Nea
Κατηγορία: Πίνακες Πωλήσεων Moto
Εμφανίσεις: 441
 

grafima-poliseon-2008-2018

To γράφημα μας δείχνει τη δραματική πτώση πωλήσεων στη δεκαετία που πέρασε. Ιστορικό χαμηλό το 2013, μια κακή χρονιά συνολικά και όχι μόνο για τον κλάδο μοτοσυκλέτας. Δείτε επίσης την αλλοίωση της στατιστικής το 2016, όταν οι εταιρίες ταξινομούσαν στην Ελλάδα τις Euro 3 μοτοσυκλέτες τους εν όψει της εφαρμογής της Euro 4 το 2017. Επομένως το νούμερο του 2017 ήταν πλασματικό. Δείτε όμως ότι το 2018 είναι ανάμεσα στις επιδόσεις του 2014 και του 2015. Υπό αυτό το πρίσμα το 2018 χάθηκαν αρκετοί στόχοι. Ευχόμαστε το 2019 να γίνουν περισσότερα και πιο ουσιαστικά πράγματα στον κλάδο και γύρω από αυτόν.

Σημαντική άνοδο καταγράφουν τα νούμερα της στατιστικής στις ταξινομήσεις καινούργιων μοτοσυκλετών για το 2018. Η άνοδος φτάνει το 15,7% με 33.378 μονάδες έναντι 28.852 του 2017. Θυμίζω ότι οι αριθμοί του 2017 ήταν «αλλοιωμένοι» λόγω εφαρμογής της Euro 4 από την 1η Ιανουαρίου του ’17, πράγμα που ανάγκασε πολλούς εισαγωγείς να ταξινομήσουν (να πινακιδώσουν) τα μοντέλα που δεν κάλυπταν τη Euro 4 ήδη από τα τέλη του 2016 (δείτε και το γράφημα). Με πολύ πρόχειρους υπολογισμούς μόνο το Δεκέμβριο του 2016 ταξινομήθηκαν έξτρα πέντε χιλιάδες μοτοσυκλέτες από το μέσο όρο που δικαιολογεί ο Δεκέμβριος. Αρα τα νούμερα του 2018 κατά τη γνώμη μου κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με του 2017 (32.000 είχε υπολογίσει ο ΣΕΑΑ πέρυσι) και η ποσοστιαία άνοδος που του 15,7% είναι κατά το μάλλον πλασματική, πράγμα που μαρτυρά τις συνθήκες τέλματος στην αγορά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, παρά την ταυτόχρονη (ή εξαιτίας αυτής) άνοδο στην αγορά αυτοκινήτου. Την τελευταία πενταετία οι καλύτερες πωλήσεις κατεγράφησαν το 2015 - φαίνεται ότι οι δραματικές πολιτικές εξελίξεις εκείνης της χρονιάς είχαν φέρει αισιοδοξία σε πολύ κόσμο, ένα κλίμα που ανετράπη κατόπιν, κρίνοντας από την καθοδική τάση που ακολούθησε.

Ας δούμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πωλήσεων μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα το 2018. Ξεκινάμε με τις μάρκες.

