Honda CRF 250 Rally (2017) – Επίσημη παρουσίαση

Honda CRF 250 Rally του 2017. Ενα πολύ εντυπωσιακό 250άρι μονοκύλινδρο all round.

Η Honda παρουσίασε μια δεύτερη και πιο τουριστική έκδοση του γνωστού μας μονοκύλινδρου on-off, Honda CRF 250L. Το ονομάζει Honda CRF 250 Rally και η κύρια διαφοροποίηση από το βασικό μοντέλο είναι ο διαφορετικός (και μάλιστα ασύμμετρος) προβολέας LED, η ζελατίνα που προσφέρει προστασία από τον άνεμο, τα διαφορετικά πλαστικά πέριξ του μεγαλύτερου ρεζερβουάρ (10,1lt από 7,7lt), οι χούφτες και η μεγάλη ποδιά κάτω από τον κινητήρα. Τα καινούργια πράγματα της έκδοσης Honda CRF 250 Rally είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να παραπέμπουν στην εμφάνιση των εργοστασιακών HRC αγωνιστικών rally, όπως αυτά που τρέχουν στο Dakar. Επίσης το ύψος της σέλας είναι μεγαλύτερο κατά δύο πόντους, στα 895mm. Η φιλοδοξία του όμως είναι σύμφωνα με την ανακοίνωση της Honda το weekend adventure. Με το μεγάλο ρεζερβουάρ η Honda υπόσχεται αυτονομία 320km χάρη στη χαμηλή κατανάλωση που ανακοινώνει, της τάξεως των 3lt/100km. Ωραία λεπτομέρεια είναι ότι η τάπα της βενζίνης έχει μεντεσεδάκι.

Τάπα με μεντεσεδάκι. Ομορφη λεπτομέρεια με πρακτική χρησιμότητα.

Κινητήρας

Το Honda CRF 250 Rally αξιοποιεί τον ίδιο μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που έχει και η απλή έκδοση. Ο κινητήρας είναι προσαρμοσμένος στην προδιαγραφή Euro4 και αποδίδει τους διόλου ευκαταφρόνητους για μονοκύλινδρο 24,4hp (18,2kW) στις 8.500rpm με μέγιστη ροπή τα 22,6Nm στις 6.750rpm (λίγο καλύτερα νούμερα από τον κινητήρα της προηγούμενης γενιάς, δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά στο τέλος του άρθρου).

Η τροφοδοσία γίνεται με ξανασεταρισμένο ψεκασμό PGM-FI με σώμα ψεκασμού 38mm. Η εξάτμιση, όπως μας πληροφορεί η ανακοίνωση της Honda είναι ελαφρύτερη, έχει διάμετρο 115mm, περιέχει τον καταλύτη και χρησιμοποιεί δύο θαλάμου. Ο λαιμός είναι μεγάλης διαμέτρου (δεν ανακοινώνεται διάσταση) για καλύτερη αναπνοή. Ο σωλήνας που ενώνει το φιλτροκούτι με τον ψεκασμό είναι καινούργιος. Η διάσταση του κυλίνδρου είναι όπως και πριν 76 x 55mm (διάμετρος x διαδρομή), ενώ έχει διατηρηθεί το 6τάχυτο κιβώτιο και ο αντικραδασμικός άξονας.

Ασύμμετρους προβολείς βλέπαμε ως τώρα από τη BMW. Τώρα εφαρμόζει και η Honda αυτό το σκεπτικό στο design της.

Πλαίσιο – αναρτήσεις

Το πλαίσιο είναι διπλό κλειστό σωληνωτό (εντουράδικου στυλ) με δύο οβάλ διατομής κεντρικές δοκούς στο πάνω μέρος και κλωβό στο κάτω μέρος. Το μεταξόνιο είναι στα 1.455mm (όπως και στο βασικό μοντέλο) η γεωμετρία είναι ελάχιστα πιο αργή κατά μερικά λεπτά της μοίρας. Το ύψος της μοτοσικλέτας από το έδαφος είναι στα 270mm (15mm περισσότερα από του CRF 250L) και το βάρος του με καύσιμα είναι αρκετά χαμηλό στα 157kg (14kg παραπάνω από του απλού μοντέλου, εκ των οποίων τα 2,4kg οφείλονται στο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ).

Το 43άρι πιρούνι της Showa Separate Function έχει την ίδια διαδρομή των 250mm αλλά συνολικά είναι 50mm μακρύτερο. Το εσωτερικό του πιρουνιού έχει νέο ελατήριο και νέο σετάρισμα για να ταιριάζει περισσότερο στις τουριστικότερες διαθέσεις της μοτοσικλέτας.

Το αμορτισέρ μονού σωλήνα της Showa με κύλινδρο 40mm με μοχλισμό Pro Link έχει μεγαλύτερη διαδρομή από του απλού μοντέλου κατά 25mm, είναι δηλαδή στα 265mm και με διαφορετικό λόγο μοχλών για περισσότερη άνεση.

