Honda CRF 45R (2017) – Επίσημη παρουσίαση

Με δυνατότερο κατά 11% τον κιντήρα, νέο πλαίσιο, άλλη γεωμετρία και νέο πιρούνι, το Honda CRF 450R του 2017 είναι δραστικά ανανεωμένο.

Η Honda ανανέωσε δραστικά το motocross μοντέλο της με βελτιώσεις στον κινητήρα που του έδωσαν +11% δύναμη (δεν ανακοινώνεται ισχύς αλλά θα φτάνει δηλαδή γύρω στους 58 ίππους) και δυνατότερη ροπή, νέο πλαίσιο έβδομης γενιάς με νέα γεωμετρία, χαμηλότερο κέντρο βάρους και νέο 49άρι Showa πιρούνι εργοστασιακών προδιαγραφών με ατσάλινα ελατήρια. Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης ρεζερβουάρ τιτανίου (513gr ελαφρύτερο), αεροδυναμικά πλαστικά και δυνατότητα τοποθέτησης μίζας.

Η Honda μας υπόσχεται ότι με τις αλλαγές αυτές, τις πιο βαθιές που έγιναν τα τελευταία 8 χρόνια, το motocross μοντέλο της έγινε ταχύτερο – πολύ ταχύτερο.

Η εξέλιξη του Honda CRF 450R του 2017 έγινε αξιοποιώντας τις εμπειρίες από το AMA και το MX GP. Όπως λέει η Honda στην ανακοίνωσή της κατά τη διάρκεια της εξέλιξης έβαλαν το μοντέλο του 2017 να κάνει προσομοίωση εκκίνησης αγώνα μαζί με το μοντέλο του 2016 κι εκεί παρατήρησαν πλεονέκτημα 1,53 δευτερολέπτων στα -10 μέτρα δηλαδή το νέο μοντέλο είναι κατά 6,4% ταχύτερο.

Κινητήρας

Ο νέος κινητήρας έχει αλλαγές στην κεφαλή, τόσο στην εισαγωγή, όσο και στην εξαγωγή με ευθείς αυλούς αέρα για να μειωθεί η αντίσταση. Στην εξαγωγή ο λαιμός διαχωρίζεται στα δύο κοντά στον κινητήρα, πράγμα που διευκολύνει την αύξηση της σχέσης συμπίεσης από το 12,5:1 στο 13,5:1. Η Honda διατηρεί τη διάταξη Unicam με τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο στην 4βάλβιδη κεφαλή. Τώρα το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής είναι μεγαλύτερη κατά 0,5mm στα 10mm. Αντίστοιχη δουλειά έγινε και στις βαλβίδες εξαγωγής που έχουν μεγαλύτερο βύθισμα κατά 0,85mm στα 8,8mm.

Μεγαλύτερη είναι και η διάμετρος της βαλβίδας εισαγωγής κατά 2mm στα 38mm. Οι έδρες είναι ειδικά επεξεργασμένες για να προσφέρουν ομαλή ροή γκαζιού. Οι αυλοί του αέρα εισαγωγής είναι εντελώς ευθείς κι έτσι η ροή του αέρα έχει βελτιωθεί κατά 19%. Αντίστοιχα η ροή της εξαγωγής του αέρα έχει βελτιωθεί κατά 10% από τη διπλή εξάτμιση που έχει ξανασχεδιασμένες κούρμπες και κατά 78mm κοντύτερα τελικά.

Νέα είναι τα ελατήρια των βαλβίδων με οβάλ διατομή που προσφέρει μικρότερες διαστάσεις και περισσότερη αντοχή. Η περιεχόμενη γωνία των βαλβίδων στις 9 από 10 μοίρες (εισαγωγής) και 15από 11,5  μοίρες (εξαγωγής) καθώς και το ξανασχεδιασμένο πιστόνι προσφέρουν μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης που αναφέραμε. Αλλαγές έχουν γίνει και στις διόδους του λαδιού (4 οπές ψεκάζουν λάδι αντί για 2) για καλύτερη ψύξη του πιστονιού κάτι που ήταν απαραίτητο λόγω της υψηλότερης θερμοκρασίας.

