Off-Road
Εμφανίσεις: 2673
 

kawasaki-klx-150i-action-3

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να κάνουμε την διαπίστωση ότι υπάρχει πλέον ένα ρεύμα μικρών μοτοσικλετών (ανάμεσα στα 125 και τα 400cc) που ευτυχώς μεγαλώνει όλο και περισσότερο. Οι επιλογές μας γίνονται περισσότερες και οι μικροί κυβισμοί κάθε κατηγορίας πληθαίνουν με νέα μοντέλα, πολλά από αυτά παρουσιάζουν αληθινό ενδιαφέρον.

Τo Kawasaki KLX 150L παρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο (2014) και μας είχε κάνει εντύπωση τότε η όψη της μοτοσικλέτας, που παρά τα λίγα κυβικά της είναι πλήρως ανεπτυγμένη με μεγάλους τροχούς και μάλιστα με εντουράδικες διαστάσεις (21in εμπρός και 18in πίσω). Είχαμε πει τότε ότι «αν η μικρή αυτή μοτοσικλέτα τιμολογηθεί κοντά στο κόστος των μεγάλων παπιών, τότε έχει τις προϋποθέσεις να πιάσει το σφυγμό των νεαρών εκείνων που θέλουν να ξεχωρίζουν με μια μοτοσικλέτα που είναι και δείχνει πιο μεγάλη από παπί, δεν είναι παπί, και μπορεί να κάνει περισσότερα πράγματα, ίσως όχι στην πόλη, αλλά σίγουρα στην εκδρομή». (Η επίσημη παρουσίαση του Kawasaki KLX 150L βρίσκεται εδώ). Ηρθε λοιπόν η στιγμή να δούμε του λόγου το αληθές. Γιατί το κόστος του Kawasaki KLX 125L ανακοινώθηκε στα €3.290 (τιμοκατάλογος του 2014 – δείτε τον τιμοκατάλογο της Kawasaki εδώ). Το κόστος τελικά είναι αρκετά υψηλότερο από του πολύ καλού παπιού Kawasaki Z130, αλλά και από του best seller μεγάλου παπιού, του Yamaha Crypton X.Ας δούμε λοιπόν πώς (και αν) το νέο Kawasaki KLX 150L μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων με αυτά που έχει να προσφέρει.

Design

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Kawasaki KLX 150L είναι η στενή συνάφεια που έχει η αισθητική του με εργοστασιακά αγωνιστικά enduro της Kawasaki (χρώμα, design πλαστικών, σχήμα σέλας). Είναι επιθετικό, σπορτίβικο και εντυπωσιακό. Κανείς δεν θα μπορέσει να πει το μικρό Kawasaki παρακατιανό (όλοι ξέρουμε ότι όταν οδηγούμε παπί π.χ. όλοι οι άλλοι αποκτούν το δικαίωμα να μας μιλάνε στον ενικό ακόμη κι αν φοράμε γραβάτα! Με το Kawasaki δεν είχα καμία παρόμοια εμπειρία κι αυτό το θεωρώ μεγάλο πλεονέκτημα). Ο προβολέας έχει επιθετικό σχήμα (είναι συνοφρυωμένος και «απειλητικός»), τα προστατευτικά του ρεζερβουάρ κατεβαίνουν χαμηλά προς τα εμπρός καλύπτοντας πίσω του σημαντικά ηλεκτρικά εξαρτήματα (π.χ. πολλαπλασιαστής) και η σέλα είναι φτιαγμένη από υλικό δύο χρωμάτων. Το τσαντάκι είναι αναχρονισμός πλέον, επειδή δεν προσφέρει καμία ασφάλεια. Όταν παρκάρεις τη μοτοσικλέτα πρέπει να το αδειάσεις.

