KTM Off road 2015 – Επίσημη παρουσίαση

89401 EXC 2015 Action 2640

Τα νέα της off road μοντέλα enduro και motocross για το 2015 ανακοίνωσε η KTM με πολλές βελτιώσεις στα περιφερειακά αλλά και ουσιαστικές αλλαγές κυρίως στα EXC 250 και στη σειρά SX.

Το γενικό πλαίσιο των αλλαγών μπορείτε να το πληροφορηθείτε από το επίσημο δελτίο τύπου που παραθέτουμε αμέσως πιο κάτω και κατόπιν μπορείτε να διαβάσετε με περισσότερη λεπτομέρεια τις αλλαγές που έχουμε συγκεντρώσει στα νέα μοντέλα ΚΤΜ του 2015.

«Η KTM ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ENDURO ΓΚΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟ 2015!
Η KTM συνεχίζει την προσπάθεια προς την συνεχή εξέλιξη και για μια ακόμη φορά θέτει τον πήχη στις χωμάτινες μοτοσυκλέτες με την παρουσίαση της γκάμας Enduro 2015. Με συνεχείς βελτιώσεις στις μοτοσυκλέτες που κερδίζουν τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, οι EXC μοτοσυκλέτες της KTM είναι έτοιμες να θέσουν και πάλι τα standards στον χωμάτινο ανταγωνισμό.

Κατέχοντας μερίδιο που ξεπερνά το 50% της Παγκόσμιας αγοράς Enduro η KTM εστίασε για το 2015 στις περεταίρω βελτιώσεις της γκάμας EXC, έτσι ώστε κάθε μοντέλο να βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Την περασμένη χρονιά οι KTM EXC κέρδισαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro στις κατηγορίες E1 και E3, τους τίτλους στο EnduroCross και SuperEnduro, μια σειρά από χρυσά μετάλλια στο XGames, την συνολική νίκη στο ISDE, μαζί με αμέτρητες νίκες στα Extreme Enduro.

Νέα για τα MY2015

Για το 2015 τα EXC δέχονται μια σειρά από βελτιώσεις στα εξαρτήματα του πλαισίου, που περιλαμβάνουν νέο ψηφιακό όργανο της MAE για καλύτερη αναγνωσιμότητα, νέο μαύρο τιμόνι Neken με βελτιωμένες χούφτες και grips με διπλής σκληρότητας υλικό. Υπάρχουν επίσης μαύρα στεφάνια της Giant, τα οποία έχουν αποδειχθεί ανθεκτικότερα και ταιριάζουν με τα κέντρα των τροχών που είναι κατεργασμένα σε CNC και βέβαια η νέα βαφή του πλαισίου στο παραδοσιακό χρώμα της KTM που δένει άψογα με τα νέα γραφικά.

Η γκάμα των EXC είναι ήδη γνωστή για τα κορυφαίας ποιότητας αξεσουάρ που περιλαμβάνουν αναρτήσεις της WP, με το αποδεδειγμένα κορυφαίο αμορτισέρ PDS, το πλαίσιο κατασκευασμένο από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα, υψηλής ποιότητας ηλεκτρικά και σύστημα εξάτμισης και, φυσικά τα μοναδικά φρένα της Brembo.

Γκάμα Enduro MY2015

Η γκάμα περιλαμβάνει τις τετράχρονες μοτοσυκλέτες 250 EXC-F, 350 EXC-F, 450 EXC, 500 EXC, μαζί με τις δίχρονες μοτοσυκλέτες  125 EXC, 200 EXC, 250 EXC και 300 EXC, μερικές από τις οποίες έχουν δεχθεί λεπτομερείς βελτιώσεις στον κινητήρα. Επιπλέον, με σχεδιασμό που παραπέμπει στο ISDE που θα γίνει σε μερικούς μήνες στην Αργεντινή, η γκάμα Six Days είναι διαθέσιμη με συνολικές αναβαθμίσεις και ειδικά αξεσουάρ PowerParts για την απόλυτη απόδοση.

