Project Bikes
Κατηγορία: Project Bikes
Εμφανίσεις: 8013
 

ac-sanctuary-main1

RCM 117 - Honda CBF 1100F
Με μια πρώτη ματιά θα μπορούσαν να είναι καλά αναπαλαιωμένες κλασικές μοτοσικλέτες: μεγάλα γιαπωνέζικα με κλασικές μετατροπές από τη χρυσή εποχή των γυμνών τετρακύλινδρων, τη δεκαετία του ’70 και του ’80. Δεν χρειάζεται όμως να κοιτάξει κανείς και πολύ επίμονα για να διαπιστώσει ότι τα Kawasaki Z1, Kawasaki GPz, Suzuki Katana και Honda CB 1100F δεν είναι καθόλου αναπαλαιωμένες, παλιές μοτοσικλέτες. Εχουν βέβαια τους τετρακύλινδρους κινητήρες πάνω στα ατσάλινα πλαίσια και τα περισσότερα απ’ αυτά εξαρτώνται από το φρέσκο αεράκι για ψύξη και πατάνε σε δύο πίσω αμορτισέρ. Αλλά τα πολύ αλλαγμένα πλαίσια, οι εξατμίσεις τιτανίου, οι υψηλής ποιότητας αναρτήσεις και φρένα, τα χοντρά ελαστικά σε 17άρες ζάντες και ένα πλήθος από μοναδικές λεπτομέρειες επιβεβαιώνουν ότι δεν είναι τόσο αναπαλαιωμένες μοτοσικλέτες, όσο σπέσιαλ βελτιωμένες μοτοσικλέτες των οποίων τα γνήσια πρωτότυπα ήταν ένα μακρινό σημείο εκκίνησης.
ac-sanctuary-main2
RCM 126 - Suzuki GSX 1100S Katana

Ναός του κλασικού και του tuning

Καλώς ήρθατε στον υψηλών οκτανίων και γεμάτο νοσταλγία κόσμο της AC Sanctuary της γιαπωνέζικης εταιρίας tuning που απολαμβάνει παγκόσμιας φήμης για τη δημιουργία εντυπωσιακών μοτοσικλετών που ακόμη κι εκείνοι που είναι αρκετά μεγάλοι για να έχουν οδηγήσει ένα καινούργιο Kawasaki Z1, δεν θα μπορούσαν ούτε να ονειρευτούν ότι θα μπορούσαν να αποκτήσουν εκείνα τα χρόνια. Για τον ιδρυτή της AC Sanctuary και διευθυντή της, Hiroyuki Nakamura, αυτά τα θρυλικά μοντέλα δίνουν την έμπνευση για νέες δημιουργίες που συνδυάζουν το ρετρό στυλ και χαρακτήρα με κατά πολύ αναβαθμισμένες επιδόσεις.
Για τον 44χρονο Hiroyuki Nakamura, η δημιουργία αυτών των modern classics είναι ένα χόμπι που το έκανε επιτυχημένη εμπορική δραστηριότητα. Πριν από 20 χρόνια ήταν μηχανικός για ένα κατάστημα μοτοσικλετών στην Chiba, μια πόλη στα ανατολική του Τόκιο και ήταν τότε μεγάλος οπαδός των τετρακύλινδρων αερόψυκτων Kawasaki. O Nakamura βελτίωσε τις δικές του μοτοσικλέτες τόσο καλά που μερικοί φίλοι του του ζήτησαν να κάνει το ίδιο και στις δικές τους. Καθώς η φήμη του Nakamura μεγάλωνε, βρέθηκε ιδανικά τοποθετημένος να σερφάρει πάνω στο κύμα της νοσταλγίας που χάρισε στα παλιά γιαπωνέζικα τετρακύλινδρα ένα καλτ κοινό στην ίδια τους τη χώρα, που τροφοδοτήθηκε κι από περιοδικά όπως το Hyper Bike. Το 1995 ο Nakamura ίδρυσε την AC Sanctuary, το όνομα της οποίας είναι συντομογραφία του «Asphalt Cowboys’ Sanctuary». Εκτός από το να προμηθεύει και να τοποθετεί εξαρτήματα tuning ξεκίνησε να δημιουργεί μοτοσικλέτες που τις ονόμασε RCM που σημαίνει Real Complete Machine.
ac-sanctuary-main3
RCM 098 - Kawasaki GPz 750R
Ηταν τόσο μεγάλη η ζήτηση που η AC Sanctuary έχει κατασκευάσει πλέον πάνω από 150 διαφορετικές RCM μοτοσικλέτες με μια ποικιλία από αερόψυκτους και υγρόψυκτους τετρακύλινδρους κινητήρες. Σήμερα ο Nakamura δίνει δουλειά σε 20 υπαλλήλους σε ένα τριώροφο κτίριο στην Edogawa στο ανατολικό Τόκιο και άλλα έξι υποκαταστήματα σκορπισμένα σε όλη την Ιαπωνία. Στις βιτρίνες των καταστημάτων του αλλά και στον πολυτελή κατάλογο των 148 σελίδων μπορεί να δει κανείς εξαρτήματα της Nitro Racing, το τμήμα εξαρτημάτων competition και αξεσουαρ της εταιρίας. Οι αγώνες είναι σημαντικό τμήμα των εργασιών της AC Sanctuary και η εταιρίας τρέχει στην κατηγορία Monster Evolution σε αγώνες που διεξάγονται στην πίτα Tsukuba έξω από το Τόκυο. Αρχικά χρησιμοποίησαν μια μοτοσικλέτα που ονόμαζαν Z-Racer, που είχε έναν βελτιωμένο αερόψυκτο κινητήρα 1166cc από Kawasaki Z 1000 στα στάνταρντ πλαίσιο. Όταν όμως έπαθε ζημιά από πτώση, κατασκεύασαν το Z-Racer 2, χρησιμοποιώντας έναν παρόμοιο κινητήρα 140hp σε χειροποίητο πλαίσιο που είναι πιο άκαμπτο και που ζυγίζει μόνο 10kg. Ο αναβάτης της AC Sanctuary, Takahito Ueda, έχει πάρει δύο νίκες με το Z-Racer 2 και έχει κάνει ρεκόρ γύρου στην κατηγορία Monster Evo.
ac-sanctuary-main4
RCM 144- Kawasaki Z1

