KTM 250/350 EXC-F –250/350 SX-F – Παρουσίαση στις Off Road Orange Days

Για τις KTMOffRoadOrangeDays έχουμε μιλήσει ήδη (διαβάστε εδώ σχετικά). Δύο ημέρες προτού ανοίξει το event για τον κόσμο, οι δημοσιογράφοι είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα MX, ΚΤΜ 250 και 350 SXF και τα νέα μοντέλα enduro, KTM 250/350 EXCF, αλλά και να πληροφορηθούμε για τις αλλαγές που δέχτηκαν για το 2014.

Πριν απ’ αυτό όμως μάθαμε στην επίσημη παρουσίαση που έγινε στους δημοσιογράφους από τους ανθρώπους της KTM μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την ίδια την ΚΤΜ. Πληροφορηθήκαμε λοιπόν ότι η ΚΤΜ το 2012 πούλησε πάνω από 107.000 μοτοσικλέτες, διανύοντας την καλύτερή της χρονιά, ενώ ταυτόχρονα είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος κατασκευαστής μοτοσικλετών. Από το 2011 προς το 2012 αύξησε το μερίδιο αγοράς της κατά το εντυπωσιακό 36,1%. Τα best seller της ΚΤΜ στις street μοτοσικλέτες είναι το KTM 200 Dukeκαι στις off road μοτοσικλέτες το KTM 350 EXCF. Παράλληλα η εμπλοκή της KTM στους αγώνες είναι συνεχής, συνεπής και όπως ξέρουμε πολύ επιτυχημένη.

H κα Ιλια Κοντού, Marketing Manager της KTM SEE, ανέλυσε την άνοδο της ΚΤΜ στον μεγαλύτερο ευρωπαίο κατασκευαστή.

Οι Στάθης Κοσμίδης, Motorsport Manager (αριστερά) και Kώστας Καλαντζόπουλος, Τεχνικός διευθυντής στην παρουσίαση των νέων μοντέλων της ΚΤΜ 2014.

Αλλαγές στα μοντέλα enduro

Πλαίσιο

Τα ΚΤΜ 250 και 350 EXCF έχουν το ίδιο πλαίσιο που διαθέτει λεπτότερα τοιχώματα στους σωλήνες του κι έτσι είναι ελαφρύτερο. Οι βάσεις του κινητήρα είναι καινούργιες (αυτό ισχύει και για τα 450/500 EXC) πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της οδηγησιμότητας. Επίσης το χρώμα του πλαισίου είναι καινούργιο.

Αναρτήσεις

Τα ΚΤΜ 250 και 350 EXCF μοιράζονται τις ίδιες αναρτήσεις, αλλά το αμορτισέρ PDS (προοδευτικό αμορτισέρ χωρίς μοχλισμό) έχει νέες ρυθμίσεις και καινούργια τσιμούχα για τα μοντέλα 200/300 EXC. Η κάτω πλάκα του τιμονιού είναι καινούργια, σφυρήλατη με επιπλέον μηχανουργική κατεργασία, ενώ νέα είναι και η βάση του φτερού. Στο ψαλίδι έχει τοποθετηθεί νέος, αποτελεσματικότερος οδηγός αλυσίδας.

Πλαστικά

Τα γραφικά είναι καινούργια, νέα όμως είναι και τα πλαστικά με το εμπρός φτερό να παρουσιάζει μεγαλύτερη ακαμψία κατά 50%, ενώ τα προστατευτικά ψυγείου είναι από δύο υλικά για καλύτερη εργονομία. Παρόμοιες (δύο υλικών) είναι και οι χούφτες. Νέα είναι επίσης η μάσκα με καινούργιο προβολέα με λάμπα HS1 για ισχυρότερη δέσμη φωτός.

Σέλα

Η σέλα έχει νέο υλικό, πιο ομοιογενές και σύμφωνα με την ΚΤΜ προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση και άνεση σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Φιλτροκούτι

Αλλαγές έχει και το φιλτροκούτι, με νέο καπάκι δύο υλικών, καινούργια σωλήνα εισαγωγής (snorkel) στο 250 EXCF και βελτιωμένο δέσιμο για το φίλτρο αέρα.

Τάπα ρεζερβουάρ

Η τάπα του ρεζερβουάρ είναι ξανασχεδιασμένη με νέο σχήμα για να μπορεί να ξεβιδώνει ευκολότερα.

Ψυγείο

Στο ψυγείο έχει τοποθετηθεί νέος διακόπτης βεντιλατέρ (στα μοντέλα που έχουν βέβαια βεντιλατέρ).

