Off-Road
Εμφανίσεις: 1163
 

BMW-R-1200GS-Rallye-action-2

«Αν θέλετε να οδηγήσετε την πιο απαιτητική off road διαδρομή, πρέπει φορέσετε μπότες motocross», επέμενε η κυρία της BMW, ευγενικά αλλά ανυποχώρητα, πριν ξεκινήσουμε.

Ήμουν όμως τελικά ευτυχής για τα βαριά μου υποδήματα, όταν καθώς οδηγούσα, ξαφνικά βούλιαξα σε ένα αυλάκι, χτύπησα τη μπότα σε ένα βράχο και μετά εκτοξεύτηκα από το αυλάκι μαζί με μια βροχή από πέτρες για να πάρω αμέσως μετά το ανηφορικό μονοπάτι στο βουνό κοντά στην Αλμερία

Οι στιβαρές μπότες είναι χρήσιμες σ’ αυτές τις περιπτώσεις, αλλά αυτό που βοηθά πιο πολύ αυτό το φανταστικό απόγευμα που οδηγούμε στο χώμα στη Νότιο Ισπανία, είναι αυτή η μοτοσικλέτα. Το εργοστάσιο χαρακτηρίζει το BMW R 1200GS Rallye ως «την πιο σπορ GS παραγωγής όλων των εποχών», αναφερόμενοι φυσικά στις χωρίς προηγούμενο off road δυνατότητες που έχει. Και είναι δύσκολο να διαφωνήσεις μ’ αυτό.

Μαζί με το συγκριτικά καλά εξοπλισμένο αλλά εστιασμένο στην οδήγηση δρόμου, GS Exlusive (που το οδηγήσαμε κι αυτό στους δρόμους της Ανδαλουσίας) το BMW R 1200GS Rallye αντιπροσωπεύει την προσπάθεια διεύρυνσης του αντίκτυπου της boxer μοτοσικλέτας, ακόμη περισσότερο με ακόμη πιο εξειδικευμένα μοντέλα.

Με αξιώσεις στο χώμα

«Το GS είναι γνωστό ως η μοτοσικλέτα με την οποία μπορείς να κάνεις τα πάντα και η ιδέα μας ήταν το διευρύνουμε αυτό ακόμη περισσότερο ή να δώσουμε τους πελάτες μας περισσότερες επιλογές» είπε ο Reiner Fings, ο Product Manager του GS. «Τώρα έχουμε πάρα πολλούς πελάτες GS που είναι πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους. Γι’ αυτό αδράξαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε ένα GS που να είναι διαφορετικό και πιο ενδιαφέρον». Το πιο προφανές παράδειγμα αυτής της προσέγγισης είναι το BMW R 1200GS Rallye που σχεδιάστηκε ως το πιο off road στοκ GS που έχει φτιαχτεί ποτέ. Υπάρχει μια νύξη στην παράδοση του BMW Motorsport στο μπλε χρώμα της βαφής και στο πλαίσιο ενώ η μοτοσικλέτα παίρνει το πιο σπορτίβικο look της από τη χαμηλή ζελατίνα, τη στενότερη σέλα που είναι σχεδιασμένη για να βοηθά τον αναβάτη να οδηγεί όρθιος, τα φαρδιά μαρσπιέ enduro και τα πλαστικά προστατευτικά του πλαισίου.

BMW-R-1200GS-Rallye-details-16

Εξειδικευμένα ηλεκτρονικά off road

Το BMW R 1200GS Rallye έχει επίσης προστατευτικά στο ψυγείο για να μην βλάπτονται από τις πέτρες και τροχούς με σταυρωτές ακτίνες στους οποίους μπορούν να τοποθετηθούν λάστιχα με τακούνια χωρίς επιπλέον χρέωση. Οι μοτοσικλέτες της παρουσίασης ήταν όλες η πιο ακριβή έκδοση BMW R 1200GS Rallye Sport, που έχει ηλεκτρονικά κατάλληλα για χώμα, όπως το Dynamic Traction Control (περισσότερων δυνατοτήτων από το Automatic Stability Control της βασικής έκδοσης) και τα Riding Modes Pro (οι χάρτες οδήγησης) που έχουν και σετάρισμα Enduro.

Αυτές οι μοτοσικλέτες είχαν επίσης μερικά έξτρα που το Sport package δεν περιλαμβάνει, δηλαδή κάγκελα, αλουμινένια ποδιά, μακρύτερη και σφιχτότερη ανάρτηση συν την Dynamic ESANext Genaration” που αποτελεί εξέλιξη του semi-active συστήματος ανάρτησης της BMW.

BMW-R-1200GS-Rallye-details-1

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει πια η χειροκίνητη ρύθμιση της προφόρτισης ελατηρίου, αλλά το σύστημα αντιλαμβάνεται το φορτίο της μοτοσικλέτας και ρυθμίζει αυτομάτως την προφόρτιση, με παρόμοιο τρόπο όπως το σύστημα που πρωτοείδαμε στο Aprilia Caponord 1200, πριν από τέσσερα χρόνια.