Το πιστόνι και το κοκκοράκι έχουν αντιτριβική επίστρωση DLC (Diamond-like Carbon). Οι διαστάσεις του πιστονιού διάμετρος x διαδρομή παραμένουν στα 96mm x 62,1mm

Ο κινητήρας διαθέτει επίσης νέα αντλία λαδιού, και με εσωτερικές αλλαγές στην κυκλοφορία του λαδιού έχει μειωθεί ο όγκος του από 1390cc στα 1250cc.

Για να εξοικονομηθεί όγκος και βάρος έχουν γίνει μερικές ακόμη αλλαγές. Το αντίβαρο του αντικραδασμικού άξονα είναι μέσα στο στροφαλοθάλαμο μειώνοντας την απόσταση ανάμεσα στο στρόφαλο και το αντίβαρο. Το γρανάζι της πρωτεύουσας είναι το ίδιο με του αντικραδασμικού και το ίδιο ισχύει για το γρανάζι της πρωτεύουσας μετάδοσης και της αντλίας λαδιού.

Η ταχύτητα του γραναζιού της πρωτεύουσας μετάδοσης είναι κατά 30% μεγαλύτερη (!) και ασκεί μικρότερη πίεση στο κιβώτιο και τον συμπλέκτη. Η κλιμάκωση και των πέντε σχέσεων έχει προσαρμοστεί με την τελική μετάδοση να είναι στα 13-49 δόντια αντί για 13-48.

Αλλαγές έχει και ο συμπλέκτης με 7 δίσκους τριβής αντί για 8, πράγμα που εξοικονομεί χώρο (είναι 2,6mm λεπότερος στα 77mm), βάρος και κόστος συντήρησης. Η πλάκα πίεσης του συμπλέκτη είναι κατά 0,4mm παχύτερη για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας.

Νέος διακόπτης τιμονιού – χάρτες οδήγησης

Στο τιμόνι έχει τοποθετηθεί νέος διακόπτης στα αριστερά που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες ελέγχου. Εκεί είναι το κουμπί engine stop, το λαμπάκι EFI συν το κουμπί για την επιλογή του χάρτη οδήγησης και ένδειξη LED που δείχει τον επιλιγμένο χάρτη (ανάβει μια φορά, χάρτης 1 κπλ.)

Ο χάρτης 1 (Mode 1) είναι η βασική ρύθμιση ανάφλεξης και τροφοδοσίας. Ο χάρτης 2 είναι πιο ήπιος για ευκολότερη διαχείριση του γκαζιού, ενώ ο χάρτης 3 είναι ο πιο άμεσος με πιο επιθετική απόκριση. Οι χάρτες 2 και 3 παίρνουν επιπλέον ρύθμιση από το HRC setting tool για τη χαρτογράφηση.

Πλαίσιο – αναρτήσεις

Στο στήσιμο ξεχωρίζει η τοποθέτηση αντεστραμμένου πιρουνιού Showa με διάμετρο καλαμιών 49mm και ατσάλινα ελατήρια (προσέξτε το αυτό!). Πρόκειται για ένα πιρούνι που χρησιμοποιείται στο γιαπωνέζικο πρωτάθλημα ΜΧ και αντικαθιστά το πνευματικό KYB που χρησιμοποιούσε ως τώρα. Το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Showa έχει τώρα κατά 39mm χαμηλότερα την κάτω έδραση (για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους όπως είπαμε). Το αλουμινένιο ψαλίδι στα 599mm είναι κατά 18mm κοντύτερο με μικρότερη διατομή στους βραχίονες και είναι 220gr. ελαφρύτερο.

