Ducati Multistrada 1200 Enduro (20 16) – Επίσημη παρουσίαση + VIDEO

Τo Ducati Multistrada 1200 ανέκαθεν ήταν (όπως ισχυρίζεται το ίδιο το εργοστάσιο) μια 4 σε 1 μοτοσικλέτα (Sport, Tour, Urban, Enduro είναι οι τέσσερις πλευρές της). Στην πραγματικότητα στο χώμα είχε περιορισμένες δυνατότητες με τον 17άρη τροχό εμπρός και τα κυρίως ασφάλτινα χαρακτηριστικά. Για το 2016 όμως η Ducati αποφάσισε να δώσει ακόμη περισσότερο off road χαρακτήρα σε μια συγκεκριμένη έκδοση, την Ducati Multistrada 1200 Enduro, που στόχο της έχει να καλύψει τις ανάγκες «ακόμη και του πιο απαιτητικού globetrotter».  Προσέξτε τον όρο «globetrotter» (είναι αυτοί οι περιπετειώδους χαρακτήρα μοτοσικλετιστές που κάνουν το γύρο του κόσμου) επειδή οι περισσότεροι από αυτούς επιλέγουν BMW R 1200GS Adventure για να κάνουν τα ταξίδια τους στα αφιλόξενα αλλά συναρπαστικά μέρη του πλανήτη μας, ενώ η maxi-enduro tourer κατηγορία αποκτά όλο και περισσότερους ανταγωνιστές, όπως τα KTM 1050, 1190 και 1290 Adventure και βέβαια το Honda CRF 1000L Africa Twin.

Τι αλλάζει

Τροχοί: το Ducati Multistrada 1200 Enduro έχει ακτινωτούς τροχούς με διάμετρο 19in εμπρός (3x19in) αντί για τον streetάδικο 17άρη τροχό (3,50x17in) που έχουν οι άλλες εκδόσεις και 17in πίσω αλλά λεπτότερο 4x17in με trail ελαστικό 170/60 (αντί 6×17 με λάστιχο διάστασης 190/55). Τα ελαστικά είναι Pirelli Scorpion Trail II.

Ρεζερβουάρ: Το ρεζερβουάρ είναι τώρα πολύ μεγαλύτερο με χωρητικότητα 30 λίτρων, 10 περισσότερα δηλαδή από τα άλλα Multistrada, πράγμα που σύμφωνα με το εργοστάσιο προσφέρει στη μοτοσικλέτα αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 450km.

Ηλεκτρονικά: Η Ducati είναι πρωτοπόρος στα ηλεκτρονικά κι έτσι η νέα της μοτοσικλέτα δεν θα μπορούσε να έχει παρά ό,τι πιο σύγχρονο έχει να δείξει η τεχνολογία στον τομέα αυτό. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό είναι η μονάδα Inertial Measurement Unit (IMU) που έχει εξελίξει η Bosch και που υπολογίζει τη θέση της μοτοσικλέτας στο χώρο, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση και αναλόγως ελέγχει όλες τις υπόλοιπες ηλεκτρονικές συσκευές της μοτοσικλέτας. Οι συσκευές αυτές είναι το Cornering ABS, το Traction Control, το Wheelie Control, οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις (Skyhook Suspension –DSS Evolution με διαδρομές 200mm), Cornering Lights και για πρώτη φορά σε Ducati υπάρχει το Vehicle Hold Control (VHC), ένα ηλεκτρονικό βοήθημα για ασφαλή εκκίνηση σε λόφο (ξέρετε- εκεί που πρέπει να πατάς και με τα δύο πόδια κάτω, πατάς το εμπρός φρένο, αυτό μπλοκάρει και ρολάρεις προς τα πίσω, ενώ παλεύεις με γκάζι και συμπλέκτη να βγεις από τη δύσκολη κατάσταση). Όπως υπάρχουν τέσσερις χάρτες οδήγησης: enduro, touring, sport και urban. Ο κάθε χάρτης έχει προεπιλεγμένες ρυθμίσεις στις semi-active αναρτήσεις, το traction control και την ισχύ του κινητήρα.

