Nea
Κατηγορία: Πίνακες Πωλήσεων Moto
Εμφανίσεις: 982
 

diagramma

Η βύθιση των πωλήσεων τον Ιούλιο του 2015 αποτυπώνει τις δραματικές στιγμές που έζησε η κοινωνία. Η ταύτιση σχεδόν των πωλήσεων του Αυγούστου 2015 και 2016 δεν προκαλεί ενθουσιασμό.

Λίγο καλύτερα είναι τα πράγματα στις πωλήσεις τους πρώτους 8 μήνες του χρόνου σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2015. Βέβαια πέρυσι ζήσαμε την εφαρμογή capital controls το μήνα Ιούλιο, ο οποίος ενώ παραδοσιακά είναι ο καλύτερος μήνας πωλήσεων για τη μοτοσικλέτα, κατέληξε να είναι ένας δραματικός μήνας. Ενώ φέτος τον Ιούλιο οι πωλήσεις έγραψαν 4.853 μονάδες, τον Ιούλιο του 2015 οι πωλήσεις ήταν 2.862. (Ανατριχιάζει το γεγονός ότι οι πωλήσεις του 2014, 4.837 μονάδες είναι σχεδόν ίδιες με του 2016, δύο χρόνια μετά…).

Όχι ότι οι πωλήσεις του Ιουλίου του 2016 ήταν και πολύ θεματικές, καθώς τον Ιούνιο οι πωλήσεις ήταν καλύτερες με 5036 μονάδες, ενώ του Αυγούστου μάλλον απογοητευτικές για καλοκαιρινό μήνα με 3.011 μονάδες. Όπως και να έχει πράγμα οι φετινές πωλήσεις ήταν καλύτερες από τις περσινές κατά 12% και σύνολο πωλήσεων 26.898 ενώ το ίδιο διάστημα το 2015 είχαμε 23.983 μονάδες. Οι τζίροι πάντως έμειναν χαμηλά καθώς οι περισσότερες πωλήσεις αφορούν μικρού κυβισμού και κόστους δίκυκλα, η δε κατανομή τους ως προς τις κατηγορίες και τα κυβικά έχει παραμείνει ίδια. Αρα το ελληνικό αγοραστικό παραμένει πιστό στο χρηστικό δίκυκλο και για άλλη μια χρονιά δεν πείθεται να επενδύσει σ’ αυτά που προσφέρει ο κόσμος της μεγαλύτερης μοτοσικλέτας. Προβληματιζόμενοι λοιπόν πάνω σ’ αυτό ας δούμε τα επιμέρους χαρακτηριστικά των πωλήσεων του πρώτου 8μήνου.

Οι πρώτες 30 εταιρίες (Ιαν. Αυγ. 2016)

Στο πρώτο 8μηνο του 2016 πρώτη εταιρία είναι η SYM, διατηρώντας τη θέση αυτή εδώ και αρκετά χρόνια χάρη στην προσφορά μοντέλων μικρού κυβισμού σε χαμηλή τιμή και σε καλή ποιότητα (αυτό που συνηθίζουμε να ονομάζουμε “best value for money”). Ακολουθεί η Honda, η Yamaha, η Piaggio και η Kymco, όλοι εκ των οποίων έχουν αυξήσει το ποσοστό των πωλήσεών τους σε σχέση με πέρυσι. Μειωμένες ελαφρώς είναι οι πωλήσεις της Kawasaki, παρά το γεγονός ότι η εταιρία έχει πλήθος από μοντέλα που ταιριάζουν στο προφίλ του Ελληνα αναβάτη, τόσο ως προς την κατηγορία, όσο και ως προς την τιμή, ενώ η Aprilia χάνει πωλήσεις καθώς δεν έχει εξελίξει τη γκάμα των μικρών και μεσαίων μοντέλων της εδώ και μερικά χρόνια. Προσέξτε επίσης ότι η KTM αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις της (+109 μονάδες το 8μηνο - αν και αυτό δεν αποτυπώνεται στο μερίδιο αγοράς) κι αυτό οφείλεται στις προσφορές που έκανε σχεδόν από την αρχή του χρόνου.

