Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 6048
 

honda-anf-125i-innova-air-filter-1

Το φίλτρο είναι ένα ουσιαστικό εξάρτημα στην αναπνοή του κινητήρα και πρέπει να είναι πάντα σε καλή κατάσταση. Το ελέγχετε κάθε 4.000km και το αλλάζετε κάθε 12.000km ή αν δεν συμπληρώσετε τα χιλιόμετρα, κάθε χρόνο.

Το φίλτρο αέρα είναι ένα μεγάλης σημασίας αναλώσιμο εξάρτημα του παπιού το οποίο είναι δική μας ευθύνη ως ιδιοκτήτες να το κρατάμε σε καλή κατάσταση. Η καθαρότητα του αέρα που εισέρχεται στην τροφοδοσία είναι μεγάλης σπουδαιότητας για τη μακροζωία του ψεκαστήρα και φυσικά για την ποιότητα του μείγματος αέρα-βενζίνης και επομένως της απόδοσης του κινητήρα.

Η Honda συνιστά τον έλεγχο του φίλτρου αέρα κάθε 4.000km και την αντικατάστασή του κάθε 12.000km ή κάθε χρόνο – όποιο από τα δύο συμβεί πρώτα. Επομένως ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιείτε το παπί και πάρα πολύ μέσα στη χρονιά, μία φορά το χρόνο θα πρέπει να αλλάξετε το φίλτρο αέρα.

Ως εργασία δεν είναι δύσκολη, ωστόσο είναι μπελαλίδικη επειδή πρέπει να βγουν τα δύο πλαϊνά τμήματα της ποδιάς, το εμπρός και το μεσαίο. Επίσης το να μανουβραριστεί το καπάκι του φιλτρόκουτου πίσω από το φτερό είναι κι αυτό μια εργασία που θέλει προσοχή και δεν πρέπει να γίνει βιαστικά. Αυτοί είναι οι λόγοι που πολλοί ιδιοκτήτες Honda ANF 125i Innova παραμελούν την αντικατάσταση του φίλτρου αέρα.

Αν ψάχνετε να βάλετε φίλτρο ελευθέρας ροής στο Innova (π.χ. για να το συνδυάσετε με μια πιο ελεύθερη εξάτμιση χάνετε άσκοπα το χρόνο σας. Δεν υπάρχει. Κι ο λόγος είναι απλός. Τα φίλτρα ελευθέρας έχουν υψηλό κόστος. Δύσκολα θα μπορούσε να βρεθεί έναν ικανός αριθμός ιδιοκτητών ώστε να δικαιολογείται ένας κόστος της τάξεως των σαράντα με πενήντα ευρώ που θα κόστιζε ένα τέτοιο επώνυμο φίλτρο.

Που είναι το φιλτρκούτι

Για να φτάσετε και να αλλάξετε ή να ελέγξετε το φίλτρο αέρα θα πρέπει όπως αναφέραμε νωρίτερα να βγάλετε ένα μεγάλο τμήμα της ποδιάς. Το εμπρός μέρος, τα δύο μεσαία και το δύο αριστερά και δεξιά, ένθεν και ένθεν του κινητήρα. Πίσω ακριβώς από το εμπρός φτερό θα δείτε ένα μαύρο κουτί: είναι το φιλτροκούτι. Το φίλτρο αέρα είναι μέσα του.

Πώς θα βγάλω το φίλτρο

Για να βγάλετε το φίλτρο αέρα πρέπει να βγάλετε το καπάκι του. Το καπάκι του συγκρατείται από πέντε σταυρόβιδες με σπείρωμα σχεδιασμένο για να βιδώνουν πάνω στο πλαστικό, σαν λαμαρινόβιδες ή ξυλόβιδες, αλλά δεν είναι μυτερές. Από αυτές τις βίδες κάποιες είναι εύκολα προσβάσιμες και κάποιες όχι.

honda-anf-125i-innova-air-filter-2

Για να φτάσετε το φιλτροκούτι βγάζετε όλα τα κομμάτια της ποδιάς που καλύπτει τον κινητήρα. Από τα αριστερά βλέπετε δύο βίδες που είναι εύκολα προσβάσιμες.