Ψαλίδι: το ψαλίδι δεν είναι μονόμπρατσο αλλά εντελώς καινούργιο, αλουμινένιο μεν αλλά με δύο μπράτσα.

Design και εργονομία

Το Ducati Multistrada 1200 Enduro είναι σχεδιασμένο περισσότερο για off road χρήση και γι’ αυτό έχει διαφοροποιήσεις στο design. Το νέο μεγαλύτερο 30λιτρο ρεζερβουάρ έκανε τη μοτοσικλέτα πολύ πιο ογκώδη μπροστά. Για να υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία στο μάτι η Ducati σχεδίασε το ράμφος μεγαλύτερο και μακρύτερο, ταυτόχρονα όμως η Ducati ισχυρίζεται ότι έτσι προστατεύει τον αναβάτη καλύτερα από τις λάσπες και τα νερά. Η οπτική διαφορά σε σχέση με τα άλλα Multistrada που είναι σημαντικά λεπτότερα είναι πραγματικά μεγάλη. Ξανασχεδιασμένο και σε διαφορετική θέση (ψηλότερα λόγω του μεγαλύτερης διαμέτρου τροχού) είναι και το εμπρός φτερό.  Τα πλαϊνά του ρεζερβουάρ είναι από ανοδιωμένο αλουμίνιο. Ξανασχεδιασμένη είναι και η σέλα (με ορατές βίδες για εύκολες αφαίρεση) και σύμφωνα με το εργοστάσιο βοηθάει τον αναβάτη να οδηγεί όρθιος στο χώμα. Για τον ίδιο λόγο είναι η σέλα είναι στενότερη στο εμπρός μέρος της και το τιμόνι είναι ψηλότερα τοποθετημένο. Τα μαρσπιέ είναι ατσάλινα με οδοντωτή επιφάνεια και αφαιρούμενα λάστιχα (τα άλλα Multistrada έχουν streetάδικα μαρσπιέ). Αλλά και οι λεβιέδες του φρένου και των ταχυτήτων είναι off road προδιαγραφών. Του ποδόφρενου ρυθμίζεται ως προς ύψος, ενώ των ταχυτήτων έχει έναν ειδικά σχεδιασμένο σύνδεσμο για να μην μπλοκάρει σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης με πέτρα. Κάτω από τον κινητήρα έχει τοποθετηθεί μια νέα ποδιά αλουμινίου που στηρίζεται απευθείας στο πλαίσιο.

Η σέλα στη στοκ μορφή είναι στα 870mm και σύμφωνα με τη Ducati ο αναβάτης μπορεί να πατάει και με τα δύο πόδια στο έδαφος, υπάρχει όμως χαμηλότερη σέλα στα 850mm και ψηλότερη και πιο άνετη στα 890mm. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης στενότερης σέλας πίσω ώστε ο αναβάτης να μπορεί να μετακινηθεί ανετότερα προς τα πίσω όταν οδηγεί όρθιος.

Η ζελατίνα του Ducati Multistrada 1200 Enduro είναι ρυθμιζόμενη με μηχανισμό ώστε να μπορεί να αλλάξει το ύψος της με το ένα χέρι. Το εύρος ρύθμισης είναι 60mm. Για χρήση δρόμου υπάρχει και χαμηλότερη σέλα που βολεύει εργονομικά καλύτερα στην off road οδήγηση.

Υπάρχουν επίσης δύο ρευματοδότες 12V και μια θύρα USB (κάτω από τη σέλα), ενώ ο έξτρα πλοηγός της Garmin έχει δική του σύνδεση στον πίνακα οργάνων.