Εξάτμιση

Το ΚΤΜ 250 EXCF έχει νέο σιγαστήρα, βασισμένο σε εκείνον του 350 με διπλούς κώνους. Όλα τα μοντέλα EXC έχουν νέο καπάκι μικρότερης διαμέτρου από του SX ενώ το 250 EXCF έχει νέο λαιμό.

Φρένα και τρόμπα συμπλέκτη

Σε όλη τη σειρά EXC έχει τοποθετηθεί νέα τρόμπα φρένου Brembo με το δοχείο υγρών σε οριζόντια θέση. Η μανέτα είναι καινούργια και δίνει την ίδια αίσθηση όπως και η μανέτα του συμπλέκτη. Η διάμετρος του εμβόλου της τρόμπας έχει μεγαλώσει στα 10mm από τα 9mm, ενώ έχουν τοποθετηθεί νέα, καλύτερης ποιότητας τακάκια φρένου εμπρός (Toyo B169) που συνεργάζονται με τη νέα τρόμπα. Οι τρόμπες του φρένου και του συμπλέκτη έχουν διατηρήσει το φυσικό χρώμα αλουμινίου με μαύρο αλουμινένιο καπάκι στο δοχείο. Νέο είναι το περίβλημα της τρόμπας συμπλέκτη που προέρχεται από τη Brembo.

Ηλεκτρικά

Αλλαγές έχουν γίνει στην καλωδίωση και σε άλλα σημεία του ηλεκτρικού συστήματος. Η σημαντικότερη αλλαγή έχει γίνει στο 250 EXCF που απέκτησε νέα ECU που κάνει ταχύτερη επεξεργασία δεδομένων και δίνει ισχυρότερο ρεύμα στην ανάφλεξη. Η καλωδίωση είναι τώρα ελαφρύτερα και καλύτερα μονωμένη. Στο τιμόνι έχει τοποθετηθεί νέα πλαστική βάση για καλύτερη στήριξη, ενώ νέο είναι το κουτί των ηλεκτρικών και η ασφαλειοθήκη που είναι μικρότερη. Τα 250/300 EXC έχουν ισχυρότερη μπαταρία, από τα 3Ah στα 4Ah.

Κινητήρες enduro

Ο κινητήρας των enduro μοτοσικλετών βασίζεται στην πλατφόρμα του 350 EXCF πάνω στην οποία έχουν γίνει αλλαγές και προσαρμογές. Η κεφαλή είναι καινούργια με νέους εκκεντροφόρους με μικρότερη διάρκεια (όπως ανακοίνωσε η KTM, πιο μικρή από του SX και του EXC του 2013). Οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής είναι καινούργιοι, ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής είναι μεγαλύτερες (32,5mm αντί για 30,9mm – 14% μεγαλύτερη επιφάνεια) από του μοντέλου του 2013. Ο κινητήρας έχει επίσης βελτιωμένα υδροχιτώνια. Ένα από τα θετικά αποτελέσματα των αλλαγών είναι η αύξηση της ροπής κατά 4Nm.

Το έμβολο έχει μεγαλύτερη διάμετρο 78mm (από 76mm) και μικρότερη διαδρομή 52,3mm (από 54,8mm). Έτσι, δημιουργήθηκε περισσότερος χώρος για τις μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής. Το νέο έμβολο είναι ελαφρύτερο με σχεδίαση bridged box ώστε οι παλινδρομούσες μάζες να είναι μικρότερες για να μειωθούν οι κραδασμοί. Ο στρόφαλος είναι καινούργιος και σύμφωνα με την ΚΤΜ έχει μεγαλύτερη στροφορμή κατά 5% με αποτέλεσμα την καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Νέα είναι και η έδραση της μπιέλας με κουζινέτο πράγμα που έχει αυξήσει τα διαστήματα service από τις 105 στις 135 ώρες.

Τα κάρτερ του κινητήρα έχουν τώρα μικρότερο πάχος τοιχωμάτων πράγμα που εξοικονομεί 600gr βάρους. Κατασκευάζεται με χύτευση υψηλής πίεσης από ειδικό κράμα αλουμινίου υψηλής ολκιμότητας (η ικανότητα του μετάλλου να μορφοποιηθεί υπό πίεση και έλξη). Νέος είναι και ο αντικδρασμικός άξονας στο 250 EXCF που τώρα είναι αποτελεσματικότερος στην εξάλειψη των κραδασμών και είναι πολλαπλών χρήσεων. Η μίζα είναι στο 250 είναι ίδια με του 350 EXCF.