Φέτος, η διεθνής παρουσίαση των μοντέλων EXC γίνεται στο Sibiu της Ρουμανίας, που είναι το μέρος όπου σύντομα οι ειδικοί του Extreme Enduro θα δώσουν τη μάχη τους για τη νίκη στο Red Bull Romaniacs. Σε λίγες ημέρες αυτή η πίστα Hard Enduro θα υποδεχθεί τους καλύτερους αναβάτες του κόσμου για να αγωνιστούν σε ένα από τα δυσκολότερα τερέν και ο εργοστασιακός αναβάτης της KTM Jonny Walker, που οδηγεί το KTM 300 EXC, προσβλέπει στο να προσθέσει στο ενεργητικό του μια νίκη στο Romaniacs μετά την νίκη του στο Erzbergrodeo, μόλις πριν μερικές εβδομάδες.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Enduro γκάμα της KTM για τo 2015 επισκεφτείτε το www.ktm.com ή τον τοπικό σας KTM Dealer.

Video KTM EXC MY2015».

Η KTMΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΩΝ MOTOCROSS ΤΟΥ 2015!

Είμαστε ενθουσιασμένοι με την παρουσίαση των motocross μοντέλων 2015, τα οποία έχουν ήδη φτάσει στις εκθέσεις των συνεργατών της KTM σε όλη την Ευρώπη. Συνεχίζουμε να θέτουμε τα σημεία αναφοράς στην εξέλιξη των offroadμοτοσυκλετών με βελτιώσεις που γίνονται σε ετήσια βάση, με τεράστια επένδυση στο R&D, ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι μοτοσυκλέτες μας βρίσκονται στην κορυφή της τεχνολογίας.

Τα μοντέλα SX και SX-F, που, σημειωτέον, περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες που έχουν κερδίσει Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε δίχρονες και τετράχρονες κατηγορίες, έχουν για μια ακόμη φορά δεχθεί τις επεμβάσεις του R&D της KTM, στο Mattighofen. Οι αναβαθμίσεις έχουν γίνει ώστε να βελτιωθούν αυτές οι κορυφαίες μοτοσυκλέτες με τα δίχρονα 125 SX, 150 SX και 250 SX και τα τετράχρονα 250 SX-F, 350 SX-F και 450 SX-F που κυριαρχούν ήδη στις πίστες. Για τους μικρούς αναβάτες, υπάρχουν τρεις μικρές μοτοσυκλέτες τα 50 SX, 65 SX και  85 SX.

Ολόκληρη η γκάμα των μοτοσυκλετών για ενήλικες, έχει βελτιώσεις στο πλαίσιο, με σχεδίαση που εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος και νέες βελτιωμένες θέσεις στήριξης του μοχλικού. Το ίδιο το μοχλικό έχει σχεδιαστεί εκ νέου ώστε να είναι ελαφρύτερο και να έχει καλύτερη καμπύλη προοδευτικότητας, κάτι που επίσης σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις στο πιρούνι και το αμορτισέρ έχουν προσαρμοστεί ανάλογα, προσφέροντας την ιδανική αίσθηση στην πίστα.

Νέες είναι οι απολήξεις του πιρουνιού και υπάρχει πιο λεπτός άξονας τροχού, ο οποίος προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα με βελτιωμένη αίσθηση, ενώ νέος είναι ο άξονας και ο μηχανισμός συγκράτησης του, με χαμηλότερο βάρος. Τα εντελώς νέα στεφάνια των τροχών προέρχονται από την Excel και με το μαύρο χρώμα τους δίνουν «εργοστασιακό» look στα μοντέλα του 2015. Επιπλέον οι μοτοσυκλέτες έχουν πλαίσιο βαμμένο σε πορτοκαλί χρώμα, όπως ακριβώς και οι εργοστασιακές. Σε όλα τα SX και SX-F μοντέλα τοποθετούνται πλέον ελαστικά Dunlop MX52, τα οποία εξελίχθηκαν από την Αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα.