Το κεντρικό σταντ είναι στο βασικό εξοπλισμό και οι βάσεις για τις πλαϊνές βαλίτσες είναι ενσωματωμένες στα μπράτσα κάτω από τη σχάρα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει επίσης ένας μικρός χώρος για τα εργαλεία και το manual. Η Ducati αναφέρει ότι σε συνεργασία με την Touratech έχει εξελίξει μια μεγάλη σειρά από τουριστικά αξεσουάρ (όπως αλουμινένιες βαλίτσες).

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Ducati Multistrada 1200 Enduro έχει το σύστημα DVT μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων όπως αυτό παρουσιάστηκε στο μοντέλο του 2015 (δείτε εδώ σχετικά). Ταυτόχρονα καλύπτει την αυστηρότερη προδιαγραφή ρύπων Euro 4 και σύμφωνα με τη Ducati εξασφαλίζει και χαμηλότερη κατανάλωση. Τα χαρακτηριστικά της ισχύος έχουν μείνει ίδια στους 160hp στις 9.500rpm και η ροπή είναι στα 136Nm στις 7.500rpm. Μάλιστα στις 3.500rpm υπάρχουν διαθέσιμα ήδη 100Nm ροπής ενώ ξεπερνά τα 110Nm από τις 5.000 έως τις 10.000rpm.

Ο κινητήρας αυτός διαθέτει δύο μπουζί ανά κύλινδρο με ανεξάρτητη χαρτογράφηση ανάφλεξης του καθενός καθώς και knock sensor για τις περιοχές του πλανήτη (αλλά ίσως όχι πολύ μακριά από το σπίτι σας) που θα αναγκαστείτε να βάλετε βενζίνη χαμηλή ποιότητας. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει κοντύτερη πρώτη ενώ και η τελική μετάδοση είναι κοντύτερη με 43άρι πίσω γρανάζι αντί για 40άρι.

Νέου σχεδιασμού είναι η εξάτμιση που καταλήγει σε ένα ψηλά τοποθετημένο τελικό με αλουμινένιο εξωτερικό περίβλημα.

Τα διαστήματα των service του Ducati Multistrada 1200 Enduro είναι στα 15.000rpm ή ένας χρόνος, ενώ για το μεγάλο service που περιλαμβάνει ρύθμιση βαλβίδω είναι στα 30.000km. Για να το καταφέρουν αυτοί οι άνθρωποι της Ducati έχουν τοποθετήσει νέα υλικά στις έδρες βαλβίδων.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις

Η αρχιτεκτονική του πλαισίου του Ducati Multistrada 1200 Enduro εξακολουθεί να είναι ίδια με των άλλων Multistrada (ατσάλινο χωροδικτύωμα) έχει όμως διαφορές στις διαστάσεις και τη γεωμετρία του. Το μεταξόνιο είναι λίγο μεγαλύτερο στα 1556mm αντί για 1529mm στα άλλα Mutlistrada, η γωνία κάστερ είναι μία μεγαλύτερη στις 25ο και το ίχνος είναι στα 110mm από 109mm. Το ύψος της μοτοσικλέτας είναι μεγαλύτερο κατά 31mm στα 205mm, πράγμα αρκετά χρήσιμο στην off road κίνηση. Το αλουμινένιο ψαλίδι δύο βραχιόνων είναι μακρύτερο από μονόμπρατσο που έχουν τα άλλα Multistrada, πολύ προσεκτικά φινιρισμένο (κόσμημα στο μάτι) και σύμφωνα με τη Ducati ανθεκτικό και κατάλληλο για off road χρήση.

Οι αναρτήσεις είναι semi-active της Sachs εμπρός και πίσω με πιρούνι διαμέτρου 48mm εμπρός και πλήρεις ρυθμίσεις και στα δύο άκρα, ελεγχόμενες ηλεκτρονικά από το σύστημα Ducati Skyhook. Οι αναρτήσεις είναι αναβαθμισμένες τόσο στα μηχανικά τους μέρη όσο και στο software ώστε να προσαρμοστούν στις off road απαιτήσεις. Οι διαδρομές των αναρτήσεων εμπρός και πίσω είναι στα 200mm.

