Honda ANF 125i Innova home project – Αγορά παπιού

Το ψεκαστό 125άρι παπί της Honda είναι ένα από καλύτερα παπιά που κυκλοφορούν στους δρόμους αυτή τη στιγμή. Καίει λίγο, πάει καλά, είναι γερό, φρενάρει και μπορείς να το φορτώσεις. Μπορείς επίσης να το δουλέψεις κούριερ ή πίτσα και να βγάλεις μεροκαματάκι. Εμείς οι συντελεστές του MrBike πιστεύουμε όμως ότι δεν του έχει δοθεί αρκετή προσοχή από τον Τύπο μοτοσικλέτας. Ασφαλώς ένα παπί, όσο καλό κι αν είναι, δεν έχει τη γκλαμουριά ενός σύγχρονου superbike με όλα του τα ηλεκτρονικά πακέτα και τη δαφνοστεφανωμένη δόξα των αγώνων παγκοσμίου επιπέδου. Είναι όμως στην αυλή μας ή στο γκαράζ μας, μας εξυπηρετεί και το έχουμε ανάγκη. Η πραγματικότητα είναι αυτή, όπως πραγματικότητα είναι ότι και το παπί έχει τη δική μας ανάγκη.

Δυστυχώς, λίγοι είναι εκείνοι που δίνουν στο παπί τους αυτά που εκείνο χρειάζεται. Όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά τις περισσότερες φορές λόγω άγνοιας… Για να καταλάβετε το νόημα αυτής της απλής λεξούλας, κάντε ένα μικρό κουίζ: αναρωτηθείτε δύο πράγματα:

1) κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε λάδια στο Honda ANF 125i Innova;

2) Πότε άλλαξα εγώ λάδια στο παπί μου τελευταία φορά;

Αν απαντήσατε σε μία από τις δύο ερωτήσεις με «ξέρω’γώ»  τότε υπάρχουν πράγματα για το παπί σας που δεν ξέρετε και είναι κέρδος σας να τα μάθετε!

Για το λόγο αυτό το mrbike.gr ξεκινά μια σειρά άρθρων που στόχο έχει να γνωρίσουμε καλύτερα το παπί μας και να ζήσουμε πιο ευχάριστα με αυτό και τον κόσμο του, ενώ στην πορεία θα αποκτήσουμε σημαντικές γνώσεις και πληροφορίες που έχουν εφαρμογή σε οποιοδήποτε δίκυκλο και όχι μόνο στο συγκεκριμένο παπί.

H εικόνα αυτή δείχνει τα όργανα και τα χιλιόμετρα. Σαράντα χιλιάδες και κάτι για τα λεφτά του είναι καλά. Μεγαλύτερο μπελά εγκυμονούν τα tie wrap στα πλαστικά που φανερώνουν σπασμένες βάσεις. Δυστυχώς τέτοιες ζημιές σπάνια αποτελούν λόγο να μειωθεί η τιμή σε ένα τόσο δημοφιλές δίκυκλο όπως το παπί της Honda.

Αλλά πρώτα η αγορά – πόσα λεφτά θα δώσετε;

Εμείς δεν πήραμε καινούργιο παπί, το οποίο κατά κανόνα δεν έχει άλλη ανάγκη πέραν του στρωσίματος, ενώ ό,τι του συμβεί καλύπτεται από την εγγύηση. Πήραμε ένα μεταχειρισμένο. Πρέπει να σας πούμε ότι το project αυτό το έχουμε συλλάβει ήδη από πέρυσι, επομένως έχουμε καταγράψει στοιχεία της αγοράς μεταχειρισμένου ψεκαστού Innova για τα τελευταία δύο χρόνια. Παρατηρήσαμε επίσης ότι πέρυσι το χειμώνα υπήρχαν περισσότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα Honda Innova 125i από το 2007 και μετά (αυτό δηλαδή με τον ψεκασμό) σε τάξη μεγέθους μικρότερη των €1.000, ενώ φέτος είναι λιγότερα και σε χειρότερη κατάσταση. Μπορεί λοιπόν να βρείτε παπί Honda ANF 125i Innova με οχτώ κατοστάρικα ας πούμε, αλλά κατά κανόνα απαιτεί επισκευή κινητήρα, πλαστικά κομμάτια ή έχει (και) άλλες ελλείψεις. Αν τα αθροίσεις όλα αυτά το κόστος ανεβαίνει κοντά στην αγορά ενός καινούργιου παπιού! Δεν αξίζει δηλαδή. Για να βρείτε ένα μέτριο προς το καλό παπί θα πρέπει να ανεβείτε τάξη μεγέθους.

