Off-Road
Εμφανίσεις: 4764
 

bmw-r-1200gs-adventure-10

To νέο BMW R 1200GS Adventure του 2014 έχει βασιστεί στη νέα γενιά αεροϋγρόψυκτου boxer αλλά έχει περισσότερες δυνατότητες off road και τουρισμούς μεγάλων αποστάσεων.

Panagiotopoulos 2

Είναι παράδοση πια μετά την αναβάθμιση του απλού BMW R 1200GS να βγαίνει και η έκδοση Adventure, δηλαδή η (ακόμα) πιο τουριστική έκδοση του μεγάλου τουριστικού on-off της BMW που δεν παύει να είναι μακράν το δημοφιλέστερο μοντέλο της Βαυαρικής εταιρίας. Εχοντας μάλιστα δοκιμάσει τη νέα γενιά του αεροϋγρόψυκτου BMW R 1200 GS του 2013 κι έχοντας εντυπωσιαστεί από την συμπεριφορά τόσο του κινητήρα όσο και της μοτοσικλέτας, είχαμε υποψιαστεί ότι η έκδοση R 1200GS Adventure με τον νέο κινητήρα και όλες τις διαφορές στα περιφερειακά, θα είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Τηρώντας την παράδοση η BMW παρουσίασε ένα χρόνο μετά την τόσο δραστική αναβάθμιση του υγρόψυκτου boxer το νέο Adventure με πιο off road και πιο τουριστικά χαρακτηριστικά. Στη βασική της μορφή το BMW R 1200GS Adventure είναι ακριβότερο από το απλό GS, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας έχει ένα τελικό κόστος που ξεπερνά τα είκοσι χιλιάρικα, επειδή έχει επάνω του ένα μεγάλο μέρος από τη λίστα των αξεσουάρ του εργοστασίου, με σημαντικότερο αυτό των ηλεκτρονικών αναρτήσεων Dynamic ESA. Το λέμε αυτό στην αρχή του κομματιού επειδή οι αναρτήσεις αυτές, που αποτελούν ένα αρκετά ακριβό ex works αξεσουάρ καθορίζουν την οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και τη συνολική της αίσθηση.

bmw-r-1200gs-adventure-3

«Αυτό, φίλε, είναι μεγάλο»

Αυτή την κουβέντα την άκουσα αρκετές φορές στην εβδομάδα που οδήγησα το νέο BMW R 1200 GS Adventure. Και πράγματι, αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση πάνω στο νέο μοντέλο είναι ο όγκος του. Πού οφείλεται αυτός ο όγκος και γιατί το BMW R 1200 GS Adventure δείχνει τόσο πιο μεγάλο από το απλό μοντέλο;

Η πρώτη μεγάλη διαφοροποίηση του R 1200 GSAdventure από το απλό R 1200GS είναι το ρεζερβουάρ. Εχει χωρητικότητα 30 λίτρων, δηλαδή 10 περισσότερα από του απλού μοντέλου. Το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ ευθύνεται για το επιβλητικό πλάτος της μοτοσικλέτας στο πάνω μέρος των κυλίνδρων, που ωστόσο δεν είναι μεγαλύτερο ούτε από τους κυλίνδρους, ούτε από το τιμόνι – το πλάτος αυτό δεν περισσεύει δηλαδή από πουθενά.