Ο πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικά λιτός. Διαθέτει μόνο ένα μικρό στρογγυλό, αναλογικό ταχύμετρο με στριμωγμένα ψηφία, κυρίως εκεί που οι ενδείξεις είναι τριψήφιες. Είναι συμπαθητικά σχεδιασμένο όμως με την κόκκινη βελόνα και τον ζεστό φωτισμό τη νύχτα. Θα ήθελα και ένα στροφόμετρο για να παρακολουθώ τις στροφές του κινητήρα ώστε να οδηγήσω οικονομικότερα, αλλά στο κυνήγι του χαμηλού κόστους παραγωγής, τέτοιος εξοπλισμός συνήθως παραλείπεται. Δεν θα βρείτε επίσης δείκτη βενζίνης ή λαμπάκι που προειδοποιεί τη χαμηλή στάθμη καυσίμου.

kawasaki-klx-150i-detail-17

Υπάρχει μόνο ένας παλιομοδίτικος διακόπτης στο ρεζερβουάρ που όταν σας τελειώσει η βενζίνη τον γυρίζετε στη λεγόμενη ρεζέρβα και αρχίζετε να ψάχνετε για βενζινάδικο. Καλό είναι να κρατήσετε στη μνήμη σας τα χιλιόμετρα του κοντέρ επειδή δεν υπάρχει ούτε μερικός χιλιομετρητής. Κι εδώ η «λιτότητα» αρχίζει να γίνεται υπερβολική. Μας άρεσε πάντως το ότι η τάπα του ρεζερβουάρ που κλειδώνει έχει μεντεσέ κι έτσι όταν ανοίξετε το ρεζερβουάρ στο βενζινάδικο, δεν έχετε το πρόβλημα που να την ακουμπήσετε ώστε να βγάλετε το πορτοφόλι…

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Kawasaki KLX 150L ήταν μια έκπληξη. Οι μηχανικοί της Kawasaki έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά ώστε το μονοκύλινδρο, διβάλβιδο και αερόψυκτο μοτέρ με τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο να αποδίδει ομαλά και δυνατά, εκεί που πρέπει: στα 80km/h δηλαδή, όπου μπορεί γρήγορα να αυξήσει τις στροφές του και την ταχύτητά του για να ξεπεράσει τα 100km/h. Η τροφοδοσία του είναι με καρμπιρατέρ (και όχι με ψεκασμό) αλλά είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε η μοτοσικλέτα να δουλεύει ομαλά και να ανεβάζει στροφές καθαρά. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξατάχυτο με μάλλον κοντές τις δύο πρώτες σχέσεις και μακρύτερες τις άλλες τρεις, αλλά κοντή τελική μετάδοση (3,357:1 - 47/14 δόντια). Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την απόδοση των 12hp στις 8.000rpm στοιχειοθετούν έναν φιλικό χαρακτήρα, κατάλληλο για νέους αναβάτες που θέλουν να μπουν στο χώρο της μοτοσικλέτας με συμπλέκτη και να εξελιχθούν σε αυτή. Η τελική ταχύτητα του Kawasaki KLX 150L ξεπερνά ελάχιστα τα 110km/h με την ένδειξη στο ταχύμετρο να γλείφει τα 120km/h. Ισως οι σχεδιαστές της πλάκας του κοντέρ να μπορούσαν να παραλείψουν την ένδειξη των 130km/h που είναι στριμωγμένη και εκ των πραγμάτων άχρηστη.

kawasaki-klx-150i-detail-9

Κατανάλωση

Στο διάστημα που είχαμε στη διάθεσή μας το Kawasaki KLX 150L η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 3,7lt/100km που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ των 7 λίτρων έχει αυτονομία γύρω στα 190km. Η τροφοδοσία με το καρμπιρατέρ ως προς την κατανάλωση είναι πιο «διψασμένη» σε σχέση με τον ψεκασμό, σίγουρα όμως ο αναβάτης που πηγαίνει συντηρητικά και διατηρεί την ταχύτητα γύρω στα 80km/h μπορεί να περιορίσει την κατανάλωση σε χαμηλότερο επίπεδο.