Ο συμπλέκτης DDS απέκτησε διαφραγματικό ελατήριο και βασικά του χαρακτηριστικά είναι η στιβαρή καμπάνα, ο χαλύβδινος φορέας των δίσκων για αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες, ο ενσωματωμένος μηχανισμός απόσβεσης και το ενισχυμένο κέντρο του συμπλέκτη. Προφανώς όλα αυτά τα χαρακτηριστικά αυξάνουν την αντοχή του συμπλέκτη.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων είναι καινούργιο και είναι βασισμένο σε αυτό του KTM 350 EXCF με τη διαφορά ότι η 4η η 5η και η 6η σχέση είναι λίγο κοντύτερες από του 350. Η τελική μετάδοση είναι 13/52 (4,000:1).

Κινητήρας του ΚΤΜ 350 EXCF του 2014

O κινητήρας του 350 EXCF αποτελεί όπως είπαμε τη βάση πάνω στην οποία στηρίχτηκαν οι κινητήρες της enduro σειράς. Τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι:

-Στρόφαλος με μπιέλα με κουζινέτο

– Ενισχυμένο κέντρο συμπλέκτη

-Νέο free wheel στη μίζα

– Νέο κάλυμμα αντλίας νερού

– Νέες ασφάλειες βαλβίδων

– Νέος εκκεντροφόρος εισαγωγής

– Νέο μπεκ λαδιού για την ψύξη του εμβόλου

– Φλάντζα καύσης τριών στρωμάτων.

Κινητήρες του ΚΤΜ 450 και 500 EXC  του 2014

Τα βασικά τους χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα:

·          Νέες μπιέλες με κουζινέτα για αυξημένη αντοχή

·          Αλλαγές στο σύστημα βαλβίδων που έφερε μείωση βάρους κατά 40% (ελατήρια, ασφλάλειες).

·          Ενισχυμένο κέντρο συμπλέκτη

·          Ενισχυμένη φλάντζα κεφαλής

·          Ζυγισμένοι εκκεντροφόροι με ενισχυμένο σύστημα αποσυμπιεστή.

Δίχρονοι κινητήρες enduroEXC

Οι δίχρονοι κινητήρες τηςenduro σειράς EXCτης ΚΤΜ έχουν τα ακόλουθα νέα χαρακτηριστικά:

Νέο μπλοκ βαλβίδων reed σχεδιασμένο από την ΚΤΜ με στόχο τη βελτίωση της κατανομής δύναμης.

Το 125 ΕXCέχει νέο έμβολο με διαφορετικό σχήμα με στόχο τη μείωση της πιθανότητας κολλήματος, την βελτίωση της επαφής του με τον κύλινδρο και τη δυνατότητα βελτιωμένης ρύθμισης του καρμπιρατέρ.

Η μίζα του 200 EXC είναι νέα, από διαφορετικό προμηθευτή (Yamaha Motor Elecotronics 480W αντί για Mitsuba 370W) και είναι ίδια με των μοντέλων 250 και 300 EXC.

Η κεφαλή των 250 και 300 EXC είναι ξανασχεδιασμένη για καλύτερη συμπεριφορά στην κρουστική καύση (πιράκια), πιο αποδοτική καύση και καλύτερη κατανομή ισχύος, ώστε να βελτιωθεί η οδηγησιμότητα της μοτοσικλέτας.

EXCSixDays 2014

Τα μοντέλα που διατίθενται ως εκδόσεις SixDays είναι: από τα δίχρονα τα 125/250 και 300 EXC και από τα τετράχρονα, τα 250, 350 EXC-F και τα 450/500 EXC. Βασικά τους χαρακτηριστικά που τα διαφοροποιούν σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις είναι οι εξής:

·          Πιρούνι 4CSWPClosedCartridge με νέες ρυθμίσεις

·          Πλάκες τιμονιού από billet αλουμίνιο

·          Πλαίσιο σε πορτοκαλί χρώμα

·          Μαύρο χρώμα τιμόνι με λογότυπο Six days

·          Γρανάζι τροχού Supersporx σε πορτοκαλί/μαύρο χρώμα

·          Προστατευτικά πτώσης ψυγείου

·          Πορτοκαλί γρίλια ψυγείου

·          Βεντιλατέρ σε όλα τα τετράχρονα

·          Συμπαγής πίσω δίσκος από την Galfer

·          Σέλα Camel SXS

·          Προστατευτικά κινητήρα

·          Προστατευτικά εξάτμισης carbon για όλα τα δίχρονα

·          Σιγαστήρες με φινίρισμα σε γκρι χρώμα με λογότυπο Six days

·          Τροχοί με μαύρες ακτίνες και στεφάνια με λογότυπο Six days

·          Εξολκέας εμπρός τροχού

·          Γραφικά SixDaysSardinia

·          Νέο κοντέρ Μ.Α.Ε.

