Off-Road
Εμφανίσεις: 66
 

HUSQVARNA-TE-250i-action-1

Όπως συμβαίνει με όλα ουσιαστικά τα μοντέλα της Husqvarna, αποτελούν μια ελαφρώς διαφορετική εκδοχή των μοντέλων της KTM. Για το 2018 η KTM παρουσίασε μια καινούργια σειρά δίχρονων μοτοσυκλετών (διαβάστε εδώ για το KTM 250 EXC TPI), αλλά ταυτόχρονα και τα αντίστοιχα μοντέλα τους στα χρώματα της Husqvarna και με μερικές διαφορές μεταξύ τους, στα χρώματα, το design, τους τροχούς, τα φρένα που είναι της Magura και την πίσω ανάρτηση που είναι με μοχλισμό και όχι PDS όπως στα KTM. Τα δίχρονα της Husqvarna για το 2018 είναι τα ΤΕ 250i και τα TE 300i

Ενα σχέδιο με τα κύρια χαρακτηριστικά των δίχρονων μοντέλων περιληπτικά.

HUSQVARNA-TE-250i- -TE-300i Greece-2 

Λίγα λόγια για τον ψεκασμό

Την έρευνα για τον ψεκασμό στα δίχρονα τον ξεκίνησε η KTM ήδη από το 2004. Επρεπε να φτάσουμε όμως στο 2012 για να φανεί μια αξιοποιήσιμη μορφή ενός δίχρονου ψεκαστού κινητήρα που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Graz και κατόπιν εξελίχτηκε ακόμη περισσότερη από την ΚΤΜ, ώστε να τοποθετηθεί τόσο στα μοντέλα της με την ονομασία TPI, όσο και στα Husqvarna.

Ο κινητήρας αυτός βασίζεται στον κινητήρα EXC του 2017 έχει όμως διαφορετική ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα (ΕΜS μαζί μεν καλωδίωση), έχει μπεκ αντί για καρμπυρατέρ, διαφορετικό σύστημα παροχής καυσίμου, ειδικά σχεδιασμένο σύστημα παροχής λαδιού, άλλον κύλινδρο κι άλλο φιλτροκούτι, ενώ διαφορετική και ισχυρότερη είναι και η γεννήτρια.

Προφανώς τα καινούργια δίχρονα είναι πιο πολύπλοκα όσον αφορά τον ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, καθώς για να λειτουργήσει ένας σύγχρονος ψεκασμός πρέπει να έχει μια σειρά από αισθητήρες όπως αισθητήρα ανατροπής, πίεσης στροφαλοθαλάμου, στροφών κινητήρα, θέσης γκαζιού, θερμοκρασίας ψυκτικού, θερμοκρασίας αέρα εισαγωγής.

Για να λειτουργήσει το σύστημα ψεκασμού δεν έχει μόνο τα μπεκ που ψεκάζουν καύσιμο, έχει και μια αντλία λαδιού που στόχο της έχει να τροφοδοτήσει με λάδι και αέρα (δηλαδή μείγμα αέρα λαδιού) τον στροφαλοθάλαμο. Πρόκειται για ένα σώμα διαμέτρου 39mm που κατασκευάζεται από την Dell’ Orto, έχει αισθητήρα θέσης γκαζιού για να υπολογίζει την ποσότητα ψεκασμού που πρέπει να δώσει, έχει κουμπί κρύας εκκίνησης και βίδα ρύθμισης ρελαντί.

HUSQVARNA-TE-250i- -TE-300i Greece-7

Η γκαζιέρα είναι συμβατική με δύο ντίζες για αξιόπιστη λειτουργία, όχι όμως ride-by-wire. Αφού λοιπόν μπει το μείγμα αέρα λαδιού στο στροφαλοθάλαμο μετά κινείται προς τις θυρίδες μεταφοράς. Εκεί ψεκάζεται από δύο ψεκαστήρες το καύσιμο και αναμειγνύεται κι αυτό με το μείγμα αέρα λαδιού λίγο πριν μπει στο θάλαμο καύσης. Στις χαμηλές στροφές ψεκάζει μόνο τα ένα μπεκ. Για να μπορέσει το καύσιμο να φτάσει στα μπεκ απαιτείται πλέον αντλία καυσίμου μέσα στο 9λιτρο ρεζερβουάρ, ένα χαρακτηριστικό που δεν υπήρχε στους καρμπιρατεράτους δίχρονους κινητήρες με τα συστήματα τροφοδοσίας καθέτου ροής.