Άλλη διαφοροποίηση που κάνει τη μοτοσικλέτα μεγαλύτερη είναι οι μεγαλύτερη (πιο εντουράδικες) διαδρομές στις αναρτήσεις που είναι κατά 20mm μεγαλύτερες από του απλού μοντέλου. Αλλά και το ύψος της σέλας είναι μεγαλύτερο κατά 40mm σε σχέση με το απλό μοντέλο, φτάνοντας τα 890mm στη χαμηλότερη θέση (είναι ρυθμιζόμενη). Οπτικά «προσθέτει» όγκο η μεγαλύτερη και πλατύτερη ζελατίνα οι χούφτες και βέβαια τα κάγκελα με τα προβολάκια που είναι εξοπλισμένη η μοτοσικλέτα της δοκιμής μας.

bmw-r-1200gs-adventure-detail-11

Κάθεσαι στη σέλα και έχει μπροστά σου όλο αυτό. Η αίσθηση είναι αρχοντική… τουλάχιστον και συμβουλή μας είναι να επιδιώξετε να οδηγήσετε ένα R 1200GS Adventure μια φορά στη ζωή σας, γιατί είναι μια μοναδική εμπειρία!

Εργονομία – Τώρα πια φτάνω κάτω!

Το πώς θα κουμαντάρεις ένα GS Adventure αποτελεί ένα θέμα ήδη από τότε που παρουσιάστηκε το πρώτο R 1150 Adventure. Με τις εντουράδικες αναρτήσεις είναι παραδοσιακά ψηλές μοτοσικλέτες και με το τεράστιο τύπου ραλί ρεζερβουάρ είναι ογκώδεις κι έτσι οι αναβάτες μεσαίου αναστήματος (κάτω από 1,80μ. δυσκολεύονται να τα μανουβράρουν. Και λέω να τα μανουβράρουν γιατί το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι όταν πρέπει να ξεπαρκάρεις ή να κάνεις ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας και μάλιστα με φορτίο. Αντίθετα, από τη στιγμή που η μοτοσικλέτα θα αρχίσει να κινείται, το βάρος αποτελεί ένα δευτερεύοντα παράγοντα που μόνο υπό προϋποθέσεις (θα τις δούμε πιο κάτω) γίνεται αισθητό. Τώρα, το γιατί να θέλεις να κουμαντάρεις μια μοτοσικλέτα που είναι πέρα από τις δυνάμεις σου, θα το συζητήσουμε στο τέλος του κομματιού.

Το ύψος της σέλας όπως είπαμε στη χαμηλή θέση είναι στα 890mm, (ίδιο με του GS Adventure του 2010) που ως νούμερο είναι πάρα πολύ υψηλό. Τα πράγματα στην πράξη είναι αρκετά διαφορετικά. Για την ακρίβεια με το ύψος μου στο 1,76μ. όταν ανέβηκα στο νέο BMW R 1200 GS Adventure, έφτανα κάτω σχεδόν με τον ίδιο τρόπο (με τις μύτες) όπως στο απλό GS που είναι κατά 4 εκατοστά πιο χαμηλό. Πώς γίνεται αυτό; Απλά το Adventure έχει πιο λεπτή σέλα στο εμπρός μέρος, άρα τα πόδια δεν ανοίγουν τόσο πολύ και φτάνουν καλύτερα κάτω. Μπράβο στη BMW που το σκέφτηκε.

bmw-r-1200gs-adventure-detail-17

Γιατί το ότι φτάνεις να πατήσεις κάτω αρκετά καλά, σημαίνει ότι διατηρείς τον έλεγχο του κολοσσού αυτού πολύ ευκολότερα, ο χαρακτήρας της γίνεται αμέσως φιλικότερος και η αυτοπεποίθηση ανεβαίνει. Βέβαια αν το ύψος σας είναι από 1,85μ. και πάνω τότε όλα αυτά δεν σας αφορούν και μάλλον θα ήσασταν ευχαριστημένος και με τα παλιότερα R 1200 GS Adventure. Να θυμίσουμε ότι η σέλα ρυθμίζεται από ένα απλό μηχανισμό στο κάτω μέρος της, ενώ και η σέλα του συνεπιβάτη ρυθμίζεται ώστε να έρθει κοντύτερα στον οδηγό, αν το επιθυμεί.

