Kawasaki KX250F 2017 – On board δοκιμή στις ΗΠΑ

Ο αεικίνητος Βασίλης Μωραΐτης όταν βρήκε την ευκαιρία να οδηγήσει στις ΗΠΑ το νέο Kawasaki KX 250F του 2017, δεν την άφησε να πάει χαμένη. Μακριά από την ζοφερή πραγματικότητα του κλάδου στην Ελλάδα, κάτω από τον λαμπρό καλιφορνέζικο ήλιο ο Βασίλης πετάει με το νέο μικρό, πράσινο τετράχρονο motocross και μας μεταφέρει την εμπειρία του.

Οι επιτυχίες της Kawasaki στο Αμερικάνικο Πρωτάθλημα Supercross και Motocross, έχουν αποτελέσει επί σειρά ετών ένα πραγματικό εργαστήριο έρευνας και εξέλιξης για την εταιρεία. Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της εργοστασιακής ομάδας κάθε χρόνο η Kawasaki ανανεώνει και βελτιώνει σε κρίσιμα σημεία τόσο το KX250F όσο και το KX450F. Φέτος αναβάθμισε το KX250F στο πλαίσιο και τον κινητήρα κάνοντας όχι μόνο ταχύτερο αλλά και πιο ευκολοδήγητο.

Οι αλλαγές

Το πλαίσιο είναι σχεδόν όμοιο με του 450 και είναι πιο στενό στο μέσον κατά 6mm έχοντας νέους αλουμινένιους δοκούς καθώς και εξελασμένα τμήματα αλουμινίου. Οι νέες γέφυρες του πιρουνιού είναι πιο πλατιές και παρέχουν μεγαλύτερη επιφάνεια δεσίματος με το πιρούνι.

Το νέο πλαίσιο φέρει καινούργιο ρεζερβουάρ που είναι τοποθετημένο πιο χαμηλά κατά 10mm στο σημείο της τάπας επιτρέποντας στην σέλα να είναι ακόμη πιο επίπεδη.

Το νέο ψαλίδι έρχεται από το 450 οπότε το μοχλικό σύστημα εξοπλίστηκε με μακρύτερους κατά 0,5mm συνδέσμους και διαφορετικό κεντρικό σύνδεσμο με στόχο να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η προοδευτικότητα στην λειτουργία της πίσω ανάρτησης.

Το πιρούνι μπορεί να μην ακολουθεί τις νέες τάσεις της μόδας δηλαδή να είναι αερίου ωστόσο, προέρχεται από την Showa και είναι τύπου SFF-2 και φέρει ελατήριο στη μία του μπουκάλα που είναι πιο σκληρό ενώ επιπλέον διαθέτει νέο σετάρισμα στις βαλβίδες της άλλης μπουκάλας. Σαράντα κλικ στις ρυθμίσεις της προφόρτισης είναι υπέρ αρκετές που σε συνδυασμό με το νέο πιο μαλακό πίσω αμορτισέρ υπόσχονται μεγαλύτερη άνεση στον οδηγό και καλύτερες επιδόσεις στην πίστα.

Κινητήρας

Ο κινητήρας είναι ολοκαίνουργιος με τον κύλινδρο να έχει κλίση (offset) επτά μοιρών για να δοθεί καλύτερη παροχή καυσίμου στην εισαγωγή. Ο κύλινδρος διαθέτει επιφανειακή λείανση τελευταίου σταδίου (plateau honing) και νέα ρουλεμάν στο κομβίο της μπιέλας που δεν βελονοειδή τύπου. Ο θόλος καύσης έχει επανασχεδιαστεί για να βελτιωθεί η απόδοση του συνόλου. Νέο είναι το έμβολο με καθαρά αγωνιστική σχεδίαση ενισχυμένη γέφυρα στο κάτω μέρος του και επίστρωση μολυβδαινίου στη φούστα για να μειωθούν οι τριβές και να αυξηθεί η ισχύς. Οι βαλβίδες τιτανίου της κεφαλής παίρνουν εντολές από νέο εκκεντροφόρο εξαγωγής που παρέχει μεγαλύτερο βύθισμα. Η Kawasaki διατήρησε τα δύο μπεκ ψεκασμού ωστόσο, άλλαξε τη γωνία αυτών. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του εργοστασίου ο ψεκασμός των μπεκ ακολουθεί καλύτερα την ροή του αέρα αυξάνοντας την ισχύ. Οχτώ τρύπες αντί για τέσσερις έχει το κάτω μπεκ που παρέχουν μικρότερες σταγόνες βενζίνης που αναμειγνύονται καλύτερα με τον αέρα που εισέρχεται.