Οι περισσότερες από τις παρουσιάσεις adventure μοτοσικλετών σπανίως περιλαμβάνουν off road οδήγηση, όμως η BMW έδωσε στο BMW R 1200GS Rallye τη δυνατότητα να δείξει τι μπορεί να κάνει, διαλέγοντας μια διαδρομή που ήταν σχεδόν αποκλειστικά χώμα, με σημεία με βαθιά άμμο, μεγάλα αυλάκια και τεράστια βράχια στο δρόμο. Πολλές μοτοσικλέτες θα υπέφεραν, όχι όμως το BMW R 1200GS Rallye που τα κατάφερε πάρα πολύ καλά, φέροντας όλο τον κόσμο πίσω, με ελάχιστες τούμπες και μεγάλες δόσεις διασκέδασης.

Αυτός ο μεγάλος boxer κινητήρας, που ουσιαστικά δεν έχει αλλαγές, εκτός από τις ρυθμίσεις του Euro 4 και που εξακολουθεί να αποδίδει 125hp, ήταν ο πιο χρήσιμος συνεργός παρά ποτέ. Εκμεταλλευόμενη η μοτοσικλέτα τη ροπή του έβρισκε απίστευτα επίπεδα πρόσφυσης στα πιο χαλαρά εδάφη με τη βοήθεια των Metzeler Karoo III με τα τακούνια και το ειδικά ρυθμισμένο traction control

Όταν επιλέγετε το Enduro mode η απόκριση στο γκάζι, το traction control η ανάρτηση και το ABS μπαίνουν σε off-road mode και κάποια στιγμή που σταματήσαμε έβαλα το στικάκι κάτω από τη σέλα (το παίρνεις μαζί με τους έξτρα χάρτες Riding Modes Pro) που ενεργοποιεί το Enduro Pro, τον χάρτη με ακόμη πιο εξειδικευμένες ρυθμίσεις. Το BMW R 1200GS Rallye Sport έχει επίσης το έξτρα quick-shifter, Gear Shift Assist Pro, που ήταν πολύ χρήσιμο, αν και όταν στεκόμασταν στα μαρσπιέ, μερικές φορές δυσκολευόμουν βάλω τη μπότα ΜΧ κάτω από το λεβιέ για να ανεβάσω ταχύτητα. Πάντως για το κατέβασμα αρκούσε ένα απλό πάτημα με τη μπότα, που συνοδευόταν και από ένα καθησυχαστικό ζωντάνεμα του κινητήρα από το auto-blipper.

BMW-R-1200GS-Rallye-details-15

Η πιο σφιχτή και με μακρύτερες διαδρομές ανάρτηση τα κατάφερνε πολύ καλά στο ανώμαλο τερέν, περνώντας πάνω από τα αυλάκια και τα λοφάκια και καταφέρνοντας να το κάνει να μοιάζει απίστευτα ευκίνητο για μια τόσο ψηλή μοτοσικλέτα με μετάδοση με άξονα που ζυγίζει κάπου 250kg με καύσιμα.

To πιο off road GS

Αν και το βάρος δεν σε αφήνει να το ξεχάσεις, η πολυχρηστικότητα του BMW R 1200GS Rallye Sport και η δυνατότητά του εκτός δρόμου για μια τόσο μεγάλη μοτοσικλέτα είναι αξιοσημείωτη.

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Markus Jahn, Jörg Künstle

Copyright© MrBike – 2017

BMWεπίσημο site

BMW-R-1200GS-Rallye-statics-9

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW R 1200 GS 2017
Κινητήρας ΒΜW τετράχρονος, δικύλινδρος, boxer, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους 
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 101 x 73
Χωρητικότητα (cc) 1170
Σχέση συμπίεσης 12,5:1
Μέγιστη ισχύς  125hp (92kW) / 7.750rpm
Μέγιστη ροπή 12,74kgm (125Nm) / 6.500rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός BMS-X
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων με συμπλέκτη ολίσθησης
I 1,650
II  2,438
III  1,714
IV  1,296
1,059
VI  0,943
Πρωτεύουσα μετάδοση 0,848
Τελική μετάδοση 2,910 Αξονας
Πλαίσιο Χαλύβδινο χωριδικτύωμα
Μπροστινή ανάρτηση Telelever με διαδρομή 190mm
Πίσω ανάρτηση Evo Paralever με διαδρομή 200mm
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 305mm, Integral ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 276mm Integral ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/70-19 Michelin Anakee 3
Πίσω ελαστικό 170/60-17  Michelin Anakee 3
Μήκος (mm) 2.207
Πλάτος (mm) 953
Υψος (mm) -
Υψος σέλας (mm) 850-870
Μεταξόνιο (mm) 1.507
Ιχνος (mm) 99,6
Γωνία Caster 25˚5'
Βάρος (kg) 244 με καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 20
Επιδόσεις κατασκευαστή  
0-100km/h 3,6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα  Πάνω από 200km/h
Κατανάλωση κατασκευαστή 4,96lt/100km
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world