Η ζελατίνα είναι πιο μεγάλη και πιο πλατιά από του απλού μοντέλου και προστατεύει πολύ καλύτερα. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα αριστερά και δεξιά βοηθούν κι αυτά ώστε να μην φτάνει άνεμος στους ώμους. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα ρύθμισης της ζελατίνας εν κινήσει από το περιστροφικό κουμπί, όπως και στο απλό μοντέλο. Μου έκανε εντύπωση ότι το κουμπί αυτό είναι πολύ σφιχτό αν πηγαίνεις με περισσότερα από 80km/h (το είχε παρατηρήσει αυτό και ο συνεργάτης μας Roland Brown στην επίσημη παρουσίαση), αλλά τελικά αν πηγαίνεις με τέτοια ταχύτητα, καλό είναι να μην απασχολείς τα χέρια σου με κάτι άλλο. Προφανώς η πίεση του αέρα πάνω στην μεγαλύτερη επιφάνεια της ζελατίνας είναι τέτοια ώστε να μην σφίγγει το σπείρωμα του ρυθμιστή.

bmw-r-1200gs-adventure-instruments

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο και ψηφιακή οθόνη με υπολογιστή ταξιδιού, μέτρηση κατανάλωσης και αυτονομίας. Απεικονίζει επίσης τους επιλεγμένους χάρτες οδήγησης και την επιλεγμένη ρύθμιση των αναρτήσεων.

Οι διακόπτες ήδη από το R 1200GS του 2013 ακολουθούν πιο συμβατική διάταξη (για τα φλας, τα φώτα, την κόρνα, τη μίζα) αλλά βέβαια υπάρχει κι ένα πλήθος ακόμη από κουμπιά που ελέγχουν όλα τα πρόσθετα χαρακτηριστικά (αναρτήσεις, χάρτες λειτουργίας, θερμαινόμενα γκριπ, tractioncontrol, cruisecontrοl και το περιστροφικό χειριστήριο για τον πλοηγό).

bmw-r-1200gs-adventure-detail-12 Κινητήρας

Ο αερο-υγρόψυκτος boxer κινητήρας των 1170cc διαφέρει από τη βασική έκδοση του BMW R 1200GS επειδή έχει κατά 950 γραμμάρια βαρύτερο βολάν για να αποδίδει ομαλότερα στις χαμηλές στροφές. Εχει επίσης έναν έξτρα αποσβεστήρα κραδασμών ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και τον άξονα μετάδοσης. Κατά τα άλλα ο 8βάλβιδος κινητήρας με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους δεν έχει αλλαγές, με μέγιστη απόδοση 125hp στις 7750rpm. Το δυνατότερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές είναι μάλιστα αισθητό στις επιταχύνσεις, ωστόσο, το απλό μοντέλο δεν έχει και μικρό τράβηγμα στις χαμηλές στροφές ώστε να είναι απαραίτητο. Ο μόνος λόγος για να το κάνουν αυτό οι Βαυαροί σχεδιαστές ήταν για να βοηθήσουν τον κινητήρα σε πολύ δύσκολα εδάφη (άμμο, λάσπη) στις απόμακρες γωνιές αυτού του πλανήτη, όπου η μοτοσικλέτα θα πρέπει να διαχειριστεί και το έξτρα βάρος του φορτίου (ρούχα, τρόφιμα, νερά, καύσιμα, λάστιχα κλπ.). Όταν η μοτοσικλέτα είναι στην άσφαλτο, στην Αθήνα, με μισό ρεζερβουάρ, το έξτρα τράβηγμα είναι απλά διασκεδαστικό και βέβαια απόλυτα ευπρόσδεκτο.

bmw-r-1200gs-adventure-detail-20

Το γκάζι ελέγχεται από ένα σύστημα ridebywire με τέλεια απόκριση, το κιβώτιο ταχυτήτων εμπεριέχεται στον στροφαλοθάλαμο, ο συμπλέκτης είναι πλέον πολύδισκος, μονόδρομος και με μαλακή λειτουργία και η μετάδοση με άξονα βρίσκεται αριστερά αντί για δεξιά. Όλα αυτά βέβαια είναι χαρακτηριστικά και του απλού μοντέλου, όμως στο Adventure κάτω από τον κινητήρα έχει τοποθετηθεί αλουμινένια ποδιά για προστασία.

