Michelin Anakee Wild – Νέο λάστιχο on – off road 50-50%

Η ζήτηση για μεγάλες τουριστικές μοτοσικλέτες είναι πάντα μεγάλη και αντίστοιχα και η προσφορά νέων μοντέλων από τα εργοστάσια. Ο κόσμος αγοράσει μεγάλα adventure και μάλιστα είναι αρκετοί εκείνοι που αξιοποιούν τις δυνατότητές τους στο χώμα – μερικές έχουν πολύ καλές δυνατότητες. Εχουμε επισημάνει και εμείς στο MrBike ότι ένα σημαντικός περιορισμός σε μια μεγάλη τουριστική on-off μοτοσικλέτα είναι τα λάστιχα. Τα λάστιχα που έχουν φτιαχτεί ως τώρα δουλεύουν καλά κυρίως στο δρόμο. Αντιθέτως, ο αναβάτης που θα επιλέξει λάστιχα με τακούνια, ξέρει εκ των προτέρων ότι θα έχει περιορισμούς στην άσφαλτο.

Η Michelin τα είδε όλα αυτά και αξιοποιώντας την εμπειρία της από τα αγωνιστικά ελαστικά Michelin Desert (για αγώνες ραλύ) σχεδίασε τα Michelin Anakee Wild. Παρουσιάστηκαν επισήμως στην Ελλάδα σε εκδήλωση που έγινε ειδικά για τους δημοσιογράφους στις 15 Μαρτίου 2016.

 

Πρόκειται για ελαστικά με τακούνια, η Michelin όμως ισχυρίζεται ότι μπορεί να γίνει χρήση 50 – 50% σε άσφαλτο και χώμα. Είναι σχεδιασμένα δηλαδή για να προσφέρουν ευστάθεια στην άσφαλτο (τα τακούνια είναι γεφυρωμένα για να μην παραμορφώνονται) και πρόσφυση στο βρεγμένο, ενώ τα τακούνια του είναι κατάλληλα για την κίνηση στο χώμα. Επίσης, η Michelin υπόσχεται μεγάλη διάρκεια ζωής, πράγμα που επιβεβαίωση και ο Νίκος Σπανός (δείτε πιο κάτω σχετικά).

Τον τρόπο με τον οποίο το νέο Michelin Anakee Wild κάνει τη δουλειά του την περιγράφει πολύ παραστατικά το γραφικό που έδωσε στη δημοσιότητα το εργοστάσιο.

 

Ο Νίκος Σπανός έχει δοκιμάσει τα Michelin Anakee Wild

Πριν καλά-καλά διατεθούν στο εμπόριο τα νέα ελαστικά Anakee Wild της MICHELIN πέρασαν από τα χέρια ή μάλλον για την ακρίβεια από την μοτοσικλέτα του Νίκου Σπανού γνωστός για το All Road Training σχολείο που διαθέτει στο Λουτράκι.

Η μοτοσικλέτα του, ένα BMW R1200 GS, εξοπλίστηκε με τα νέα ελαστικά και έκανε 4700km περνώντας κάτω από τις πιο εξαντλητικές δοκιμασίες σε άσφαλτο, χώμα, λάσπη και πέτρα ακόμη και καταρρακτώδη βροχή. Όταν είδαμε τα συγκεκριμένα ελαστικά ελαστικά φορεμένα στην μοτοσικλέτα του ήταν αδύνατο να πιστέψουμε ότι είχαν ήδη περάσει από ένα τέτοιο τεστ.

Ο ίδιος ο Σπανός κατά την διάρκεια της παρουσίασης μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Τα νέα MICHELIN Anakee Wild είναι εκπληκτικά κι αυτό το λέω όχι γιατί μου δόθηκαν για την δοκιμή και για την μελλοντική συνεργασία που θα έχουμε με την MICHΕLIN. Απλά οι επιδόσεις τους και η αντοχή τους είναι μοναδικές. Στο χώμα ενίσχυσαν την σταθερότητα της βαριάς μοτοσικλέτας και είναι πιο ασφαλής στις προσγειώσεις από τα άλματα καθώς και στα περάσματα από τα νερά. Στη λάσπη δεν “μπουκώνουν” και στη συνέχεια διώχνουν ταχύτερα τα κατάλοιπα από τα τακούνια των ελαστικών. Στην πέτρα μας έκανε εντύπωσε η αντοχή τους μιας και όπως θα προσέξει κανείς δεν έσπασε ούτε ένα ελαστικό κυβίδιο καθόλη την διάρκεια της σκληρής χρήσης των ελαστικών. Μεγάλη εντύπωση μας έκανε επιπλέον η καλή του πρόσφυση όταν η μοτοσικλέτα πλαγιάζει αρκετά στο χώμα. Τότε το ελαστικό συνεχίζει να γατζώνει και να παρέχει ελκτική πρόσφυση.

Τέλος, να προσθέσω ότι στην επιστροφή μου στην Αθήνα από το Λουτράκι έβρεχε καταρρακτωδώς. Παρόλα αυτά μπορούσα να διατηρήσω μία μέση ταχύτητα της τάξης των 120-130km/h χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου και χωρίς να “πλέει” η μοτοσικλέτα».