Πλαίσιο - Περιφερειακά

Το Kawasaki KLX 150L επωφελείται από το γεγονός ότι η Kawasaki έχει μια αγωνιστική πορεία στρωμένη με δάφνες. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, περιμετρικό με σωλήνες τετράγωνης διατομής και downpipe στρογγυλής διατομής που περιβάλλει τον κινητήρα. Το υποπλαίσιο είναι ένα χωροδικτύωμα από σωλήνες στρογγυλής διατομής συγκολλημένο με το υπόλοιπο πλαίσιο και το ψαλίδι είναι συμβατικής σχεδίασης με μπράτσα τετράγωνης διατομής. Η αγωνιστική καταγωγή του πλαισίου φαίνεται από την δυνατότητα γρήγορης προσβασιμότητας που δίνει στον κινητήρα και στα ηλεκτρικά.

Οι αναρτήσεις είναι όπως ήταν αναμενόμενο απλών προδιαγραφών με απλό τηλεσκοπικό πιρούνι με λεπτά καλάμια 33mm και διαδρομή 175mm. Το αμορτισέρ έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και με χαρά είδαμε ότι εδράζεται σε μοχλικό σύστημα κι έχει διαδρομή 190mm. Παρά το ότι οι αναρτήσεις δεν έχουν να προτείνουν κάτι το σπουδαίο, έχουν εξαιρετικά καλή συμπεριφορά για τις δυνατότητες του κινητήρα, περνάει πάνω από λακκούβες, καθισμένα φρεάτια και κοψίματα του δρόμου με εξαιρετική ευκολία και μπορεί να καβαλάει πεζοδρόμια με την άνεση καθαρόαιμου enduro. Η ποιότητα της οδήγησης που προσφέρουν οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με τους τροχούς (21in εμπρός και 18in πίσω) είναι αξιοζήλευτη ακόμη και από ακριβότερες μοτοσικλέτες.

kawasaki-klx-150i-static-4 

Εργονομία

Όπως είπαμε ήδη το Kawasaki KLX 150L είναι μια entry level μοτοσικλέτα που απευθύνεται σε νέους μοτοσικλετιστές, με στόχο να τους μυήσουν σε ένα νέο συναρπαστικό κόσμο, ώστε να παραμείνουν στο χώρο αυτό και να εξελιχτούν, αγοράζοντας μελλοντικά μια μεγαλύτερη μοτοσικλέτα με περισσότερες δυνατότητες. Για το σκοπό αυτό ο φιλικός χαρακτήρας είναι αποφασιστικής σημασίας. Υπό αυτό το πρίσμα το χαμηλό βάρος των 115kg με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 7 λίτρων και το μικρό μεταξόνιο των 1340mm προσφέρει μεγάλη ευκολία χειρισμών. Το ύψος της σέλας πάντως δεν μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει χαμηλό. Βρίσκεται στα 875mm αλλά βέβαια όταν κάτσει ο αναβάτης οι αναρτήσεις υποχωρούν αρκετά, όπως συμβαίνει σε κάθε on-off μοτοσικλέτα με μεγάλες διαδρομές. Πάντως αναβάτες από 1,70m και κάτω χωρίς εμπειρία στους δύο τροχούς θα δυσκολευτούν αρχικά, τουλάχιστον στις μανούβρες. Οσοι είναι από 1,75m και πάνω, δεν πρόκειται να έχουν πρόβλημα. Η σέλα είναι όμορφη αλλά με λεπτό αφρώδες υλικό και στενή με αποτέλεσμα να μεταφέρει κραδασμό στον αναβάτη και να κουράζει. Ο χώρος για τον συνεπιβάτη είναι περιορισμένος και δεν έχει από πού να κρατηθεί, αν και οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες του Kawasaki KLX 150L θα σπεύσουν να βάλουν μια σχάρα.

