Husqvarna Enduro MY 2016 – Επίσημη παρουσίαση

Τα enduro της Husqvarna για το 2016 έχουν μερικές αλλαγές στο στήσιμο, στο κιβώτιο ταχυτήτων και στην εμφάνιση. Σημαντική αλλαγή πάντως είναι ότι όλα τα enduro πλην του TE 125 αποκτούν στο βασικό εξοπλισμό κουμπί επιλογής χάρτη.

Η Husqvarna ανακοίνωσε ότι το 2014 έσπασε ρεκόρ σε πωλήσεις και στους αγώνες παγκοσμίως. Τα enduro της Husqvarna κέρδισαν νίκες όπως στο HellsGate με τον Graham Jarvis, στο AMA National Enduro με τον Andrew DeLong, ενώ ο Pela Renet πήρε μια νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro στην Ε2. Εύλογα λοιπόν η εταιρία τρέφει ελπίδες ότι το 2015 θα είναι επίσης μια αξιομνημόνευτη χρονιά και παρουσίασε την ετοιμοπόλεμη πλέον σειρά Enduro για το 2016.

Για τη νέα χρονιά πάντως οι μοτοσικλέτες δεν έχουν να παρουσιάσουν μεγάλης κλίμακας αλλαγές. Οι κύριες βελτιώσεις είναι η νέα γεωμετρία των αναρτήσεων με νέο σετάρισμα που συνδυάζονται με διάφορες βελτιώσεις σε λεπτομέρειες του κινητήρα, με κουμπί επιλογής χάρτη οδήγησης στο στάνταρντ εξοπλισμό, ενώ η Husqvarna υπόσχεται καλύτερη συμπεριφορά, περισσότερη αυτοπεποίθηση και έλεγχο. Εχει επίσης νέα χρώματα και γραφικά, πάντα στο παραδοσιακό σουηδικό χρωματολόγιο, αλλά σε όλο και πιο μοντέρνο στιλ.

Οι αλλαγές

– Νέος άξονας 22mm

– 22mm offset πιρουνιού

– Νέο σετάρισμα στο πιρούνι 4CS και το αμορτισέρ

– Νέα προστατευτικά πιρουνιού με νέα γραφικά

– Αναβαθμισμένο κιβώτιο στο FE 250 και FE 350

– Αναβαθμισμένος συμπλέκτης DDS στο FE 450 και το FE 501

– Στάνταρντ διακόπτης επιλογής χάρτη

– Βελτιωμένο σύστημα λίπανσης στο FE 250 και FE 350

– Νέοι δίσκοι εμπρός και πίσω

– Νέες ακτίνες χαμηλού βάρους

– Μπλε ανοδιωμένο πίσω γρανάζι

– Νέο κάλυμμα σέλας με ισχυρή πρόσφυση και ανθεκτικό υλικό

– Νέα χρώματα και γραφικά

Νέος άξονας διαμέτρου 22mm

O εμπρός άξονας στα enduro Husqvarna του 2016 είναι μικρότερης διαμέτρου 22mm αντί για 26mm πράγμα που μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος εις όφελος της συμπεριφοράς, ενώ ταυτόχρονα έχει αλλαχτεί η γεωμετρία του κάτω άκρου του πιρουνιού, που έχει μικρότερη offset και μεγαλύτερο ίχνος, που εξασφαλίζει περισσότερη σταθερότητα και καλύτερη αίσθηση από το εμπρός μέρος.

Πιρούνι με offset 22mm

Οι πλάκες του πιρουνιού που είναι κατεργασμένες σε CNC έχουν τώρα offset 22mm. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του ίχνους ώστε να εξισορροπηθεί το αυξημένο ίχνος στον εμπρός άξονα. Οι πλάκες είναι φτιαγμένες σύμφωνα με το εργοστάσιο από υψηλής ποιότητας υλικά, κατεργασμένα με ακρίβεια και ανοδιωμένες μαύρες. Η ακαμψία τους είναι προσεκτικά μελετημένη ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πληροφορία στον αναβάτη. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε 4 διαφορετικές θέσεις για να μπορεί να εξυπηρετήσει εργονομικά αναβάτες διαφόρων διαστάσεων.

