Honda CRF 450R (2016) – Επίσημη παρουσίαση

Honda CRF 450R ΜΥ 2016 με βελτιωμένο πνευματικό πιρούνι και επίσης βελτιωμένη πίσω ανάρτηση.

Το Honda CRF 450R είναι μια από τις εξαιρετικά δημοφιλείς motocross μοτοσικλέτες καθώς από το 2002 που παρουσιάστηκε συνδυάζει την άφθονη και χρήσιμη δύναμη με ένα εξαίρετο στήσιμο. Το 2013 απέκτησε νέο πλαίσιο και το νέο τότε πνευματικό πιρούνι, που βελτιώθηκε σε λεπτομέρειες για το 2014. Την ίδια χρονιά όμως βελτιώθηκε ο κινητήρας σημαντικά στις υψηλές στροφές φτάνοντας την απόδοση των 53 ίππων τις 9.000rpm. Σύμφωνα με τη Honda το μοντέλο του 2014 είχε ξεπουλήσει εκείνη τη χρονιά.

Για το 2016 η Honda έχει εστιάσει εκ νέου σε βελτιώσεις στις αναρτήσεις, ενώ ο κινητήρας έχει παραμείνει ίδιο χωρίς αλλαγές.

Οι αλλαγές

Το 6η γενιάς αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών με βάρος μόλις 9,3kg έχει σχεδιαστεί από την αρχή για το πνευματικό 48mm KYB PSF2 που δεν έχει συμβατικά ατσάλινα ελικοειδή ελατήρια αλλά χρησιμοποιεί τον αέρα αντί γι’ αυτά/

Για να βελτιωθεί η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και η σταθερότητα τα καλάμια είναι τώρα κατά 5mm μακρύτερα, αν και η διαδρομή παραμένει ίδια στα 310mm. Εχουν επίσης αυξημένη ακαμψία στις μπότες κάτω από την πάνω πλάκα με διάμετρο 54mm αντί για 53,5mm.

Οι αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς έχουν ενισχυθεί για καλύτερο έλεγχο στα δυνατά φρένα και στις προσγειώσεις από τα άλματα, ενώ ταυτόχρονα το εύρος των ρυθμίσεων έχει αυξηθεί από τα 4 κλικ στα 8 κλικ. Ολοι οι ρυθμιστές είναι ενσωματωμένοι στις τάπες των καλαμιών με τις αποσβέσεις αργής γρήγορης συμπίεσης και αργής/ γρήγορης επαναφοράς να είναι ξεχωριστά στο αριστερό και το δεξιό καλάμι. Η προφόρτιση ρυθμίζεται από μια βαλβίδα αέρα.

Το αμορτισέρ της KYB στην πίσω ανάρτηση έχει ενισχυμένη απόσβεση επαναφοράς και λίγο λιγότερη απόσβεση συμπίεσης, ενώ ο μοχλισμός Pro Link είναι ξανασχεδιασμένος. Η διαδρομή είναι 315mm όπως και πριν με τους ρυθμιστές της αργής/γρήγορης απόσβεσης συμπίεσης και της απόσβεσης επαναφοράς αν είναι συγκεντρωμένες πάνω από το δοχείο για  εύκολη πρόσβαση.

Οι αλλαγές στο μήκος των καλαμιών και τον μοχλισμό του αμορτισέρ έχουν φέρει μικρές, αλλά ουσιαστικές σύμφωνα με τη Honda αλλαγές στη γεωμετρία. Η γωνία κάστερ αυξήθηκε από 27.07° στα 27°15′ ενώ το ίχνος είναι κατά 1mm μεγαλύτερο στα 117mm. Το βάρος είναι στα 110,6kg.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Honda CRF 450R για το 2016 δεν έχει αλλαγές. Χάρη στην ειδική κεφαλή αγωνιστική προδιαγραφών, την εξάτμιση και τον ψεκασμό εξασφαλίζει βελτιωμένη απόδοση ισχύος και πρόσφυση. Διατηρεί τους τρεις χάρτες οδήγησης (επιλογή με κουμπί στο τιμόνι) με το mode 1 να είναι το βασικό, το mode 2 να προσφέρει ομαλή απόκριση στο γκάζι και το mode 3 την επιθετική απόκριση στο γκάζι.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike – 2015

Honda (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CRF 450R (2016) Κινητήρας Honda μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (unicam) Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 96,0 x 62,1 Χωρητικότητα (cc) 449,7 Σχέση συμπίεσης 12,5:1 Μέγιστη ισχύς  53hp (39,5kW) / 9.000rpm Μέγιστη ροπή 48Nm / 7.000rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός  Εκκίνηση Μανιβέλα Λίπανση Ξηρό κάρτερ Κιβώτιο 5 σχέσεων I 1.800 II  1.470 III  1.235 IV  1.050 V  0.909 VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση 2,739 Τελική μετάδοση 3.692  (48/13) Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο πνευματικό τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba Pneumatic Spring Fork (PSF) 48mm με διαδρομή 310mm. Ρυθμίσεις: Απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Monoshock με μοχλισμό Pro Link με διαδρομή 315mm. Ρυθμίσεις:  απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm  Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm  Μπροστινό ελαστικό 80/100-21  Πίσω ελαστικό 110/90-19  Μήκος (mm) 2.194 Πλάτος (mm) 827 Υψος (mm) 1.274 Υψος σέλας (mm) 955 Μεταξόνιο (mm) 1.494 Ιχνος (mm) 117 Γωνία Caster 27°15′ Βάρος (kg) 110,6 Ρεζερβουάρ (lt) 6,3