Πολλά χιλιόμετρα εξέλιξης

Το νέο Michelin Anakee Wild έχει κάνει ήδη πολλά χιλιόμετρα εξέλιξης, όπως εξηγεί η σχετική ανακοίνωση της Michelin:

«Το νέο MICHELIN Anakee Wild σχεδιάστηκε με την παροχή δεδομένων από αναβάτες και εξελίχθηκε με την βοήθεια της T3 Adventure, μία εταιρεία εξειδικευμένη στις extreme περιπέτειες σε όλες τις ηπείρους. Σε συνεργασία με την Michelin από το 2013, η T3 Adventure συνεισέφερε στην εξέλιξη των ελαστικών MICHELIN Anakee Wild μέσα από σκληρές δοκιμασίες σε τέσσερις ηπείρους, διανύοντας 40.000χλμ. με μοτοσικλέτες BMW R 1200 GS, όπου στην διάρκεια των τεσσάρων ταξιδιωτικών η διακύμανση της θερμοκρασίας ήταν σε φάσμα 50ο C (μεταξύ -5ο C και 45ο C):

12.500χλμ. το 2013 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού Long Way Home Asia από το Ουλάν Μπατόρ, την

πρωτεύουσα της Μογγολίας, στην Κωνσταντινούπολη.

7.500χλμ. τον Οκτώβριο του 2014, στην διάρκεια της διαδρομής GS ZOULOU, από τον Γουίντχοεκ, την πρωτεύουσα της Ναμίμπια, στο Κέιπ Τάουν της Νοτίου Αφρικής.

4000χλμ. σε έξι ημέρες την Άνοιξη του 2015, στην διάρκεια της διαδρομής WILD RUNNERS μέσα στην Γαλλία και την Ισπανία.

15.000χλμ. το Φθινόπωρο του 2015, στη διάρκεια της διαδρομής GS Gringo, μεταξύ του Μοντεβίδεο, την πρωτεύουσα της Ουρουγουάης και την Ουσουάια στην Αργεντινή μέσω της Αντοφαγάστα, μία παραλιακή πόλη της Χιλής και έπειτα ταξιδεύοντας διαμέσου της Βραζιλίας, της Παραγουάης, της Βολιβίας και του Περού.

Στην διάρκεια αυτών των τεσσάρων σκληροτράχηλων διαδρομών, έγιναν διαφορετικές μετρήσεις και αναλύσεις για να βελτιωθούν τα MICHELIN Anakee Wild και να προστεθούν οι τελευταίες πινελιές στην τελική έκδοση που πρόκειται να κυκλοφορήσει στο εμπόριο. Η Τ3 Adventure κατάφερε να επιβεβαιώσει την υψηλή αντοχή των ελαστικών στα χιλιόμετρα, την ανθεκτικότητά τους και την ικανότητά τους να προσαρμόζονται σε κάθε είδους έδαφος (από την άσφαλτο έως το πιο τραχύ έδαφος), καθώς επίσης επιβεβαίωσε την άνεση και την ακρίβειά τους κατά την διάρκεια της οδήγησης. Με τα MICHELIN Anakee Wild οι συμμετέχοντες αναβάτες των ταξιδιωτικών αποστολών ολοκλήρωσαν την κάθε περιπέτεια με το ίδιο σετ ελαστικών.

Οι διαφορετικές συνθήκες και πλούσιες εμπειρίες των αποστολών αποτυπώνονται στο ακόλουθο βίντεο: https://youtu.be/pVs-MSocBTw»

Διαστάσεις

Προς το παρόν το Michelin Anakee Wild διατίθεται σε τέσσερις διαστάσεις radial, συμπεριλαμβανομένης της ναυαρχίδας της κατηγορίας, την BMW R 1200 GS, και η γκάμα των διαστάσεων του συγκεκριμένου ελαστικού θα ολοκληρωθεί με τρεις πρόσθετες διαστάσεις κατά την διάρκεια της χρονιάς, συνεπώς θα καλύψει τις περισσότερες μοτοσικλέτες που διατίθενται στην αγορά:

Διαθέσιμες διαστάσεις του Michelin Anakee Wild

3 διαστάσεις μπροστινού ελαστικού

4 διαστάσεις πίσω ελαστικού

110/80 R 19 (διαθέσιμο από το πρώτο 4μηνο του 2016)

150/70 R 17 (διαθέσιμο από το πρώτο 4μηνο του 2016)

120/70 R 19 (διαθέσιμο από το πρώτο 4μηνο του 2016)

170/60 R 17 (διαθέσιμο από το πρώτο 4μηνο του 2016)

90/90 – 21 (τέλος του 2016)

130/80 – 17 (τέλος του 2016)

140/80 – 17 (τέλος του 2016)

Η Michelin αυτή τη στιγμή έχει μια πλήρη γκάμα για τις μοτοσικλέτες Adventure με τρία διαφορετικά ελαστικά: δρόμου, trail και τα Anakee Wild για εκδρομικό enduro.

MICHELIN (επίσημο site)