Ανάρτηση

Οι αναρτήσεις είναι μας είναι ήδη γνωστές στη σειρά EXC, όμως για το 2018 έχουν δεχτεί κάποιες βελτιώσεις. Το πιρούνι WP Xplor 48 έχει ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και απόσβεσης και επαναφοράς στην επάνω πλευρά, βνα σχεδίαση της βιδωτής τάπας, νέο Hydro-stop για μεγαλύτερη αντοχή στο κατώτερο σημείο και είναι ελαφρύτερο κατά 200gr περίπου. Το αμορτισέρ έχει δεχτεί κι αυτό κάποιες μικροαλλαγές ώστε να είναι πιο σφιχτό. Θυμίζουμε ότι η πίσω ανάρτηση στα Husqvarna είναι πολύ διαφορετική από τα KTM και λειτουργεί με μοχλικό.

34117 TE-250i-2018-stripped

To νέο Husqvarna ΤΕ 250i οδήγησε ο συνεργάτης (και φίλος)του MrBike, Βασίλης Μωραΐτης, που μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του:

Husqvarna ΤΕ 250i - οn board

HUSQVARNA-TE-250i-action-2

Από την γκάμα των νέων μοντέλων της Husqvarna πρωταγωνιστές είναι τα δίχρονα  250i και 300i που με τη σειρά τους είναι εξοπλισμένα με το καινούργιο σύστημα τροφοδοσίας. Το Husqvarna ΤΕ 250iαποτελεί μία ελαφριά σε αίσθηση δίχρονη μοτοσυκλέτα που υπόσχεται πολλά και αυτά που υπόσχεται τα πραγματοποιεί με τον καλύτερο τρόπο.

Στην σφιχτή πίστα της Πεντέλης γύριζε εξίσου εύκολα με το αντίστοιχο ΚΤΜ ωστόσο, είχε διαφορετική αίσθηση στη θέση οδήγησης και την γεωμετρία. Το Husqvarna το ένιωθες πιο άμεσο πιο ευέλικτο σε γενικές γραμμές από πλευράς πλαισίου και γεωμετρίας σε σύγκριση με το ΚΤΜ. Οι αναρτήσεις του «διάβαζαν» σωστά το κακοτράχαλο τερέν στην πίστα της Πεντέλης αφήνοντας μόνο θετικές εντυπώσεις. Ο κινητήρας του σε κέρδιζε με την καλή απόκρισή του σε κάθε κίνηση του δεξιού καρπού. Δυνατός μεν αλλά γραμμικός χωρίς απότομα ξεσπάσματα που σου επιτρέπει να είναι πιο ακριβείς στην οδήγησή του.

Ακόμη και στα πιο σφιχτά και στενά σημεία στην πίστα της δοκιμής το πλασάριζες πιο εύκολα στις στροφές κι άπλωνε ομαλά στην έξοδο. Πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα σου δίνουν ότι ακριβώς χρειάζεσαι για να κινηθείς με χειρουργική ακρίβεια ακόμη και στα πιο απαιτητικά σημεία. Πολύ καλό και ανάλαφρο στο ζύγισμά του γεγονός που δεν κουράζει τον οδηγό του ακόμη κι όταν ανεβάσει το ρυθμό του. Ο μαλακός και σαφής συμπλέκτης συνεργάζεται άψογα με το καλοστημένο σε κλιμάκωση κιβώτιο και στο σύνολο κάνουν εύκολη τη ζωή του αναβάτη. Όπως είπαμε διαφορετική είναι η θέση οδήγησης και η εργονομία του συνόλου σε σύγκριση με το ΚΤΜ που δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Στο σύνολό του το Husqvarna ΤΕ 250αποτελεί μία καλοστημένη μοτοσικλέτα που σε κερδίζει από κάθε άποψη.

33756 TE-250i-2018

Copyright© Βασίλης Μωραΐτης – 2017

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Φωτογραφίες: KTM, Χρήστος Καραγιωργάκης

Copyright© MrBike – 2017

KTMεπίσημο site

 

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world