Πωλήσεις 2018 ανά μάρκα

Α/Α

Μάρκα

Μονάδες

Μερίδιο Αγοράς

1

SYM

7150

21,4%

2

HONDA

5595

16,8%

3

PIAGGIO

5511

16,5%

4

DAYTONA

4034

12,1%

5

YAMAHA

3672

11,0%

6

KYMCO

1852

5,5%

7

VESPA

677

2,0%

8

BMW

667

2,0%

9

KEEWAY

487

1,5%

10

SUZUKI

432

1,3%

11

KTM

316

0,9%

12

KAWASAKI

296

0,9%

13

BENELLI

244

0,7%

14

DUCATI

197

0,6%

15

PEUGEOT

195

0,6%

16

TRIUMPH

151

0,5%

17

ASUS

127

0,4%

18

JIANGSU LINHAI

126

0,4%

19

ZHEJIANG TAIHZOU

110

0,3%

20

HARLEY DAVIDSON

102

0,3%

21

BRIXTON

88

0,3%

22

ZONGSHEN INDUSTRIAL

81

0,2%

23

CF MOTO

75

0,2%

24

JIANGSU LINZHISHANYA

74

0,2%

25

JIAYUAN

69

0,2%

26

CHONGQING XGJAO

69

0,2%

27

POLARIS

65

0,2%

28

SKYTEAM

62

0,2%

29

ZHEJIANG SHANQI

60

0,2%

30

DAELIM

53

0,2%

31

TAIZHOU ZHONGNENG

52

0,2%

32

BETA

45

0,1%

33

MOTO GUZZI

37

0,1%

34

OTHERS*

607

1,8%

 

ΣΥΝΟΛΟ 2018

33.378

 

 

ΣΥΝΟΛΟ 2017

 

 

 

% Διαφορά 18/17

15,7%

 

 

Βλέπουμε ότι για άλλη μια χρονιά την πρωτιά στις πωλήσεις καταλαμβάνει η SYM με τα πρακτικά, γερά και οικονομικά scooter της που ανανεώνονται σε τακτική βάση, κρατώντας το ενδιαφέρον του κόσμου ψηλά.

Πάμε να δούμε τα μοντέλα.

Πωλήσεις 2018 Τα πρώτα 50 μοντέλα

Α/Α

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

SYM

SYMPHONY ST 200i

169

2241

2

PIAGGIO

BEVERLY

278

2067

3

DAYTONA

DY125RS

120

1818

4

SYM

CITYCOM S.300i

278

1159

5

HONDA

ASTREA GRAND, REVO

109

941

6

YAMAHA

T115FL-5C (CRYPTON S)

114

869

7

DAYTONA

SPRINTER

120

847

8

HONDA

SUPRA X HELM IN

125

808

9

PIAGGIO

LIBERTY

124

742

10

PIAGGIO

BEVERLY

330

697

11

HONDA

PCX 125

125

661

12

DAYTONA

CARGO 125

124

639

13

YAMAHA

X-MAX 300

292

639

14

PIAGGIO

MEDLEY

155

621

15

SYM

CRUISYM 300i

278

610

16

SYM

SYMPHONY ST 125

125

593

17

PIAGGIO

MEDLEY 150

155

537

18

HONDA

SH150AD

153

506

19

HONDA

VISION 110

108

468

20

SYM

SYMPHONY SR

125

468

21

SYM

JET14 200

169

467

22

YAMAHA

GPD150-A (NMAX155)

155

454

23

VESPA

GTS

278

419

24

HONDA

SH300A

279

410

25

SYM

JET14 125

125

384

26

HONDA

ANC125

125

323

27

PIAGGIO

LIBERTY 125

124

274

28

KYMCO

X-TOWN 300I

276

246

29

SYM

MAGIC 125 SR

123

237

30

KYMCO

NEW AGILITY CITY 125, AGILITY

125

233

31

YAMAHA

X-MAX 400

395

229

32

SYM

FIDDLE 125

125

212

33

KYMCO

AGILITY CITY 125

125

206

34

KEEWAY

CITYBLADE 125i

125

199

35

KYMCO

AGILITY 16+ 150

150

194

36

SYM

CRUISYM 250i

249

185

37

SYM

SYMPHONY S 125

125

184

38

KYMCO

MXU 450I, MXU 465I

443

176

39

HONDA

CB 500XA

471

173

40

YAMAHA

MTT850 (TRACER900)

847

160

41

KEEWAY

TARGET 125

125

158

42

BMW

R 1200 GS ADVENTURE

1170

148

43

DAYTONA

MIRO 125

124

141

44

SUZUKI

DL 650

645

140

45

YAMAHA

GPD125-A (NMAX)

125

135

46

PIAGGIO

MEDLEY

125

128

47

SYM

GTS 250i

249

125

48

KYMCO

X-TOWN 300, GRAND DINK

276

120

49

BMW

G 310 GS

313

119

50

YAMAHA

CZD300-A (X-MAX 300)

292

117

 

