Off-Road
Εμφανίσεις: 1907
 

Honda-CRF450RX -MY17-studio-1a

To νέο Honda CRF 450RX έχει βασιστεί στο Honda CRF 450R του 2017, αλλά έχει enduro προδιαγραφές. Δεν έχει φώτα, επομένως έχει στόχο του πιο πολύ την αμερικάνικη αγορά.

Πάνω στο καινούργιο motocross Honda CRF 450R η Honda βάσισε το νέο Honda CRF 450RX, μια enduro μοτοσικλέτα με αναρτήσεις με προδιαγραφές enduro, άλλη χαρτογράφηση, μεγαλύτερο πλαστικό ρεζερβουάρ, πίσω τροχό 18in, πλάγιο σταντ και μίζα στο βασικό εξοπλισμό. Δεν έχει φώτα και εξοπλισμό δρόμου, επομένως δεν μπορεί να συμμετέχει στους περισσότερους αγώνες enduro, επομένως το νέο Honda CRF 450RX προορίζεται κατά το μάλλον για την αμερικάνικη αγορά. Δεν αντικαθιστά έτσι κι αλλιώς την enduro έκδοση Honda CRF 450X που εξακολουθεί να παράγεται.

Πάντως η μοτοσικλέτα παρουσιάζει ενδιαφέρον. Μόνο και μόνο το ότι διαθέτει τον αναβαθμισμένο κινητήρα με τους κατ’ εκτίμηση σχεδόν 58hp (11% παραπάνω από του περσινού Honda CRF 450R) είναι ένα σπουδαίο χαρακτηριστικό.

Κινητήρας – ίδιος με του MX μοντέλου

Το enduro Honda CRF 450RX και το motocross Honda CRF 450R μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα.

Ο κινητήρας αυτός έχει αλλαγές στην κεφαλή, τόσο στην εισαγωγή, όσο και στην εξαγωγή με ευθείς αυλούς αέρα για να μειωθεί η αντίσταση. Στην εξαγωγή ο λαιμός διαχωρίζεται στα δύο κοντά στον κινητήρα, πράγμα που διευκολύνει την αύξηση της σχέσης συμπίεσης από το 12,5:1 στο 13,5:1. Η Honda διατηρεί τη διάταξη Unicam με τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο στην 4βάλβιδη κεφαλή. Τώρα το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής είναι μεγαλύτερη κατά 0,5mm στα 10mm. Αντίστοιχη δουλειά έγινε και στις βαλβίδες εξαγωγής που έχουν μεγαλύτερο βύθισμα κατά 0,85mm στα 8,8mm.

Μεγαλύτερη είναι και η διάμετρος της βαλβίδας εισαγωγής κατά 2mm στα 38mm. Οι έδρες είναι ειδικά επεξεργασμένες για να προσφέρουν ομαλή ροή γκαζιού. Οι αυλοί του αέρα εισαγωγής είναι εντελώς ευθείς κι έτσι η ροή του αέρα έχει βελτιωθεί κατά 19%. Αντίστοιχα η ροή της εξαγωγής του αέρα έχει βελτιωθεί κατά 10% από τη διπλή εξάτμιση που έχει ξανασχεδιασμένες κούρμπες και κατά 78mm κοντύτερα τελικά.

76350 17YM CRF450R and CRF450RX

Νέα είναι τα ελατήρια των βαλβίδων με οβάλ διατομή που προσφέρει μικρότερες διαστάσεις και περισσότερη αντοχή. Η περιεχόμενη γωνία των βαλβίδων στις 9 από 10 μοίρες (εισαγωγής) και 15από 11,5  μοίρες (εξαγωγής) καθώς και το ξανασχεδιασμένο πιστόνι προσφέρουν μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης που αναφέραμε. Αλλαγές έχουν γίνει και στις διόδους του λαδιού (4 οπές ψεκάζουν λάδι αντί για 2) για καλύτερη ψύξη του πιστονιού κάτι που ήταν απαραίτητο λόγω της υψηλότερης θερμοκρασίας.

Το πιστόνι και το κοκκοράκι έχουν αντιτριβική επίστρωση DLC (Diamond-like Carbon). Οι διαστάσεις του πιστονιού διάμετρος x διαδρομή παραμένουν στα 96mm x 62,1mm

Ο κινητήρας διαθέτει επίσης νέα αντλία λαδιού, και με εσωτερικές αλλαγές στην κυκλοφορία του λαδιού έχει μειωθεί ο όγκος του από 1390cc στα 1250cc.

Αλλαγές έχει και ο συμπλέκτης με 7 δίσκους τριβής αντί για 8, πράγμα που εξοικονομεί χώρο (είναι 2,6mm λεπότερος στα 77mm), βάρος και κόστος συντήρησης. Η πλάκα πίεσης του συμπλέκτη είναι κατά 0,4mm παχύτερη για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας.

Νέος διακόπτης τιμονιού – χάρτες οδήγησης

Στο τιμόνι έχει τοποθετηθεί νέος διακόπτης στα αριστερά που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες ελέγχου. Εκεί είναι το κουμπί engine stop και μίζας, το λαμπάκι EFI συν το κουμπί για την επιλογή του χάρτη οδήγησης και ένδειξη LED που δείχει τον επιλιγμένο χάρτη (ανάβει μια φορά, χάρτης 1 κπλ.)

Ο χάρτης 1 (Mode 1) είναι η βασική ρύθμιση ανάφλεξης και τροφοδοσίας. Ο χάρτης 2 είναι πιο ήπιος για ευκολότερη διαχείριση του γκαζιού, ενώ ο χάρτης 3 είναι ο πιο άμεσος με πιο επιθετική απόκριση (είναι πάντως αντίστοιχος με τον Χάρτη 1 του Honda CRF 450R). Η συντήρηση που απαιτείται είναι αλλαγές λαδιού/ φίλτρου και έλεγχος βαλβίδων ανά 15 ώρες και ο κινητήρας δεν χρειάζεται λύσιμο μετά από λειτουργία κάποιων ωρών.