Για να ολοκληρωθεί η εντυπωσιακή εικόνα των νέων μοντέλων η KTM σχεδίασε νέα εντυπωσιακά γραφικά, ενώ τα δύο υλικών grips στο τιμόνι και το ελαφρύτερο πίσω γρανάζι μετάδοσης ολοκληρώνουν τις αλλαγές αυτών των, υψηλής απόδοσης, μοντέλων.

KTM 450 SX-F του 2015

Οι αλλαγές στα μοντέλα του οffroad για το 2015

Οι περισσότερες αλλαγές που έγιναν στα μοντέλα EXC αφορούν τα περιφερειακά. Σε όλες τις μοτοσικλέτες της σειράς EXC έχουν τοποθετηθεί νέα ψηφιακά όργανα, κατασκευασμένα από την MAE Elettronica. Tα τιμόνια τα προμηθεύει η Neken και τα στεφάνια από τις ζάντες είναι της Giant, που σύμφωνα με την ΚΤΜ είναι ανθεκτικότερα. Είναι σε μαύρο χρώμα ενώ και οι ακτίνες είναι μαύρες και πλέκονται σε αλουμινένια κέντρα κατασκευασμένα σε CNC. Για εργονομικούς λόγους έχουν τοποθετηθεί μαλακότερα γκριπ ενώ νέες είναι οι χούφτες. Όλα τα EXC του 2015 έχουν πορτοκαλί πλαίσιο και νέα γραφικά, ενώ όλα έχουν μίζα στον βασικό εξοπλισμό τους εκτός από το KTM 125 EXC.

Τα τετράχρονα EXC-F

Μικρές είναι οι αλλαγές στα τετράχρονα KTM EXCF, είναι όμως ουσιαστικές με στόχο τη μείωση του βάρους, την καλύτερη απόδοση και την αυξημένη αξιοπιστία. Ετσι, σε όλα τα τετράχρονα έχουν τοποθετηθεί νέα ανθεκτικότερα O-rings στις σίτες λαδιού πριν από την αντλία αναρρόφησης. Στα ΚΤΜ 250350 EXCF και 450500 EXC έχει τοποθετηθεί νέο καλάθι συμπλέκτη DDS με μικρότερο βάρος. Εντύπωση προκαλεί ότι στο 250 EXCF υπάρχει νέο γρανάζι έκτης σχέσης με μακρύτερη κλιμάκωση ώστε να είναι overdrive και να δώσει προφανώς πλεονέκτημα ταχύτητας στα ανοικτά κομμάτια. Νέο, ελαφρύτερο τελικό εξάτμισης έχουν αποκτήσει τα KTM 350 EXCF και τα KTM 450/500 EXC που προσφέρει σύμφωνα με το εργοστάσιο χαμηλότερη στάθμη θορύβου, αλλά με βελτιωμένη απόδοση. Όλα τα τετράχρονα KTM EXCF έχουν νέο, ξανασχεδιασμένο ψαλίδι που είναι ελαφρύτερο επειδή τα τοιχώματά του είναι λεπτότερα.