kawasaki-klx-150i-detail-5

Kawasaki KLX 150L - On board

Η αίσθηση του Kawasaki KLX 150L είναι αυτή που περιμένει κανείς από μια ελαφριά, στενή, σχετικά ψηλή μοτοσικλέτα με όρθιο και φαρδύ τιμόνι. Οι αναβάτες που είναι από 1,75m και πάνω θα πατούν στο έδαφος με όλο το πέλμα και χάρη στο μικρό βάρος οι μανούβρες χαμηλής ταχύτητας γίνονται χωρίς σκέψη. Ο κινητήρας θέλει λίγο τσοκ για να πάρει μπροστά (παρά το γεγονός ότι το οδηγήσαμε Ιούλιο) όταν είναι κρύο και ο ήχος του είναι αρκετά διακριτικός ώστε να μην ενοχλεί στο αστικό τοπίο. Ο κινητήρας προσφέρει ζωηρές (αν και όχι συναρπαστικές) εκκινήσεις. Μπορεί να κινείται με πολύ ζωηράδα σε ταχύτητες πόλης (60 με 80km/h) και να ταξιδεύει (με ένα άτομο) με 100km/h στον ανοιχτό δρόμο. Η τελική όπως είπαμε στην παράγραφο για τον κινητήρα πιο πάνω είναι λίγο πιο κάτω από τα 120km/h στο ταχύμετρο. Για τα καθημερινά δρομολόγια ρουτίνας δηλαδή μπορεί να προσφέρει καλές υπηρεσίες, αντίστοιχες με τα περισσότερα δίκυκλα στα ίδια κυβικά. Ταυτόχρονα όμως έχει πολύ καλύτερες αναρτήσεις από το σύνολο σχεδόν των δικύκλων στα ίδια κυβικά, πράγμα που προσφέρει πολλή περισσότερη άνεση και ασφάλεια. Τα φρένα έχουν αποτελεσματική λειτουργία αν και το εμπρός έχει σπογγώδη αίσθηση που οφείλεται προφανώς στο λαστιχένιο σωληνάκι του φρένου.

kawasaki-klx-150i-action-1

Πρέπει να πώ ότι προβληματίστηκα λίγο με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της IRC (και που δεν θα τα βρείτε στα καταστήματα όταν θέλετε να τα αλλάξετε) με την enduro χάραξη με τακούνια. Προφανώς ευθύνονται και αυτά για την ασάφεια στο φρένο, ενώ και στις στροφές εμφανίζει έλλειψη πληροφόρησης. Εκανα διάφορες δοκιμές με τις πιέσεις, αλλά δεν είδα ουσιαστική διαφορά.

Στο χώμα: Το σχήμα του Kawasaki KLX 150L «φωνάζει» ότι έχει μπόλικο enduro στο DNA του. Στην πράξη όμως οι δυνατότητές του στο χώμα είναι πολύ περιορισμένες. Στον πατημένο χωματόδρομο (ακόμη και σε δύσκολα σημεία) θα τα καταφέρει άριστα, επομένως θα μπορέσετε με άνεση να εξερευνήσετε δύσβατα μέρη. Πολύ σύντομα όμως ακόμη και ένας αναβάτης χωρίς πολλή εμπειρία θα εξαντλήσει τις δυνατότητες του μικρού Kawasaki που δεν έχει ούτε τη δύναμη, ούτε τις διαδρομές στις αναρτήσεις για να πάει σε δυσκολότερα εδάφη (πάντα σε επίπεδο enduro).

kawasaki-klx-150i-static-8

Μια καλή ιδέα…

Οι σαραντάρηδες αναγνώστες είμαι σίγουρος ότι έχουν πολλές εμπειρίες από τα μικρομεσαία on-off που μεσουρανούσαν στα τέλη της δεκαετίας του 80 και τις αρχές της δεκαετίας του ’90, ενώ πολλοί ήταν εκείνοι με τα μεγαλύτερα μοντέλα (650άρια) που έκαναν επικά αλλά και αξέχαστα ταξίδια στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Το Kawasaki KLX 150L ξυπνάει όλες αυτές τις μνήμες, χωρίς όμως η ίδια η μοτοσικλέτα να έχει ρετρό στοιχεία επάνω της. Είναι γεγονός ότι στην πορεία ξεχάστηκαν τα on-off κι ένας λόγος σίγουρα ήταν ότι το κόστος μιας μοτοσικλέτας 250cc είχε προσεγγίσει πολύ αυτό μιας μοτοσικλέτας 600cc. Οι παλιότεροι τα θυμάστε…