Φρένα με Cornering ABS

Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα φρένα είναι το Cornering ABS. Πρόκειται για ηλεκτρονική μονάδα Bosch 9.1ME που συνεργάζεται με την IMU και δεν επιτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών με τη μοτοσικλέτα σε κλίση. Το ABS έχει επιλογή να πιάνει μόνο στον εμπρός τροχό για χρήση off road ή μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί εντελώς. Οι δίσκοι εμπρός έχουν διάμετρο 320mm (φαίνονται μικρότεροι των άλλων Multistrada μόνο επειδή το Enduro έχει μεγαλύτερο τροχό εμπρός) και συνεργάζονται με 4έμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης της Brembo, ακτινική τρόμπα και ρυθμιζόμενη μανέτα. Ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 265mm.

Vehicle Hold Control (VHC)

Το σύστημα Vehicle Hold Control (VHC) είναι μέρος συστήματος ABS. Όταν είναι ενεργοποιημένο εξασκεί πίεση στο πίσω φρένο κρατώντας έτσι τη μοτοσικλέτα σταθερή σε κεκλιμένο επίπεδο (αν δεν χρησιμοποιηθεί τότε απενεργοποιείται αυτόματα μετά από 9 δευτερόλεπτα). Ετσι ο αναβάτης μπορεί να συγκεντρωθεί στον έλεγχο του γκαζιού και του συμπλέκτη για να μπορέσει να ξεκινήσει στον ανήφορο. Το σύστημα ενεργοποιείται όταν με τη μοτοσικλέτα στάσιμη και το σταντ μαζεμένο ο αναβάτης πατήσει δυνατά το εμπρός και το πίσω φρένο. Με το που θα ενεργοποιηθεί το σύστημα υπολογίζει και εφαρμόζει αναλόγως, πίεση στο πίσω φρένο επενεργώντας στην αντλία του φρένου και τη βαλβίδα του ABS. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί σε όλα τα επίπεδα του ABS αλλά όχι όταν το ΑΒS είναι απενεργοποιημένο.

Οργανα

Ο πίνακας οργάνων στα Ducati δείχνει το δρόμο προς το μέλλον επειδή αποτελείται από μια έγχρωμη οθόνη TFT 5in με πλήθος από ενδείξεις και πληροφορίες για το ταξίδι και την κατανάλωση. Όλα τα modes στους χάρτες, τις αναρτήσεις και τα άλλα ηλεκτρονικά απεικονίζονται στην οθόνη και η επιλογή τους γίνεται από τους διακόπτες στο τιμόνι. Το Ducati Multistrada 1200 Enduro έχει σύστημα keyless (Hands free ignition το λέει η Ducati). Το κλειδί είναι ένας πομπός με σήμα το οποίο αναγνωρίζεται από τα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας με το που αυτό θα πλησιάσει στα δύο μέτρα. Ο αναβάτης αφού πλησιάσει απλά πατάει το κουμπί του κεντρικό διακόπτη στο ON ενώ μια παρόμοια λειτουργία χρειάζεται για να κλειδωθεί και το τιμόνι.

Ducati Cornering Lights – ταφώταπουστρίβουν

Τα φώτα που φέγγουν στο εσωτερικό της στροφής, εκεί που θέλεις να πας κι όχι στο άπειρο εκεί δηλαδή που δεν υπάρχει δρόμος, ήταν αίτημα των μοτοσικλετιστών εδώ και δεκαετίες. Ήρθε όμως αυτή η ευφυής συσκευή (επαναστατική από πολλές απόψεις) η IMU που έδωσε στα φώτα επιτέλους αυτή τη δυνατότητα. Το Ducati Multistrada 1200 Enduro έχει λοιπόν τη δυνατότητα να στρέφονται οι προβολείς της μοτοσικλέτας ανάλογα με την κλίση της (την οποία υπολογίζει η IMU) στο εσωτερικό της στροφής. Υπάρχουν επίσης έξτρα προβολάκια.