Real Complete Machines

Ωστόσο, οι μοτοσικλέτες RCM είναι που αποτελούν την καρδιά της δραστηριότητας της AC Sanctuary. Τα περισσότερα είναι Κawasaki, από τα πρώτα Kawasaki Z2 των μέσων της δεκαετίας του ’70 (τα Kawasaki Z1 σπανίζουν επειδή δεν εισήχθησαν ποτέ επίσημα στην Ιαπωνία), άλλα είναι τα πιο τετράγωνα Kawasaki Z1000 και το αμερικάνικων προδιαγραφών KZ1000 και βέβαια τα υγρόψυκτα  Kawasaki GPZ750R και 900R Ninja από τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Άλλες δημοφιλείς μοτοσικλέτες ήταν τα Suzuki GSX1100 Katana και τα Honda CB900 και 1100F με τους διπλούς εκκεντροφόρους.
ac-sanctuary-main5
RCM 133 - Kawasaki KZ 1000 MkII
Η AC Sanctuary ακολουθεί μια βασική διαδικασία που ακολουθεί σε όλες τις RCM μοτοσικλέτες της. Οι κινητήρες λύνονται και επισκευάζονται μερικές φορές με στοκ ανταλλακτικά και συχνά με έμβολα Wiseco ή Yoshimura που αυξάνουν τη χωρητικότητα και τη συμπίεση, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν πιο άγριους εκκεντροφόρους, μεγαλύτερες βαλβίδες και γυλασιμένους αυλούς. Οι στρόφαλοι ξαναζυγίζονται, τα κιβώτια ταχυτήτων συναρμολογούνται με ακρίβεια και τοποθετούνται ενισχυμένοι συμπλέκτες και καδένες εκκεντροφόρων.
Οι περισσότεροι κινητήρες τοποθετούνται με σύγχρονα ψυγεία λαδιού και με μεταλλικά σωληνάκια. Τα περισσότερα τροφοδοτούνται από καρμπιρατέρ TMR, συχνά με χυτές χοάνες. Η τελική πινελιά είναι η όλο καμπύλες και κούρμπες εξάτμιση Nitro Racing, συγκολλημένη από τμήματα τιτανίου με ένα μινιμαλιστικό ελεύθερο τελικό. Αυτό βοηθά στην αύξηση της απόδοσης από τους 80hp στους 100hp, που συνδυάζεται με ταυτόχρονη μείωση βάρους ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα της μοτοσικλέτας στην ευθεία.
Το μεγαλύτερο κέρδος όμως προέρχεται από το πλαίσιο. Το ατσάλινο πλαίσιο ξεκολλιέται σε μερικά του σημεία, ενισχύεται με πλάκες σε σημεία όπως ο λαιμός και ξανακολλιέται με πιο γρήγορη γεωμετρία. Ένα πλαίσιο τρίτου σταδίου αποκτά και ενισχύσεις κατά μήκος των εμπρός σωλήνων του πλαισίου. Μία πλάκα προστίθεται στην έδραση του ψαλιδιού που επιτρέπει στην αλυσίδα να μετακινείται προς τα έξω ώστε να υπάρχει χώρος για να τοποθετηθεί χοντρύτερο ελαστικό (τοποθετείται σε offset θέση και το εμπρός γρανάζι). Μερικές μοτοσικλέτες αποκτούν αλουμινένιο υποπλαίσιο. Οι περισσότερες έχουν από billet αλουμίνιο κατασκευασμένο ψαλίδι, της Sanctuary. Μερικά είναι βουρτσισμένα καθρέφτης, ενώ άλλα δείχνουν απατηλά νορμάλ, αλλά και πάλι πολύ πιο επιθετικό από το στοκ. Τα περιφερειακά δεν είναι πάντα ίδια, ανάλογα με τις προτιμήσεις του πελάτη (όλες οι μοτοσικλέτες είναι κατά παραγγελία). Η πιο δημοφιλής ανάρτηση είναι η Öhlins και μάλιστα προτιμούν τα συμβατικά τηλεσκοπικά των 43mm που διατηρούν την αισθητική της εποχής. Μερικοί ιδιοκτήτες προτιμούν τα αμορτισέρ Nitron. Άλλοι χρησιμοποιούν βελτιωμένες αναρτήσεις από μοντέλα παραγωγής όπως το πιρούνι του Yamaha XJR 1200. Τα φρένα είναι κατά κανόνα από τη Brembo ή την Braking. Οι τροχοί είναι ελαφρού κράματος 17in και προέρχονται από τη Marchesini ή την ΟΖ και έχουν τοποθετημένα πάντως ελαστικά της Pirelli ή της Dunlop.
ac-sanctuary-main6
RCM 047 - Kawasaki Z1
Το επίπεδο του φινιρίσματος και της λεπτομέρειας της AC Sanctuary είναι πολύ υψηλά, είτε πρόκειται για τα αναπαλαιωμένα στοκ κομμάτια, όπως φώτα και όργανα, είτε σύγχρονα κομμάτια όπως χειροποίητες καλωδιώσεις, μπουζοκαλώδια με φανταχτερά χρώματα, αλουμινένια μαρσπιέ, ανοδιωμένα καλάμια ή αγωνιστικές πινελιές όπως συρματασφαλισμένα τελικά και βίδες στις δαγκάνες. Τα πλαστικά κατά κανόνα διατηρούνται, είναι βαμμένα σε στάνταρντ χρώματα και ο κινητήρας είναι συνήθως βαμμένος μαύρος.
Ο κινητήρας μάλιστα είναι ορατός στη τελευταία μοτοσικλέτα της συλλογής, όπου το Kawasaki GPz 750R με το ολόσωμο φέρινγκ από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 απέκτησε πολύ περισσότερα άλογα όταν ο κινητήρας αντικαταστάθηκε από τον κινητήρα των 150hp από το κατά 15 χρόνια νεότερο Kawasaki ZZ-R 1200.
Το GPz μπορεί να έχει υγρόψυκτο κινητήρα και monoshcok αλλά έχει ουσιαστικά το 30 ετών σχέδιο και επωφελείται από καλύτερες αναρτήσεις, τροχούς και φρένα όπως και τα αερόψυκτα μοντέλα με τα διπλά αμορτισέρ.
Οποιο κι αν είναι το μοντέλο, το αποτέλεσμα είναι μια οπτική απόλαυση για όσους αγαπούν τα κλασικά superbikes. Η AC Sanctuary μπορεί και εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι το πρώτο Kawasaki Z1 παραμένει μια από τις πιο όμορφες μοτοσικλέτες όλων των εποχών, με τον οπτικό συνδυασμό των καμπύλων γραμμών του με τον μυώδη κινητήρα να θεωρείται αξεπέραστος ακόμη και από σύγχρονες naked μοτοσικλέτες. Τα πιο αιχμηρά Z1-R, Z1000 και CB1100F είναι και αυτά καταπληκτικά, ενώ τα Katana και τα Ninja είναι τόσο επιθετικά που εύκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί άρεσαν τόσο πολύ όταν παρουσιάστηκαν.