Τα πράγματα όμως αλλάζουν! Και το Kawasaki KLX 150L αποτελεί σημαντικό κομμάτι αυτής της αλλαγής. Γι΄αυτό μην πάρετε αποφάσεις πριν δείτε (και κατά προτίμηση οδηγήσετε) το Kawasaki KLX 150L. Σίγουρα τα μεγάλα παπιά και τα ποιοτικά scooter των 150cc είναι πιο γρήγορα από το μικρό on-off της Kawasaki. Δεν είναι όμως μοτοσικλέτες. Το Kawasaki KLX 150L δεν θα «μιλήσει» σε εκείνους που ψάχνουν το φτηνότερο μέσο μετακίνησης. Υπάρχουν και φτηνότερα. Θα «πει» πολλά όμως σε εκείνους που θέλουν μια μικρή μοτοσικλέτα με την οποία θα μάθουν πραγματικά να οδηγούν, θα μπορέσουν να εξελιχθούν και θα μυηθούν σε ένα κόσμο που μπορεί να είναι πραγματικά συναρπαστικός και να ανοίξει πολλούς περισσότερους ορίζοντες στη ζωή τους. Μέσα στις δυνατότητες του Kawasaki KLX 150L είναι η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη (δουλειά, γραφείο, σχολή) με μια σχάρα τουλάχιστον κι ένα top case ίσως, αλλά και σύντομες εκδρομές σε διαδρομές με χώμα (π.χ. από Αθήνα σε Εύβοια – Ερέτρια με το φέρι και από εκεί στις γνωστές/άγνωστες παραλίες που δεν πάει αυτοκίνητο. Τέτοια μέρη έχει όλη η Ελλάδα…!)

Η τιμή του όπως ήδη αναφέραμε στην αρχή του κομματιού είναι πάρα πολύ προσιτή και πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι εντυπωσιακά φτηνότερο (δυο χιλιάρικα περίπου) από το Kawasaki KLX 250S που είναι κι αυτό on-off αλλά έχει περισσότερη δύναμη και επομένως είναι πιο απαιτητικό. Κι επειδή ξέρω ότι οι αγοραστές των μικρών κυβικών (εντάξει όχι μόνο) βλέπουν πρώτα και κύρια τι αγοράζουν με τα χρήματά τους και μετά το αν το δίκυκλο που θα αγοράσουν τους ταιριάζει πραγματικά, θέλω να επισημάνω και πάλι, ότι το Kawasaki KLX 150L είναι ένα ωραίο on-off με καλές αναρτήσεις και απόλυτα αξιοπρεπή παρουσία αλλά σε πολύ καλά χρήματα. Σκεφτείτε το.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2014

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης - 2014

Copyright© MrBike – 2014

KAWASAKI (επίσημο site)

kawasaki-klx-150i-static-1 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kawasaki KLX 150L (2014)
Κινητήρας Kawasaki μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 2 βαλβίδες και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (SOHC)
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 58,0 x 54,4
Χωρητικότητα (cc) 144
Σχέση συμπίεσης 9,5:1
Μέγιστη ισχύς 12hp (8,6kW) / 8.000rpm
Μέγιστη ροπή 1,2kgm (11,3Nm) / 6.500rpm
Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ Keihin NCV24
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 5 σχέσεων
I 2.917 (35/12)
II 2.000 (32/16)
III 1.474 (28/19)
IV 1.182 (26/22)
V 1.000 (24/24)
VI -
Πρωτεύουσα μετάδοση 2.880 (72/25)
Τελική μετάδοση 3.357 (47/14)
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό περιμετρικό
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 33mm με διαδρομή 175mm
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό Unitrack με διαδρομή 190mm και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε πέντε θέσεις
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 190mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό 2,75-21
Πίσω ελαστικό 4,10-18
Μήκος (mm) 2.080
Πλάτος (mm) 770
Υψος (mm) 1.145
Υψος σέλας (mm) 875
Μεταξόνιο (mm) 1.340
Ιχνος (mm) 107
Γωνία Caster 26,5 μοίρες
Βάρος (kg) 115 (γεμάτο)
Ρεζερβουάρ (lt) 7
Μετρήσεις MrBike  
Κατανάλωση (lt/100km) 3,7
Τελική ταχύτητα (km/h) 111 (119 ένδειξη ταχυμέτρου)
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world