Περιφερειακά

Η μοτοσικλέτα της δοκιμής μας διαθέτει το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων Dynamic ESA που δίνει τη δυνατότητα αλλαγής των αποσβέσεων και της προφόρτισης των ελατηρίων με το απλό πάτημα των κουμπιών από το τιμόνι. Το σύστημα αυτό είναι ακριβώς το ίδιο όπως στο απλό μοντέλο που οδηγήσαμε, εδώ όμως οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι 220mm εμπρός και 210mm πίσω – 20 χιλιοστά δηλαδή περισσότερα από του στάνταρντ μοντέλου, που αποδεικνύονται αρκετά χρήσιμα σε ανώμαλο έδαφος. Οι δίσκοι εμπρός έχουν διάμετρο 305mm και δαγκάνες ακτινικής στήριξης Brembo. Ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 276mm με δαγκάνα δύο εμβόλων. Οι ζάντες είναι ακτινωτές με τις ακτίνες να βιδώνουν στο χείλος της ζάντας έτσι ώστε να μπορούνε να τοποθετηθούν tubeless ελαστικά που με χαρά είδαμε ότι και στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι τα πολύ καλά για μεικτή χρήση Michelιn Anakee 3.

bmw-r-1200gs-adventure-detail-2Να και μια όμορφη λεπτομέρεια. Στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ υπάρχει μια θήκη για ψιλά για τα διόδια. 

BMW R 1200 GS Adventure - on board

Δεν θα επιμείνω στο βάρος του νέου BMW R 1200GS Adventure που με τα καύσιμα ξεπερνά κατά πολύ τα 260kg. Όπως είπα και πριν οι μανούβρες χαμηλής ταχύτητας, ανάλογα με το πόσο απαιτητικές είναι, μπορεί να γίνουν πολύ δύσκολες (παρκάρισμα στον κατήφορο ή μανουβράρισμα στο χώμα). Για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να πούμε ότι η νέα μοτοσικλέτα είναι πολύ πιο εύκολη στην οδήγηση από τα παλιότερα Adventure. Το βάρος παύει να γίνεται αντιληπτό όταν η μοτοσικλέτα κινείται και μάλιστα ο κινητήρας εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του, την αμεσότητα στην απόκριση και τα μεγάλα αποθέματα ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν θυμίζει σε τίποτα τα παλιά κιβώτια της BMW που ήταν τοποθετημένα έξω από το στροφαλοθάλαμο. Παίρνει την πρώτη πολύ πιο μαλακά και αθόρυβα και εκτελεί τις αλλαγές πιο γρήγορα. Ο υδραυλικός συμπλέκτης έχει εντυπωσιακά μαλακή λειτουργία (μας θύμισε τα KTM 1190 Adventure) με μεγάλο πλεονέκτημα το ότι δεν κουράζει στην κίνηση. Η όρθια θέση οδήγησης και η μεγάλη ζελατίνα φροντίζουν να κρατούν επίσης τον κορμό του αναβάτη σε καλή κατάσταση κι έτσι η αποστολή της μοτοσικλέτας, ο τουρισμός μεγάλων αποστάσεων δηλαδή, εκπληρώνεται με το λιγότερο δυνατό κόπο.