Αλλαγές στα μοντέλα Motocross

Τα μοντέλα Motocross (SX) έχουν παρόμοιες αλλαγές στα περιφερειακά τους (εξάτμιση, πλεξούδα, σέλα, τάπα βενζίνης, προστατευτικό τιμονιού, τρόμπες φρένου και συμπλέκτη, γραφικά, σετάρισμα ανάρτησης και οδηγός αλυσίδας) με τα enduro μοντέλα.

Οι αναρτήσεις έχουν νέο σετάρισμα για να έχουν μεγαλύτερη αντοχή στο τερμάτισμα. Ο νέος οδηγός αλυσίδας στα SX εξοικονόμησε 120gr ενώ ενισχυμένες είναι οι βάσεις στο ψαλίδι. Το υλικό στην σέλα είναι πιο ομοιογενές για βελτίωση της αίσθησης και για περισσότερη άνεση. Η τάπα του ρεζερβουάρ είναι καινούργια (δεν μοιάζει όμως με των enduro) με νέα σχεδίαση που βοηθά την παραγωγή και που ταιριάζει και στα παλιότερα ρεζερβουάρ (αλλά οι παλιές τάπες δεν ταιριάζουν στα νέα ρεζερβουάρ). Ως προς τα ηλεκτρικά, έχει τοποθετηθεί νέα ελαφρύτερη πλεξούδα, και το box των ηλεκτρικών είναι καινούργιο και ταιριάζει σε όλα τα μοντέλα.

Φρένα – συμπλέκτης: παρόμοια αλλαγή με των enduro με νέα τρόμπα φρένου με μεγαλύτερο έμβολο 10mm από 9mm, βελτιωμένο σχέδιο στη μανέτα και δοχείο σε οριζόντια θέση. Νέα είναι επίσης τα τακάκια εμπρός. Οι τρόμπες συμπλέκτη και φρένου είναι βαμμένες μαύρες (στα enduro φυσικό χρώμα αλουμινίου) και τα καπάκια τους έχουν βίδες torx. Μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στην τρόμπα του συμπλέκτη.

Εξάτμιση: το KTM 450 SXF έχει το ίδιο τελικό με το 350 SXF με κατά 1,5dB μειωμένο θόρυβο χωρίς να έχει μειωθεί η ισχύς και είναι κατασκευασμένο με διπλούς κώνους όπως το 350 SXF.

 

Κινητήρες SX

Στα 250/350SXF υπάρχει νέο κάλυμμα αντλίας νερού, δεν υπάρχει free wheel για την εμπλοκή της μίζας και στο 250 υπάρχει 5τάχυτο κιβώτιο ελαφρύτερο κατά 250gr.

Στo 450 SXF καταργήθηκε η βάση της μανιβέλας κι έτσι εξοικονομήθηκαν 300gr. Νέες και ενισχυμένες είναι οι φλάντζες κεφαλής για να είναι πιο ανθεκτικές, ενώ ο εκκεντροφόρος είναι ζυγισμένος με ενισχυμένο μηχανισμό αποσυμπιεστή. Ο συμπλέκτης DDS έχει ενισχυμένο κέντρο και ισχυρότερο διαφραγματικό ελατήριο. Ενισχυμένη είναι επίσης η μετάδοση με τη βελτιωμένη σχεδίαση των δοντιών.

On board

Στα πλαίσια της παρουσίασης που έγινε στους δημοσιογράφους και πριν την έναρξη των Orange Days για το κοινό είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα νέα τετράχρονα KTM για το enduro και motocross. Τα 350 SX και 350 EXC-F είναι αναμφίβολα «επαγγελματικές» μοτοσικλέτες για τους αναβάτες που προπονούνται τακτικά και μπορούν να εκμεταλλευτούν αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα και του στησίματος χωρίς να κουραστούν. Τα 250 EXC-F είναι πολύ πιο «κοντά» στον (προχωρημένο) ερασιτέχνη αναβάτη που αγαπά το χώμα. Εχει το κορυφαίο στήσιμο του 350 αλλά με κινητήρα ομαλότερης απόδοσης που του επιτρέπει να προσαρμοστεί στο τερέν και να αρχίσει να δοκιμάζει να αυξάνει το χρόνο και την ταχύτητα σταδιακά. Ομοίως και το 250 SX με τον ηπιότερο κινητήρα σε σχέση με το 350 SX αποτελεί μια «ευκολότερη» και σίγουρα πιο ξεκούραστη μοτοσικλέτα για να διασκεδάσει κανείς ή για να κάνει χρόνους.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

KTM 250 EXC-F

KTM 350 EXC-F

KTM 250 SX

KTM 350 SX

Κινητήρας KTM τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους KTM τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους KTM τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους KTM τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 78 x 52,3 88 x 57,5 78 x 52,3 88 x 57,5 Χωρητικότητα (cc) 249,91 349,7 249,9 349,7 Σχέση συμπίεσης 12,8:1 12,3:1 12,8:1 13,65:1 Μέγιστη ισχύς  ΔΑ ΔΑ ΔΑ ΔΑ Μέγιστη ροπή ΔΑ ΔΑ ΔΑ ΔΑ Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός Keihin με σώμα ψεκασμού 42mm Ηλ. Ψεκασμός Keihin με σώμα ψεκασμού 42mm Ηλ. Ψεκασμός Keihin με σώμα ψεκασμού 44mm Ηλ. Ψεκασμός Keihin με σώμα ψεκασμού 44mm Εκκίνηση Μίζα Μίζα Μίζα Μίζα Λίπανση Πίεσης, δύο αντλίες λαδιού Πίεσης, δύο αντλίες λαδιού Πίεσης, δύο αντλίες λαδιού Πίεσης, δύο αντλίες λαδιού Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων 5 σχέσεων 5 σχέσεων I 2,461 (13/32) 2,285 (14/32) 2,461 (13/32) 2,000 (14/28) II  1,875 (16/30) 1,625 (16/26) 2,000 (16/32) 1,625 (16/26) III  1,500 (16/24) 1,250 (20/25) 1,640 (17/28) 1,333 (18/24) IV  1,217 (23/28) 0,090 (22/23) 1,368 (19/26) 1,142 (21/24) V  1,000 (23/23) 0,880 (25/22) 1,190 (21/25) 0,954 (21/22) VI  0,846 (26/22) 0,769 (26/20) – – Πρωτεύουσα μετάδοση 3.041 (24/73) 3.041 (24/73) 3,041 (24/73) 3.041 (24/73) Τελική μετάδοση 3,714 (14/52) [4,000 (13/52)] 3,714 (14/52) [4,000 (13/52)] 3,846 (13/50)  3,571 (14/50)  Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό με αλουμινένιο υποπλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό με αλουμινένιο υποπλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό  Ατσάλινο σωληνωτό κλειστό  Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμένο τηλεσκοπικό WP με διάμετρο καλαμιών 48mm και διαδρομή 300mm Αντεστραμένο τηλεσκοπικό WP με διάμετρο καλαμιών 48mm και διαδρομή 300mm Αντεστραμένο τηλεσκοπικό WP με διάμετρο καλαμιών 48mm και διαδρομή 300mm Αντεστραμένο τηλεσκοπικό WP με διάμετρο καλαμιών 48mm και διαδρομή 300mm Πίσω ανάρτηση Αμορτισέρ WP PDS με διαδρομή 330mm Αμορτισέρ WP PDS με διαδρομή 330mm Αμορτισέρ WP PDS με διαδρομή 330mm Αμορτισέρ WP PDS με διαδρομή 330mm Μπροστινό φρένο Δίσκος Brembo 260mm Δίσκος Brembo 260mm Δίσκος Brembo 260mm Δίσκος Brembo 260mm Πίσω φρένο Δίσκος Brembo 220mm Δίσκος Brembo 220mm Δίσκος Brembo 220mm Δίσκος Brembo 220mm Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 90/90-21 80/100-21 80/100-21 Πίσω ελαστικό 140/80-18 140/80-18 110/90-19 110/90-19 Μήκος (mm) – – – – Πλάτος (mm) – – – – Υψος (mm) – – – – Υψος σέλας (mm) 970 970 992 992 Μεταξόνιο (mm) 1.482 1.482 1.495 1.495 Ιχνος (mm) – – – – Γωνία Caster 26˚5′ 26˚5′ 26˚5′ 26˚5′ Βάρος (kg) 105,5 κενό 107,2 κενό 102,6 κενό 104,9 κενό Ρεζερβουάρ (lt) 9 9 7,5 7,5

Copyright© Χρήστος Καραγιωργάκης – 2013

Φωτογραφίες KTM, Motorsite, Χρήστος Καραγιωργάκης

 

ΚΤΜ Ελλάδα

ΚΤΜ International