NeaΚατηγορία: Πίνακες Πωλήσεων MotoΕμφανίσεις: 1083
Ομολογώ ότι είχα μεγαλύτερες προσδοκίες από την αγορά μοτοσυκλέτας το Μάρτιο και τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς, ωστόσο τα νούμερα δεν φέρνουν αισιοδοξία. Οι ταξινομήσεις μοτοσυκλέτας το Μάρτιο του 2019 έφτασαν τις 2.401 μονάδες έναντι 2.296 τον ίδιο μήνα πέρυσι, μια μάλλον αναιμική αύξηση του 4,6%. Οι συνολικές πωλήσεις του τριμήνου έφτασαν τις 5.802 μονάδες έναντι 5.431 πέρυσι (αύξηση 6,8%). Επομένως η χρονιά σύμφωνα με τα ως τώρα δεδομένα προμηνύεται περίπου ίδια με πέρυσι και ίσως λίγο καλύτερα.
Το πώς θα συμπεριφερθεί ο κόσμος με τις εκλογικές αναμετρήσεις που αναμένονται μέσα στη χρονιά μένει να το δούμε. Οι προηγούμενες εμπειρίες από τις εκλογές είναι αποκαρδιωτικές.
Δεν βοηθάει και το γεγονός ότι α) δεν γίνεται μεγάλη έκθεση μοτοσυκλέτας το 2019, ούτε άλλες προωθητικές ενέργειες, β) τα εργοστάσια μοτοσυκλετών έχουν πέσει σε νάρκη όσον αφορά την παραγωγή καινοτόμων μοτοσυκλετών.
Ο κόσμος αλλάζει και μαζί αλλάζουν και οι μοτοσυκλετιστές. Φαίνεται λοιπόν ότι οι απαιτήσεις του μοτοσυκλετιστή έχουν πάψει να είναι αυτές που ήταν μια δεκαετία νωρίτερα. Φαίνεται επίσης ότι η μοτοσυκλέτα γίνεται όλο και περισσότερο ένα “niche product”, ένα εξειδικευμένο προϊόν που απευθύνεται σε μικρό κοινό. Ηδη το κοινό της μεγάλης και ακριβής μοτοσυκλέτας αυτή τη στιγμή είναι έτσι κι αλλιώς το κοινό 45 ετών και άνω. Τα προϊόντα που θα «μιλήσουν» στους νεότερους πιο μαζικά δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη κι έτσι οι πωλήσεις μοτοσυκλετών περιορίζονται στα χρηστικά και πρακτικά δίκυκλα = παπιά και scooter.
Ας δούμε πώς τα πήγαν οι εταιρίες αρχικά:
Πωλήσεις Ιανουάριος – Μάρτιος 2019 ανά μάρκα
Mάρκα
Ιανουάριος
Φεβρουάριος
Μάρτιος
Τρίμηνο
Μερίδιο
HONDA
390
353
416
1159
20,0%
SYM
300
318
506
1124
19,4%
DAYTONA
254
214
312
780
13,4%
YAMAHA
213
228
314
755
13,0%
PIAGGIO
209
212
334
755
13,0%
KYMCO
87
59
141
287
4,9%
BMW
46
51
61
158
2,7%
VESPA
36
23
33
92
1,6%
KEEWAY
24
24
37
85
1,5%
SUZUKI
25
20
39
84
1,4%
KTM
24
23
22
69
1,2%
KAWASAKI
19
14
24
57
1,0%
BENELLI
16
13
10
39
0,7%
GEMINI
12
10
16
38
0,7%
TRIUMPH
5
9
19
33
0,6%
PEUGEOT
13
2
6
21
0,4%
HARLEY DAVIDSON
14
1
6
21
0,4%
DUCATI
5
8
8
21
0,4%
POLARIS
5
5
7
17
0,3%
BAJAJ
4
4
7
15
0,3%
ASUS
5
2
8
15
0,3%
BETA
3
3
8
14
0,2%
CF MOTO
5
1
6
12
0,2%
BRIXTON
2
3
6
11
0,2%
JIANGSU LINZHISHANYA
4
3
3
10
0,2%
APRILIA
4
6
10
0,2%
JIANGSU LINHAI
6
4
10
0,2%
ZONGSHEN INDUSTRIAL
3
1
5
9
0,2%
MOTO GUZZI
4
3
2
9
0,2%
ZHEJIANG SHANQI
5
4
9
0,2%
HUSQVARNA
5
3
8
0,1%
JIAYUAN
4
3
1
8
0,1%
CF MOTO/GOES
2
5
7
0,1%