Το μεγάλο βάρος θα το θυμηθείτε ξανά όταν θα θελήσετε να αλλάξετε κατεύθυνση. Το BMW R 1200GS Adventure ζητά από τον αναβάτη δύναμη στο τιμόνι για να αλλάξει κατεύθυνση, πράγμα που και πάλι θα το κάνει πιο αργά από την απλή έκδοση. Βέβαια, αυτή είναι μια σύμβαση που δεν θα έχουν πρόβλημα να κάνουν όσοι προτιμήσουν συνειδητά το μεγαλύτερων διαστάσεων Adventure. Παρόλα αυτά, το Adventure θα διατηρήσει με ακρίβεια της γραμμή του και θα πάρει και αρκετά μεγάλη κλίση αν χρειαστεί με πολλά αποθέματα ροπής να βοηθήσουν στην έξοδο της στροφής.

Ένα από τα ουσιαστικά πλεονεκτήματα του BMW R 1200GS Adventure του 2014 είναι η πολυχρηστικότητά του. Μπορεί οι διαστάσεις της να είναι μεγάλες, δεν παύει όμως να είναι μοτοσικλέτα. Δεν θα κυνηγάτε τα παπιά, αλλά θα μπορέσετε να κάνετε και δουλειές στο κέντρο, καλύπτοντας την καθυστέρηση στα ελεύθερα κομμάτια δρόμου ανάμεσα από τα φανάρια – αν και δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι δεν θα χρειαστείτε και μια μικρότερη μοτοσικλέτα ή scooter για τα δρομολόγια ρουτίνας.

bmw-r-1200gs-adventure-8

Χάρτες οδήγησης

Το BMWR 1200GS Adventure που οδηγήσαμε διαθέτει 5 χάρτες οδήγησης. Τον Dynamic που είναι ο πιο σπορ και που ρυθμίζει αυτόματα την semi active ανάρτηση στη σκληρή θέση. Τον Road για κανονική χρήση που φέρνει την ανάρτηση στη normal θέση και τον Rain που μειώνει την απόκριση στο γκάζι και μαλακώνει την ανάρτηση. Ο χάρτης Road είναι πραγματικά κατάλληλος για τις περισσότερες συνθήκες με τον Dynamic να έχει αισθητά πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και να είναι πιο διασκεδαστικός.

Η μοτοσικλέτα της δοκιμής μας είχε τις έξτρα (προαιρετικό εργοστασιακό αξεσουάρ) αναρτήσεις Dyanmic ESA, τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις που όπως είπαμε προσαρμόζονται αυτομάτως ανάλογα με τον επιλεγμένο χάρτη ή ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μόνος του τη ρύθμιση που θέλει ανάμεσα σε τρία επίπεδα, solo, με συνεπιβάτη, ή με συνεπιβάτη και αποσκευές. Πρέπει να πούμε ότι η διαφορά από τη μία ρύθμιση στην άλλη γίνεται αισθητή καθώς οι αποσβέσεις σφίγγουν και το ύψος της ανάρτησης αλλάζει.

Υπάρχει και ο χάρτης Enduro για off road οδήγηση που μαλακώνει τις αναρτήσεις και τις προσαρμόζει περισσότερο στην οδήγηση στο χώμα. Το BMW R 1200 GS Adventure κινείται αρχοντικά στο χώμα, διατηρώντας με εντυπωσιακό τρόπο τη σταθερότητά της και με αρκετά μεγάλη ακρίβεια (για τόσο μεγάλη μοτοσικλέτα) τη γραμμή της στο χωματόδρομο. Κάνει τα πράγματα να μοιάζουν ευκολότερα από όσο είναι και αυτό μας έκανε να κινούμασταν πιο συχνά από όσο θα θέλαμε με μεγαλύτερη ταχύτητα στο χώμα. Ο πατημένος χωματόδρομος κάποια στιγμή στο ελληνική τοπίο παύει να είναι πατημένος και εκεί που το δρομάκι ανηφορίζει σχηματίζεται νεροφάγωμα με ελεύθερες πέτρες. Και εκεί η μοτοσικλέτα διατηρεί την κατευθυντικότητά της τελείως απροβλημάτιστα και χωρίς προσπάθεια, και οι αναρτήσεις δείχνουν ότι έχουν πολύ περισσότερα αποθέματα αποσβέσεων από αυτά που χρησιμοποιήσαμε, πράγμα που είναι λογικό γιατί εμείς οδηγήσαμε στο χώμα χωρίς φορτίο. Νομίζω ότι εύσημα πρέπει να αποδοθούν και στα ελαστικά Michelin Anakee 3 που και πάλι έδειξαν πολύ καλό πρόσωπο, ενώ στην άσφαλτο συμπεριφέρονται όπως καλά ελαστικό δρόμου. Πάντως το Telelever εκ κατασκευής στερεί την αίσθηση από τον εμπρός τροχό, τόσο στο χώμα, όσο και στην άσφαλτο, αλλά αυτό είναι μια ιδιαιτερότητα των boxer της BMW που δεν έχει προβληματίσει τους χιλιάδες ιδιοκτήτες τους.