Το πιο ελαφρύ βολάν συντελεί κι αυτό στην μείωση του συνολικού βάρους του κινητήρα που είναι πλέον 680gr ελαφρύτερος από τον προηγούμενο. Οι φουρκέτες στον κιβώτιο των ταχυτήτων έχουν νέο σχήμα και νέα κατεργασία σκλήρυνσης του μετάλλου. Για να γίνουν ακόμη  πιο απαλές οι αλλαγές των σχέσεων προστέθηκαν βελονοειδή ρουλεμάν στον άξονα των ταχυτήτων. Λόγω όλων αυτών των αλλαγών αναγκαστικά άλλαξαν και οι παράμετροι στη χαρτογράφηση της ECU που διαθέτει μπουτόν επιλογής.

Kawasaki KX250F 2017 – on board

Το πρώτο στοιχείο που σε εντυπωσιάζει στο νέο Kawasaki είναι το πόσο εύκολα και γρήγορα έρχεται το μοτέρ στη ζωή. Με μισή μανιβελιά θα έλεγε κανείς. Είναι μαλακή η μανιβέλα του σε όλο το τόξο που κάνει για να φέρει το έμβολο στη θέση που απαιτείται για να συμπιέσει το μείγμα και να ακούσεις τον μπάσο ήχο από την προσεγμένη στην κατασκευή της εξάτμισή του. Χάρη στο ελαφρύτερο βολάν, τις επεμβάσεις στην εισαγωγή και φυσικά όλες τις υπόλοιπες αναβαθμίσεις του μοτέρ ακούς τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές πιο άμεσα και πιο εύκολα.

Το νέο Kawasaki KX250F είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε μία από τις πιο όμορφες πίστες της Καλιφόρνιας το Milestone. Η παρέα μας είχε κάθε είδους Yamaha (YZ250 με Chad Reed Μοτέρ, ΥΖ125, YZ250F και YZ450F) που όλα ήταν βελτιωμένα σε κάθε τομέα. Μαζί μας ήταν και ο Minoru Kanamori από το τμήμα R&D της Kawasaki USA που είχε φέρει ένα KX250F του 2016 που ήταν βελτιωμένο και ένα KX250F του 2017 για να το οδηγήσουν όλα τα μέλη της παρέας. Στο Milestone υπάρχουν πολλές πίστες με διαφορετική σχεδίαση η κάθε μία κι εμείς το δοκιμάσαμε στις δύο από αυτές. Πολυτέλεια μοναδική για τα δεδομένα της χώρας μας αν σκεφτεί κανείς ότι έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα διακόπτεται η χρήση των πιστών για να φρεζαριστεί και να ποτιστεί το χώμα.

Απόδοση κινητήρα

Από την πρώτη βόλτα στην ανοιχτή πίστα του Milestone διαπιστώνεις το πόσο ωραία απλώνεται η ισχύς στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. ενώ στα ψηλά έχει διάρκεια περισσότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Μεγάλο του αβαντάζ αποτελεί η ενίσχυση της απόδοσης στις μεσαίες στροφές κι αυτό θα εκτιμήσουν οι οδηγοί που τους βολεύει περισσότερο η χρήση του μοτέρ σε αυτό το επίπεδο. Το κιβώτιο του είναι απαλό και σαφές και συνεργάζεται με τον μαλακό συμπλέκτη που χειρίζεσαι άνετα ακόμη και μόνο με ένα δάκτυλο. Καλή είναι επίσης η κλιμάκωση της ισχύος που δεν αφήνει χωρίς δύναμη και κυρίως ροπή ανεξάρτητα με το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Αναμφισβήτητα ο ήχος της εξάτμισης σου φτιάχνει τη διάθεση και τονώνει το κέφι σου χωρίς να γίνεται ενοχλητικός σε καμία περίπτωση.

Εργονομία

Η αναβαθμισμένη θέση οδήγησης, το νέο πλαίσιο/ψαλίδι και φυσικά οι αναρτήσεις είναι οι βασικοί παράγοντες στην βελτιωμένη αίσθηση και επιδόσεις του συνόλου. Αρχικά, η μοτοσικλέτα είναι πιο στενή στο σημείο των δύο ψυγείων (33cm) γεγονός που σε κάνει να κουμπώνει πολύ πιο σωστά πάνω στην μοτοσικλέτα.

