Yamaha WR 250F (2015) – Επίσημη παρουσίαση

Στην ίδια ανακοίνωση με την επίσημη παρουσίαση του supersport Yamaha YZF-R3, η Yamaha παρουσίασε και το νέο αγωνιστικών προδιαγραφών enduro μοντέλο της, το Yamaha WR 250F του 2015.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του νέου Yamaha WR 250F του 2015 έχει βασιστεί σε αυτόν του motocross Yamaha YZ 250F που έχει δείξει την αξία του στα χέρια του Jeremy Martin που πήρε τον τίτλο στο MX 250 στο AMA Pro National MX series (στις ΗΠΑ) το 2014, ενώ την ανταγωνιστικότητά του έχει δείξει και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MX2, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Γυναικών και στο Αυστραλέζικο Πρωτάθλημα.

Η στενή συγγένεια του νέου κινητήρα με αυτό του μοντέλου από το motocross σημαίνει ότι ο κύλινδρος έχει κλίση προς τα πίσω και η κεφαλή είναι τοποθετημένη ανάποδα (η εξάτμιση βγαίνει από την  πίσω μεριά του κυλίνδρου – προσέξτε και την κούρμπα που κάνει η εξάτμιση). Το φιλτροκούτι είναι τοποθετημένο μπροστά από τον αναβάτη (εκεί που θα ήταν το ρεζερβουάρ) το δε ρεζερβουάρ έχει μετακινηθεί στο κέντρο της μοτοσικλέτας, με αποτέλεσμα τη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο της μοτοσικλέτας (περισσότερο βέβαια όταν είναι γεμάτο).

Ο ανάποδα τοποθετημένος κύλινδρος του Yamaha WR 250F επιτρέπει την τοποθέτηση ευθύγραμμου αυλού εισαγωγής αέρα που σημαίνει αποτελεσματικότερη τροφοδοσία ενώ η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κεντρικά στη μοτοσικλέτα επέτρεψε μακρύ και επίπεδο σχήμα στη σέλα ώστε ο αναβάτης να μπορεί να σηκώσει το σώμα του ταχύτερα και ευκολότερα.

Στα γενικά του χαρακτηριστικά, ο κινητήρας του νέου Yamaha WR 250F διατηρεί την ίδια διάμετρο x διαδρομή, την ίδια σχέση συμπίεσης, τον ίδιο εκκεντροφόρο, το ίδιο πιστόνι και ίδιο στρόφαλο (χυτευμένο παρουσία άνθρακα – carburized), όπως και το Yamaha YZ 250F. Σε σύγκριση με τον παλιότερο κινητήρα του Yamaha WR 250F, το μοντέλο του 2015 είναι σύμφωνα με την ανακοίνωση του εργοστασίου πιο ισχυρό στις υψηλές στροφές κι έχει καλύτερη αίσθηση ισχύος σε όλη τη γκάμα στροφών.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι καινούργιο, 6τάχυτο και είναι σχεδιασμένο για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε μεγάλη ποικιλία εδαφών, από τα τεχνικά βραχώδη σκαρφαλώματα έως τις φλαταδούρες που διασχίζει ο αναβάτης τέρμα γκάζι. Ο συμπλέκτης είναι κι αυτός καινούργιος με προδιαγραφές enduro για να μπορεί να αντέξει στα νέα του καθήκοντα. Εχει νέους δίσκους, νέα ελατήρια και όλα τα εσωτερικά του εξαρτήματα είναι καινούργια, ενώ είναι σχεδιασμένος ώστε να έχει ελαφριά λειτουργία.

Τα ηλεκτρονικά του κινητήρα έχουν ρυθμιστεί για enduro χρήση, ώστε ο κινητήρας να αποδίδει τα μέγιστα και να μπορεί να έχει σωστές εκκινήσεις κρύος ή ζεστός. Μαζί σχεδιάστηκε νέα εξάτμιση πολλαπλών θαλάμων διαστολής που ενισχύουν τις επιδόσεις μειώνοντας αποτελεσματικά το θόρυβο.

Για να εξασφαλιστεί σταθερή πίεση λαδιού για μεγάλες αποστάσεις και μετά από πολύωρη enduro χρήση, το νέο Yamaha WR 250F έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα λαδιού στα 1100cc, δηλαδή 22% περισσότερη από του κινητήρα του motocross. Εχει επίσης τοποθετηθεί βεντιλατέρ (το MX μοντέλο δεν έχει), και διαθέτει την ίδια γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος όπως και το Yamaha WR 450F. Μαζί, τοποθετήθηκε και νέο καπάκι κινητήρα. Αλλά φιλικά προς τον αναβάτη χαρακτηριστικά είναι ο βελτιωμένος αποσυμπιεστής για ευκολία στην εκκίνηση και οι βίδες ταχείας απασφάλισης στο καπάκι του φίλτρου αέρα για να μπορούν  να γίνουν οι αλλαγές γρήγορα.

Στον έξτρα εξοπλισμό είναι διαθέσιμο το Yamaha Power Tuner, για να μπορούν να γίνουν εύκολα και γρήγορα επεμβάσεις στον ψεκασμό και στο χρονισμό της ανάφλεξης, απλά πριζώνοντας τη συσκευή στη μοτοσικλέτα, χωρίς να χρειάζεται lap top. Επομένως οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν εύκολα στην πίστα και ανάλογα με τις απαιτήσεις του αγωνιζόμενου.