honda-anf-125i-innova-air-filter-3

Η μεσαία βίδα είναι πιο δύσκολη. Για να τη φτάσετε πρέπει να περάσετε το κατσαβίδι πίσω από το καλάμι. Μπορείτε να χρησιμοποιήστε εναλλακτικά ένα κοντό σταυροκατσάβιδο. 

honda-anf-125i-innova-air-filter-4

Από τη δεξιά πλευρά βλέπετε άλλες δύο βίδες που είναι κι αυτές εύκολα προσβάσιμες.

Θα πρέπει να στρέφετε το τιμόνι αριστερά ή δεξιά, ανάλογα με τον χώρο που χρειάζεστε για το κατσαβίδι. Για να βγάλετε την κάτω μεσαία βίδα μια καλή ιδέα να περάσετε το κατσαβίδι πίσω από το αριστερό καλάμι του πιρουνιού. Αφού βγάλετε όλες τις βίδες φυλάξτε τες σε ένα ασφαλές σημείο για να μην τις κλωτσήσετε και για να τις ξαναβρείτε σε δέκα λεπτά που θα ξαναβάλετε το φίλτρο.

Έχοντας βγάλει τις βίδες θα διαπιστώστε ότι το καπάκι του φιλτρόκουτου δεν βγαίνει εύκολα επειδή εμποδίζεται από το φτερό. Θα πρέπει να το μανουβράρετε από τα δεξιά του παπιού έχοντας στρέψει το τιμόνι προς τα αριστερά. Προσέξτε όταν θα τραβάτε το καπάκι να μην μαγκώσει πάνω στο φίλτρο και το σκίσει.

honda-anf-125i-innova-air-filter-5

Το καπάκι το φιλτρόκουτου δεν βγαίνει εύκολα επειδή το εμποδίζει το πίσω μέρος του φτερού. Πρέπει να το μανουβράρετε προς τα έξω, από την δεξιά πλευρά του παπιού με το τιμόνι στριμμένο προς τα αριστερά. Στο δικό μας παπί το φίλτρο δεν στάθηκε στο φιλτροκούτι και έχει πέσει προς τα εμπρός (βλέπετε τη μεταλλική του πλάτη).

Όταν βγάλετε το καπάκι, θα δείτε το φίλτρο να στέκεται στο φιλτρόκουτο. Απλά πάρτε το στα χέρια σας. Μπορεί επίσης να βγει μαζί με το καπάκι, οπότε απλά σπρώξτε το πίσω με το χέρι, τραβήξτε το καπάκι και μετά βγάλτε το φίλτρο.

honda-anf-125i-innova-air-filter-6

Βγάζοντας το καπάκι του φίλτρου θα δείτε το παλιό φίλτρο να στέκεται στο φιλοτροκούτι. Αν το φίλτρο πέφτει προς τα εμπρός (όπως στην πιο πάνω φωτογραφία) σπρώξτε το πίσω με το χέρι ώστε πρώτα να βγάλτε το καπάκι και μετά το φίλτρο. Το δικό μας έχει το χάλι του και δεν τίθεται θέμα για την αντικατάστασή του.

Ελεγχος του φίλτρου αέρα

Το φίλτρο αέρα πρέπει να καθαρίζεται κάθε 4.000km. Επειδή είναι χάρτινο, δεν μπορείτε να το πλύνετε. Βγάλτε πάνω από τις πτυχές του στερεά κατάλοιπα ή έντομα και ύστερα γυρίστε το από την ανάποδη και φυσήξτε προσεκτικά με αέρα υπό πίεση. Αν δείτε ότι είναι πολύ βρώμικο ή έχει σκιστεί, τότε θα πρέπει να το αντικαταστήσετε ακόμη κι αν δεν έχει έρθει η ώρα του. Το κόστος του έτσι κι αλλιώς είναι πάρα πολύ χαμηλό.