Το αλουμινένιο ψαλίδι μεταβλητής διατομής δεν έχει αλλαγές, όπως δεν έχουν αλλαγές και τα φρένα (δίσκος διαμέτρου 296mm εμπρός με διέμβολη δαγκάνα), τα οποία ελέγχονται από δικάναλο σύστημα ABS.

Οι αλουμινένιοι ακτινωτοί τροχοί ( με εντουράδικη διάσταης 21in εμπρός και 18in πίσω) είναι μαύροι και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι με τακούνια με διαστάσεις 3.00-21 εμπρός και 120/80-18 πίσω.

Ακόμη πιο πολυχρηστικό μονοκύλινδρο

Η Honda μπορεί να ονόμασε Rally το νέο της 250άρι, στην πράξη όμως έφτιαξε ένα ακόμη πιο πρακτικό all round με το οποίο έχεις τη δυνατότητα να κάνεις περισσότερα πράγματα. Στην πράξη δηλαδή, μπορείς να ταξιδέψεις λίγο ευκολότερα, χάρη στην καλύτερη προστασία από τον αέρα, ενώ διευκολύνει στο ταξίδι και το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ. Η λεπτή, εντουράδικη σέλα, μάλλον θα κουράσει πριν χρειαστεί ανεφοδιασμός, αλλά οι μαλακές (εντουράδικες κι αυτές) αναρτήσεις σίγουρα θα κάνουν τη διαδρομή πολύ πιο άνετη.

Το Honda CRF 250 Rally, όπως και το Honda CRF 250L είναι μοτοσικλέτες που απευθύνονται στο νεανικό κοινό και που θα μπορούσαν να κάνουν μια πολύ καλή πορεία στη χώρα μας. Πάντως διαθέσιμα τα στοιχεία των πωλήσεων για το Honda CRF 250L (61τεμ. το 2015, 62 τεμ. το 10μηνο του 2016) δείχνουν ότι το ελληνικό κοινό δεν έχει πειστεί απόλυτα για την αξία του, ίσως λόγω του κόστους που κυμαίνεται στα πέντε χιλιάρικα περίπου, και που δεν προβλέπεται να πέσει και πολύ από αυτή την τάξη μεγέθους για τα μοντέλα του 2017, όχι μόνο στα 250άρια της Honda, αλλά όλων των premium εταιριών.

Ακόμη κι έτσι, εξακολουθεί να αποτελεί το πρώτο βήμα για τον νέο αναβάτη που στο μέλλον θα ήθελε να οργώνει την επικράτεια με ένα Africa Twin.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Copyright© MrBike– 2016

Honda (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CRF 250 Rally (2017) Honda CRF 250L (2013) Κινητήρας Honda μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους  Honda μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 76,0×55,0 76,0×55,0 Χωρητικότητα (cc) 249 249 Σχέση συμπίεσης 10,7:1 10,7:1 Μέγιστη ισχύς  24,4hp (18,2kW)/ 8.500rpm 23hp (17kW)/ 8.500rpm Μέγιστη ροπή 2,3kgm (22,6Nm) / 6.750rpm 2,2kgm (22Nm) / 6.750rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός PGM FI Ηλ. Ψεκασμός PGM FI Εκκίνηση Μίζα Μίζα Λίπανση Υγρό κάρτερ Υγρό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων I 3,333 3,333 II  2,117 2,117 III  1,571 1,571 IV  1,304 1,304 V  1,115 1,115 VI  0,962 0,962 Πρωτεύουσα μετάδοση 2,807 2,807 Τελική μετάδοση 2,857 2,857 Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό διπλό με κεντρικό σωλήνα οβάλ διατομής και αλουμινένιο ψαλίδι Ατσάλινο σωληνωτό διπλό με κεντρικό σωλήνα οβάλ διατομής και αλουμινένιο ψαλίδι Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa Separate Function Fork με διάμετρο καλαμιών 43mm και διαδρομή 250mm Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa Separate Function Fork με διάμετρο καλαμιών 43mm και διαδρομή 250mm Πίσω ανάρτηση Monoshock με μοχλικό Pro Link και διαδρομή 265mm Monoshock με μοχλικό Pro Link και διαδρομή 240mm Μπροστινό φρένο Δίσκος 245mm με δαγκάνα δύο εμβόλων Nissin Δίσκος 245mm με δαγκάνα δύο εμβόλων Nissin Πίσω φρένο Δίσκος 220mm με δαγκάνα μονού εμβόλου Δίσκος 220mm με δαγκάνα μονού εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 3,00-21 3,00-21 Πίσω ελαστικό 120/80-18 120/80-18 Μήκος (mm) 2.210 2.195 Πλάτος (mm) 900 815 Υψος (mm) 1.425 1.195 Υψος σέλας (mm) 895 875 Μεταξόνιο (mm) 1.445 1.445 Ιχνος (mm) 114 113 Γωνία Caster 28°1´ 27°35´ Βάρος (kg) 157 πλήρες καυσίμων 143 πλήρες καυσίμων Ρεζερβουάρ (lt) 10,1 7,7 Κατανάλωση εργοστασίου 3.0lt/100km