 

 

Μάρκα

Μονάδες

Μερίδιο Ιαν.-Αυγ. 2016

Μονάδες

Μερίδιο Ιαν.-Αυγ. 2015

Διαφορά %

Διαφορά σε μονάδες

1

SYM

4756

17,70%

4266

17,80%

0,10%

490

2

HONDA

4275

15,90%

3293

13,70%

-2,20%

982

3

YAMAHA

4095

15,20%

3502

14,60%

-0,60%

593

4

PIAGGIO

3380

12,60%

2797

11,70%

-0,90%

583

5

KYMCO

2928

10,90%

2899

12,10%

1,20%

29

6

DAYTONA

1786

6,60%

1705

7,10%

0,50%

81

7

KAWASAKI

447

1,70%

473

2,00%

0,30%

-26

8

VESPA

434

1,60%

276

1,20%

-0,40%

158

9

APRILIA

395

1,50%

540

2,30%

0,80%

-145

10

BMW

359

1,30%

317

1,30%

0,00%

42

11

SUZUKI

314

1,20%

262

1,10%

-0,10%

52

12

KEEWAY

303

1,10%

245

1,10%

0,00%

58

13

PEUGEOT

277

1,00%

214

0,90%

-0,10%

63

14

KTM

258

1,00%

149

0,60%

-0,40%

109

15

CHONGQING LONCIN

189

0,70%

36

0,20%

-0,50%

153

16

TGB

159

0,60%

150

0,60%

0,00%

9

17

DUCATI

133

0,50%

111

0,50%

0,00%

22

18

CF MOTO

132

0,50%

79

0,30%

-0,20%

53

19

TRIUMPH

127

0,50%

103

0,40%

-0,10%

24

20

MODENAS

115

0,40%

264

1,10%

0,70%

-149

21

ZHEJIANG TAIZHOU

109

0,40%

72

0,30%

-0,10%

37

22

CHONGQING YINXIANG

107

0,40%

26

0,10%

-0,30%

81

23

DAELIM

90

0,30%

63

0,30%

0,00%

27

24

TAIZHOU ZHONGNENG

84

0,30%

32

0,10%

-0,20%

52

25

LIFAN

77

0,30%

97

0,40%

0,10%

-20

26

AEON MOTOR

71

0,30%

55

0,20%

-0,10%

16

27

HARLEY DAVIDSON

68

0,30%

82

0,30%

0,00%

-14

28

SHINERAY

68

0,30%

78

0,30%

0,00%

-10

29

ASUS

60

0,20%

-

 

-0,20%

-

30

LIFAN INDUSTRY

53

0,20%

83

0,30%

0,10%

-30

 

Τα πρώτα 25 μοντέλα (Ιαν. Αυγ. 2016)

Και εδώ η SYM βρίσκεται στην πρώτη θέση με το scooter SYM Symphony 200ST με τους μεγάλους τροχούς, ενώ δεύτερο είναι το αχτύπητο παπί Yamaha Crypton X, και πολύ κοντά του είναι το Honda Supra-X Helmin που δείχνει ότι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου ως αντικαταστάτης του Innova. Βέβαια με την εφαρμογή της προδιαγραφής Euro 4 από την αρχή του 2017 και δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν πολλά από τα μοντέλα που βλέπετε στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, πράγμα που αφορά και τα περισσότερα παπιά, επειδή δεν διαθέτουν σύστημα ABS ή CBS στα φρένα τους. Μένει να δούμε πως θα το χειριστούν το ζήτημα αυτό οι εταιρίες επειδή αφορά μεγάλο κομμάτι του τζίρου τους. Δείτε ότι το Piaggio Medely που είναι μοντέλου του 2016 και δεν ήρθε από την αρχή του χρόνου στην Ελλάδα έχει σκαρφαλώσει στην 7η θέση των πωλήσεων. Η πρώτη και μόνη μοτοσικλέτα στις πρώτες 25 θέσεις είναι το Yamaha MT-09 (προσωπικά θα περίμενα το MT-07). Κι επειδή ξέρω ότι έχετε την περιέργεια θα σας πω ότι η επόμενη μοτοσικλέτα κατατάσσεται στην 56η θέση και είναι το Honda CB500X.

