Kawasaki KLX 150L (2014) – Επίσημη παρουσίαση

Νέο Kawasaki KLX 150L για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η Kawasaki Ευρώπης παρουσίασε μια νέα μικρή on-off μοτοσικλέτα, την Kawasaki KLX 150L. Εχει μονοκύλινδρο 150άρη κινητήρα με απόδοση 12hp, εντουράδικες διαστάσεις στους τροχούς 21in εμπρός και 18in πίσω, αποτελεί δε προσαρμογή του μοντέλου που κυκλοφορεί στην ασιατική αγορά με αρκετές όμως αλλαγές.

Στην ανακοίνωσή της η Kawasaki Ευρώπης έλεγε ότι το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει σε μερικές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Τουρκία (!), η Ρωσία και η Ελβετία. Δεν γίνεται λόγος για χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αν και οι εκπομπές ρύπων καλύπτουν την Euro 3, επομένως ίσως να περιμένουμε δεύτερη ανακοίνωση για το αν θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας. Μια τέτοια μικρή on-off μοτοσικλέτα με ένα προσιτό κόστος θα μπορούσε να είναι η μοτοσικλέτα που θα προσελκύσει νέους-νεαρούς αναβάτες στη μοτοσικλέτα, κάτι που αναζητούν τα εργοστάσια αυτή στιγμή, το καθένα με τον τρόπο του. Ανεξάρτητα από το αν θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, επειδή οι μικρές μοτοσικλέτες έχουν τη δική τους χάρη, αξίζει να αφιερώσουμε στο Kawasaki KLX 125L λίγη περισσότερη προσοχή.

Να πούμε κατ’ αρχάς ότι στην Ελλάδα κυκλοφορεί ήδη το Kawasaki KLX 125, με σχεδόν ίδια αισθητική, τον ίδιο κινητήρα με μικρότερη διάμετρο στο πιστόνι (54,4mm) και απόδοση 10,3hp, μικρότερους τροχούς (19in εμπρός 16in πίσω) και λίγο μικρότερες διαστάσεις.

Design

Η αισθητική του Kawasaki KLX 150Lείναι ίδια με του KLX 125 και αντίστοιχη με των αγωνιστικών μοντέλων της Kawasaki με επιθετικά σχεδιασμένη μάσκα (ο προβολέας είναι από το KLX 250) και πλαστικά, κατά τα άλλα όμως ο σχεδιασμός του είναι μάλλον… «διαχρονικός» με παλιομοδίτικα χαρακτηριστικά όπως το τσαντάκι στην ουρά που θυμόμαστε από τα KLR 250 στα τέλη της δεκαετία του ’80. Ο πίνακας οργάνων είναι πολύ απλός και λιτός με ένα μικρής διαμέτρου κυκλικό ταχύμετρο και ενδεικτικές λυχνίες νεκράς, μεγάλων φώτων (το μπλε) και φλας.

Αν ήταν πιο λιτό θα ήταν motocross. Τα νούμερα είναι στριμωγμένα στην μικρή πλάκα του ταχυμέτορυ και το καρό σχέδιο κάτω από τις ενδεικτικές λυχνίες δεν σώζει την κατάσταση.

Κινητήρας

Η Kawasaki χρησιμοποιεί τον ίδιο μονοκύλινδρο διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα με τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο τόσο στο KLX 125 όσο και στο KLX 150S το μοντέλο δηλαδή για την ασιατική αγορά. Στο νέο KLX 150L ο κινητήρας έχει διαστάσεις διαμέτρου x διαδρομή 58mm x 54,4mm και κυβισμό 144cc με απόδοση όπως είπαμε ήδη 12hp στις 8.000rpm. Το νούμερο της ισχύος δεν είναι και πολύ εντυπωσιακό, αν όμως υπάρχει χρήσιμη ισχύς στις χαμηλότερες στροφές, τότε η νέα μοτοσικλέτα θα είναι αρκετά εύχρηστη και διασκεδαστική. Η τροφοδοσία του γίνεται με καρμπιρατέρ KeihinNCV24 και η Kawasaki μας υπόσχεται ομαλή απόκριση στο γκάζι, κάτι που είναι και το ζητούμενο από μια entry level μοτοσικλέτα για αρχάριους αναβάτες. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πεντατάχυτο και η τελική μετάδοση είναι αρκετά κοντή (3,357:1 – 47/14 δόντια). Η εκκίνηση γίνεται με μίζα.