ΚΤΜ 300 EXC του 2015

Τα δίχρονα EXC

Ειδικότερα τώρα, στα δίχρονα EXC έχει γίνει προσπάθεια να βελτιωθεί η απόδοση του κινητήρα. Για το σκοπό αυτό το 125 EXC (το ελαφρύτερο 125άρι enduro στη αγορά) και το 250 EXC έχουν νέα ρύθμιση στο καρμπιρατέρ που προσφέρει ομαλότερη απόδοση ενώ το 250 EXC έχει νέα ρύθμιση στο Power Valve σύμφωνα με την οποία ανοίγει 200rpm ψηλότερα. Η νέα αυτή ρύθμιση έφερε και νέο ανάφλεξη CDI που να ταιριάζει στα νέα δεδομένα. Για την εκκίνηση του κινητήρα έχει μίζα και μανιβέλα, ενώ η μίζα έχει νέο γρανάζι με κοντύτερη σχέση για να βάζει τον κινητήρα μπροστά ευκολότερα. Επίσης, έχει αλλαχτεί το καπάκι του κινητήρα αριστερά και έχει τοποθετηθεί νέα φλάντζα στο εσωτερικό καπάκι του συμπλέκτη με στόχο να επιτευχθεί καλύτερη στεγανότητα.

Παρόμοιες αλλαγές έχει δεχτεί και το KTM 300 EXC. Εχει δηλαδή νέα ρύθμιση στο καρμπιρατέρ, το νέο αριστερό καπάκι του κινητήρα με τη φλάντζα για καλύτερη στεγανότητα και το νέο γρανάζι στη μίζα.

Μόνο τα 125 και 200 EXC έχουν νέο, αναβαθμισμένο αμορτισέρ PDS που έχει βελτιωμένη γλίστρα ώστε να μπορεί να γίνει ευκολότερα η αλλαγή στην τσιμούχα του (ευκολότερη συντήρηση). Στα 200, 250 και 300 EXC τοποθετήθηκε νέα, ελαφρύτερη μπαταρία 3Ah. 

Ειδικές εκδόσεις Six Days

To International Six Days Enduro του 2015 θα γίνει στην Αργεντινή από τις 3 έως τις 8 Νοεμβρίου. Η ΚΤΜ όπως πάντα έχει ετοιμάσει ειδικές εκδόσεις Six Days με έξτρα εξοπλισμό για να είναι οι μοτοσικλέτες προετοιμασμένες για το σκληρό event. Τo πιρούνι WP 4CS έχει ανοδιωμένες αλουμινένιες πλάκες CNC και νέο σετάρισμα για να τερματίζει δυσκολότερα ενώ ο εμπρός τροχός διαθέτει ενσωματωμένο εξολκέα για ευκολότερη αφαίρεση. Ο πλευστός δίσκος εμπρός είναι νέος και διαθέτει νέο προστατευτικό. Ο πίσω δίσκος είναι συμπαγής με στόχο να διατηρεί χαμηλότερη θερμοκρασία και να έχει μεγαλύτερη αντοχή στη φθορά. Το γρανάζι της τελικής μετάδοσης είναι Supersprox διαιρούμενο. Κάτω από τον κινητήρα έχει τοποθετηθεί ποδιά για περισσότερη προστασία.

Το τιμόνι είναι διαφορετικό και σύμφωνα με την ΚΤΜ μεγάλης αντοχής και διαθέτει λογότυπο Six Days. Διαφορετικός είναι επίσης ο προβολέας, οι καθρέφτες και ο διακόπτης των φώτων που προέρχεται από την Leonelli. Η σέλα έχει ειδικά σχεδιασμένη αντιολισθητική διαμόρφωση για στήριξη του αναβάτη (camel seat). Για καλύτερη ψύξη έχουν τοποθετηθεί βεντιλατέρ σε όλα τα τετράχρονα μοντέλα, ενώ τα ψυγεία έχουν ειδικό προστατευτικό. Οι γρίλιες στα ψυγεία στα Six Days είναι πορτοκαλί. Πορτοκαλί επίσης είναι το πλαίσιο και ο οδηγός της αλυσίδας. Όλες οι δίχρονες Six Days εκδόσεις έχουν carbon προστατευτικό εξάτμισης. Υπάρχουν φυσικά νέα γραφικά ειδικά σχεδιασμένα για τον αγώνα ISDE της Αργεντινής και λογότυπο Six Days στο τελικό της εξάτμισης.