Υπάρχει επίσης ένας πέμπτος χάρτης, ο Enduro Pro αφήνει την απόκριση στο γκάζι στο Normal και κάνει την ανάρτηση ESA σκληρή, ενώ ταυτόχρονα αποσυνδέει το ABS από τον πίσω τροχό. Ο χάρτης αυτός δεν επιλέγεται από τον πίνακα οργάνων όπως οι άλλοι, αλλά ο αναβάτης πρέπει να ξεκαβαλήσει, να βγάλει τη σέλα και να βρει από κάτω της ένα στικάκι (μια γέφυρα είναι) που πρέπει να το συνδέσει σε μια φισέτα στην καλωδίωση ακριβώς κάτω από τη σέλα.

Κατανάλωση

Η BMW έχει κάνει εδώ και πολλά χρόνια πολλή δουλειά για τη μείωση της κατανάλωσης, παρά το ότι τα μοτέρ της μεγαλώνουν σε κυβικά και δυναμώνουν ταυτόχρονα. O υπολογιστής ταξιδιού έδειξε μέση κατανάλωση 6,6lt/100km, πράγμα που επιβεβαιώσαμε και στο γέμισμα του ρεζερβουάρ κι αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία από το 30λιτρο ρεζερβουάρ είναι γύρω στα 450km ή και περισσότερη αν οδηγείτε πιο οικονομικά. Όσοι έχετε στόχο να πάτε στα πιο απόμακρα μέρη του κόσμου μας τότε μπορείτε να κάνετε ανενόχλητοι πολλά περισσότερα χιλιόμετρα σε μια μέρα από τις άλλες συμβατικές μοτοσικλέτες (έστω και τουριστικές) μοτοσικλέτες.

bmw-r-1200gs-adventure-static-4 

Ο γύρος του κόσμου, ακόμη πιο εύκολα

Αν μην γελιόμαστε, οι εκδόσεις Adventτure του R 1200GS είναι φτιαγμένες για να κάνετε μεγάλα και διηπειρωτικά ταξίδια στα περισσότερα εδάφη που μπορούν να διασχίσουν τροχοφόρα. Είναι γεγονός ότι πολλοί από εμάς τις γλυκοκοιτάζουμε επειδή είναι ακριβές και μεγαλόσωμες, επομένως προσφέρουν αδιαμφισβήτητο κύρος στους ιδιοκτήτες τους, μερικοί μάλιστα από τους οποίους έχουν έναν πολύ αόριστη εικόνα για το αν θα κάνουν ένα τέτοιο μεγάλο ταξίδι στη ζωή τους. Εμείς όμως δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε κανένα, παρά μόνο τη μοτοσικλέτα. Και είναι πραγματικότητα ότι αν θέλετε να κάνετε το γύρο του κόσμου, η BMW σας το έκανε ακόμη ευκολότερο. Το νέο BMW R 1200 GS Adventure είναι μια επιβλητική και εντυπωσιακή μοτοσικλέτα που έχει όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά που έχει και η απλή έκδοση και είναι εύκολο και ξεκούραστο στην οδήγηση παρά τον όγκο και το βάρος του. Ως προς τη φιλικότητα δηλαδή, πιστεύουμε ότι η BMW έκανε μεγάλη πρόοδο, κάνοντας αυτόν τον κολοσσό πιο προσιτό (σωματομετρικά) σε περισσότερους από εμάς, είτε θέλουμε να κάνουμε εκδρομικό enduro μεγάλων αποστάσεων, είτε θέλουμε να κάνουμε μια εντυπωσιακή εμφάνιση εκεί που… πρέπει. Είναι επίσης μια πολύ δυναμική τουριστική μοτοσικλέτα με τεχνολογία αιχμής και είναι φτιαγμένη για να μιλήσει στην καρδιά του απαιτητικού αναβάτη. Εφόσον έχετε την οικονομική δυνατότητα μην αφήσετε απ’ έξω τα αξεσουάρ που προτείνει το εργοστάσιο και κυρίως μην παραλείψετε τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις Dynamic ESA.