Πρώτο μοντέλο είναι το Sym Sympony 200i ST έχοντας πίσω το Piaggio Beverly 300 και τα δύο μοντέλα scooter με μεγάλους τροχούς. Ακολουθεί ένα οικονομικό παπί, το Daytona DY 125RS που εισάγεται και αυτό (όπως και τα SYM) από τη Γκοργκόλης ΑΕ. Αν πάτε κάτω κάτω στον πίνακα στη θέση 39 θα βρείτε και την πρώτη μοτοσυκλέτα… ξέρετε με συμπλέκτη κλπ. Ας δούμε τις μοτοσυκλέτες.

 

Πωλήσεις 2018 Μοτοσυκλέτες 

Α/Α

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

HONDA

CB 500XA

471

173

2

YAMAHA

MTT850 (TRACER900)

847

160

3

BMW

R 1200 GS ADVENTURE

1170

148

4

SUZUKI

DL 650

645

140

5

BMW

G 310 GS

313

119

6

YAMAHA

MT-07 TRACER

689

112

7

HONDA

CB500XA

471

100

8

HONDA

ADV750

745

97

9

YAMAHA

MTT850D (TRACER900GT)

847

94

10

YAMAHA

MTN690-A (MT-07)

689

91

11

SUZUKI

DL250

248

85

12

HONDA

NC750XD

745

85

13

HONDA

GLR1251WH

125

83

14

BENELLI

TRK502

500

81

15

BMW

R 1200 GS

1170

71

16

KTM

KTM 390 DUKE

373

70

17

YAMAHA

MT09TRA (MT-09 TRACER)

847

70

18

DAYTONA

HOBBY 125

125

69

19

DUCATI

MULTISTRADA 950

937

61

20

DUCATI

MULTISTRADA1260, MULTISTRADA1260S

1262

56

21

HONDA

NC750XA

745

53

22

BENELLI

TNT 125, TORNADO NAKED T 125

125

52

23

YAMAHA

MTN850-A (MT-09 ABS)

847

51

24

YAMAHA

YS125-5C (YS125)

125

50

25

BMW

G 310 R

313

47

26

BMW

S 1000 XR

999

45

27

KAWASAKI

VERSYS 650 ABS

649

45

28

KAWASAKI

VERSYS-X 300 ABS

296

41

29

SUZUKI

SV650

645

40

30

KTM

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S

1301

39

 

Το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι ότι τα νούμερα των μοτοσυκλετών είναι μικρά. Τριψήφια νούμερα σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, έπρεπε να είναι νούμερα ενός μαγαζιού μόνο κι όχι πανελλήνια νούμερα. Ταυτόχρονα βλέπουμε ότι τα νούμερα έτσι όπως δημοσιεύονται από τον ΣΕΑΑ θέλουν μια επιπλέον ερμηνεία. Το Honda CB500X είναι μεν πρώτο αλλά το ξανασυναντάμε και στη θέση 7. Αν αθροίσουμε τα δύο νούμερα τότε έχουμε 273 μονάδες. Επίσης το BMW R 1200GS πούλησε 148 μονάδες, αλλά αν συνυπολογίσουμε και την απλή έκδοση BMW R 1200GS από τη 15η θέση, τότε ανεβαίνουμε στις 219 μονάδες. Το ίδιο ισχύει και με το Yamaha Tracer 900 που εμφανίζεται σε τρεις θέσεις, η μία εκ των οποίων αφορά την πλούσια έκδοση GT. Πάντως βλέπουμε ότι το ελληνικό κοινό παραμένει σταθερό στην προτίμησή του στην adventure κατηγορία (CB500X, R 1200GS, V-Strom) αλλά και στο τρικύλινδρο Yamaha Tracer 900 που παίρνει τη θέση του TDM 900 στη γκάμα και στις καρδιές του κόσμου. Σε αρκετά υψηλή θέση βλέπουμε το μονοκύλινδρο adventure BMW G 310GS, ενώ από τα άλλα μικρά το Suzuki DL 250 V-Strom έκανε 85 κομμάτια (κατά τη γνώμη μου έπρεπε να είχε πάει καλύτερα, αλλά τέτοιες είναι οι εποχές), και το KTM 390 Duke με 70 κομμάτια (κι αυτό το αδικούν τα νούμερά του). Παρατηρούμε επίσης ότι παρά τη χαμηλή του τιμή το Suzuki SV 650, μια όμορφη και καλή μοτοσυκλέτα δρόμου μεσαίου κυβισμού, δεν έκανε πάνω 40 κομμάτια, αν και στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί το νούμερο αυτό θεωρείται πλέον υψηλό. Πάντως η σειρά Honda NC 750 στις διάφορες εκδόσεις της (ADV, NC 750X κλπ.) τα πηγαίνει αρκετά καλά έχοντας βρει ένα αρκετά πιστό κοινό.

