογή, στο στεγνό, στο βρεγμένο και τώρα και στο χιόνι.

Μερικά σχόλια για τα ελαστικά θα βρείτε και στο Travel Test, μια… ταξιδιωτική εποποιία που πραγματοποιήθηκε μέσα στο καλοκαίρι του 2016.

Honda-anf-125i-innova-elastika-xioni-2

Το τιμόνι χρειαζόταν διορθώσεις για να κρατήσει το παπί την πορεία του, έστω και σε γενικές γραμμές. Στο βαθύ χιόνι δεν είχε πρόβλημα, αλλά στο σκληρό και πατημένο από τα αυτοκίνητα που συμπεριφερόταν σαν πάγος.

10.000km χρήσης με τα ελαστικά Michelin City Pro

Η Michelin υπόσχεται για το ελαστικό της για το παπί μια διάρκεια ζωής έως 20.000km, επομένως τώρα που περάσαμε τα 10.000km έχουμε διανύσει τη μισή ζωή τους. Ακόμη και μετά από 10.000km παρατηρούμε ότι τα λάστιχα δεν γλιστρούν, στη βροχή συμπεριφέρονται σωστά, έχουν καλό κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο και μερικά γλιστήματα που είχαμε οφείλονταν σε extreme καταστάσεις του δρόμου περισσότερο παρά στα ελαστικά. Για παράδειγμα μερικές φορές γλίστρησε το εμπρός σε φρενάρισμα πανικού, αυτό όμως έγινε επειδή τερμάτισε το αδύναμο πιρούνι και η ενέργεια του φρένου άρχισε να συμπιέζει και να παραμορφώνει το λάστιχο – που δεν φταίει στην προκειμένη περίπτωση. Ολίσθηση στο πίσω μέρος είχαμε σε χώματα στο δρόμο και σε μπουγαδόνερα, εκεί που πάλι θα γλιστρούσαν τα πάντα. Για να διαπιστώσουμε τη φθορά του ελαστικού μετρήσαμε με το παχύμετρο το βάθος πέλματος, έχοντας ως όριο αλλαγής το 1mm. Να σημειώσουμε εδώ ότι η μέτρηση αυτή δεν έχει απόλυτη ακρίβεια στο δεύτερο δεκαδικό, επειδή το ελαστικό (ως ελαστικό που είναι) συμπιέζεται, άρα αν πιέσεις λίγο παραπάνω την ακίδα του παχυμέτρου, το υλικό θα ενδώσει και θα αλλοιώσει τη μέτρηση. Επίσης πήραμε μετρήσεις σε τέσσερα σημεία του ελαστικού για να δούμε αν υπάρχουν αποκλίσεις – και υπάρχουν. Το ενθαρρυντικό είναι το λάστιχο έχει ψωμί ακόμη γιατί για να είμαι ειλικρινής κι έχοντας εμπειρία από ελαστικά παπιών ως τώρα, τα 20.000km μου φαίνονται πολύ αισιόδοξο όριο.

michelin0city-pro-thread-depth-3

Μετρήσεις: Οι τέσσερις μετρήσεις στο πίσω ελαστικό είναι 1,89mm, 1,93mm, 2,06mm, 2,12mm. Η διαφορά 0,3mm είναι μια αποδεκτή απόκλιση, οπότε το λάστιχο έχει πράγματι αρκετή ζωή μπροστά του. Μάλλον όχι άλλα 10.000km αλλά σίγουρα μερικές χιλιάδες ακόμη.

Το εμπρός λάστιχο είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Οι μετρήσεις που κάναμε έδειξαν 2,75mm, 2,78mm, 2,87mm, 2,92mm. Μ’ αυτή τη χρήση πιθανότατα θα αντέξει 20.000km. Αυτό βέβαια μένει να το δούμε. Το σίγουρο είναι ότι στα 10.000km η συμπεριφορά των ελαστικών είναι άριστη, η φθορά τους είναι σε λογικά πλαίσια, δεν έχουν σκασίματα (κούφια η ώρα που το ακούει) εκτός από μία φορά που το παπί πάτησε ένα σπασμένο εργαλείο άλεν (δείτε και πάλι το Travel Test) και συνεχίζουμε να τα χρησιμοποιούμε με ασφάλεια, νιώθοντας υπερηφάνεια αλλά και ασφάλεια για την επιλογή που κάναμε.

Αλλα άρθρα για το Home Project παπί

1. Αγορά παπιού

2. Αλλαγή λαδιών

3. Ισιωμα μαρσπιέ μετά από πτώση

4. Αλλαγή ελαστικών

5. Αλλαγή μπουζί

6. Ρύθμιση βαλβίδων

7. Μέτρηση συμπίεσης

8. Αλλαγή φίλτρου αέρα

9. Αλλαγή φρένου εμπρός (τακάκια)

10. Παραπάνω λάδια – πρώτες βοήθειες

11. Honda ANF 125i Innova - Travel Test

12. Εξαέρωση φρένου

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Copyright© Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Copyright© MrBike – 2017

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world