Husqvarna 701 Enduro (2016) – On board δοκιμή

Αν καβαλούσα οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα θα είχα κάνει στροφή και θα είχα φύγει. Το να πρέπει να κατέβω μια απίστευτα απότομη λασπωμένη πλαγιά, έχοντας οδηγήσει ελάχιστα λεπτά στο off road κομμάτι της διαδρομής με το Husqvarna 701 Enduro κι έχοντας ήδη περάσει από ένα πλημμυρισμένο κομμάτι του δρόμου, ήταν μια πολύ extreme εισαγωγή στο διπλού χαρακτήρα μονοκύλινδρο της αναγεννημένης μάρκας.

Ο πλοηγός της Husqvarna έκανε την κάθοδο να μοιάζει απλή. Μετά από αυτόν, ένας χωματερός δημοσιογράφος (και αγωνιζόμενος) κατάφερε να κατέβει, αφού μελέτησε λίγο την κατάσταση, αλλά κι επόμενος αναβάτης έφτασε κάτω ακολουθώντας μια ευκολότερη διαδρομή. Πήρα κι εγώ μια βαθιά ανάσα καβάλησε την άκρη του γκρεμού και κατέβηκα με ταχύτητα αλλά έφτασε κάτω όρθιος… μέχρι που ο λεπτός 21 ιντσών τροχός χτύπησε ένα αυλάκι και πέταξα πάνω από τιμόνι, ευτυχώς χωρίς ζημιά στη μοτοσικλέτα ή τον αναβάτη.

Προφανώς το Husqvarna 701 Enduro δεν θα σώζει πάντα τον αναβάτη του όταν ο ενθουσιασμός του είναι πέρα από τις ικανότητές του, αλλά δεν υπάρχουν και πολλές street legal μοτοσικλέτες που θα μπορούσαν να σε κάνουν να πιστέψεις ότι το σημείο που φαίνεται αδιάβατο είναι πιθανό να το περάσεις. Πάντως μία τέτοια μοτοσικλέτα είναι το KTM 690 Enduro R πάνω στο οποίο βασίστηκε το Husqvarna 710 Enduro – μετά την εξαγορά της Husqvarna από την ΚΤΜ τον Ιανουάριο του 2013.

Οι μοτοσικλέτες της πρώην σουηδικής (και μετά ιταλικής) μάρκας συναρμολογούνται τώρα στο Mattighofen στις ίδιες γραμμές παραγωγής των KTM και προς το παρόν σχετίζονται πάρα πολύ στενά μεταξύ τους – ουσιαστικά πρόκειται για εξάσκηση του badge engineering (όμοια προϊόντα με διαφορετικά λογότυπα).

Το Enduro έχει λοιπόν πολλά κοινά στοιχεία με το αντίστοιχο μοντέλο της KTM, όπως και το KTM 710 Supermoto χρωστάει πολλά στο KTM 690 SMC R – π.χ. τον μονοκύλινδρο κινητήρα με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τα 690cc και το σωληνωτό πλαίσιο που χρησιμοποιούν και οι τέσσερις μοτοσικλέτες.

Η Husqvarna έχει μεγάλα σχέδια, όπως το να εξελίξει δικά της μοντέλα και να γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στην Ευρώπη μέχρι το 2020! Ο επικεφαλής του γκρουπ, Stefan Pierer θέλει να δώσει στη Husqvarna ένα πιο ήπιο image έναντι του hard core image της KTM, κι έτσι οι διπλής χαρακτήρας και adventure μοτοσικλέτες θα εστιάσουν ελαφρώς περισσότερο στην άνεση και στις all round δυνατότητες αντί για τις καθαρές επιδόσεις.