Καθαρισμός του φιλτρόκουτου

Ένα βρώμικο φίλτρο αέρα θα έχει αφήσει σίγουρα κατάλοιπα βρομιάς και στο φιλτροκούτι. Αφού βγάλετε το φίλτρο πάρτε ένα πανί και καθαρίστε προσεκτικά το εσωτερικό του φιλτρόκουτου.

honda-anf-125i-innova-air-filter-7

Καθαρίστε το εσωτερικό του φιλτρόκουτου με ένα καθαρό πανί. Μαζεύεται σκόνη και λαδίλα.

honda-anf-125i-innova-air-filter-8

Καθαρίστε και το καπάκι. Προσέξτε ότι στο δικό μας παπί στο κάτω μέρος του καπακιού έχει ξεραμένες λάσπες!

honda-anf-125i-innova-air-filter-9

Στην ένωση του καπακιού με το φιλτοκούτι υπάρχει ένα o-ring. Δείτε ότι είναι εκεί, ότι δεν είναι κομμένο και ότι είναι γενικά καλή κατάσταση. Αν δεν είναι πρέπει να το αλλάξετε με καινούργιο.

Μετά καθαρίστε και το καπάκι. Δώστε προσοχή στο αυλάκι που ενώνεται το καπάκι με το σώμα του φιλτρόκουτου. Δεν πρέπει να έχει βρομιά. Εκεί υπάρχει επίσης (στο καπάκι) ένα o-ring. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει και ότι είναι σε καλή κατάσταση, ώστε να μην μπαίνουν νερά ή (ίσως ακόμη χειρότερα) λάθος αέρας στο φίλτρο. Το φιλτρόκουτο στο κάτω αριστερό μέρος του έχει ένα διαφανές ελαστικό σωληνάκι (αποχέτευση) και μια μαύρη ελαστική τάπα, με μια σχισμή στο κάτω μέρος της. Βεβαιωθείτε ότι είναι στη θέση τους κι αν χρειάζεται καθαρίστε τα.

honda-anf-125i-innova-air-filter-10

Στο κάτω μέρος του καπακιού φιλτρόκουτου υπάρχει ένα μαύρο ελαστικό καπάκι με μια σχισμή (εικόνα δεξιά). Βεβαιωθείτε ότι είναι καλή κατάσταση και δεν είναι κομμένο. Αλλιώς αλλάξτε το.

honda-anf-125i-innova-air-filter-11

Το διαφανές τυφλό σωληνάκι στο κάτω μέρος του φιλτρόκουτου μαζεύει υγρασία, σκόνη και λίγα λάδια από την αναπνοή του στροφαλοθαλάμου. 

honda-innova-air-filter-16

Στο καθάρισμα θα σας διευκολύνει σπρέι καθαρισμού φρένων.

honda-innova-air-filter-17

Το σωληνάκι μας έβγαλε βρομιά και στερεά κατάλοιπα. Τίποτε από αυτά δεν θέλεις να βρίσκεται ούτε καν κοντά στο φίλτρο αέρα.

honda-innova-air-filter-15-a

Αφού καθαρίσετε το διαφανές σωληνάκι το μόνο που θα μένει είναι μια ελαφρά κιτρινίλα, μια αλλοίωση που προκαλεί στο υλικό η παρουσία  πετρελαιοειδών, πράγμα που δεν μας ανησυχεί. Σε μελλοντικούς οπτικούς ελέγχους να θυμάστε πώς είναι και να το διατηρήτε καθαρό.

Μπορείτε να βγάλετε με ένα μυτοτσίμπηδο για να τα καθαρίσετε αποτελεσματικά. Το διαφανές σωληνάκι μπορεί να έχει λάδια (από την αναπνοή του στροφαλοθαλάμου), νερά και άλλες βρομιές. Καθαρίστε το βάζοντας ένα πανί μέσα ή ένα χαρτί κουζίνας. Μετά τοποθετήστε το και πάλι στο φιλτρόκουτο. Τώρα μπορείτε να βάλετε το καινούργιο φίλτρο ή το παλιό που το έχετε καθαρίσει.