Πλαίσιο - αναρτήσεις

Το Honda CRF 450RX «φοράει» το 7ης  γενιάς αλουμινένιο πλαίσιο (όπως και το Honda CRF 450R) με δοκούς μεταβλητής διατομής που προσφέρουν (σύμφωνα με το εργοστάσιο) καλύτερη σταθερότητα στο εμπρός μέρος και καλύτερη πρόσφυση. Η πλευρική ακαμψία έχει μείνει ίδια, αλλά η στρεπτική είναι κατά 6,8% μικρότερη για να βελτιωθεί η ικανότητα στις στροφές και η αίσθηση. Το πλαίσιο ζυγίζει 9,14kg και το σφυρήλατο υποπλαίσιο 1,45kg. Η γεωμετρία είναι ίδια με το motocross μοντέλου με μεταξόνιο στα 1482mm,  γωνία κάστερ 27.4°και ίχνος 116mm. Εχει επίσης χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 2,7mm. Η απόσταση ανάμεσα στον εμπρός τροχό και την έδραση του αμορτισέρ είναι 913mm, ενώ η απόσταση από την έδραση του αμορτισέρ μέχρι τον πίσω άξονα είναι στα 569mm.

Το βάρος είναι στα 110,6kg με καύσιμα.

Honda-CRF450RX -MY17-stripped-3

Το πιρούνι είναι παρόμοιο με το motocross μοντέλου, είναι δηλαδή αντεστραμμένο τηλεσκοπικό της Showa με διάμετρο καλαμιών 49mm και ατσάλινα ελατήρια με κύλινδρο διαμέτρου 25mm, ράβδο 14mm και έμβολο 39mm. Είναι προσαρμοσμένο σε enduro προδιαγραφές και έχει μαλακότερη λειτουργία σε σχέση με του motocross μοντέλου. Η σκληρότητα του ελατηρίου είναι στα 52Nm/mm αντί για 54Νm/mm του Honda CRF 450R και οι αποσβέσεις είναι μαλακότερες κι αυτές για να ταιριάζουν. Τα ψαλίδι έχει μήκος 599mm και είναι κατά 18mm κοντύτερου από του παλιότερου Honda CRF 450R με λεπτότερης διατομής βραχίονες.

Φρένα

Ο δίσκος εμπρός έχει κυματοειδή περίμετρο και διάμετρο 260mm με διέμβολη δαγκάνα. Πίσω ο δίσκος έχει 240mm με δαγκάνα μονού εμβόλου. Τα στεφάνια των τροχών είναι αλουμινένια. Ο εμπρός τροχός έχει διάσταση 21 x 1,6in και ο πίσω 18 x 2,15in. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Dunlop GeomaxAT81 με διαστάσεις 90/90-21 εμπρός και 120/90-18 πίσω.

Honda-CRF450RX -MY17-action-3

Πλαστικά

Το ρεζερβουάρ δεν είναι τιτανίου όπως στο Honda CRF 450R, αλλά πλαστικό και έχει χωρητικότητα 8,5lt.

Τα πλαστικά είναι εντελώς καινούργια με ομαλές γραμμές και σχήμα για να προσφέρουν στον αναβάτη ελευθερία στις κινήσεις του. Για να εξισορροπηθεί το βάρος του ρεζερβουάρ και του καυσίμου τοποθετήθηκαν ελαφρύτερα στηρίγματα στην κεφαλή (cylinder head hangers). Πάντως το Hoda CRF 450RX είναι βαρύτερο σχεδόν κατά 7kg από το CRF 450R καθώς ζυγίζει 118kg. Το εμπρός μέρος είναι λεπτό με τα καλύμματα του ψυγείου να έχουν πλάτους μόλις 410mm ενώ και το εμπρός φτερό δημιουργεί ροή αέρα προς το ψυγείο. Το σφυρήλατο πλάγιο σταντ μαζεύει ψηλά και αγκιστρώνεται στο πλαίσιο με ανοξείδωτο στήριγμα. Όπως και στο Honda CRF 450R τα πλαστικά έχουν γραφικά φιλμ – ενσωματωμένα στα πλαστικά που έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Copyright© MrBike – 2016

Honda (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CRF 450RX (2017)
Κινητήρας Honda μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (unicam)
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 96,0 x 62,1
Χωρητικότητα (cc) 449,7
Σχέση συμπίεσης 13,5:1
Μέγιστη ισχύς  Δ.Α. - περίπου 58hp
Μέγιστη ροπή Δ.Α.
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός 
Εκκίνηση Mίζα
Λίπανση Ξηρό κάρτερ
Κιβώτιο 5 σχέσεων
I -
II  -
III  -
IV  -
-
VI  -
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό 7ης γενιάς
Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa με καλάμια 49mm με ατσάλινα ελατήρια με διαδρομή 305mm. Ρυθμίσεις: Απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς
Πίσω ανάρτηση Monoshock με μοχλισμό Pro Link με διαδρομή 312mm. Ρυθμίσεις:  απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα μονού εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 Dunlop GeoMax AT81
Πίσω ελαστικό 120/90-18 Dunlop GeoMax AT81
Μήκος (mm) 2.175
Πλάτος (mm) 827
Υψος (mm) 1.274
Υψος σέλας (mm) 959
Μεταξόνιο (mm) 1.482
Ιχνος (mm) 116
Γωνία Caster 27°22'
Βάρος (kg) 118
Ρεζερβουάρ (lt) 8,5
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world