Nea
Κατηγορία: Πίνακες Πωλήσεων Moto
Εμφανίσεις: 1672
 

 

 

per-year

Κι όμως! Το 2015 ήταν καλύτερο από το 2014. Παρά την αντιστροφή του οικονομικού κλίματος μετά το πρώτο τρίμηνο λόγω της τεράστιας και ιστορικής περιπέτειας που πέρασε η χώρα, οι πωλήσεις μοτοσικλετών στο σύνολο της χρονιάς ήταν λίγο υψηλότερες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι συνολικές ταξινομήσεις έκλεισαν στις 34.485 μονάδες έναντι 32.278 το 2014. Οι πωλήσεις του 2015 ήταν καλύτερες τόσο από του 2013 όσο και του 2012 όπως φαίνεται και στο γράφημα, αλλά η συνεχιζόμενη πολιτική κρίση και η επαφή με την πραγματικότητα δεν μας αφήνει αισιοδοξία ότι θα υπάρξει σημαντική ανάκαμψη μέσα στο 2016. 

per-month

 

Είναι συγκλονιστικός ο τρόπος με τον οποίον αποτυπώνεται η πορεία της πολιτικής κατάστασης στο γράφημα των πωλήσεων. Μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου εγγράφεται μια αισιοδοξία στην αγορά, που φρενάρει όμως τον Μάιο – ακριβώς τη στιγμή που η καμπύλη έπρεπε να συνεχίσει την ανοδική της πορεία, κάνει τραπέζι και πέφτει. Τον Ιούλιο έρχονται τα capital control και ο… γκρεμός στις πωλήσεις. Πολύ μικρή διακύμανση παρουσιάζεται τον Σεπτέμβριο ενώ οι ταξινομήσεις του Δεκεμβρίου δεν αφορούν κατά κύριο λόγο πωλήσεις αλλά ταξινομήσεις από καταστήματα.

Οι 25 πρώτες εταιρείες

Και πάλι κερδισμένη στις εταιρίες είναι η SYM, που όχι μόνο διατήρησε την πρώτη θέση, αλλά αύξησε κα το μερίδιό της. Στη δεύτερη θέση βλέπουμε τη Yamaha που κι αυτή αύξησε το μερίδιό της, υποσκελίζοντας τη Honda που πέρυσι ήταν δεύτερη και που έχει χάσει ένα μικρό ποσοστό από το μερίδιό της. H Piaggio διατηρεί την 4η θέση όπως και πέρυσι με οριακές απώλειες στο μερίδιο αγοράς, ενώ η Kymco διατήρησε και αυτή την 5η θέση μόλις 169 μονάδες πίσω από την Piaggio και με θετικό πρόσημο στο μερίδιό της.

    Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2015      
    Πωλήσεις      
  Εταιρεία (τεμάχια) Μερίδιο % Μερίδιο 2014 % Διαφορά
1 SYM 5868 17,00% 16,30% 0,70%
2 YAMAHA 5089 14,80% 13,50% 1,30%
3 HONDA 4593 13,30% 15,80% -2,50%
4 PIAGGIO 3739 10,80% 12,60% -1,80%
5 KYMCO 3570 10,40% 10,30% 0,10%
6 DAYTONA 2732 7,90% 7,20% 0,70%
7 APRILIA 750 2,20% 3,20% -1,00%
8 XGJAO 750 2,20% 1,10% 1,10%
9 KAWASAKI 664 1,90% 2,30% -0,40%
10 VESPA 451 1,30% 0,80% 0,50%
11 BMW 440 1,30% 1,30% 0,00%
12 SUZUKI 419 1,20% 1,30% -0,10%
13 KEEWAY 386 1,10% 0,00% 1,10%
14 MODENAS 351 1,00% 1,80% -0,80%
15 PEUGEOT 296 0,90% 1,10% -0,20%
16 ZHEJIANG LINGYU 221 0,60% 0,80% -0,20%
17 KTM 217 0,60% 0,70% -0,10%
18 TGB 159 0,50% 0,20% 0,30%
19 DUCATI 159 0,50% 0,40% 0,10%
20 TRIUMPH 157 0,50% 0,50% 0,00%
21 LIFAN 156 0,50% 0,40% 0,10%
22 LIFAN INDUSTRY 130 0,40% 0,40% 0,00%
23 SKYJET 129 0,40% 0,40% 0,00%
24 SHINERAY 124 0,40% 0,30% 0,10%
25 SKYTEAM 118 0,30% 0,30% 0,00%