Τρελά και γρήγορα youngtimers

Το καλύτερο που έχει επιτύχει η AC Sanctuary είναι ότι αυτοί οι ανανεωμένοι γέροι πολεμιστές είναι ταχύτεροι, έχουν καλύτερη οδική συμπεριφορά και φρενάρουν πολύ καλύτερα από αυτό που θα είχαν φανταστεί οι σχεδιαστές των πρώτων μοντέλων. Ο Hiroyuki Nakamura μπήκε σε μια ένδοξη εποχή και την αναβάθμισε έξυπνα για να δημιουργήσει μια σειρά από μοτοσικλέτες που η απήχησή τους γεφυρώνεις τις γενιές.
hiroyuki-nakamura_1
O Hiroyuki Nakamura, ψυχή της AC Sanctuary

Δεν είναι περίεργο ότι η AC Sanctuary έχει μια μόνιμη λίστα αναμονής, παρά τις αναπόφευκτα υψηλές τιμές των μοτοσικλετών η κάθε μια από τις οποίες απαιτεί δουλειά πολλών ωρών. Και παρά το ότι μια γνήσια Real Complete Machine είναι οικονομικά απρόσιτη για τους περισσότερους από τους Ιάπωνες λάτρεις τους, αυτές οι μοτοσικλέτες σίγουρα δίνουν έμπνευση σε λιγότερα φιλόδοξα πρότζεκτ με την ίδια κεντρική ιδέα. Η ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι αυτό που κάνει τις μοτοσικλέτες της AC Sanctuary τόσο μοναδικές, αλλά η απήχηση που έχει ένα καραφτιαγμένο κλασικό τετρακύλινδρο είναι εύκολο να την καταλάβει κανείς. 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