Τοποθέτηση του φίλτρου αέρα

honda-anf-125i-innova-air-filter-12

Το καινούργιο φίλτρο αέρα. Βγάλτε το από τη συσκευασία λίγο πριν το τοποθετήσετε.

Βγάλτε το καινούργιο φίλτρο αέρα από την συσκευασία και τοποθετήστε το με τη μεταλλική πλάτη προς τα μέσα και τη θηλιά προς τα πάνω. Κανονικά θα σταθεί από μόνο του – αν όχι στηρίξτε το με ένα χέρι και περάστε από την δεξιά πλευρά του παπιού και με τιμόνι στριμμένο αριστερά, το καπάκι πίσω από το φτερό.

honda-anf-125i-innova-air-filter-13

Βάλτε το φίλτρο στη θέση του φιλτροκούτι. Κανονικά θα σταθεί από μόνο του, αλλά καλό είναι να το κρατάτε για να μην πέσει. Υστερα βάλτε το καπάκι.

honda-anf-125i-innova-air-filter-14

Όχι μόνο δεν βγαίνει εύκολα το καπάκι του φιλτρόκουτου, αλλά δεν μπαίνει κιόλας. Το κόλπο όμως τώρα το ξέρετε. Από τα δεξιά του παπιού και με το τιμόνι στριμμένο αριστερά. Προσέξτε το χάρτινο τμήμα του φίλτρου, μην το σκίσετε.

Προσέξτε και πάλι να μην τραυματίσετε το χάρτινο σώμα του φίλτρου. Καπακώστε το φιλτροκούτι με το καπάκι και βάλτε τις βίδες χωρίς να τις σφίξετε. Φροντίστε το καπάκι του φιλτρόκουτου να εφαρμόσει καλά από μόνο του χωρίς να το ζορίσετε με τις βίδες. Φροντίστε επίσης το καπάκι να κλείσει και εφαρμόσει σωστά σε όλες του τις πλευρές. Μετά σφίξτε τις βίδες. Μην τις παρασφίξετε επειδή βιδώνουν πάνω στο πλαστικό και αν το παρακάνετε θα κλωτσήσουν.

honda-anf-125i-innova-air-filter-15

Βιδώστε τις βίδες στο καπάκι. Προηγουμένως όμως θα πρέπει να έχει πατήσει το καπάκι σωστά και να μην βιαστεί από τη δύναμη που του ασκούν οι βίδες. Θυμίζουμε ότι οι βίδες βιδώνουν απευθείας στο πλαστικό, άρα αν το φίλτρο δεν έχει πατήσει σωστά και εσείς προσπαθήσετε να το «φέρετε» με τις βίδες, τότε το πιο πιθανό είναι ότι θα κλωτσήσουν – δηλαδή θα χαλάσει το πλαστικό μέσα στο οποίο βιδώνουν.

honda-anf-125i-innova-air-filter-16

Όταν έχει πατήσει το καπάκι στο φιλτροκούτι καλά, βιδώνετε τις βίδες. Βάζετε και την ποδιά και τελειώσατε.

Και ξανά η ποδιά στη θέση της

Το μόνο που μένει τώρα είναι να ξαναβάλετε την ποδιά στη θέση της. Σημειώστε τις εργασίες που κάνατε στο ημερολόγιο συντήρησης για να θυμάστε πότε αλλάξτε το φίλτρο αέρα. Αλλωστε μαζί με τον έλεγχο ή την αντικατάσταση του φίλτρου γίνονται κι άλλες εργασίες, όπως αλλαγή λαδιών, ρύθμιση βαλβίδων, αλλαγή μπουζί και άλλα.

Αλλα άρθρα που αφορούν το Home Project Honda ANF 125i Innova

1. Αγορά παπιού

2. Αλλαγή λαδιών

3. Ισιωμα μαρσπιέ μετά από πτώση

4. Αλλαγή ελαστικών

5. Αλλαγή μπουζί

6. Ρύθμιση βαλβίδων

7. Μέτρηση συμπίεσης

Copyright© ΔημήτρηςΜπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike – 2015

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world