 

Τα πρώτα 25 μοντέλα Ιανουάριο - Αύγουστος 2016

Τα πρώτα 25 μοντέλα Ιανουάριο - Αύγουστος 2015

 

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

SYM

SYMPHONY ST 200i CBS

169

1269

YAMAHA

CRYPTON X 135

134

1109

2

YAMAHA

CRYPTON X 135

134

1020

PIAGGIO

BEVERLY 300ie

278

917

3

HONDA

SUPRA-X HELMIN

125

922

SYM

SYMPHONY150

151

902

4

SYM

CITYCOM 300i

278

763

HONDA

WAVE 110 i (AFS110CSF)

109

640

5

YAMAHA

T110

110

670

YAMAHA

T110

110

632

6

PIAGGIO

BEVERLY 300ie

278

669

SYM

SYMPHONY 125

125

596

7

PIAGGIO

MEDLEY

155

593

HONDA

PCX 150 (WW150EX2)

153

572

8

HONDA

WAVE 110 i (AFS110CSF)

109

555

SYM

SYMPHONY ST 200i CBS

169

562

9

HONDA

PCX 150 (WW150EX2)

153

492

SYM

HD200

171

529

10

SYM

SYMPHONY SR 125

125

467

APRILIA

SCARABEO 200 LIGHT

181

515

11

KYMCO

MXU

151

464

SYM

GTS300i EVO

278

459

12

SYM

GTS300i EVO

278

447

KYMCO

MXU

249

413

13

SYM

SYMPHONY SR 150

151

413

DAYTONA

SPRINTER

120

398

14

YAMAHA

YP 250RA

250

373

KYMCO

MXU

151

398

15

KYMCO

MXU

249

356

DAYTONA

DY125A

120

382

16

YAMAHA

MT-09

847

350

DAYTONA

SONIC 125

120

346

17

DAYTONA

SPRINTER

120

341

YAMAHA

YP 250RA

250

346

18

YAMAHA

NMAX 125 ABS

125

334

SYM

CITYCOM 300i

264

336

19

DAYTONA

DY125A

120

332

PIAGGIO

BEVERLY 300

278

325

20

PIAGGIO

BEVERLY

278

320

SYM

CITYCOM 300i

278

323

21

APRILIA

SCARABEO 200 LIGHT

181

314

HONDA

SH150AD

153

319

22

HONDA

VISION 110

108

308

HONDA

ANF 125 INNOVA I

125

312

23

HONDA

SH300A

279

304

DAYTONA

NOVA

97

301

24

PIAGGIO

LIBERTY 125

124

292

PIAGGIO

BEVERLY 350 ABS ASR

330

298

25

VESPA

GTS 250 FL14

244

292

XGJAO

XGJ125-16C

120

295

 

500cc+  Τα μοντέλα (Ιαν. Αυγ. 2016)

Εντάξει, στα μοντέλα άνω των 500cc η Yamaha είναι απόλυτος κυρίαρχος. Δύο naked μοτοσικλέτες στην πρώτη και τρίτη θέση και το super-scooter της στη δεύτερη. Στην 4η θέση το BMW R 1200GS Adventure και στην 6η το απλό R 1200GS μας δείχνει ότι υπάρχει κοινό που δεν σκοτίζεται από την κρίση ιδιαίτερα. Τα νούμερα των πωλήσεων πάντως είναι απογοητευτικά για μια χώρα που δίνει τη δυνατότητα κυκλοφορίας με μοτοσικλέτα όλο το χρόνο.

 

 

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

YAMAHA

MT-09

847

350

2

YAMAHA

XP 500

530

146

3

YAMAHA

MT-07

689

117

4

BMW

R 1200 GS ADVENTURE

1170

91

5

SYM

MAXSYM 600I

565

74

6

BMW

R 1200 GS

1170

66

7

KAWASAKI

VERSYS 650 ABS

649

63

8

HONDA

NC750XD

745

59

9

HONDA

NC750XA

745

57

10

HONDA

VFR 800Χ

782

56

11

HONDA

NC750D Integra

745

53

12

HONDA

CRF 1000A

998

47

13

BMW

S 1000 XR

999

43

14

HONDA

CRF 1000D

998

37

15

BMW

C 650 GT

647

31

16

DUCATI

SCRAMBLER

803

29

17

TRIUMPH

TIGER SPORT

1050

29

18

SUZUKI

DL 650A

645

28

19

BMW

F 700 GS

798

28

20

JOYNER

JNPYT600DE, JNPYT800DE

812

28

21

BMW

C 650 SPORT

647

26

22

TRIUMPH

TIGER XRX,TIGER XCX,TIGER XRT

800

25

23

HARLEY DAVIDSON

IRON 883 (XL883N)