H έκδοση Multistrada

Μάλιστα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν πλέον πέντε εκδόσεις Multistrada και μάλιστα με όχι και μικρές διαφορές μεταξύ τους. Το Ducati Multistrada 1200 Enduro αντιπροσωπεύει την απάντηση της Ducati σε μια σαφή τάση προς το τουριστικό enduro που γνωρίζει πολύ καλές πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα προστίθενται κι άλλα μοντέλα από άλλες μάρκες στην κατηγορία αυτή. Η Ducati είχε έτσι κι αλλιώς μια από τις καλύτερες μοτοσικλέτες στην κατηγορία αυτή. Τώρα όμως η νέα έκδοση αποκτά περισσότερο εξειδικευμένες δυνατότητες για να μπορεί να φτάσει ευκολότερα, ακόμη μακρύτερα.

Ducati Multistrada Enduro Official Video

View on YouTube

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike– 2015

Ducati (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Multistrada 1200 Enduro ΜΥ 2016 Ducati Multistrada 1200 S ΜΥ 2016 Κινητήρας Ducati Testastretta DVT, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων Ducati Testastretta DVT, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 106,0 x 67,9  106,0 x 67,9  Χωρητικότητα (cc) 1.198 1.198 Σχέση συμπίεσης 12,5:1 12,5:1 Μέγιστη ισχύς  160hp (117,7 kW) / 9.500rpm 160hp (117,7 kW) / 9.500rpm Μέγιστη ροπή 13,86kgm (136Nm) / 7.500rpm 13,86kgm (136Nm) / 7.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Bosch με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού Mikuni με αντοιστοιχία διαμέτρου 56mm, rbw Ψεκασμός Bosch με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού Mikuni με αντοιστοιχία διαμέτρου 56mm, rbw Εκκίνηση Mίζα Mίζα Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων I 2,714 (38/14) 2,466 (37/15) II 1,764 (30/17) 1,764 (30/17) III 1,350 (27/20) 1,350 (27/20) IV 1,090 (24/22) 1,090 (24/22) V 0,958 (23/24) 0,958 (23/24) VI 0,880 (22/25) 0,880 (22/25) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,840 1,840 Τελική μετάδοση 2,866 (15/43) 2,666 (15/40) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα  Χαλύβδινο χωροδικτύωμα  Μπροστινή ανάρτηση Semi-active ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Sachs 48mm, με διαδρομή 200mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς ηλεκτρονικά ελεγχόμενα με σύστημα Skyhook  Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Sachs 48mm, με διαδρομή 170mm. Ηλεκτρονκή Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς με σύστημα Ducati Skyhook EVO DSS Πίσω ανάρτηση Semi-active μονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, και μονόμπρατσο ψαλίδι με διαδρομή  200mm. Ρυθμίσεις: υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς ηλεκτρονικά ελεγχόμενα με σύστημα Skyhook  Mονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, και μονόμπρατσο ψαλίδι με διαδρομή  170mm. Ρυθμίσεις: ηλεκτρονική προφόρτιση ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς με σύστημα Ducati Skyhook EVO DSS Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS  2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 330mm. Δαγκάνες  Brembo monobloc Evo M50 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS  Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με cornering ABS Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με cornering ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-19 Pirelli Scorpion Trail II 120/70-17 Pirelli Scorpion Trail II Πίσω ελαστικό 170/60-17 Pirelli Scorpion Trail II 190/55-17 Pirelli Scorpion Trail II Μήκος (mm) – 2.190 Πλάτος (mm) – 1000 στις άκρες από τους καθρέφτες Υψος (mm) – 1495 με τη ζελατίνα στην ψηλότερη θέση Υψος σέλας (mm) 870 μη ρυθμιζόμενη (έξτρα σέλες 890 και 850mm 825 – 845 Μεταξόνιο (mm) 1.556 1.529 Ιχνος (mm) 110 109 Γωνία Caster 25° 24° Βάρος (kg) 225 στεγνό. 254 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ 212 στεγνό. 235 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ Ρεζερβουάρ (lt) 30 20