ΛΟΙΠΑ (μερίδιο μικρότερο του 0,1%
12
19
29
60
1,0%
Σύνολο
1.761
1.640
2.401
5.802
Σύνολο 2018
1.711
1.424
2.296
5.431
Διαφορά σε %
2,9%
15,2%
4,6%
6,8%
Να λοιπόν το πρώτο ντέρμπι της χρονιάς. Στην πρώτη θέση του τριμήνου 2019 η Honda αλλά με πολύ μικρή διαφορά πίσω της είναι η SYM που μάλιστα το Μάρτιο πήρε κεφάλι, οπότε μπορεί να έχουμε ανατροπή στους επόμενους μήνες. Η SYM έχει ρίξει υπερόπλο στην αγορά, το καινούργιο super παπί SYM VF 185 που έχει ήδη κάνει 54 κομμάτια, ενώ το υπερόπλο της Honda, το super παπί Honda GTR 150 δεν έχει να προλάβει να μπει στην αγορά κι έχει να δείξει προς το παρόν (Απρίλιος 2019) μόνο δύο κομμάτια. Σε πολύ καλή θέση είναι η BMW που ανανέωσε το best seller της παρουσιάζοντας το BMW R 1250GS που ήδη έχει αρχίσει να «γράφει» καλές πωλήσεις. Κι επειδή το MrBike διεξήξαγε δοκιμή διαρκείας στο Bajaj Pulsar NS 125 θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα 15 κομμάτια Bajaj από την αρχή του χρόνου αδικούν ένα πολύ μεγάλο εργοστάσιο τα προϊόντα του οποίου πραγματικά ταιριάζουν στην ελληνική αγορά και αξίζουν περισσότερο την εμπιστοσύνη μας.
Ας δούμε τα πρώτα 50 μοντέλα τώρα μεμονωμένα.
Πωλήσεις Ιανουαρίου – Μαρτίου 2019
Μάρκα
Μοντέλο
Κατηγορία
Υποκατηγορία
Κυβικά
Σύνολο
1
DAYTONA
DY125RS
ΠΑΠΙ
120
324
2
YAMAHA
T115FL-5C (CRYPTON S)
ΠΑΠΙ
114
295
3
SYM
SYMPHONY ST 200i
SCOOTER
SCOOTER2
169
292
4
PIAGGIO
BEVERLY
SCOOTER
SCOOTER2
278
269
5
SYM
CITYCOM S.300i
SCOOTER
SCOOTER2
278
267
6
HONDA
ASTREA GRAND, REVO
ΠΑΠΙ
109
206
7
PIAGGIO
MEDLEY
SCOOTER
SCOOTER2
155
171
8
HONDA
SUPRA X HELM IN
ΠΑΠΙ
125
145
9
HONDA
NSS300A
SCOOTER
SCOOTER2
279
144
10
PIAGGIO
LIBERTY
SCOOTER
SCOOTER2
124
131
11
SYM
CRUISYM 300i
SCOOTER
SCOOTER2
278
130
12
DAYTONA
SPRINTER
ΠΑΠΙ
120
123
13
DAYTONA
CARGO 125
SCOOTER
SCOOTER1
124
112
14
DAYTONA
VELOS R 125
ΠΑΠΙ
120
101
15
PIAGGIO
BEVERLY
SCOOTER
SCOOTER2
330
96
16
HONDA
SH150AD
SCOOTER
SCOOTER2
153
81
17
HONDA
WW125A
SCOOTER
SCOOTER1
125
80
18
HONDA
PCX 125
SCOOTER
SCOOTER1
125
78
19
HONDA
SH300A
SCOOTER
SCOOTER2
279
68
20
VESPA
GTS
SCOOTER
SCOOTER1
278
67
21
SYM
SYMPHONY ST 125
SCOOTER
SCOOTER2
125
65
22
KYMCO
X-TOWN 300
SCOOTER
SCOOTER2
276
64
23
YAMAHA
CZD300-SP (X-MAX IRON MAX 300)
SCOOTER
SCOOTER2
292
56
24
YAMAHA
GPD150-A (NMAX155)
SCOOTER
SCOOTER2
155
55
25
SYM
VF185
ΠΑΠΙ
183
54
26
KEEWAY
TARGET 125
ΠΑΠΙ
125
51
27
YAMAHA
X-MAX 300
SCOOTER
SCOOTER2
292
50
28
YAMAHA
MTT850 (TRACER900)
MOTORCYCLE
STREET
847
49
29
HONDA
VISION 110
SCOOTER
SCOOTER2
108
45
30
KYMCO
AGILITY 16+ 150i
SCOOTER
SCOOTER2
150
41
31
SYM
JET14 200
SCOOTER
SCOOTER2
169
40
32
SYM
SYMPHONY S 125
SCOOTER
SCOOTER2