RCM 047, Kawasaki Z1-R RCM 098, Kawasaki GPz750R RCM 117, Honda CB1100F RCM 126, Suzuki GSX 1100S RCM 133, Kawasaki KZ1000 Mk II RCM 144, Kawasaki Z-1
Χωρητικότητα 1030cc (70,5x66mm) 1164cc (79 x 59,4mm)  1123cc (72x69mm) 1075cc (72x66mm)  1105cc (73x66mm) 930cc (67x66mm)
Αλλαγές στον κινητήρα 0,5mm oversize πιστόνια Kawasaki, ζυγισμένος στρόφαλος, ενισχυμένος εκκεντροφόρος, blueprinted κιβώτιο ταχυτήτων standard ZZ-R1200 πιστόνια Wiseco  Θυριδωμένη κεφαλή Πιοστόνια Wiseco, εκκεντροφόροι πρώτου σταδίου  Yoshimura, βελτιωμένοι οδηγοί βαλβίδων Δ.Α.
Τροφοδοσία 4 x Mikuni TMR 36mm 4 x Mikuni TMR 36mm Mikuni TMR 36mm 4 x Mikuni TMR 36mm Mikuni TMR 38mm με Yoshimura πολλαπλά ζιγκλέρ 4 x Mikuni TMR 36mm
Εξάτμιση Nitro Racing τιτανίου 4 σε 1, σιγαστήρας τιτανίου  Nitro Racing τιτανίου 4 σε 1, σιγαστήρας τιτανίου  Nitro Racing  τιτανίου 4 σε 1 Nitro Racing  τιτανίου 4 σε 1 Nitro Racing  τιτανίου 4 σε 1 Nitro Racing  τιτανίου 4 σε 1
Πλαίσιο/ ψαλίδι Στάδιο 2, ενισχυμένο στοκ πλαίσιο με αλουμινένιο υποπλαίσιο, αλυομινένιο ψαλίδι, Nitro Racing μαρσπιέ Στάδιο 3 ενισχυμένο στοκ πλαίσιο με Nitro Racing downtube kit, 16mm χαμηλωμένη έδραση ψαλιδιού και αλουμινένιο ψαλίδι Sculpture Ενισχυμένο στοκ πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι Sculpture Ενισχυμένο στοκ πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι Sculpture Στάδιο 2 ενισχυμένο στοκ πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι Sculpture  Ενισχυμένο στοκ πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι Sculpture
Ανάρτηση εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι Öhlins 43mm Τηλεσκοπικό πιρούνι Öhlins 43mm  Τηλεσκοπικό πιρούνι Öhlins 43mm  Τηλεσκοπικό πιρούνι Öhlins 43mm  Τηλεσκοπικό πιρούνι Öhlins 43mm  Τηλεσκοπικό πιρούνι Öhlins 43mm 
Ανάρτηση πίσω Δύο αμορτισέρ Nitron  monoshock Öhlins   Δύο αμορτισέρ Öhlins  Δύο αμορτισέρ Öhlins  Δύο αμορτισέρ Öhlins Δύο αμορτισέρ Nitron 
Φρένα εμπρός 2 Δίσκοι 320mm Sunstar,   τετραέμβολες δαγκάνες AP με τρόμπα Brembo 2 Δίσκοι 320mm Sunstar, τετραέμβολες δαγκάνες Brembo με ακτινική αντλία φρένου 2 Δίσκοι 320mm Sunstar τετράμβολες δαγκάνες AP με ακτινική τρόμπα Brembo 2 Δίσκοι 320mm Sunstar, τετραέμβολες δαγκάνες Brembo με ακτινική αντλία φρένου 2 Δίσκοι 320mm Plusμ discs, τετραέμβολες δαγκάνες Brembo με ακτινική αντλία φρένου 2 Δίσκοι 320mm Sunstar, τετραέμβολες δαγκάνες Brembo με ακτινική αντλία φρένου
Φρένα πίσω Δίσκος μαργαρίτα Braking 267mm διέμβολη δαγκάνα AP Δίσκος μαργαρίτα Braking 267mm με διέμβολη δαγκάνα AP 2 Δίσκος Kawasaki ZRX 250mm και διέμβολη δαγκάνα Brembo Δίσκος μαργαρίτα Braking 267mm με διέμβολη δαγκάνα AP 2 Δίσκος210mm  Plusμ  με διέμβολη δαγκάνα Brembo Δίσκος  250mm Sunstar, διέμβολη δαγκάνα Brembo
Τροχοί ITX MA5S εμπρός 3.50 x 17, πίσω: ITX 6.00 x 17 ITX 5S εμπρός 3.50 - 17, πίσω ITX 6.00 - 17 ITX MA5S εμπρός 3.50 - 17, πίσω: ITX 6.00 - 17 OZ Racing; εμπρός 3.50 - 17, πίσω ITX 6.00 - 17 Marchesini: εμπρός 3.50 - 17, πίσω 6.00 - 17 OZ Racing; εμπρός 3.50 -17, πίσω 6.00 - 17
Ελαστικά Εμπρός 120/70 - 17.Πίσω  190/55 - 17 Pirelli Diablo Εμπρός 120/70 - 17. Πίσω 180/55 - 17 Pirelli Diablo Corsa Εμπρός 120/70 - 17. Πίσω  190/55 - 17 Pirelli Diablo Eμπρός 120/70 - 17. Πίσω 180/55 - 17 Pirelli Diablo Εμπρός 120/70 - 17. Πίσω 190/55 - 17 Dunlop Qualifier II  Eμπρός 120/70 - 17. Πίσω  190/55 - 17 Pirelli Diablo

Copyright© Roland Brown – 2012
Copyright© MrBike - 2012

AC Sanctuary

alt
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world