883

25

24

SUZUKI

DL650XA

645

24

25

YAMAHA

XSR700

689

24

26

BMW

F 800 GS

798

23

27

SUZUKI

DL 1000

1037

22

28

KTM

KTM 1290 ADVENTURE (118KW)

1301

19

29

HONDA

CB 650FA

649

17

30

SUZUKI

NEW BURGMAN (AN650Z)

638

15

 

200cc έως 499cc

Αν κοιτάξουμε τα μικρομεσαία κυβικά θα δούμε κι εδώ κυριαρχία της SYM και των μεγάλων εταιριών scooter. Το SYM Citycom 300i είναι πρώτο με δεύτερο το αειθαλές Piaggio Beverly 300 και τρίτο άλλο ένα μοντέλο της SYM. Εδώ εμφανίζεται το Honda CB500X στη 15η θέση και είναι η πρώτη μοτοσικλέτα αυτής της κατάταξης και στην 20ή θέση είναι το KTM Duke 390.

 

Μοντέλα 200 έως 499cc

 

Μάρκα

Μοντέλο

cc

Σύνολο

1

SYM

CITYCOM 300i

278

763

2

PIAGGIO

BEVERLY 300ie

278

669

3

SYM

GTS300i EVO

278

447

4

YAMAHA

YP 250RA

250

373

5

KYMCO

MXU

249

356

6

PIAGGIO

BEVERLY

278

320

7

HONDA

SH300A

279

304

8

VESPA

GTS 250 FL14

244

292

9

PIAGGIO

BEVERLY 350 ABS ASR

330

283

10

KYMCO

XCITING

270

256

11

PIAGGIO

BEVERLY 300

278

250

12

YAMAHA

YP400RA

395

192

13

PIAGGIO

X EVO 250 i.e.

244

153

14

YAMAHA

YP250R

250

146

15

HONDA

CB 500XA

471

123

16

KYMCO

DOWNTOWN, SUPER DINK, DINK SΤREET

321

116

17

KYMCO

MXU 300R

271

112

18

TGB

FCC-A

287

76

19

KYMCO

XCITING 400I

400

73

20

KTM

KTM 390 DUKE (32KW)

373

72

21

TGB

FBE-A

403

72

22

SYM

QUADLANDER 300

287

67

23

VESPA

GTS SUPER 300 FL 14

278

66

24

CF MOTO

CFORCE450L

400

64

25

KYMCO

MXU 250R

249

61

26

AEON MOTOR

AU20

272

55

27

KYMCO

PEOPLE GT

205

52

28

HONDA

CRF 250L

250

52

29

KYMCO

PEOPLE GT

299

48

30

YAMAHA

XCITY (VP 250)

250

40

 

Οι πωλήσεις ανά κυβισμό

Πάντα το ελληνικό αγοραστικό κοινό προτιμούσε τα μικρά δίκυκλα και εξακολουθεί να τα προτιμά. Το μερίδιο για τα μοντέλα μέχρι τα 500cc είναι συντριπτικό. Ισως αυτό να έπρεπε να δώσει κίνητρο στις εταιρίες να δημιουργήσουν ή να εισάγουν μια πλουσιότερη ποικιλία μικρών κυβικών που να ανταποκρίνεται σε περισσότερα στυλ αναβατών.