Τα 25 Πρώτα Μοντέλα

Ανατροπή έχουμε στην κατάταξη των μοντέλων για το 2015. H Piaggio με μια πολύ καλή προσφορά στο Beverly 300 κατάφερε να κάνει αρκετές περισσότερες ταξινομήσεις, οπότε το Yamaha Crypton X που ήταν πρώτο πέρυσι, τώρα είναι δεύτερο. Αντίστοιχα στην 3η θέση είναι το πολύ οικονομικό και αγαπητό SYM Symphony 150. Πολύ καλή πορεία διέγραψε πάντως το καινούργιο παπί Honda Supra X HelmIn που άρχισε να πωλείται μόλις το καλοκαίρι, αλλά κατέλαβε την 15η θέση.

Ιαν-Δεκ 2015    
Α/Α Μάρκα Μοντέλο Τεμάχια
1 PIAGGIO BEVERLY 300ie 1600
2 YAMAHA CRYPTON X 135 1434
3 SYM SYMPHONY150 952
4 YAMAHA T110 835
5 SYM SYMPHONY ST 200i CBS 828
6 HONDA WAVE 110 i (AFS110CSF) 761
7 HONDA PCX 150 (WW150EX2) 720
8 XGJAO XGJ125-16C 720
9 SYM HD200 640
10 SYM SYMPHONY 125 630
11 PIAGGIO BEVERLY 350 618
12 APRILIA SCARABEO 200 LIGHT 609
13 SYM GTS300i EVO 566
14 DAYTONA SPRINTER 533
15 HONDA SUPRA-X HELMIN 518
16 DAYTONA DY125A 512
17 DAYTONA NOVA 447
18 SYM CITYCOM 300i 443
19 YAMAHA YP 250RA 441
20 KYMCO MXU 423
21 KYMCO MXU 419
22 DAYTONA SONIC 125 388
23 HONDA SH150AD 383
24 SYM CITYCOM 300i 340
25 HONDA ANF 125 INNOVA I 339

500cc+ - Οι εταιρείες

Η πρωτιά της Yamaha το 2015 είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση όσον αφορά τα +500cc. Εχοντας παρουσιάσει σημαντικά μοντέλα στην κατηγορία η Yamaha, όπως τα Yamaha MT-09, MT-07 και MT-09 Tracer εύλογα πούλησε περισσότερα μοντέλα και με διαφορά. Δεύτερη η BMW με σχεδόν τις μισές ταξινομήσεις και τρίτη η Honda που όμως έχει αρκετές ταξινομήσεις στην οικογένεια CB 500 που επειδή είναι στα 471cc δεν εγγράφονται στον πίνακα.

Ιαν-Δεκ 2015    
  Μάρκα Τεμάχια Μερίδιο (500cc+)
1 ΥΑΜΑΗΑ 861 30,12%
2 ΒΜW 440 11,82%
3 Honda 339 15,39%
4 SUZUKI 161 5,63%
5 TRIUMPH 157 5,49%
6 SYM 100 3,50%
7 DUCATI 159 5,56%
8 KAWASAKI 138 4,83%
9 HARLEY DAVIDSON 111 3,88%
10 SYM 100 3,50%
11 K.T.M. 86 3,01%
12 APRILIA 36 1,26%
13 CF Moto 39 1,36%
14 HUSQVARNA 14 0,49%
15 Arctic Cat 23 0,80%
16 MOTO GUZZI 18 0,63%
17 MV Agusta 15 0,52%
18 Polaris 19 0,66%
19 BOMBARDIER 16 0,56%
20 Piaggio 11 0,38%
21 Indian 13 0,45%
22 Moto Morini 3 0,10%
23 Victory 1 0,03%
  Σύνολο 500cc+ 2859  

500cc+ - Τα μοντέλα

Σ’ αυτόν τον πίνακα αποτυπώνεται καλύτερα το πώς η Yamaha έχει πιάσει τον παλμό της αγοράς. Τρία μοντέλα της φιγουράρουν στις τρεις πρώτες θέσεις: το Yamaha MT-09, το Yamaha T-Max και το Yamaha MT-07. Στην τέταρτη θέση το BMW R 1200GS Adventure και στην πέμπτη το Honda NC 750XD. Όπως βλέπετε το φτηνότερο (το Yamaha MT-07) δεν είναι το πρώτο σε πωλήσεις, ενώ το ακριβότερο (τo BMW) πλασάρεται πολύ ψηλά. 