Το δικό μας παπί

Το παπί που βλέπετε στις φωτογραφίες το αγοράσαμε προς €1.100 από ιδιώτη. Οι εμφανείς του ελλείψεις είναι τα αυτοκόλλητα, που όμως δεν είναι λειτουργικό κομμάτι του παπιού και μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτά. Άλλες ελλείψεις που είχε αλλά τις αποκαταστήσαμε αρκετά γρήγορα και οικονομικά ήταν της αλουμινένιας χειρολαβής του συνεπιβάτη και του προφυλακτήρα της αλυσίδας. Μια πρόχειρη έρευνα στις αγγελίες μας έδειξε πού θα βρούμε τα κομμάτια αυτά, τα οποία ήταν σε εξαίρετη κατάσταση και πολύ φτηνά (€10 η χειρολαβή και €20 το κάλυμμα της αλυσίδας). Το ότι το παπί δεν είχε κανένα κάλυμμα αλυσίδας μας έδειξε τουλάχιστον ότι η αλυσίδα ήταν σε καλή κατάσταση.

Τα πλαστικά είναι κι αυτά αρκετά καλά με εξαίρεση ένα σημάδι στο εμπρός φτερό και σημάδια στα αντίβαρα που έγιναν από κάποια πτώση. Σπασμένες είναι επίσης οι βάσεις της μάσκας του προβολέα κι αυτό θα μας απασχολήσει σε μελλοντικό μας άρθρο. Πτώση μαρτυρά και η στραβωμένη μπάρα των μαρσπιέ.

Από το παπί μας έλειπε η χειρολαβή του συνεπιβάτη (μάλλον κάποια στιγμή απέκτησε σχάρα το παπί η οποία βρήκε θέση σε άλλο παπί πριν αυτό πουληθεί) και ο προφυλακτήρας της αλυσίδας. Συχνά η αφροντισιά της αλυσίδας έχει ως αποτέλεσμα αυτή να κρεμάσει και να τρίβει τη λεπτή λαμαρίνα του προφυλακτήρα. Οταν αυτός κατασταφεί, τότε πετιέται μαζί με την αλυσίδα. Η αλυσίδα αλλάζεται μεν, αλλά ο προφυλακτήρας όχι. Πολλοί τον αντικαθιστούν με έναν μικρότερο, ελαφρύτερο και πιο σπορτίβικο προφυλακτήρα που αφήνει την αλυσίδα εκτεθειμένη. Εμείς βρήκαμε εύκολα ένα μεταχειρισμένο προφυλακτήρα αλυσίδας σε χαμηλή τιμή για να αποκαταστήσουμε κατά το δυνατόν την αρχική όψη του παπιού μας.

Όταν αγοράζετε μια οποιαδήποτε μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα, αποτελεί σπάνια τύχη το να έχει καλά λάστιχα. Δεν αποτελούσε παρέκκλιση από τον κανόνα και το δικό μας παπί. Εχει ένα φθαρμένο Michelin Μ62 Gazelle που χάνει αέρα εμπρός κι ένα κατάξερο Dunlop ΤΤ 100 πίσω.

Κατά τα άλλα ο κινητήρας ακούγεται υγιέστατος, παίρνει μπροστά με τη μίζα και δεν έχει μηχανικούς θορύβους. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης μας πληροφόρησε ότι έχει κάνει γενική επισκευή στον κινητήρα πριν από λιγότερα από 10.000km (το κοντέρ γράφει 40.000km) επομένως ό,τι έχει γίνει, εκ πρώτης όψεως έχει γίνει σωστά.

Έχουμε παρατηρήσει κι άλλα στο συγκεκριμένο παπί, τα οποία θα αναλύσουμε σε επόμενα άρθρα μας.

Αν ψάχνετε ένα καλύτερο παπί

Αν το παπί που σας περιγράψαμε σας φαίνεται ότι έχει ελλείψεις μεγαλύτερες από αυτές που θα θέλατε για το δικό σας παπί, τότε θα πρέπει να δώσετε λίγα περισσότερα χρήματα. Ανεβάζοντας τα διαθέσιμα χρήματά σας στα €1300 με €1500 τότε θα βρείτε ψεκαστά παπιά με λιγότερα χιλιόμετρα, όλα ή τουλάχιστον τα περισσότερα αυτοκόλλητά τους και χωρίς ελλείψεις ή και με έξτρα σχάρα-βαλίτσα. Σ’ αυτή την τάξη μεγέθους χρημάτων θα βρείτε παπί και από κατάστημα, που είναι προτιμότερο ως πωλητής, επειδή αναλαμβάνει τα διαδικαστικά της μεταβίβασης και μπορείτε να συζητήσετε την παροχή εγγύησης για την περίπτωση που εμφανιστεί κάποια βλάβη που προϋπήρχε της αγοράς.

Τι κάνουμε από εδώ και πέρα

Εχουμε καταγράψει λοιπόν σε πρώτη φάση τις ελλείψεις και τα σημεία που χρειάζονται την προσοχή μας και ακολούθως θα ασχοληθούμε με αυτά. Στο αμέσως επόμενό μας άρθρο θα αλλάξουμε πρώτα και κύρια λάδια, επειδή ποτέ δεν ξέρεις πότε τα άλλαξε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης και επιπλέον θα μάθουμε μερικά σημαντικά πράγματα για τις αλλαγές λαδιών, τα διαστήματα αλλαγών και τη στάθμη του λαδιού. Θα τα πούμε σύντομα ξανά…

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015