Yamaha XT 660Z Tenere – 2008

Πολλοί είναι εκείνοι που θυμούνται το Tenere των προηγούμενων δεκαετιών, τη μοτοσικλέτα που ταξίδεψε στην Αφρική και που κέρδισε αγώνες. Το σημερινό Tenere διαφέρει ως προς τον προσανατολισμό, αφού έχει βασιστεί σε μια καθημερινή μοτοσικλέτα με ελάχιστες προδιαγραφές για κίνηση στο χώμα. Εν τούτοις είναι μια μοτοσικλέτα που έχει εντυπωσιακή εμφάνιση, είναι εξαιρετικά άνετη και έχει πολύ καλή τιμή.

Το Tenere καταφέρνει από την πρώτη επαφή να δείχνει σωστά σχεδιασμένο και μελετημένο για έναν μέσο αναβάτη που δεν θέλει περιορισμούς στο πεδίο χρήσης. Δεν στοχεύει στον απαιτητικό χρήστη που αναζητά μοτοσικλέτα για hard enduro, αυτός είναι και ο λόγος που οι αναρτήσεις της μοτοσικλέτας δεν επιδέχονται ρυθμίσεις (εκτός της προφόρτισης μπροστά και πίσω) και η ποιότητα λειτουργίας τους δεν είναι υψηλού επιπέδου, κάτι που όμως είναι εκτός προσανατολισμού του XT 660Z.

Για κάποιους μοναδικό σημείο κριτικής ίσως αποτελέσουν οι διαδρομές της ανάρτησης στα 210mm και 200mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα που είναι μικρές για μοτοσικλέτα που στοχεύει και στην εκτός δρόμου χρήση… Σκεφτείτε όμως ότι ήδη η σέλα βρίσκεται στα 895mm (αρκετά ψηλά), οπότε εάν οι διαδρομές της ανάρτησης ήταν μεγαλύτερες, τότε το Tenere θα ταίριαζε μόνο σε αναβάτες με ύψος 2,00m…

Στο δρόμο το νέο Tenere δείχνει άνετο και ευρύχωρο προσφέροντας χώρους στους αναβάτες του. Η σέλα, αν και σχετικά σκληρή, έχει αρκετό χώρο, ενώ η σχετικά μαλακή ανάρτηση είναι ιδανική για δρόμους όπως οι ελληνικοί.

Εάν κανείς θελήσει να κινηθεί γρήγορα, στην άσφαλτο τα πράγματα είναι αρκετά καλά, με δεδομένο ότι μιλάμε για μια μοτοσικλέτα μικρής χρήσης. Βέβαια το βάρος δεν είναι μικρό, όμως εάν κανείς είναι αποφασιστικό δεν υπάρχει πρόβλημα.

Τα φρένα έχουν σπογκώδη αίσθηση, όμως είναι μέσα στο politically correct πνεύμα ολόκληρης της κατασκευή, οπότε δεν θα παραπονεθούμε.

Εάν κανείς επιλέξει να κινηθεί στο χώμα με το Tenere θα πρέπει να γνωρίζει ότι απαιτείται προσοχή. Οι αποσβέσεις των αναρτήσεων δεν είναι ικανές να προσφέρουν σταθερότητα σε άγριες συνθήκες και η μοτοσικλέτα έχει την τάση να ταλαντεύεται. Με σύνεση όμως και προσοχή όλα θα πάνε καλά και εσείς θα φτάσετε σώοι στην αγαπημένη σας παραλία.

Συνολικά το Tenere είναι μια πλήρης πρόταση από μια σοβαρή εταιρεία (Yamaha) που θα προσφέρει ικανοποίηση στον αναβάτη του αρκεί αυτός να γνωρίζει τι πρέπει να περιμένει από μια τέτοια μοτοσικλέτα. Η τιμή του βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, αλλά και ανταγωνισμός έχει να προσφέρει αρκετά ικανοποιητικές προτάσεις. Μελετήστε την αγορά σας, δείτε τι σας ικανοποιεί περισσότερο και προχωρίστε…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά   Κινητήρας Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 100 x 84 Χωρητικότητα (cc) 659 Σχέση συμπίεσης 10,0:1 Μέγιστη ισχύς  35.0kw (46,9hp) @ 6000rpm Μέγιστη ροπή 58.0 Nm (5,91 kgm) @ 5500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Mikuni 44mm Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο   I 2,500 (30/12) II  1,625 (26/16) III  1,150 (23/20) IV  0,909 (20/22) V  0,769 (20/26) VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση 2,083 (75/36) Τελική μετάδοση 3,000 (45/15) Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό, κλειστού τύπου Μπροστινή ανάρτηση Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 43mm, με διαδρομή 210mm Πίσω ανάρτηση Υδραυλικό μονό αμορτισέρ με μοχλισμό, με διαδρομή 200mm Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων Brembo Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 245mm. Δαγκάνα 1 εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 Πίσω ελαστικό 130/80-17 Μήκος (mm) 2.246 Πλάτος (mm) 865 Υψος (mm) 1.477 Υψος σέλας (mm) 895 Μεταξόνιο (mm) 1.505 Ιχνος (mm) 113 Γωνία Caster 28° Βάρος (kg) 183 Ρεζερβουάρ (lt) 22 Λάδι κινητήρα (lt) 2,9

International site: www.yamaha-motor-europe.com

Ελληνικό site:  www.yamaha-motor.gr