 

Ιαν. Αυγ. 2016 - ανά κυβισμό

 

Ιαν-Αυγ. 2016

Μερίδιο %

Ιαν-Αυγ. 2015

Μερίδιο %

51-500cc

24465

90,95

21858

91,13

501-1000cc

1877

6,977

1648

6,87

1001+cc

537

1,99

477

1,98

Σύνολο

26899

100

23983

100

 

Οι πωλήσεις ανά κατηγορία

Τη σταθερότητα στο μείγμα των μοτοσικλετών που αγοράζουμε στην Ελλάδα μπορούμε να τη δούμε στις πωλήσεις ανά κατηγορία που εμφανίζουν μια αξιοσημείωτη σταθερότητα.  Η αύξηση των πωλήσεων πήγε κατά κύριο λόγο στα scooter, τα παπιά παρέμειναν ουσιαστικά σταθερά, ενώ οι άλλες κατηγορίες είχαν μικρές διακυμάνσεις εκτός από την enduro που περιέργως πούλησε τα ίδια κομμάτια με πέρυσι…

 

Ιαν. Αυγ. 2016 - ανά κατηγορία

 

 

Ιαν. Αυγ. 2016

Μερίδιο %

Ιαν. Αυγ. 2015

Μερίδιο %

Διαφορά Μεριδίου

Scooter

15649

58,17

13854

57,76

0,41

Παπιά

5922

22,015

5881

24,52

-2,50

Street

1212

4,50

1293

5,39

-0,88

ATV

2114

7,85

1817

7,57

0,28

On-off

685

2,54

550

2,29

0,25

Enduro

187

0,69

187

0,77

-0,084

Supersport

158

0,58

134

0,55

0,028

Custom

120

0,44

127

0,52

-0,083

Supermoto

61

0,22

64

0,26

-0,040

Touring

62

0,23

57

0,23

-0,007

Αγνωστα

729

2,71

19

0,079

2,63

 

26899

 

23983

 

 

Δια ταύτα…

Επιτρέψτε μου ένα συμπέρασμα, γιατί το να αραδιάζουμε νούμερα δεν έχει και μεγάλη σημασία από ένα σημείο και μετά. Η ελληνική αγορά αυτή την εποχή αγοράζει μικρά χρηστικά δίκυκλα για ευνόητους λόγους. Η «μοτοσικλέτα» όμως δεν είναι εκεί. Ο χρήστης του παπιού ή του scooter δεν μεταπηδά σε naked ή σε adventure, δεν γίνεται ποτέ ο «πελάτης» που θα στηρίξει ένα ολόκληρο κλάδο (αξεσουάρ, ρούχα, βαλίτσες κλπ.).

Την αγάπη για τη μοτοσικλέτα (γιατί «πελάτης» που αγοράζει και πληρώνει είναι αυτός που αγαπά τη μοτοσικλέτα) δεν την επιβάλλεις με το πιστόλι στον κρόταφο, ούτε μπορείς να επικαλείσαι για πάντα ρετρό αναφορές που αγγίζουν τη νοσταλγία για τη νεότητα πολλών από εμάς. Την αγάπη για τη μοτοσικλέτα πρέπει να στην εμφυσήσει κάτι ή κάποιος – κι αυτό το έχουμε χάσει. Ισως να πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα στην ελληνική κοινωνία ώστε να δούμε την μοτοσικλέτα και πάλι ως τρόπο ζωής και όχι ως διέξοδο επειδή δεν βρίσκουμε να παρκάρουμε το αυτοκίνητο. Πάνω εδώ πρέπει να δουλέψουμε, προσφέροντας ταυτόχρονα τη χρηστική μοτοσικλέτα. Απλά επειδή η ιστορία έδειξε ότι ένα εργοστάσιο δεν συντηρείται πουλώντας μόνο χρηστικές μοτοσικλέτες (πάμπολλα παραδείγματα) κι αντιστρόφως κανένα εργοστάσιο δεν συντηρείται πουλώντας μόνο ακριβά και «συλλεκτικά» ονειρικά μοντέλα, πιστεύω ότι μέσα από την προβολή της μοτοσικλέτας ως κομμάτι της ζωής του σύγχρονου κατοίκου του αστικού ιστού θα μπορούσε να υπάρξει μια καλύτερη διέξοδος. Ας δουλέψουμε πάνω σ’ αυτό…

Στοιχεία Σ.Ε.Α.Α.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Copyright© MrBike - 2016 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world