Οι κύριες δοκοί του αλουμινένιου πλαισίου είναι τώρα μεταβλητής διατομής για να προσφέρουν (σύμφωνα με το εργοστάσιο) καλύτερη σταθερότητα στο εμπρός μέρος και καλύτερη πρόσφυση. Η Honda ανακοίνωσε ότι η στρεπτική ακαμψία είναι κατά 6,8% μικρότερη ενώ η πλευρική ακαμψία έχει μείνει ίδια για να βελτιωθεί η ικανότητα στις στροφές και η αίσθηση. Ελάφρυνε επίσης το πλαίσιο κατά 270gr. Το υποπλαίσιο είναι σφυρήλατο αντί για χυτό και είναι ελαφρύτερο κατά 225gr.

Η Honda επιστρέψει στο πιρούνι με τα ατσάλινα ελατήρια, καταργώντας το πνευματικό πιρούνι της KYB.

Η γεωμετρία είναι επίσης νέα, με κοντύτερο κατά 11mm μεταξόνιο (1482mm), πιο κόμπακτ ψαλίδι και νέα γωνία κάστερ και ίχνος (27.4°/116mm από 27.1°/117mm).  . Εχει επίσης χαμηλότερο κέντρο βάρους (2,7mm) χάρη στο ελαφρύ ρεζερβουάρ τιτανίου και το κάτω τμήμα της πάνω έδρασης του αμορτισέρ. Η απόσταση ανάμεσα στον εμπρός τροχό και την έδραση του αμορτισέρ έχει αυξηθεί κατά 13mm στα 913mm, ενώ η απόσταση από την έδραση του αμορτισέρ μέχρι τον πίσω άξονα έχει μειωθεί κατά 24mm στα 569mm.

Το βάρος είναι στα 110,6kg με καύσιμα.

Φρένα

Ο δίσκος εμπρός έχει κυματοειδή περίμετρο και διάμετρο 260mm με διέμβολη δαγκάνα. Πίσω ο δίσκος έχει 240mm με δαγκάνα μονού εμβόλου. Τα στεφάνια των τροχών είναι αλουμινένια. Ο εμπρός τροχός έχει διάσταση 21 x 1,6in και ο πίσω 19 x 2,15in. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Dunlop MX3SF και MX3S για μαλακά εδάφη.

Πλαστικά

Τα πλαστικά είναι εντελώς καινούργια με καλύτερη αεροδυναμική, με ομαλό και «οργανικό» σχήμα για να προσφέρουν στον αναβάτη ελευθερία στις κινήσεις του. Εχουν επίσης γραφικά φιλμ – ενσωματωμένα στα πλαστικά που έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Για πρώτη φορά επίσης, δίνεται η δυνατότητα τοποθέτησης έξτρα μίζας.

Honda (επίσημο site)

Διαβάστε επίσης για το Honda CRF 450RX με enduro προδιαγραφές

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CRF 450R (2017) Κινητήρας Honda μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (unicam) Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 96,0 x 62,1 Χωρητικότητα (cc) 449,7 Σχέση συμπίεσης 13,5:1 Μέγιστη ισχύς  Δ.Α. – περίπου 58hp Μέγιστη ροπή Δ.Α. Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός  Εκκίνηση Μανιβέλα – προαιρετικά μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ Κιβώτιο 5 σχέσεων I – II  – III  – IV  – V  – VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση – Τελική μετάδοση 3.769  (49/13) Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa με καλάμια 49mm με ατσάλινα ελατήρια με διαδρομή 305mm. Ρυθμίσεις: Απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Monoshock με μοχλισμό Pro Link με διαδρομή 314mm. Ρυθμίσεις:  απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα δύο εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα μονού εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 80/100-21 Dunlop MX3SF Πίσω ελαστικό 110/90-19 Dunlop MX3S Μήκος (mm) 2.183 Πλάτος (mm) 827 Υψος (mm) 1.274 Υψος σέλας (mm) 960 Μεταξόνιο (mm) 1.482 Ιχνος (mm) 116 Γωνία Caster 27°22′ Βάρος (kg) 110,6 Ρεζερβουάρ (lt) 6,3