125
40
33
SYM
JET14 125
SCOOTER
SCOOTER2
125
38
34
BMW
R 1250 GS ADVENTURE
MOTORCYCLE
ON-OFF
1254
37
35
YAMAHA
MTT850D (TRACER900GT)
MOTORCYCLE
TOURING
847
35
36
HONDA
Z125MA
ΠΑΠΙ
125
34
37
GEMINI
STILIO 125
ΠΑΠΙ
120
32
38
HONDA
CB500XA
MOTORCYCLE
STREET
471
32
39
KYMCO
AGILITY 16+ 125i
SCOOTER
SCOOTER2
125
32
40
SYM
CRUISYM 250i
SCOOTER
SCOOTER2
249
32
41
SYM
MAGIC 125 SR
ΠΑΠΙ
123
31
42
YAMAHA
CZD300-A (X-MAX 300)
SCOOTER
SCOOTER2
292
31
43
KYMCO
DOWNTOWN 350
SCOOTER
SCOOTER2
321
29
44
SUZUKI
DL650
MOTORCYCLE
ON-OFF
645
28
45
KYMCO
XCITING S 400
SCOOTER
SCOOTER2
400
27
46
SYM
FIDDLE 125
SCOOTER
SCOOTER1
125
26
47
HONDA
ANC125
SCOOTER
SCOOTER2
125
25
48
HONDA
BEAT
SCOOTER
SCOOTER2
108
25
49
DAYTONA
T310
MOTORCYCLE
ON-OFF
312
23
50
YAMAHA
MTT690-A (TRACER700)
MOTORCYCLE
STREET
689
23
Πρώτα στην κατάταξη και τις προτιμήσεις του κόσμου είναι δύο παπιά: το Daytona DY 125 RS και αμέσως μετά το Yamaha Crypton S. Λίγο πιο πίσω βρίσκεται το SYM Symphony ST 200i και στην τέταρτη θέση το Piaggio Beverly 300i. Την πεντάδα κλείνει το SYM Citycom 300i. Στις επόμενες πέντε θέσεις συναντάμε εναλλάξ τρία μοντέλα της Honda (τα δύο παπιά της και το Forza 300 και δύο της Piaggio, το Medley και το Liberty. Για να βρούμε μοτοσυκλέτα πρέπει να κατεβούμε στην 28η θέση όπου βρίσκεται το Yamaha Tracer 900 με 49 μονάδες από την αρχή του χρόνου, ενώ η δεύτερη σε πωλήσεις μοτοσυκλέτα είναι στην 34η θέση με 37 μονάδες και είναι το BMW R 1250GS Adventure. Στην αμέσως από κάτω θέση βλέπουμε άλλο ένα Yamaha με 35 μονάδες. Πρόκειται για το Yamaha Tracer 900GT, την πλουσιότερη έκδοση δηλαδή, που επιβεβαιώνει ότι η στάση του εργοστασίου της Yamaha να παρουσιάζει διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου (επιτυχημένου) μοντέλου, αποδίδει (μια πρακτική και των εργοστασίων αυτοκινήτου).
Η πραγματικότητα πάντως είναι ότι είμαστε στην αρχή της σεζόν κι ότι ο χειμώνας ήταν αρκετά βαρύς ώστε ο κόσμος να σκέφτεται να αγοράσει μοτοσυκλέτα. Οι αμυγδαλιές, οι βερικοκιές και τώρα και οι κερασιές έχουν ανθίσει, οι παπαρούνες και οι μαργαρίτες βγήκαν στα χωράφια, που σημαίνει ότι έχουμε άνοιξη. Με την τιμή της βενζίνης να έχει καβαλήσει το 1,60€ (Απρίλιος 2019) θέλω να ελπίζω ότι θα υπάρξουν εκείνοι που θα εκτιμήσουν την αναγκαιότητα του δικύκλου και θα πάρουν την απόφαση να μπουν στον συναρπαστικό κόσμο της μοτοσυκλέτας – αλλιώς υπάρχει και το περίμενε μια ώρα πίσω από ένα τιμόνι ανεβάζοντας selfie μέσα σε μια θάλασσα αυτοκινήτων στο Instagram.
ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ Ο Σ.Ε.Α.Α., ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ.