Off-Road
KTM SX models (2016) – Επίσημη παρουσίαση Εκτύπωση
Εμφανίσεις: 3342
 

109788 250 SX-F 2016.tif 1024 copy

Η γκάμα motocross της KTM είναι ανανεωμένη σε μεγάλη κλίμακα. Στην εικόνα το KTM 250 SX-F του 2016.

Η KTM δημιούργησε μια εντελώς νέα γενιά Motocross μοτοσικλετών εφαρμόζοντας στην παραγωγή την εμπειρία της από τους αγώνες και ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες.

Σε όλη τη σειρά τετράχρονων KTM SX και στο δίχρονο 125/150 SX έχει τοποθετηθεί ένα εντελώς καινούργιο πλαίσιο, το ολοκαίνουργιο πιρούνι WP AER 48 και νέο αμορτισέρ, ενώ ξανασχεδιασμένα είναι όλα τα πλαστικά. Βελτιωμένοι είναι και οι κινητήρες καθώς και πολλά περιφερειακά, ενώ έχει τοποθετηθεί και launch control για να βοηθήσει τον αναβάτη στις εκκινήσεις του αγώνα. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του εργοστασίου, στην προσπάθειά τους να φτιάξουν ταχύτερες μοτοσικλέτες, οι μηχανικοί της KTM αντικατάστησαν το 90% των εξαρτημάτων στα μοντέλα του 2016 με καινούργια.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας σειράς KTM SX με μια ματιά

- Ολοι οι κινητήρες εκτός από του 250SX έχουν μικρότερες διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος, ενώ οι επιδόσεις τους είναι καλύτερες σε όλο το φάσμα των στροφών

- Τα τετράχρονα έχουν ταχύτερη ECU, Launch control και μπαταρία ιόντων λιθίου

- Ολη η σειρά SX έχει νέο πλαίσιο, ψαλίδι και μοχλισμό, νέο υποπλαίσιο και νέα μαρσπιέ

- Νέο πιρούνι WP AER48 με διάμετρο καλαμιών 48mm, κατά 1,4kg ελαφρύτερο και νέο αμορτισέρ με βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης και μειωμένο βάρος

- Νέο πλαστικά για καλύτερη εργονομία

- Μεγάλης κλίμακας μείωση βάρους, θέτοντας νέα στάνταρντ στην κατηγορία έχοντας μάλιστα μίζα σε όλα τα τετράχρονα και με συγκέντρωση των μαζών για καλύτερο έλεγχο

Νέο πλαίσιο

Για το 2016 η KTM τοποθέτησε σε όλα τα μοντέλα MX, εκτός από το 250SX νέα πλαίσια που από ελαφρούς σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα σε διαφορετικά προφίλ. Τα νέα πλαίσια έχουν νέα γεωμετρία και αυξημένη κατά 20% στρεπτική ακαμψία σε σχέση με τα μοντέλα του 2015 (οι σωλήνες τριγωνικού προφίλ είναι κατά 6mm πιο φαρδιοί και 2mm πιο χαμηλά) και έχουν 30% μειωμένη την εις μήκος στιβαρότητα, με νέες βάσεις για τον κινητήρα για λιγότερους κραδασμούς. Η αυξημένη ευκαμψία του πλαισίου έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση του φορτίου από τις αναρτήσεις συμβάλλοντας στη μείωση της κούρασης του αναβάτη.

Frame copy

Είναι κατά 380gr ελαφρύτερο από του προηγούμενου μοντέλου και σύμφωνα με την ΚΤΜ είναι κατά 1kg ελαφρύτερο από του ελαφρύτερου ανταγωνιστή της, ενώ είναι σχεδιασμένο λαμβάνοντας υπόψη την ευκολία στη συντήρηση. Το υποπλαίσιο είναι κατά 20% ελαφρύτερο από του προηγούμενου μοντέλου και είναι φτιαγμένο από προφίλ αλουμινίου.

Ξανασχεδιασμένο είναι το χυτό αλουμινένιο ψαλίδι. Χάρη στο νέο του σχέδιο έχει μειωμένο βάρος και βελτιωμένη ευκαμψία. Η μείωση του βάρους είναι 250gr.

Τα μαρσπιέ είναι κι αυτά καινούργια, ελαφρύτερα, φαρδύτερα με καλύτερη πρόσφυση και διαθέτουν τη νέα λύση που KTM ονομάζει “No-Dirt” ώστε τα μαρπσιέ να μην κολλάνε από το λάσπη και μείνουν κλειστά όταν η μοτοσικλέτα μπει μέσα σε λούκι.

Ολη η σειρά SX έχει νέο πλαστικό ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 7 λίτρων (στα τετράχρονα υπάρχει ενσωματωμένη αντλία βενζίνης).

frame-sx-2 copy

Πιρούνι WP AER 48

Η KTM χαρακτηρίζει το νέο πιρούνι WP AER 48 ως επαναστατικό. Πρόκειται για ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 48mm που κατασκευάστηκε από την WP σε στενή συνεργασία με την ΚΤΜ. Το πιρούνι αυτό προβλέπει ξεχωριστή λειτουργία σε κάθε καλάμι όπου οι αποσβέσεις είναι στο ένα καλάμι και ένα πνευματικό ελατήριο στο άλλο (split fork system). Στο αριστερό καλάμι υπάρχει ένα σύστημα δύο θαλάμων με κλειστό φυσίγγιο αέρα ώστε να μην υπάρχει απώλεια πίεσης αέρα δηλαδή ισχύος ελατηρίου. Αυτό σημαίνει ότι, αν μια εξωτερική τσιμούχα πάψει να είναι στεγανή, το εσωτερικό φυσίγγιο διατηρεί την εσωτερική πίεσή του κι έτσι διατηρείται η σταθερότητα της μοτοσικλέτας.

fork-wp-aer-48-1 copy

Το πνευματικό ελατήριο ρυθμίζεται εύκολα από μια μονή βαλβίδα αέρα. Δεν χρειάζονται εργαλεία, παρά μόνο μια τρόμπα αέρα με ακριβή κλίμακα στο μανόμετρο. Η μέγιστη πίεση που προβλέπει το εργοστάσιο είναι 12bar.

Το δεξί καλάμι έχει ένα εντελώς νέο φυσίγγιο απόσβεσης φτιαγμένο στις προδιαγραφές ενός split πιρουνιού, ενώ οι αποσβέσεις ρυθμίζονται από εύκολους στη χρήση ρυθμιστές (συμπίεση από επάνω, απόσβεση από κάτω, 30 κλικ το καθένα).

Το νέο πιρούνι έχει διαδρομή 300mm, ενώ ταυτόχρονα είναι κατά 1,4kg ελαφρύτερο από το πιρούνι του 2015 με το συμβατικό ελατήριο. Στην ανακοίνωση της KTM διαβάσαμε ότι τα μοντέλα του 2016 για την Αμερική δεν θα έχουν αυτό το πιρούνι αλλά το υπάρχον WP 4CS.

Πλάκες πιρουνιού: είναι κατεργασμένες σε CNC και για το 2016 διαθέτουν νέο σύστημα απόσβεσης των κραδασμών στο τιμόνι με λάστιχα. Το τιμόνι εξακολουθεί να είναι ρυθμιζόμενο ως προς το εμπρός - πίσω.

Νέο αμορτισέρ και μοχλικό

Το νέο αμορτισέρ είναι ειδικά σχεδιασμένο για το νέο πλαίσιο και το νέο πιρούνι WP AER 48, με φινίρισμα μαύρης ανοδίωσης. Εχει νέο σώμα και ξανασχεδιασμένο δοχείο, νέο έμβολο και στέλεχος με ροδέλα διαμέτρου 12mm αντί για 16mm που προσφέρει επιπλέον δυνατότητες ρύθμισης. Νέο είναι και το κάτω στήριγμα του αμορτισέρ, 12mm κοντύτερο και ελαφρύτερο. Νέο είναι και το μοχλικό με μακρύτερους μοχλούς 148,2mm αντί για 142mm και με νέα γεωμετρία τριγώνου που προσφέρει παρόμοια προοδευτικότητα και 10mm περισσότερη διαδρομή που μειώνει το υδραυλικό φορτίο και τη θερμοκρασία λειτουργίας του αμορτισέρ. Επιπλέον δόθηκε η δυνατότητα να τοποθετηθεί μαλακότερο ελατήριο σε σχέση με τα μοντέλα του 2015.

Μείωση βάρους

Η KTM είχε ως στόχο της την μείωση του βάρους που κυμάνθηκε στα 4 με 5kg, παρά το ότι διαθέτουν μίζα, τη στιγμή που τα ανταγωνιστικά μοντέλα έχουν μόνο μανιβέλα.

Μοντέλα

ΜΥ 15

ΜΥ 16

Μείωση βάρους

125 SX

90.4 kg

87.8 kg

3.0 %

250 SX-F

102.2 kg

98.5 kg

6 %

350 SX-F

104.5 kg

99.9 kg

4.4 %

450 SX-F

105.5 kg

100.4 kg

5.0 %

Νέο τετράχρονος κινητήρας ΚΤΜ 250 SX-F

 

engine-250sxΗ KTM που έχει κερδίσει τις προηγούμενες 7 σεζόν στο Παγκόσμιο ΜΧ2 και τώρα και το AMA Supercross 250SX σχεδίασε έναν νέο κινητήρα για το KTM 250 SX-Fγια να τον τοποθετήσει στο εντελώς νέο πλαίσιο και αναρτήσεις για τον οποίο υπόσχεται ότι είναι ισχυρότερος και με περισσότερη ροπή. Το βασικό σχέδιο του κινητήρα έχει παραμείνει παρόμοιο αλλά έχει δεχτεί αλλαγές για γίνει πιο κόμπακτ (κατά 20mm κοντύτερος) ελαφρύτερος (κατά 1,1kg, σύνολο 26,1kg) και δυνατότερος (46hp) σε όλο το φάσμα των 14.000rpm.

Ξανασχεδιασμένος και κοντύτερος είναι ο κύλινδρος με διάμετρο 78mm, ενώ νέο είναι και το γεφυρωμένο πιστόνι της CP, που είναι μάλιστα 10gr ελαφρύτερο από το προηγούμενο με νέα κορώνα που ανεβάζει τη σχέση συμπίεσης στο αστρονομικό 14,4:1.

Νέα κεφαλή: μία από τις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στον κινητήρα είναι η τοποθέτηση νέας κεφαλής με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους με ξανασχεδιασμένο χρονισμό. Η κεφαλή έχει επίσης νέο θάλαμο καύσης, βελτιωμένης ροής εισαγωγές, και οι τέσσερις βαλβίδες είναι τιτανίου. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διπλό ελατήριο, ενώ οι εξαγωγής έχουν μονό (beehive). Οι εκκεντροφόροι έχουν αντιτριβική επίστρωση DLC (diamond like carbon) και είναι ελαφρύτεροι κατά 150gr

Νέος στροφαλοθάλαμος και καπάκια: τα χυτά τμήματα του κινητήρα είναι καινούργια. Με στόχο την συγκέντρωση των μαζών έχει ανέβει ο στρόφαλος κατά 6mm κοντύτερα στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Τα καπάκια του κινητήρα είναι ξανασχεδιασμένα έτσι ώστε να μην φθείρεται η επιφάνειά τους από τις μπότες του αναβάτη.

Νέος στρόφαλος: ο νέος στρόφαλος του KTM 250 SX-F έχει νέο σχεδιασμό που τον κάνει στιβαρότερο, με κοντύτερη κατά 6mm μπιέλα που συνέβαλε στο να μικρύνουν οι διαστάσεις του κινητήρα και το βάρος του, αλλά και να γίνει αμεσότερο το κατέβασμα της δύναμης. Η μεγάλη έδραση της μπιέλας έχει κουζινέτο για να μπορεί να επιδείξει την αντοχή που απαιτείται από έναν τόσο ισχυρό για τα κυβικά του κινητήρα που περιστρέφεται σε τόσο υψηλές στροφές. Επιπλέον σύμφωνα με την KTM μεγαλώνουν τα διαστήματα συντήρησης του στροφάλου, πράγμα που μειώνει τη δαπάνη για τον χρήστη. Για τη μείωση των κραδασμών υπάρχει αντικραδασμικός άξονας που ταυτόχρονα αποτελεί και άξονα της αντλίας νερού και της καδένας του εκκεντροφόρου.

Συμπλέκτης: ο κόμπακτ CSS (coil spring steel) συμπλέκτης παρουσιάζει αρκετές διαφορές για το 2016. Η καμπάνα είναι ελαφρύτερη και τώρα έχει επτά αντί για οκτώ δίσκους, που είναι εξαιρετικά ανθεκτικοί στη θερμότητα. Νέα είναι και τα ελατήρια του συμπλέκτη με ξανασχεδιασμένη πυκνότητα στις σπείρες και κατασκευασμένα από νέο υλικό που προσφέρει σταθερότητα στη συμπεριφορά του υλικού τόσο στο φορτίο όσο και στη διάρκεια εφαρμογής του φορτίου. Η μικρή καμπάνα και η πλάκα πίεσης είναι ξανασχεδιασμένα για να έχουν καλύτερη λίπανση και να προσφέρουν αποτελεσματικότερη ψύξη του συμπλέκτη. Η τρόμπα του συμπλέκτη της Brembo είναι μικρότερη και προσφέρει ευκολία και ακρίβεια στη χρήση.

Κιβώτιο ταχυτήτων: εντελώς καινούργιο είναι το πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων σύμφωνα με την KTM, το οποίο διαθέτει ίδια κλιμάκωση με του προηγούμενου μοντέλου. Τα γρανάζια όμως της 2ης, 3ης και 4ης είναι φαρδύτερα με αντιτριβική επίστρωση για περισσότερη αντοχή. Ο μηχανισμός αλλαγής των ταχυτήτων είναι ξανασχεδιασμένος και οι φουρκέτες έχουν αντιτριβική επίστρωση για ακρίβεια και ευκολία στις αλλαγές. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να μην μαζεύει λάσπες και σφίγγει. Υπάρχει επίσης νέος αισθητήρας επιλεγμένης σχέσης ώστε να μπορούν να αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του κινητήρα όταν αλλάζει η σχέση του κιβωτίου.

109789 250 SX-F 2016.tif 1024 copy

ΚΤΜ 250 SX-F MY 2016

Νέα ηλεκτρονικά: το KTM 250 SX-F έχει νέο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα της Keihin με ψηφιακό ηλεκτρονικό ψεκασμό με 44mm σώμα ψεκασμού για άμεση απόκριση και επιδόσεις χάρη στον επαναστατικά (σύμφωνα με την KTM) τοποθετημένο ψεκαστήρα. Νέος και γρηγορότερος είναι ο επεξεργαστής της ECU, ενώ η γεννήτρια AC είναι 100gr ελαφρύτερη, κατασκευασμένη από την Kokusan. H νέα ECU διαθέτει πλέον launch control για αποτελεσματικότερες εκκινήσεις, ενώ η κάθε σχέση του κιβωτίου διαθέτει δική της χαρτογράφηση. Επιπλέον ο αναβάτης μπορεί να ενεργοποιήσει έναν επιπλέον χάρτη για να έχει διαφορετική απόδοση στο γκάζι, μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι. Επίσης μέσω του προαιρετικού User-Setting-Tool ο αναβάτης μπορεί να επέμβει μέσω lap top στη χαρτογράφηση.

Μίζα: η μίζα είναι στο βασικό εξοπλισμό του KTM 250 SX-F, και αποτελεί ένα σαφές πλεονέκτημα, επειδή ο αναβάτης που θα του σβήσει το μοτέρ μέσα στην πίστα θα μπορέσει να το ξαναβάλει εύκολα και χωρίς κόπο μπροστά, χωρίς να χάσει χρόνο και δυνάμεις. Το μοτέρ της μίζας είναι καινούργιο της Mitsuba και είναι ελαφρύτερο.

Κινητήρας του 350 SX-F

109796 350 SX-F 2016.tif 1024 copy

KTM 350 SX-F MY 2016

Τo KTM 350 SX-F έχει κερδίσει πέντε Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα χέρια του Toni Cairoli από το 2010 και μετά. Η μοτοσικλέτα έχει σχεδόν την ίδια δύναμη με το 450 αλλά την ευκινησία και την ευκολία του 250. Για το 2016, εκτός από το νέο πλαίσιο, αναρτήσεις, περιφερειακά, πλαστικά και ψεκασμό, έχει και πιο ισχυρό κινητήρα. Η μοτοσικλέτα «έχασε» 4kg βάρος (27,2kg ζυγίζει ο κινητήρας, 1kg λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο), με το μοτέρ να έχει πιο κόμπακτ διαστάσεις και έχει τοποθετηθεί πιο κεντρικά στη μοτοσικλέτα. Όπως και στο ΚΤΜ 250 SX-F (που περιγράψαμε αναλυτικά πιο πάνω) έχει κοντύτερη μπιέλα και έδραση σε κουζινέτο. Ο κύλινδρος είναι ξανασχεδιασμένος και κοντύτερος με διάμετρο 88mm και το πιστόνι της CP είναι καινούργιο με νέα κορώνα που ανεβάζει τη συμπίεση στο 14:1.

Η κεφαλή είναι όπως και στο 250 με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους με αντιτριβική επίστρωση, τέσσερις βαλβίδες τιτανίου valves (εισαγωγής 36,3mm, εξαγωγής 29,1mm), νέα κοκκοράκια κι αυτά με επίστρωση DLC κατά 30% ισχυρότερη. Η ροή στην κεφαλή είναι βελτιωμένη, το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι 13.400rpm ενώ η μέγιστη ισχύς είναι 59hp!

Ο συμπλέκτης έχει κι αυτός ελαφρύτερη καμπάνα, επτά αντί για οκτώ δίσκους, νέα ελατήρια και βελτιωμένη ροή λαδιού στο εσωτερικό του. Ενεργοποιείται από μικρότερη και ελαφρύτερη τρόμπα της Brembo. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ελαφρύτερο, με ίδια κλιμάκωση όπως το προηγούμενο μοντέλο, νέο μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων και αντιτριβική επίστρωση στις φουρκέτες. Νέος είναι ο λεβιές ταχυτήτων όπως του 250 για να φρακάρκει από τη λάσπη και υπάρχει και αισθητήρας σχέση κιβωτίου.

Νέα είναι και η μίζα της Mitsuba, ελαφρύτερη και αποτελεσματική.

Τα καπάκια του κινητήρα και τα δύο μέρη στροφαλοθαλάμου είναι ξανασχεδιασμένα με στόχο τη συγκέντρωση των μαζών και όπως και στο 250 ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά 6mm πιο κοντά στο κέντρο βάρους. Χάρη στο νέο σχέδιο στα καπάκια οι μπότες δεν τους προκαλούν φθορά.

109794 350 SX-F 2016.tif 1024 copy

To KTM 350 SX-F του 2016 έχει σε μεγάλο βαθμό παρόμοιες αλλαγές με το 250.

Νέα ηλεκτρονικά

Η διαχείριση του κινητήρα της Keihin είναι καινούργια με ψεκασμό με σώμα 44mm, όπως και στο 250. Διαθέτει γεννήτρια Kokusan ελαφρύτερη κατά 100gr και ταχύτερο επεξεργαστή στην ECU. Και το KTM 350 SX-F διαθέτει launch control για καλύτερες εκκινήσεις και δυνατότητα επιλογής χαρτογράφησης από κουμπί στο τιμόνι.

ΚΤΜ 450 SX-F - 2016

Τo 2015 το KTM 450 SX-F κατάφερε να πάρει το πρώτο AMA 450 SX Supercross Championship στις ΗΠΑ. Η μοτοσικλέτα έχει το νέο πλαίσιο και στήσιμο που έχουν και τα άλλα motocross της KTM, και βελτιωμένο κινητήρα, αν και αυτός σε αντίθεση με τα 250 και 350 έχει διατηρήσει τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (SOHC). Ο κινητήρας είναι κατά 1,8kg ελαφρύτερος (5kg η μοτοσικλέτα συνολικλα) ενώ η ισχύς του έχει φτάσει πλέον τους 62hp! Τo κιβώτιό του είναι 4τάχυτο και για την αμερικάνικη αγορά θα είναι 4τάχυτο. Έχει και αυτό μίζα για εύκολη και ξεκούραστη κυρίως εκκίνηση του κινητήρα.

Ο στρόφαλος του νέου KTM 450 SX-F έχει 10% μεγαλύτερη αδράνεια χωρίς να έχει αυξηθεί το βάρος του και έχει μικρότερη μπιέλα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο που προσφέρει πιο κόμπακτ κατασκευή και αμεσότερη απόδοση ισχύος. Η πρωτεύουσα τώρα είναι κοντύτερη (31/76 αντί για 32/76) μειώνει την απόσταση του άξονα πράγμα που επίσης συμβάλει στη μείωση των διαστάσεων. Ο αντικραδασμικός άξονας έχει μικρότερο βάρος.

Ο κύλινδρος είναι κατά 6mm κοντύτερος κι έχει βελτιωμένα υδροχιτώνια και διάμετρο 95mm και ελαφρύτερο πίρο στο πιστόνι. Η σχέση συμπίεσης είναι στα 12,6:1.

109798 450 SX-F 2016.tif 1024 copy

ΚΤΜ 450 SX-F MY 2016

Αλλαγές έχουν γίνει και στην κεφαλή του KTM 450 SX-F με ξανασχεδιασμένα υδροχιτώνια στην κεφαλή και θάλαμο καύσης και νέο εκκεντροφόρο. Νέο είναι και το σύστημα οδήγησης των βαλβίδων με βελτιωμένους οδηγούς καδένας. Η κεφαλή είναι 350 gr ελαφρύτερη από του προηγούμενου μοντέλου κι έχει πιο κόμπακτ σχεδιασμό.

Ο στροφαλοθάλαμος είναι ξανασχεδιασμένος ώστε να ανέβει ο στρόφαλος κατά 7mm  προς τα επάνω και 9mm προς πίσω – πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Η εξοικονόμηση του κινητήρα είναι στα 550gr (βάρος κινητήρα 27,3kg). Συνολικά ο κινητήρας είναι κατά 23mm κοντύτερος, 9mm χαμηλότερος και 23mm στενότερος. Εχει επίσης νέα καπάκια με νέο σχεδιασμό για να μην φθείρονται από τις μπότες.

Ο DDS (damped diaphragm steel) συμπλέκτης του KTM 450 SX-F έχει ελαφρύτερη καμπάνα και βελτιωμένη λίπανση.

Το 4τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων έχει διατηρήσει την ίδια κλιμάκωση, αλλά είναι στενότερο κατά 8mm και είναι ελαφρύτερο κατά 250gr. Η 1η και η 3η σχέση έχουν ειδική επιφανειακή κατεργασία για περισσότερη αξιοπιστία, ενώ ο μύλος είναι βελτιωμένης σχεδίασης και οι φουρκέτες έχουν ειδική επίστρωση για ευκολία στις αλλαγές. Ο σχεδιασμός του μοχλού ταχυτήτων εμποδίζει τη λάσπη να τον φρακάρει, ενώ τέλος όπως στα άλλα τετράχρονα μοτέρ, υπάρχει αισθητήρας σχέσης κιβωτίου που προσαρμόζει τη χαρτογράφηση ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση.

Τα ηλεκτρονικά του KTM 450 SX-F είναι βελτιωμένα με τον ίδιο τρόπο που έχουμε ήδη αναφέρει για το 250 και το 350, με νέα ηλεκτρονική διαχείριση και 44άρι σώμα ψεκασμού, καινούργια γεννήτρια, launch control και επιλογή χάρτη οδήγησης καθώς και δυνατότητα επέμβασης από το προαιρετικό User-Setting-Tool μέσω lap top.

Άλλες αλλαγές σε όλη τη γκάμα SX

Φιλτροκούτι: Το φιλτροκούτι είναι ξανασχεδιασμένο για να προσφέρει τη μέγιστη προστασία του στοιχείου του φίλτρου από τα χώματα, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει τη βέλτιστη ροή αέρα. Οι σωλήνες εισαγωγής (snorkels) είναι 300gr ελαφρύτεροι επειδή είναι φτιαγμένο από νέο υλικό που μειώνει την παραμόρφωση από τον παλμό της εισαγωγής αέρα. Όπως και στα προηγούμενα μοντέλα το στοιχείο του φίλτρου της Twin Air μπορεί να αλλαχτεί μέσα σε δευτερόλεπτα χωρίς εργαλεία, ενώ είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μην μπορεί να τοποθετηθεί λάθος μέσα στο κουτί.

Ψύξη: το σύστημα ψύξης που έχει σχεδιάσει η KTM προβλέπει ότι το ψυκτικό υγρό από την κεφαλή περνά από το τρίγωνο του πλαισίου απευθείας στα νέα αλουμινένια ψυγεία της WP που έχουν νέα τάπα και είναι φτιαγμένα από στιβαρότερο κράμα. Χάρη στο νέο σχεδιασμό η αποτελεσματικότητα της ψύξης είναι κατά 10% βελτιωμένη και τα προσεκτικά σχεδιασμένα προστατευτικά τα προφυλάσσουν σε περίπτωση πτώσης.

Εξάτμιση: για το 2016 όλα τα τετράχρονα έχουν νέο λαιμό εξάτμιση με ένα αντηχείο, ένα χαρακτηριστικό που γνωρίζαμε μόνο στους δίχρονους κινητήρες (!) – ένα θάλαμο δηλαδή στο λαιμό. Ειδικά για το KTM 450 SX-F έχει εξελιχτεί ένα νέο σύστημα, το FDH (Flow Design Header) που προσφέρει ειδικά για το μοντέλο αυτό καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη στάθμη θορύβου. Όλα τα τετράχρονα μοντέλα έχουν ξανασχεδιασμένα κοντύτερα τελικά (στο 250 κατά 40mm, στο 350 κατά 80mm) που προσφέρουν αμεσότερη απόδοση ισχύος, ενώ ο σχεδιασμός τους συμβάλλει στη συγκέντρωση των μαζών. Το 125 και 150SX έχουν κι αυτά νέο λαιμό και τελικό εξάτμισης.

Τιμόνι: Το τιμόνι είναι καινούργιο, μεταβλητής διατομής, κατασκευασμένο από τη NEKEN, από αλουμίνιο υψηλής αντοχής και είναι στερεωμένο σε νέα βάση στην πλάκα πάνω σε λάστιχα. Η νέα βάση δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού σε δύο θέσεις. Από τη διαφορετική γεωμετρία του πλαισίου και τη νέα θέση των μαρσπιέ το τιμόνι είναι 10mm χαμηλότερα. Τα νέα γκριπ δεν χρειάζονται κόλα ή σύρμα για να μείνουν στη θέση τους, ενώ στο τιμόνι έχει τοποθετηθεί διακόπτης για την επιλογή χαρτών (soft για το βρεγμένο και hard) και έλεγχο του launch control.

Launch Control

Για πρώτη φορά όλα τα τετράχρονα μοντέλα διαθέτουν ένα εντελώς νέο launch control που προσφέρει πιο αποτελεσματικές εκκινήσεις στη σχάρα. Μειώνουν την μέγιστη απαιτούμενη ταχύτητα για την εκκίνηση έτσι ώστε ο αναβάτης να έχει καλύτερο έλεγχο.

Μπαταρία και καλωδίωση: όπως και στο παρελθόν όλοι οι κινητήρες SX-F έχουν μίζα που αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε όλες τις βαθμίδες του MX. Για το 2016 τοποθετήθηκε νέα κόμπακτ και ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου βάρους 495gr της Samsung που είναι 1kg ελαφρύτερη από τις μπαταρίες του 2015, ενώ προσφέρει ασφαλή εκκίνηση. Είναι 12,8V, 2,2Ah και οι διαστάσεις τη είναι 90x90x51mm

Τροχοί: οι τροχοί είναι ελαφριοί της Excel με κέντρα κατεργασμένα σε CNC με καινούργιες ελαφρύτερες ακτίνες και αλουμινένια καψούλια που προσφέρουν σταθερότητα με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Τα ελαστικά είναι Dunlop Geomax MX 32 εξελιγμένα σε συνεργασία με την εργοστασιακή αγωνιστική ομάδα στις ΗΠΑ.

Φρένα: Οι δαγκάνες παραμένουν Brembo αλλά καινούργιοι είναι οι δίσκοι της Galfer με κυματοειδή περίμετρο με μεγαλύτερη αντοχή στη θερμότητα και ελαφρύτεροι κατά 63gr εμπρός και 51gr πίσω.

Σέλα: η σέλα τώρα έχει μεγαλύτερο ύψος και όγκο στο αφρώδες υλικό ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και αντοχή, έχοντας όμως το ίδιο βάρος όπως στο προηγούμενο μοντέλο.

Πλαστικά - γραφικά: τα πλαστικά για τη νέα γενιά KTM SX έχουν σχεδιαστεί με τη βοήθεια των εργοστασιακών αναβατών της KTM και τους ειδικούς του KTM R&D και του Kiska Design. Είναι βελτιωμένα εργονομικά στα σημεία που έρχονται σε επαφή με το σώμα του αναβάτη, του προσφέρουν ελευθερία κινήσεων, ενώ και η σέλα είναι 10 με 20mm (στο πίσω μέρος της) χαμηλότερα, για περισσότερη άνεση. Νέο και πιο σύγχρονο σχέδιο έχουν και τα γραφικά.

Τα δίχρονα

Η ΚΤΜ εξακολουθεί να επενδύει και να εξελίσσει τη δίχρονα σειρά motocross μοτοσικλετών της που με κύρια χαρακτηριστικά τους το μικρό βάρος και το μικρότερο κόστος, εξακολουθούν να προσελκύουν την προσοχή πολλών νέων αναβατών. Για το 2016 τα 125 SX και 150 SX έχουν σημαντικές αλλαγές, ενώ το 250 SX έχει παραμείνει χωρίς αλλαγές, όπως και τα μικρά 50 SX, 65 SX και 85 SX.

KTM SX 125  - 2016

Τo ΚΤΜ SX 125 έχει αποκτήσει εντελώς νέο κινητήρα. Εχει νέο στροφαλοθάλαμο με τον συμπλέκτη τοποθετημένο 27mm ψηλότερα ενώ ο στρόφαλος είναι 37mm ψηλότερα, πράγμα που συμβάλλει στην συγκέντρωση των μαζών και τη βελτίωση της ευελιξίας. Το σώμα του κινητήρα είναι πιο κόμπακτ και ελαφρύτερος κατά 600gr. Σύμφωνα με την KTM είναι σχεδιασμένος να πάρει και μίζα! Στα 17,2 kg είναι 2kg ελαφρύτερος από τον παλιότερο! Ο κύλινδρος είναι ξανασχεδιασμένος με διάμετρο 54mm, ξανασχεδιασμένες θυρίδες, νέo power valve και κεφαλή που αποτελείται από δύο τμήματα. Ο κύλινδρος είναι 360gr ελαφρύτερος κι έχει νέα υδροχιτώνια για να καλύτερη ψύξη. Νέο είναι και το πιστόνι. Επίσης έχει τοποθετηθεί νέο 6τάχυτο κιβώτιο με την ίδια κλιμάκωση όπως το παλιό μοντέλο, ενώ είναι 6mm στενότερο και 200gr ελαφρύτερο.

109784 125 SX 2016.tif 1024 copy

KTM 125 SX ΜΥ 2016. Ο δίχρονος κινητήρας είναι ξανασχεδιασμένος και μπορεί εύκολα και οικονομικά να γίνει 150άρης.

Ο λεβιές ταχυτήτων έχει σχεδιασμό No Dirt για να μην φρακάρει από τη λάσπη. Το KTM 125 SX επωφελείται από έναν υδραυλικό συμπλέκτη, ενώ έχει αποκτήσει νέα εξάτμιση.