Οι διαφορές

Το Husqvarna 701 Enduro ξεκινά αυτή τη διαδικασία επειδή οι διαφορές του σε σχέση με το KTM 690 Enduro R –εκτός από τα νέα πλαστικά στα παραδοσιακά χρώματα Husqvarna λευκό/κίτρινο/μπλε αντί για το πορτοκαλί- έχουν στόχο τους να κάνουν τη μοτοσικλέτα πιο φιλική στον αναβάτη. Οι αναρτήσεις της WP είναι διαφορετικές, Προσφέρουν 25mm περισσότερη διαδρομή φτάνοντας στα 275mm σε κάθε άκρο και χρησιμοποιεί προοδευτικό μοχλισμό στο πίσω μέρος. Το κόψιμο του τιμονιού είναι πιο μεγάλο. Το ρεζερβουάρ που είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας είναι πιο μεγάλο κατά ένα λίτρο (στα 13 λίτρα) και υπάρχει νέος χάρτης τροφοδοσίας, σχεδιασμένος για ομαλότερη απόκριση στο γκάζι.

Husqvarna 701 Enduro On board

Εχοντας οδηγήσει το KTM 690 Enduro R στην παρουσίασή του πέρυσι δεν εξεπλάγην όταν είδα ότι το Husqvarna 701 Enduro δίνει παρόμοια αίσθηση και είναι μια πολύ ικανή μοτοσικλέτα στο χώμα – τουλάχιστον αφού τη σήκωσα μετά την τούμπα που μάζεψα και ίσιωσα το πιρούνι στις πλάκες. Με το ύψος σέλας στα 910mm όπως και το KTM είναι πολύ ψηλό αλλά χάρη στις μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις βυθίζεται σε ένα πιο εύκολα διαχειρίσιμο ύψος με το που θα κάτσει ο αναβάτης επάνω. Οι χαμηλότερου αναστήματος αναβάτες και πάλι θα παλεύουν να φτάσουν κάτω αλλά στα 145kg το Husqvarna 710 Enduro είναι πολύ ελαφρύ και πολύ εύκολο στις μανούβρες με το που θα αρχίσει να κινείται.

Δεν θα ισχυριστώ ότι είχα βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι, αλλά το σύστημα ride-by-wire είναι πολύ ακριβές, συμβάλλοντας στον φιλικό προς τον αναβάτη χαρακτήρα τόσο στο δρόμο όσο και εκτός δρόμου. Στους χωματόδρομους που ήταν υγροί και αυλακωμένοι από δύο ημερών καταρρακτώδη βροχή, ο κινητήρας των 67hp τραβούσε εύκολα σχεδόν από το ρελαντί και έβρισκε πρόσφυση με τη βοήθεια των ελαστικών Conti TKC80 (με σαμπρέλα σε ακτινωτές ζάντες της DID), ενώ στην υπόλοιπη διαδρομή off road ήταν πολύ διασκεδαστικό.

Η νέα ανάρτηση ήταν εξαιρετική – περνούσε από πάνω από σαμαράκια και απορροφούσε τις λακκούβες σαν να ήταν πολύ ρηχότερες. Οι ρυθμιστές των αποσβέσεων στο πάνω άκρο των καλαμιών έκανε τη ρύθμισή του πολύ εύκολη, αλλά εμένα μου φάνηκαν αρκετά καλές, οπότε δεν ασχολήθηκα.

Τα φρένα της Brembo ήταν κι αυτά εξαίρετα και το ABS της Bosch δούλευε τόσο καλά στο χώμα που θα άξιζε να το έχουν όλοι οι αναβάτες (εκτός ίσως από τους πολύ ικανούς). Μπορείς βέβαια να το απενεργοποιήσεις ή να επιλέξεις να πιάνει μόνο στον εμπρός τροχό.

Hv 701End 127 copy

Στο δρόμο

Το Husqvarna 701 Enduro τα πήγε και πολύ καλά και στο δρόμο αν και αναπόφευκτα δεν ήταν το ίδιο καλό όσο στο χώμα. Επιτάχυνε πολύ δυνατά και ταξίδευε ευχάριστα με 120km/h, ενώ έφτανε εύκολα τα 160km/h όταν του το ζήτησα. Είχε βέβαια όπως ήταν αναμενόμενα τους κλασικούς κραδασμούς του μονοκύλινδρου σ’ αυτές τις ταχύτητες παρά το ότι ο κινητήρας έχει αντικραδασμικό άξονα, αλλά δεν βοηθά και το γεγονός ότι τα μαρσπιέ είναι μεταλλικά, η σέλα λεπτή και το γρανάζωμα κοντό. Οι αναρτήσεις λόγω των μεγάλων τους διαδρομών έδιναν ασαφή αίσθηση μερικές φορές και τα ελαστικά με τα τακούνια μάλλον συνέβαλαν στη δημιουργία κραδασμών και σε κάποια νευρικότητα στις στροφές.