Ιαν-Δεκ 2015    
A/A Μάρκα Μοντέλο Τεμάχια
1 YAMAHA MT-09 300
2 YAMAHA XP 500 237
3 YAMAHA MT-07 223
4 BMW R 1200 GS ADVENTURE 123
5 HONDA NC750XD 106
6 SUZUKI DL 650A 99
7 SYM MAXSYM 600I 95
8 BMW R 1200 GS 86
9 KAWASAKI VERSYS 650 ABS 86
10 HONDA NC750D Integra 85
11 DUCATI MULTISRADA 1200,1200S,1200PIKES PEAK 63
12 HARLEY DAVIDSON IRON 883 (XL883N) 47
13 BMW F 800 GS 39
14 TRIUMPH TIGER SPORT 38
15 DUCATI SCRAMBLER 36
16 JOYNER JNPYT600DE, JNPYT800 34
17 BMW S 1000 XR 31
18 HONDA VFR 800Χ 31
19 BMW F 700 GS 30
20 HONDA CB 650FA 30
21 KTM KTM 1290 SUPER ADVENTURE (118K 24
22 SUZUKI DL 1000 22
23 APRILIA SRV 850 ABS 21
24 BMW R NINE T 20
25 TRIUMPH BONNEVILLE Τ100 20

Οι πωλήσεις ανά κυβισμό

Εξακολουθούμε στην Ελλάδα να αγοράζουμε μικρά κυβικά. Το 2015 αγοράσαμε ακόμη περισσότερα 51 έως 125cc και λιγότερα από τα 126 έως τα 500cc. Οι διαφορές στα μεγαλύτερα κυβικά είναι πάρα πολύ μικρές για να μπορούν να αξιολογηθούν, το ότι όμως το πρόσημο είναι θετικό κάνει καλό στην ψυχολογία.

  Ιαν-Δεκ 2015   Ιαν -Δεκ 2014      
  2015 Μερίδιο % 2014 Μερίδιο % Διαφορά μεριδίου Απόλυτη διαφορά
51-125cc 14020 40,7% 12215 37,9% 2,8% 1.805
126-500cc 17600 51,0% 17283 53,6% -2,6% 317
501-1000cc 2150 6,2% 2127 6,6% -0,4% 23
1001+ 671 1,9% 602 1,9% 0,1% 69
  34.485   32.227     2.214

Οι πωλήσεις ανά κατηγορία

Δεν καταγράφει σπουδαίες διακυμάνσεις η αγορά στις κατηγορίες. Οριακή μείωση σημείωσαν τα scooter και τα παπιά και μια ενθαρρυντική αύξηση σημείωσαν οι street μοτοσικλέτες, λόγω της καλής πορείας των μοντέλων δρόμου της Yamaha που «τράβηξαν» την κατηγορία. 

  Ιαν -Δεκ 2015   Ιαν -Δεκ 2014      
  2014 Μερίδιο % 2013 Μερίδιο % Διαφορά μεριδίου Απόλυτη διαφορά
  (τεμάχια)   (τεμάχια)      
Scooters 19304 56,0% 18463 57,2% -1,2% 841
Παπιά 8606 25,0% 8676 26,9% -1,9% -70
Street 1719 5,0% 1438 4,5% 0,5% 281
ATV 2005 5,8% 1334 4,1% 1,7% 671
On-off 805 2,3% 976 3,0% -0,7% -171
Enduro 283 0,8% 232 0,7% 0,1% 51
Supersport 183 0,5% 194 0,6% -0,1% -11
Custom 172 0,5% 149 0,5% 0,0% 23
Supermoto 97 0,3% 90 0,3% 0,0% 7
Touring 72 0,2% 79 0,2% 0,0% -7

Σημείωση: Η ανάλυση έχει γίνει πάνω στα στοιχεία που ανακοινώνει ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας - 2016

Copyright© MrBike – 2016

ΣΕΑΑ

ACEM

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world