Το καλύτερο σας το έχουμε αφήσει για το τέλος! Το 125 SX έχει τον ίδιο στρόφαλο και επομένως ίδια μπιέλα (και ίδια διαδρομή) με το KTM 150 SX, άρα ο κινητήρας του 125 με ένα κυλινδροπίστονο γίνεται 150cc!

KTM 150 SX – 2016

2t-engine-150sx-2016Τo KTM 150 SX είναι το επόμενο βήμα, μετά τα 125 SX . Έχει την ευελιξία του 125, αλλά περισσότερη δύναμη και ροπή για να είναι ακόμη πιο διασκεδαστικό. Όπως είπαμε και για το 125, το KTM 150 SX του 2016 έχει αποκτήσει τον νέο κινητήρα (τα δύο μοντέλα έχουν τον ίδιο κινητήρα με μικρές αλλαγές) που είναι κατά 2kg ελαφρύτερος. Έχει διάμετρο κυλίνδρου 58mm και διαδρομή 54,6mm, ίδια με του 125. Το KTM 150 SX έχει επίσης το βελτιωμένο και ελαφρύτερο κιβώτιο ταχυτήτων.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Φωτογραφίες KTM

Copyright© MrBike – 2015

ΚΤΜ Ελλάδα

ΚΤΜ International

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά KTM 125 SX (150SX) KTM 250 SX-F (350 SX-F) ΚΤΜ 450 SX-F
Κινητήρας ΚΤΜ δίχρνος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος KTM τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες τιτανίου KTM τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες τιτανίου
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 54,0 x 54,5 (58 x 54,5) 78 x 52,3 (88x57,5) 95 x 63,4
Χωρητικότητα (cc) 124,8 (143,99) 249,9 (349,7) 449,9
Σχέση συμπίεσης - 14,4:1 (14,0:1) 12,75:1
Μέγιστη ισχύς  - 46 (59) 62
Μέγιστη ροπή -    
Τροφοδοσία Keihin PWK 38S AG Keihin EFI με σώμα ψεκασμού 44 mm Keihin EFI με σώμα ψεκασμού 44 mm
Εκκίνηση Μανιβέλα Μίζα Μίζα
Λίπανση Μείξη 1:40 5 σχέσεων 4 σχέσεων
Κιβώτιο 6 σχέσεων    
I 2,285 (14/32) 2,461 (13/32) 2,000 (16/32)
II  2,000 (15/30) 2,000 (16/32) 1,666 (18/30)
) 1,647 (17/28) 1,647 (17/28) 1,400 (20/28)
IV  1,400 (20/28) 1,368 (19/26) 1,181 (22/26)
1,210 (19/23) 1,190 (21/25) -
VI  1,090 (22/24) - -
Πρωτεύουσα μετάδοση 3,173 (23/73) 3,041 (24/73) 2,451 (31/76)
Τελική μετάδοση 3,846 (13/50) 3,846 (13/50) 3,692 (13/48)
Πλαίσιο Ατσάλινο κλειστό σωληνωτό από χάλυβα 25CrMo4  Ατσάλινο κλειστό σωληνωτό από χάλυβα 25CrMo4  Ατσάλινο κλειστό σωληνωτό από χάλυβα 25CrMo4 
Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο πιρούνι WP AER 48 διαμέτρου 48mm με διαδρομή 300mm Ανεστραμμένο πιρούνι WP AER 48 διαμέτρου 48mm με διαδρομή 300mm Ανεστραμμένο πιρούνι WP AER 48 διαμέτρου 48mm με διαδρομή 300mm
Πίσω ανάρτηση Monoshock WP με μοχλικό και με διαδρομή 300mm Monoshock WP με μοχλικό και με διαδρομή 300mm Monoshock WP με μοχλικό και με διαδρομή 300mm
Μπροστινό φρένο Δίσκος  διαμέτρου 260mm Δίσκος  διαμέτρου 260mm Δίσκος  διαμέτρου 260mm
Πίσω φρένο Δίσκος  διαμέτρου 220mm Δίσκος  διαμέτρου 220mm Δίσκος  διαμέτρου 220mm
Μπροστινό ελαστικό 80/100-21 80/100-21 80/100-21
Πίσω ελαστικό 100/90-19 100/90-19 100/90-19
Μήκος (mm) - - -
Πλάτος (mm) - - -
Υψος (mm) - - -
Υψος σέλας (mm) 960 960 960
Μεταξόνιο (mm) 1.485 1.485 1.485
Ιχνος (mm) - - -
Γωνία Caster 26,1 26,1 26,1
Βάρος (kg) 87,8 χωρίς καύσιμα 98,5 χωρίς καύσιμα (99,9 χωρίς καύσιμα) 100,4 χωρίς καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 7 7 7