Νέο σετάρισμα στο πιρούνι WP 4CS

Λόγω των αλλαγών στη γεωμετρία του μπροστινού συστήματος που αναφέραμε πιο πάνω, το πιρούνι WP 4CS που είναι τώρα στον 4ο χρόνο της παραγωγής, έχει δεχτεί κι αυτό κάποιες αλλαγές. Το σύστημα με τους τέσσερις θαλάμους έχει εξελιχθεί για να βελτιώσει τις αποσβέσεις, τη συμπεριφορά και την άνεση που είναι απαραίτητα στο enduro. Το πιρούνι μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα από τους ρυθμιστές στο πάνω μέρος των καλαμιών. Ο κόκκινος ρυθμιστής είναι για την απόσβεση επαναφοράς, ενώ ο λευκός στα αριστερά είναι για την απόσβεση συμπίεσης.

Νέο σετάρισμα στο αμορτισέρ

Το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ WP DCC (Dual Compression Control) έχει νέο σετάρισμα και νέες βαλβίδες έτσι ώστε να ταιριάζει στις αλλαγές της γεωμετρίας και του πιρουνιού.

Νέα προστατευτικά πιρουνιού με νέα γραφικά

Τα προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού είναι ξανασχεδιασμένα και δεν τυλίγονται πλέον γύρω από το καλάμι. Το νέο σχέδιο επιτρέπει ευκολότερη πρόσβαση στο καλάμι για καλύτερη συντήρηση και καθάρισμα ενώ ταυτόχρονα είναι ευκολότερα στην αντικατάστασή τους. Το λευκό πλαστικό έχει νέα γραφικά που είναι ανθεκτικότερα.

Αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων

Το ελαφρύ 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με κλιμάκωση ειδικά σχεδιασμένη για enduro, τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα enduro. Σύμφωνα με το εργοστάσιο έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ευκολία και την ακρίβεια στις αλλαγές. Για το 2016 τα Husqvarna FE 250 και FE 350 έχουν νέο ρουλεμάν στον άξονα εισόδου του κιβωτίου καθώς και νέα βίδα και ροδέλα στη στήριξη του λεβιέ των ταχυτήτων για τη διευκόλυνση στην τοποθέτηση.

Αναβαθμισμένος συμπλέκτης DDS

Ο συμπλέκτης DDS (damped diaphragm steel) έχει τοποθετηθεί σε όλα τα enduro (πλην του TE 125) για να επιτύχει ομαλότερη λειτουργία και ευκολία στη χρήση. Ο συμπλέκτης αυτός χρησιμοποιεί μια μονή ατσάλινη πλάκα πίεσης διάφραγμα αντί για ελικοειδή ελατήρια. Ενσωματώνει κι ένα σύστημα απόσβεσης για καλύτερη πρόσφυση και αντοχή. Η καμπάνα είναι μονοκόμματη, κατεργασμένη σε CNC και συμβάλλει στο να είναι στενός ο κινητήρας. Για το 2016 τα Husqvarna FE 450 και FE 501 έχουν καμπάνα κατά 80gr ελαφρύτερη με βελτιωμένη πλάκα πίεσης.

Στάνταρντ διακόπτης χάρτη οδήγησης

Τα enduro Husqvarna του 2016 έχουν στο βασικό εξοπλισμό διακόπτη για επιλογή χάρη οδήγησης (όχι όμως το μικρό TE 125) ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί η χαρτογράφηση ανάλογα με το τερέν.

Βελτιωμένη λίπανση

Στους τετράχρονους κινητήρες την λίπανση αναλαμβάνουν δύο αντλίες. Η μία λιπαίνει το στρόφαλο, το πιστόνι και τις βαλβίδες, ενώ μια δεύτερη αντλία λιπαίνει το κιβώτιο. Η βελτίωση που δέχτηκε το σύστημα λίπανσης τα μοντέλα FE 250 και 350 είναι στην αποφυγή ζημιών που μπορεί να προκύψουν από την παρουσία περισσότερου από το προβλεπόμενο λαδιού στο σύστημα.