Ας ρίξουμε και μια ματιά στα scooter.

Πωλήσεις 2018 Scooter

Α/Α

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

SYM

SYMPHONY ST 200i

169

2241

2

PIAGGIO

BEVERLY

278

2067

3

SYM

CITYCOM S.300i

278

1159

4

PIAGGIO

LIBERTY

124

742

5

PIAGGIO

BEVERLY

330

697

6

HONDA

PCX 125

125

661

7

DAYTONA

CARGO 125

124

639

8

YAMAHA

X-MAX 300

292

639

9

PIAGGIO

MEDLEY

155

621

10

SYM

CRUISYM 300i

278

610

11

SYM

SYMPHONY ST 125

125

593

12

PIAGGIO

MEDLEY 150

155

537

13

HONDA

SH150AD

153

506

14

SYM

SYMPHONY SR

125

468

15

HONDA

VISION 110

108

468

16

SYM

JET14 200

169

467

17

YAMAHA

GPD150-A (NMAX155)

155

454

18

VESPA

GTS

278

419

19

HONDA

SH300A

279

410

20

SYM

JET14 125

125

384

21

HONDA

ANC125

125

323

22

PIAGGIO

LIBERTY 125

124

274

23

KYMCO

X-TOWN 300I

276

246

24

KYMCO

NEW AGILITY CITY 125, AGILITY

125

233

25

YAMAHA

X-MAX 400

395

229

26

SYM

FIDDLE 125

125

212

27

KYMCO

AGILITY CITY 125

125

206

28

KEEWAY

CITYBLADE 125i

125

199

29

KYMCO

AGILITY 16+ 150

150

194

30

SYM

CRUISYM 250i

249

185

31

SYM

SYMPHONY S 125

125

184

32

DAYTONA

MIRO 125

124

141

33

YAMAHA

GPD125-A (NMAX)

125

135

34

PIAGGIO

MEDLEY

125

128

35

SYM

GTS 250i

249

125

36

KYMCO

X-TOWN 300, GRAND DINK

276

120

37

YAMAHA

CZD300-A (X-MAX 300)

292

117

38

HONDA

WW125A

125

108

39

ASUS

ESTATE 125i

125

105

40

HONDA

BEAT

108

103

 

Η μερίδα του λέοντος των πωλήσεων έχει πάει στην κατηγορία των scooter. Στην πρώτη και την τρίτη θέση βλέπουμε μοντέλα της SYM, η Piaggio εμφανίζεται τέσσερις φορές στη δεκάδα (αν και το Medley το ξανασυναντάμε στη 12η θέση επομένως τα πραγματικά του νούμερα είναι 1313 κι έπρεπε να είναι τρίτο στην κατάταξη). Το ίδιο ισχύει και με το Yamaha X-Max 300 που εμφανίζεται πάλι στην 37η θέση άρα οι πωλήσεις του είναι 756. Βλέπουμε ότι το ελληνικό κοινό εξακολουθεί να προτιμά τρακοσάρια scooter με μεγάλους τροχούς ή πολλούς χώρους. Δημοφιλές παραμένει το Honda PCX 125 με το idle stop.