Πλαίσιο – Περιφερειακά

Θεωρούμε αρκετά σημαντικό το γεγονός ότι το Kawasaki KLX 150L έχει εντουράδικες διαστάσεις στους τροχούς. Οι τροχοί του είναι μεγαλύτεροι και από το KLX 125 και από το KLX 150S της ασιατικής αγοράς και είναι 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω. Οι μεγαλύτεροι τροχοί προσφέρουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (αν πάτε χώμα), καλύτερη αναρριχητική δυνατότητα, αλλά και περνάτε πιο άνετα πάνω από μεγάλες λακκούβες και κοψίματα των δρόμων. Σύμφωνα με την Kawasaki οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί είναι αλουμινένιοι κι ελαφρύτεροι κατά 1,2kg μειώνοντας τις μη αναρτώμενες μάζες εις όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Μια άλλη λεπτομέρεια είναι ότι οι ακτίνες έχουν αυξηθεί από 28 σε 36 για να είναι ανθεκτικότερος ο τροχός. Για να τοποθετηθούν οι μεγαλύτεροι τροχοί έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στο πλαίσιο το οποίο είναι ατσάλινο περιμετρικό με σωλήνες τετράγωνης διατομής. Το πίσω μέρος του πλαισίου έχει μακρύνει κατά 52mm και το ψαλίδι έχει μακρύνει κατά 37mm με στόχο να χωρέσει ο μεγαλύτερος πίσω τροχός. Η Kawasaki όμως μας καθησυχάζει ότι η ακτίνα περιστροφής είναι μόλις στα 2,1 μέτρα.

Οι αναρτήσεις δεν έχουν να επιδείξουν κάτι το ιδιαίτερο. Μπροστά βλέπουμε ένα απλό τηλεσκοπικό πιρούνι (με φυσούνα στα καλάμια) με μικρή διάμετρο καλαμιών στα 33mm και διαδρομή 175mm. Το αμορτισέρ εδράζεται σε μοχλικό σύστημα, είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου σε 5 θέσεις και έχει διαδρομή 190mm. Οι διαδρομές των αναρτήσεων δεν είναι εντουράδικες, αλλά αρκετά μεγάλες για διασκεδαστικές εκδρομές στο βουνό.

Το αμορτισέρ εδράζεται σε μοχλισμό. Σε γενικές γραμμές οι αναρτήσεις, παρά τις απλές τους προδιαγραφές, δείχνουν ικανές να τα βγάλουν πέρα στην εκδρομή στο βουνό.

Εργονομία

Τo Kawasaki KLX 150L είναι μια μικρή μοτοσικλέτα με μικρό βάρος (115kg γεμάτο) που θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη στην καθημερινή μετακίνηση νέων κυρίως ανθρώπων ή όσων θέλουν μια πολύ εύκολη στους χειρισμούς της μοτοσικλέτα. Το ύψος της σέλας στα χαρτιά δεν είναι μικρό στα 875mm, είναι εύλογο όμως όταν κάτσει ο αναβάτης επάνω στη μοτοσικλέτα να βυθιστούν οι αναρτήσεις τόσο ώστε να φτάνουν στο έδαφος αναβάτες των περισσοτέρων αναστημάτων. Το μεταξόνιο της μοτοσικλέτας είναι αρκετά μικρό στα 1340mm και το πλάτος των 770mm είναι κατάλληλο για κίνηση ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Η σέλα έχει αντιολισθητικό υλικό και είναι ωραία σχεδιασμένη σε δύο χρώματα, το αφρώδες υλικό όμως δείχνει λεπτό στα εντουράδικα πρότυπα. Ο συνεπιβάτης έχει ακόμη λεπτότερο αφρώδες υλικό στη διάθεσή του, αναδιπλούμενα μαρσπιέ και δεν έχει από πού να κρατηθεί (μια after market σχάρα θα βοηθήσει σ’ αυτό αλλά και στο να μπορείτε να μεταφέρετε τα πράγματά σας).