Για εύκολη και αξιόπιστή εκκίνηση το Yamaha WR 250F διαθέτει μια καινούργια μίζα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 12V6A όπως και στο Yamaha WR 450F. Το ηλεκτρικό σύστημα δεν έχει διακόπτη (switch-free) και επιτρέπει στον αναβάτη να εκκινήσει τη μοτοσικλέτα αμέσως με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ όταν ο κινητήρας σβηστεί, το ηλεκτρικό σύστημα κλείνει αυτόματα μετά από ένα λεπτό. Αν ο αναβάτης θέλει, μπορεί να το κλείσει αμέσως πατώντας το σβηστήρι για άλλο ένα δευτερόλεπτο.

Το νέο Yamaha WR 250F έχει εμπρός και πίσω φώτα, όπως το Yamaha WR 450F, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει ένα κόμπακτ ταχύμετρο με λαμπάκι για τη βενζίνη και τον κινητήρα.

Πλαίσιο

Το πλαίσιο της νέας enduro μοτοσικλέτας έχει παρόμοια αρχιτεκτονική με αυτή του motocross μοντέλου. Είναι αλουμινένιο, δύο δοκών, αλλά με νέες βάσεις κινητήρα με στόχο τη διαφορετική ισορροπία της μοτοσικλέτας, που την καθιστά καταλληλότερη για enduro χρήση. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του εργοστασίου, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα συγκέντρωσης των μαζών που προσφέρει ο αντίστροφα τοποθετημένος κύλινδρος, το νέο πλαίσιο προσφέρει ευελιξία και αυτοπεποίθηση στον έλεγχο του εμπρός τροχού και δυνατή πρόσφυση του πίσω τροχού.

Ανάρτηση

Το πιρούνι προέρχεται και αυτό από τον κόσμο του motocross κι έχει διαφορετικούς θαλάμους αέρα και λαδιού. Ο σχεδιασμός αυτός βελτιώνει τα χαρακτηριστικά των αποσβέσεων επειδή το λάδι παραμένει ομοιογενές, χωρίς φυσαλλίδες μετά τα άλματα και τα δύσκολα περάσματα κι έτσι η ανάρτηση έχει σταθερή απόδοση και σωστή αίσθηση. Εύλογα το σετάρισμα των αναρτήσεων είναι προσαρμοσμένο για enduro χρήση. Πίσω υπάρχει το Yamaha WR 250Fτου 2015 έχει το ίδιο αμορτισέρ όπως και το Yamaha YZ 250F αλλά με διαφορετικό μήκος, διαδρομή και σκληρότητα ελατηρίου. Το αμορτισέρ είναι 4mm μακρύτερο που σημαίνει ότι η διαδρομή της ανάρτησης είναι κατά 10mm μεγαλύτερη.

Περιφερειακά

Το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων είναι κεντρικά τοποθετημένο και η τάπα του είναι κρυμμένη μπροστά από τη σέλα. Επειδή είναι κεντρικά, η Yamaha ισχυρίζεται ότι καθώς πέφτει η στάθμη της βενζίνης, η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας παραμένει σταθερή. Επίσης, χάρη στο νέο ψεκασμό η κατανάλωση είναι μικρότερη, δεν ανακοινώνεται όμως κατά πόσο.

Ο πίσω τροχός του Yamaha WR 250F είναι 18 ιντσών με αγωνιστικά ελαστικά Metzeler 6 Days Extreme εμπρός και πίσω. Στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας είναι η ποδιά του κινητήρα και το πλάγιο σταντ.

Το design της μοτοσικλέτας είναι αντίστοιχο με των εργοστασιακών αγωνιστικών μοντέλων, με ελαφρά προστατευτικά ψυγείου, νέα μπλε/άσπρα γραφικά και νέα φτερά.

Το νέο Yamaha WR 250F θα είναι διαθέσιμο από τον Φεβρουάριο του 2015 και εξής και θα μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Α2.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2014

ΥΑΜΑΗΑ (επίσημο site) Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha WR 250F (2015) Κινητήρας Yamaha μονοκύλινδρος με κλίση προς τα πίσω, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 77,0 x 53,6 Χωρητικότητα (cc) 250 Σχέση συμπίεσης 13,5:1 Μέγιστη ισχύς  ΔΑ Μέγιστη ροπή ΔΑ Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Λίπανση 1,1 λίτρα λάδι Κιβώτιο 6 σχέσεων  Πλαίσιο Αλουμινένιο κλειστό δύο δοκών Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 48mm με διαδρομή 310mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό με διαδρομή 318mm.  Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 50mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων  Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 245mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου  Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 Πίσω ελαστικό 130/90-18 Μήκος (mm) 2.165 Πλάτος (mm) 825 Υψος (mm) 1.280 Υψος σέλας (mm) 965 Μεταξόνιο (mm) 1.465 Ιχνος (mm) 114 Γωνία Caster 26 Βάρος (kg) 118 Ρεζερβουάρ (lt) 7,5