Κι ας κλείσουμε την αναφορά μας στις πωλήσεις του 2018 με τα παπιά

Πωλήσεις 2018 Παπιά

Α/Α

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

DAYTONA

DY125RS

120

1818

2

HONDA

ASTREA GRAND, REVO

109

941

3

YAMAHA

T115FL-5C (CRYPTON S)

114

869

4

DAYTONA

SPRINTER

120

847

5

HONDA

SUPRA X HELM IN

125

808

6

SYM

MAGIC 125 SR

123

237

7

KEEWAY

TARGET 125

125

158

8

CHONGQING XGJAO

XGJ125-16C, SALMO, OGAR KADET, EVO125

120

55

9

DAYTONA

VELOS R 125

120

24

10

KAWASAKI

ATHLETE 125

125

23

11

DAELIM

CITY ACE

109

22

12

ZONGSHEN INDUSTRIAL

ZS125-58

124

21

13

PEUGEOT

VOX110

107

18

14

YAMAHA

T115FL-5C (CRIPTON S)

114

14

15

ZONGSHEN INDUSTRIAL

CONCORDE CY

109

13

16

CHONGQING XGJAO

XGJ100-7

97

13

17

YAMAHA

T110

110

12

18

KYMCO

VISA-R 110

107

12

19

JIANSHE

JS125-G

124

10

20

DAYTONA

VELOS 125

125

7

 

Το ελληνικό κοινό αγαπάει τα παπιά και εξακολουθεί να τα εμπιστεύεται παρά το ότι καθώς αλλάζουν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές κάποια μοντέλα παύουν να εισάγονται. Ο κόσμος εμπιστεύεται εκ νέου τις νέες φουρνιές με προδιαγραφές. Δύο μοντέλα της Daytona βλέπουμε στη 10άδα, αποδεδειγμένα γερά παπιά από τη Γκοργκόλης ΑΕ, δύο Honda και το παπί της Yamaha.

To στοίχημα για το 2019; 

Δεν είναι μυστικό ότι οι πωλήσεις στον κλάδο της μοτοσυκλέτας δεν πάνε καλά. Το συνολικό νούμερο δεν είναι απογοητευτικό αν το δούμε συγκριτικά με τα νούμερα της πενταετίας, ως απόλυτο νούμερο για την ελληνική αγορά είναι πολύ χαμηλό. Ταυτόχρονα η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων αφορά μοτοσυκλέτες κάτω των 500cc (29.528, έναντι 3.850) άρα πωλούνται κυρίως τα οικονομικά μοντέλα, άρα οι τζίροι μένουν χαμηλά με σοβαρό αντίκτυπο στην προοπτική του κλάδου και συνεπακόλουθα στις προσφερόμενες σε εμάς υπηρεσίες. Ποιο θα μπορούσε να είναι το στοίχημα για το 2019; Να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη του κόσμου στο scooter και το παπί (οι κλάδοι που πάνε καλά) και να κερδηθεί η εμπιστοσύνη στη μοτοσυκλέτα, τουλάχιστον στα μικρά κυβικά, έτσι ώστε να ανατροφοδοτηθούν οι γενιές μοτοσυκλετιστών που χάθηκαν λόγω της κρίσης. Τα μεγάλα κυβικά από κάποιες μάρκτες διατηρούν αξιόλογα νούμερα έτσι κι αλλιώς, αν και μπορούν σαφώς καλύτερα. Μην ξεχνάμε όμως ότι οι μοτοσυκλέτες έχουν ακριβύνει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Το 2008 με δώδεκα χιλιάρικα αγοράζαμε το καλύτερο superbike της αγοράς. Τώρα θέλουμε εικοσιδύο… Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι πάρα πολλοί οι παράγονες που έχουν στερήσει πωλήσεις από τη μοτοσυκλέτα. Καιρός είναι το κλίμα να αντιστραφεί με συγκεκριμένες κινήσεις και όχι περιμένοντας τη γενική άνοδο της οικονομίας, αν αυτή έρθει ποτέ.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2019

Copyright© MrBike – 2019

Στοιχεία από ΣΕΑΑ

 

2018-01-16_polisieis-2018

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world