Το κόστος της είναι υψηλό και για την ακρίβεια, με έξτρα εξοπλισμό όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι ίσως η ακριβότερη μοτοσικλέτα της κατηγορίας. Προσφέρει όμως τόσα πολλά, ώστε εκείνοι που θα επενδύσουν στο ΒMW R 1200GS Adventure να μην το μετανιώσουν ποτέ.

Διαβάστε επίσης:

BMW R 1200GS (απλή έκδοση) Δοκιμή στην Ελλάδα

BMW R 1200GS Adventure – Δοκιμή από την επίσημη παρουσίαση στην Ισπανία

BMW R 1200GS Adventure – Επίσημη παρουσίαση

Τιμοκατάλογος BMW

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

BMW R 1200 GS Adventure 2014

Κινητήρας ΒΜW τετράχρονος, δικύλινδρος, boxer, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 101 x 73
Χωρητικότητα (cc) 1170
Σχέση συμπίεσης 12,5:1
Μέγιστη ισχύς 125hp (92kW) / 7.700rpm
Μέγιστη ροπή 12,74kgm (125Nm) / 6.500rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός BMS-X
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων με συμπλέκτη ολίσθησης
I 1,650
II 2,438
III 1,714
IV 1,296
V 1,059
VI 0,943
Πρωτεύουσα μετάδοση 0,848
Τελική μετάδοση 2,910 Αξονας
Πλαίσιο Χαλύβδινο χωριδικτύωμα
Μπροστινή ανάρτηση Telelever με διαδρομή 210mm
Πίσω ανάρτηση Evo Paralever με διαδρομή 220mm
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 305mm, Integral ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 276mm Integral ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/70-19 Ακτινωτή ζάντα
Πίσω ελαστικό 170/60-17 Ακτινωτή ζάντα
Μήκος (mm) 2.255
Πλάτος (mm) 980
Υψος (mm) -
Υψος σέλας (mm) 890-910
Μεταξόνιο (mm) 1.510
Ιχνος (mm) 92,7
Γωνία Caster 24˚5'
Βάρος (kg) 260 με καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 30
Μετρήσεις εργoστασίου  
Κατανάλωση 90km/h 4,3lt/100km
Κατανάλωση 120km/h 5,9lt/100km
Επιτάχυνση 0-100km/h 3,75 δευτερόλεπτα
Μέγιστη Ταχύτητα (km/h) Πάνω από 200km/h
Μετρήσεις Μr Bike  
Μέση Κατανάλωση 6,6lt/100km
Μέγιστη Ταχύτητα (km/h) 225km (ένδ. Ταχυμέτρου 230km/h)

 

Copyright© ΔημήτρηςΜπαζίνας2014

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης - 2014

Copyright© MrBike – 2014

ΒΜW Ελλάδας

BMW International

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world