Ο κραδασμός θόλωνε τους καθρέφτες ενώ και ο εξοπλισμός του Husqvarna 701 Enduro είναι αρκετά λιτός με απλούς διακόπτες και μια μικρή οθόνη στην οποία δεν περιλαμβάνεται στροφόμετρο ούτε δείκτης βενζίνης παρά μόνο λαμπάκι χαμηλής στάθμης καυσίμου.

Ένα adventure που είναι πιο πολύ off παρά on

Υπάρχουν πολλές πιο άνετες και πιο γρήγορες μοτοσικλέτες σε παρόμοια τιμή αν θέλετε μια adventure μοτοσικλέτα, αλλά είναι φτιαγμένες κυρίως για χρήση δρόμου.

Οι αναβάτες όμως που θα χρησιμοποιήσουν τις off road δυνατότητες του Husqvarna 701 Enduro δεν θα βρουν περισσότερες δυνατότητες από το KTM 690 Enduro R με το οποίο σχετίζεται πολύ στενά. Το Husqvarna όμως έχει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου ρεζερβουάρ που προσφέρει λίγο μεγαλύτερη αυτονομία στα 250km περίπου. Το εργοστάσιο εξελίσσει ένα έξτρα ρεζερβουάρ που θα είναι κατά 7 λίτρα μεγαλύτερο και θα αυξήσει την αυτονομία στα 400km. Θα υπάρχει επίσης μια έξτρα ζελατίνα που θα βελτιώσει τις δυνατότητες στο ταξίδι.

Σε κάποιες χώρες το Husqvarna 701 Enduro θα είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο μοντέλο της KTM αλλά θα βρεθούν οι αναβάτες που πρόθυμα θα δώσουν τη διαφορά για να αποκτήσουν το ομορφότερο design και τις διαφορές που εντοπίσαμε. Αν ψάχνετε λοιπόν μια διπλού χαρακτήρα μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα για σοβαρή off road οδήγηση, τότε έχετε έναν πολύ καλό υποψήφιο.

Hv 701End 121 copy

Copyright© Roland Brown – 2015

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Marco Campelli, Sebas Romero

Husqvarna (επίσημο site)

Hv 701End 003 copy

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Husqvarna 701 Enduro (2016) Κινητήρας KTM, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 102,0 x 84,5 Χωρητικότητα (cc) 690 Σχέση συμπίεσης 12,6:1 Μέγιστη ισχύς  49 kW (67,0hp) / 7.500 rpm Μέγιστη ροπή 68 Nm (6,93 kgm) / 6,000 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Keihin EFI με σώμα ψεκασμού 46mm και rbw με τρεις χάρτες οδήγησης και bad fuel map Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ με δύο αντλίες  Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II  – III  – IV  – V  – VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση 2.194 (36/79) Τελική μετάδοση 3,000 (15/45) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP4CS  48mm split function, με διαδρομή 275mm. Ρυθμίσεις:  Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης, προφόρτιση ελατηρίου Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ WP με μοχλισμό, με διαδρομή 275mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Μπροστινό φρένο 1 δίσκος,  διαμέτρου 300mm. Δαγκάνα Brembo 4 εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα Brembo μονού εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 90/90 x 21in Conti TKC80 Πίσω ελαστικό 140/80 x 18in Conti TKC80 Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 910 Μεταξόνιο (mm) 1.504 Ιχνος (mm) 112 Γωνία Caster 27° Βάρος (kg) 145 (χωρίς καύσιμα) Ρεζερβουάρ (lt) 13