Νέοι δίσκοι εμπρός πίσω

Νέοι δίσκοι έχουν τοποθετηθεί στους εμπρός και πίσω τροχούς των enduro Husqvarna του 2016. Προέρχονται από την GFK και σύμφωνα με το εργοστάσιο προσφέρουν ισχυρότερο φρενάρισμα, καλύτερο έλεγχο και φρεσκάρουν το design.

Ελφρύτερεςακτίνες

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του εργοστασίου η enduro σειρά του 2016 έχει ελαφρύτερες ακτίνες και στους δύο τροχούς με όφελος συνολικά 100gr, τα οποία αφαιρούνται από το μη αναρτώμενο βάρος.

Μπλε ανοδιωμένο πίσω γρανάζι

Το πίσω γρανάζι είναι μπλε ανοδιωμένο Supersprox 2K και όπως λέει η Husqvarna αναβαθμίζει το look, ενώ ταυτόχρονα είναι καλύτερης ποιότητας και απόδοσης. Τα δόντια του γραναζιού είναι ατσάλινα που είναι τρεις φορές ισχυτόρερα από τα αλουμινένια, ενώ, το κέντρο του γραναζιού είναι αλουμινένιο πράγμα που μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος κατά 50% σε σχέση με τα ατσάλινα γρανάζια.

Νέο κάλυμμα σέλας

Το κάλυμμα της σέλας είναι από νέο υλικό που προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και είναι μεγαλύτερης αντοχής σε σχέση με το προηγούμενο υλικό. Το χρώμα του είναι βαθύ μπλε για να ταιριάζει με το σχέδιο και την απόχρωση  της μοτοσικλέτας.

Νέα χρώματα και γραφικά

Τα enduro Husqvarna του 2016 έχουν νέα βαφή σκούρας μπλε πέρλας με τόνους από λαμπερό κίτρινο. Τα φτερά και η μάσκα είναι λευκά.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike – 2015

Husqvarna (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Husqvarna FE 250 Husqvarna FE 350 Κινητήρας KTM, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους KTM, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 78 x 52,3 78 x 52,3 Χωρητικότητα (cc) 249,91 349,7 Σχέση συμπίεσης 12,8:1 12,2:1 Μέγιστη ισχύς  – – Μέγιστη ροπή – – Τροφοδοσία Ψεκασμός Keihin EFI με σώμα ψεκασμού 42mm Ψεκασμός Keihin EFI με σώμα ψεκασμού 42mm Εκκίνηση Μίζα Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ με δύο αντλίες  Ξηρό κάρτερ με δύο αντλίες  Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων I 2,461 (13:32) 2,461 (13:32) II  1,875 (16:30) 1,875 (16:30) III  1,500 (16:24) 1,500 (16:24) IV  1,217 (23:28) 1,217 (23:28) V  1,000(23:23) 1,000(23:23) VI  0,769 (26:20) 0,769 (26:20) Πρωτεύουσα μετάδοση 3,041 (24:73) 3,041 (24:73) Τελική μετάδοση 3,714 (14/52) [4,000 (13:52)] 3,714 (14/52) [4,000 (13:52)] Πλαίσιο Χαλύβδινο κλειστό διπλό Χαλύβδινο κλειστό διπλό Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP 4CS 48mm, με διαδρομή 300mm. Ρυθμίσεις:  Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP 4CS 48mm, με διαδρομή 300mm. Ρυθμίσεις:  Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ WP με μοχλισμό, με διαδρομή 300mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Μονό αμορτισέρ WP με μοχλισμό, με διαδρομή 300mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Μπροστινό φρένο 1 δίσκος,  διαμέτρου 260mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων 1 δίσκος,  διαμέτρου 260mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm, με δαγκάνα Brembo μονού εμβόλου Δίσκος διαμέτρου 220mm, με δαγκάνα Brembo μονού εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 90/90-21 Πίσω ελαστικό 140/90-18 140/90-18 Μήκος (mm) – – Πλάτος (mm) – – Υψος (mm) – – Υψος σέλας (mm) 970 970 Μεταξόνιο (mm) 1.482 1.482 Ιχνος (mm) – – Γωνία Caster 26°5′ 26°5′ Βάρος (kg) 107,3 (χωρίς καύσιμα) 109 (χωρίς καύσιμα) Ρεζερβουάρ (lt) 9,5 9,5