KTM 125 EXC Six Days του 2015

Η σειρά KTM SX του 2015

Οι ουσιαστικότερες αλλαγές που έχουν γίνει στα motocross μοντέλα της ΚΤΜ αφορούν το στήσιμο.

Το πιρούνι έχει νέο σετάρισμα σε όλα τα μοντέλα της σειράς SX, αλλά ειδικά στο KTM 450 SXF έχει και περισσότερο λάδι με πιο μαλακά ελατήρια. Το κάτω μέρος του πιρουνιού έχει νέα σχεδίαση και κατά 2mm μικρότερο offset. Διαθέτει επίσης νέο άξονα τροχού με μικρότερη διάμετρο 22mm αντί για 26mm που έτσι προσφέρει καλύτερη αίσθηση. Το ίχνος είναι επίσης μεγαλύτερη και μαζί με το μεγαλύτερο offset προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση. Επίσης το πιρούνι διαθέτει νέα προστατευτικά που είναι ελαφρύτερα.

Το αλουμινένιο ψαλίδι είναι νέο, ελαφρύτερο με πιο λεπτά τοιχώματα έτσι ώστε να έχει αφενός μικρότερο βάρος και αφετέρου οι παραμορφώσεις του να είναι ελεγχόμενες για να προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη. Νέο είναι επίσης το αμορτισέρ με αλλαγές στο σετάρισμα και τις ρυθμίσεις του, ενώ με βάση την αγωνιστική εμπειρία από την ομάδα των ΗΠΑ έχει αλλαχτεί και η γεωμετρία του μοχλικού, που τώρα φέρνει το πίσω μέρος των μοτοσικλετών χαμηλότερα. Ελαφρύτερος και ανθεκτικότερος είναι επίσης ο άξονας του μοχλικού. Στη λογική μείωσης του βάρους, το γρανάζι μετάδοσης αντικαταστάθηκε με ένα κατά 50gr ελαφύτερο.

Ολη η σειρά KTΜ SX έχει τιμόνια Renthal Fatbar 817.

Τα μοντέλα

Αρετές αλλαγές διαθέτουν τα μικρά μοντέλα της σειράς, τα ΚΤΜ 65 SX και 85 SX. Το KTM 65 SX έχει διαφορετική καμπύλη ανάφλεξης με στόχο την καλύτερη απόδοση. Εχει τοποθετηθεί επόσης νέα βαλβίδα reed. Οσον αφορά το στήσιμο, έχει τοποθετηθεί νέο αμορτισέρ με Αργή /Γρήγορη απόσβεση συμπίεσης και έχουν γίνει οι αλλαγές στο πλαίσιο για να το υποδεχτούν. Τα ελαστικά είναι της Maxxis.

To KTM 85 SX έχει αποκτήσει νέο κύλινδρο με βαλβίδα στην εξαγωγή και νέα θυρίδα για βελτίωση της απόδοσης. Εχει επίσης νέο ψαλίδι που είναι κατά μισό κιλό ελαφρύτερο αλλά και πιο άκαμπτο. Νέος είναι επίσης ο οδηγός της αλυσίδας κι έχουν τοποθετηθεί νέα στηρίγματα στα σωληνάκια των φρένων.

Λίγες επιμέρους αλλαγές έχουν γίνει και στα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς SX. To ΚΤΜ 250 SX έχει νέο, ελαφρύτερο καλάθι συμπλέκτη, όπως και τα 250 και 350 SX που έχουν επίσης και το ενισχυμένο O-ring στη σίτα αναρρόφησης της αντλίας λαδιού. Το 250 SX έχει και νέα ελατήρια συμπλέκτη. Το KTM 450 SX απέκτησε μόνο το ενισχυμένο O-ring στη σίτα αναρρόφησης της αντλίας λαδιού.

Τα mini της KTM, τα 65 SX και 85 SX δέχτηκαν αρκετές και ουσιαστικές αλλαγές.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2014

KTM (επίσημο site)