Σε αναζήτηση νέων μοτοσικλετιστών

Η παγκόσμια ύφεση έφερε ένα ισχυρό πλήγμα σε όλα τα εργοστάσια μοτοσικλετών που βρέθηκαν να αναζητούν νέες τάσεις προκειμένου να ξαναφέρουν κόσμο πίσω στη μοτοσικλέτα. Στα μεγάλα κυβικά η λύση φαίνεται να βρέθηκε προς το παρόν, αφού ειδικά φέτος (2014) κατακλυστήκαμε από super naked μοτοσικλέτες. Η ίδια η Kawasaki έχει στη γκάμα της τα Ζ1000 και Ζ1000SX που κάνουν πολύ καλές πωλήσεις στην Ευρώπη (ειδικά το δεύτερο). Με τα μικρά κυβικά όμως τι γίνεται; Όλα σχεδόν τα εργοστάσια έδειξαν τα προηγούμενα χρόνια μια περίεργη αδιαφορία για τα μικρά κυβικά. Οι νέοι αναβάτες έπρεπε να πάνε από τα 125 στα 600cc κατευθείαν και προφανώς πολλοί αποθαρρύνθηκαν. Τα τελευταία πέντε έξι περίπου χρόνια εμφανίζονται διάφορες μικρές μοτοσικλέτες 250cc, ασιατικής προέλευσης που όμως δεν δείχνουν να συγκινούν τον νεαρόκοσμο (για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν) – δεν πιάνουν τον παλμό τους. Μοτοσικλέτες όπως το νέο Kawasaki KLX 150L, με μικρό δηλαδή κυβισμό και φιλικό χαρακτήρα είναι στη σωστή κατεύθυνση, η υπόλοιπη «συνταγή» όμως είναι αρκετά λιτή και δεν φαίνεται να δείχνει να έχει αυτό το «κάτι» που θα τραβήξει πάνω του νέους αναβάτες ώστε να το προτιμήσουν σε σχέση με τα κατά πάσα πιθανότητα φτηνότερα και γρηγορότερα super παπιά όπως το Kawasaki ZX130. Παρόλα αυτά, αν έρθει στην Ελλάδα και τιμολογηθεί σε μια τιμή που να είναι τουλάχιστον κοντά στην τιμή των μεγάλων παπιών, έχει τις προϋποθέσεις να πιάσει το σφυγμό των νεαρών εκείνων που θέλουν να ξεχωρίζουν με μια μοτοσικλέτα που είναι και δείχνει πιο μεγάλη από παπί, δεν είναι παπί, και μπορεί να κάνει περισσότερα πράγματα, ίσως όχι στην πόλη, αλλά σίγουρα στην εκδρομή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kawasaki KLX 150L (2014) Κινητήρας Kawasaki μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 2 βαλβίδες και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (SOHC) Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 58,0 x 54,4 Χωρητικότητα (cc) 144 Σχέση συμπίεσης 9,5:1 Μέγιστη ισχύς 12hp (8,6kW) / 8.000rpm Μέγιστη ροπή 1,2kgm (11,3Nm) / 6.500rpm Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ Keihin NCV24 Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 5 σχέσεων I 2.917 (35/12) II 2.000 (32/16) III 1.474 (28/19) IV 1.182 (26/22) V 1.000 (24/24) VI – Πρωτεύουσα μετάδοση 2.880 (72/25) Τελική μετάδοση 3.357 (47/14) Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό περιμετρικό Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 33mm με διαδρομή 175mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό Unitrack με διαδρομή 190mm και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε πέντε θέσεις Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 190mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 2,75-21 Πίσω ελαστικό 4,10-18 Μήκος (mm) 2.080 Πλάτος (mm) 770 Υψος (mm) 1.145 Υψος σέλας (mm) 875 Μεταξόνιο (mm) 1.340 Ιχνος (mm) 26,5 μοίρες Γωνία Caster 107 Βάρος (kg) 115 (γεμάτο) Ρεζερβουάρ (lt) 7