Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 3010
 

honda-innova-125i-isioma-marspie-1

Το μαρσπιέ έχει στραβώσει μετά από πτώση. Η μπάρα των μαρσπιέ των παπιών είναι άκαμπτη κι έτσι, παρά το ότι είναι αρκετά στιβαρή, στραβώνει. Ευτυχώς ισιώνει αρκετά εύκολα. Βγάλτε πρώτα το λάστιχο του μαρσπιέ. Είναι σφιχτό και θέλει δύναμη, αλλά θα βγει!

Στο πρώτο άρθρο που γράψαμε για την αγορά του Honda ANF 125i Innova είχαμε παρατηρήσει ότι το αριστερό μαρσπιέ του είχε στραβώσει – ένδειξη παλιότερης τούμπας.

Όλα τα παπιά (όχι μόνο το Honda Innova) έχουν σταθερή μπάρα των μαρσπιέ, πράγμα που σημαίνει ότι οι αναβατήρες (εκεί που πατούν τα πόδια) δεν είναι αρθρωτοί ώστε να διπλώνουν όταν το παπί πέσει. Ετσι με το που θα «ξαπλώσει» κάτω το παπί, στραβώνουν.

Με την ευκαιρία της αλλαγής λαδιών (το δεύτερο άρθρο μας) κι επειδή το γκαράζ ήταν ανοιχτό, ασχοληθήκαμε με το μαρσπιέ.

Η λογική την οποία ακολουθήσαμε για να το ισιώσουμε ήταν η χρήση ενός μοχλού. Δεν έχει πολύ νόημα να κοπανήσετε το σίδερο με σφυρί, επειδή η κρούση δεν είναι απόλυτα ελεγχόμενη, δεν είναι αποτελεσματική και μπορεί να κάνετε ζημιά ή να χτυπήσετε.

Εμείς έτυχε να έχουμε (ρετάλι από κάποια παλιότερη κατασκευή) ένα στραντζαριστό σίδερο τετράγωνης διατομής με μήκος 1,20cm. Το πάχος του στραντζαριστού είναι 3mm, επομένως είναι πολύ στιβαρό πράγμα. Έχοντας εξασφαλίσει ότι έχουμε το μοχλό, πάμε τώρα στο παπί.

Βάλτε το παπί στο κεντρικό σταντ.

Βγάλτε με το χέρι το λάστιχο από το μαρσπιέ. Θα αποκαλυφθεί και το πόσο στραβό είναι στην πραγματικότητα το μαρσπιέ. Το λάστιχο είναι σφιχτό (πρέπει να είναι) με λίγη επιμονή όμως θα βγει σχετικά εύκολα.

Αν εφαρμόσετε τώρα το μοχλό στο μαρσπιέ και ασκήσετε δοκιμαστικά λίγη δύναμη, θα δείτε ότι το μαρσπιέ παραμορφώνεται στο λάθος (για εμάς) σημείο – στην πράξη όμως εκεί που του ασκείται η περισσότερη κόντρα: δηλαδή στα σημεία που στερεώνεται η μπάρα με τις βίδες της στο κάρτερ. Για να μπορέσουμε να ισιώσουμε σωστά το σίδερο, πρέπει να έχουμε ένα… υπομόχλιο!

Εμείς χρησιμοποιήσαμε ένα κοινό μηχανικό-αρθρωτό γρύλο αυτοκινήτου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όμως οτιδήποτε είναι αρκετά στιβαρό για να το ασκήσετε δύναμη όπως χοντρά ξύλα, τσιμεντόλιθοι/τισμεντόπλακες, μποντέλια – βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει. Βάλτε το ακριβώς κάτω από τη μπάρα του μαρσπιέ όπως φαίνεται στην εικόνα.

honda-innova-125i-isioma-marspie-3 Αν δεν βάλετε ένα στήριγμα κάτω από τη μπάρα, δεν θα μπορέσετε να την ισιώσετε, απλά θα τη στραβώσετε κάπου αλλού. Εμείς χρησιμοποιήσαμε ένα αρθρωτό γρύλο του Β' Παγκοσμίου, αλλά οποιοδήποτε σταθερό αντικείμενο βρείτε, θα κάνει τη δουλειά!

Με το υπομόχλιο στη θέση του, τυλίξτε ένα πανάκι στη μπάρα του μαρσπιέ για να μην τραυματιστεί το χρώμα του και βάλτε το μοχλό μέσα στη μπάρα. Κατεβάστε τώρα το μοχλό προς το κάτω ασκώντας δύναμη. Καλό είναι να έχετε ένα βοηθό για να κρατά το παπί να μην πέσει. Αν κοντράρετε όμως στο τιμόνι, θα το καταφέρετε κι έτσι.

honda-innova-125i-isioma-marspie-5

Κοντράρετε το τιμόνι του παπιού για να ασκήσετε δύναμη (ή καλύτερα ζητήστε από ένα βοηθό να σας το κρατάει και εφαρμόστε δύναμη στο μοχλό. Οσο πιο μακρύς είναι τόσο λιγότερη δύναμη θα χρειαστεί.
honda-innova-125i-isioma-marspie-4 Εφαρμόζετε σταδιακά δύναμη για να μπορείτε να ελέγχετε την παραμόρφωση. Δεν θα θέλετε να το παρακάνετε.

Αυτό ήταν. Κανονικά, αν η μπάρα του μαρπσιέ δεν έχει υποστεί μεγαλύτερη ζημιά (οπότε θα σπάσει), θα έχει ισιώσει αρκετά ικανοποιητικά, δεν θα φαίνεται τίποτα και δεν θα σας έχει κοστίσει και τίποτα.

Ξαναβάλτε το λάστιχο του μαρσπιέ και απολαύστε τις βόλτες σας με το παπί πατώντας και πάλι σαν άνθρωπος.

honda-innova-125i-isioma-marspie-6

Ισιο ξανά! Βάλτε πάλι το λάστιχο στη μπάρα και απολαύστε τις βόλτες σας. Αν το παπί δεν έχει άλλες ζημιές, δεν θα καταλάβει κανείς ότι είχε πέσει.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike – 2015

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world