Συμπεριφορά

Το νέο KX250F πλασάρεται εύκολα στην στροφή τόσο στα ανοιχτά μπερμ όσο και τα πιο σφιχτά παρέχοντας καλύτερο πάτημα και ελκτική πρόσφυση στον εμπρός τροχό. Είναι σταθερό και σαφές στην ευθεία χωρίς να εμφανίζει νευρικές τάσεις στο τιμόνι. Μπορεί μεν να διατηρεί τις… παραδόσεις στο ότι θέλει περισσότερο γκάζι για να δώσει καλύτερο πάτημα στο στρίψιμο στον πίσω τροχό ωστόσο, το νέο πλαίσιο και η βελτιωμένη γεωμετρία του το καθιστούν πολύ πιο εύκολο στο να κινηθεί άμεσα και εύκολα μέσα στην πίστα. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται απλά με τη σκέψη και μόνο στα σφιχτά κομμάτια χωρίς να παλεύεις να βρεις τις γραμμές σου. Σε αυτό συντελεί θετικά και η νέα σέλα που είναι ακόμη πιο επίπεδη στο εμπρός τμήμα της και σου επιτρέπει να κινηθείς χωρίς δυσκολία και θέσεις το σώμα σου κατάλληλα πιο μπροστά για να ενισχύσεις την είσοδο της μοτοσικλέτας στη στροφή. Γενικά η ελαφριά αίσθηση που σου δίνει βοηθάει πολύ τον αναβάτη και το καθιστά στο σύνολο πιο ευκολοδήγητο.

Αναρτήσεις

Οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις τις Showa δεν άφησαν κανένα περιθώριο για αρνητικά σχόλια. Ιδίως το μπροστινό διάβαζε ακατάπαυστα σωστά την κάθε λεπτομέρεια του εκπληκτικού χωμάτινου τερέν της Καλιφορνέζικης πίστας παρέχοντας καλή πρόσφυση και σαφήνεια ανά πάσα στιγμή. Σε συνεργασία με τις νέα πλάκες του πιρουνιού έχουν ενισχύσει κατά πολύ την αίσθηση και την πληροφόρηση από τον εμπρός τροχό κατά αυτό τον τρόπο νιώθεις ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά στην είσοδο της στροφής. Προοδευτικές στο σύνολο οι αναρτήσεις και στα δύο άκρα και δεν νιώθεις άβολα στις προσγειώσεις από άλματα σεβαστού μεγέθους. Πολύ καλές εντυπώσεις άφησαν τα φρένα του και στις δύο άκρες της μοτοσικλέτας παρέχοντας καλό αρχικό δάγκωμα και πολύ καλή αίσθηση.

Ελαστικά

Στην καλή πρόσφυση της μοτοσικλέτας συντελούσαν θετικά και τα νέα ελαστικά (MX3S) της Dunlop που ήταν εξοπλισμένη η μοτοσικλέτα της δοκιμής. Ιδίως το μπροστινό που έδειξε να μην πτοείται όσο σκληρά κι αν το πιέσαμε στο μισοβρεγμένο τερέν της μεγάλης πίστας καθώς και το στεγνό της μικρότερης που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την ίδια ημέρα.

Πιο φιλικό, πιο ουσιαστικό

Στο σύνολο το νέο Kawasaki KX250F αποτελεί μία ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα, αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς που αφήνει θετικές εντυπώσεις από πλευράς ισχύος, πλαισίου (που δεν τον νιώθεις σαν κούτσουρο) και αναρτήσεων και φυσικά τη θέση οδήγησης που θέτει νέα στάνταρντ στην εργονομία του.

Copyright© Κείμενο: Βασίλης ΜωραΐτηςJetskiworld

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kawasaki KX 250F (2017) Κινητήρας Kawasaki τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με 4 βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 77 x 53,6 Χωρητικότητα (cc) 249 Σχέση συμπίεσης 13,7:1 Μέγιστη ισχύς  Δ.Α. Μέγιστη ροπή Δ.Α. Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός 43mm με δύο ψεκαστήρες Εκκίνηση Μανιβέλα Λίπανση Ημίξηρο κάρτερ Κιβώτιο 5 σχέσεων I 2.142 (30/14) II  1.750 (28/16) III  1.444 (26/18) IV  1.235 (21/17) V  1.045 (23/22) VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση 3.350 (67/20) Τελική μετάδοση 3.846 (50/13) Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 48mm Showa Separate Function Fork (SFF) Type 2. Ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό Uni track, Ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 270mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 80/100-21 Πίσω ελαστικό 100/90-19 Μήκος (mm) 2170 Πλάτος (mm) 820 Υψος (mm) 1265 Υψος σέλας (mm) 940 Μεταξόνιο (mm) 1475 Ιχνος (mm) 126 Γωνία Caster 28,5 Βάρος (kg) 104,5 Ρεζερβουάρ (lt) 6,4