timi-venzinis

Για άλλη μια φορά η βενζίνη ακριβαίνει, τώρα για λόγους διεθνούς συγκυρίας, επομένως οι Ελληνες πολιτικοί μπορούν ως γνήσιοι Πόντιοι Πιλάτοι να νίψουν τα χείρας τους. Εμείς είμαστε αυτοί που πρέπει να ζητήσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο ώστε η διεθνής συγκυρία να μην ανατρέπει την καθημερινότητα! Το βενζινάδικο είναι τυχαίο, κοντά στο σπίτι μου και δεν έχει καμία σχέση με το site. 

Δε βαριέσαι… Τα έχω ξαναπεί και ξαναγράψει. (Δείτε εδώ, εδώ κι εδώ, έτσι για να περνάει η ώρα). Το μέλλον ήταν προδιαγεγραμμένο. Ένα “πτάρνισμα” της διεθνούς κατάστασης (μια πολιτική απόφαση του Αμερικανού προέδρου σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιραν τον Μάιο του 2018) παρέσυρε τις τιμές του αργού πετρελαίου από τα $50 στα $70. Αυτομάτως οι τιμές στη βενζίνη στην Ελλάδα άρχισαν να τσιμπάνε. Κι εκεί που «έπαιζαν» στο €1,50 –όπως είχα προβλέψει στα σημειώματα που έχω ήδη γράψει στα ανωτέρω links- τώρα «πιάνουν» το €1,60. Γνωρίζουμε από την προηγούμενη εμπειρία μας ότι το ράλι του πετρελαίου μπορεί να φτάσει και τα $100, άρα ταβάνι δεν υπάρχει. Δεν χρειάζεται να ακούσετε από εμένα πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η τιμή της βενζίνης στην καθημερινότητά μας. Γνωρίζω προσωπικά πολλούς μοτοσυκλετιστές που κατέβηκαν κατηγορία ή κατήργησαν τη μοτοσυκλέτα εντελώς, διατηρώντας μόνο το (για πολλούς πολύ προτιμότερο και ενίοτε πρακτικότερο –ιδίως για μεταφορά κόσμου και πραγμάτων) αυτοκίνητο. Όλα αυτά σημαίνουν ασφαλώς μείωση της δραστηριότητας και ίσως να μην είχαμε πρόβλημα με αυτό, όμως σ’ αυτή τη χώρα το ζητούμενο είναι η αύξηση της δραστηριότητας για να ξεφύγουμε από την ύφεση. Το περιβαλλοντικό πρόβλημα που συνεπάγεται η αύξηση της κυκλοφορίας στους δρόμους μπορεί να αντιμετωπιστεί με στοχευμένα μέτρα, στο παράδειγμα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού (ε, να μην αντιγράφουμε μόνο τα φορολογικά τους μέτρα, αλλά και κάτι έξυπνο που μπορεί να έχουν σκεφτεί).

Μείωση του ειδικού φόρου της βενζίνης ΤΩΡΑ

Αυτό που έχω ξαναδιατυπώσει από τη σελίδα του MrBike είναι ότι η φορολογία στα καύσιμα πρέπει να μειωθεί το ταχύτερο δυνατόν. Δεν έχω σπουδάσει οικονομικά ώστε να μπορώ να δώσω μια λεπτομερή ανάλυση, όμως μια εθνική οικονομία δεν είναι το μπακάλικο της γειτονιάς. Αν π.χ. με  τη μείωση του φόρου το κράτος χάσει Χ εκατομμύρια ή δις το χρόνο από την είσπραξη του φόρου, αυτό δεν σημαίνει ότι το ισοζύγιο θα είναι αρνητικό. Η αύξηση της δραστηριότητας έχει πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα σε άλλους τομείς της οικονομίας (αύξηση κατανάλωσης βενζίνης, περισσότερη δραστηριότητα, περισσότερες δουλειές, αποκλιμάκωση του κόστους στα μετακινούμενα προϊόντα και υπηρεσίες, νέες υπηρεσίες που πριν ήταν ασύμφορες κλπ.). Η κοινή λογική ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ τη μείωση του φόρου στη βενζίνη.

Αλλά πότε η κοινή λογική ήταν ο μπούσουλάς μας;

Θα καλέσω για άλλη μια φορά τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και του αυτοκινήτου (και όλο τον άλλο κόσμο) να δραστηριοποιηθεί πολύ πιο έντονα στην κατεύθυνση μείωσης των φόρων, με συγκεκριμένες μελέτες και προτάσεις (τα Υπουργεία δεν θα το κάνουν, προτιμούν τα εύκολα, κι ας έχουν αρνητικά αποτελέσματα) με κύριο στόχο την διατήρηση της τιμής της βενζίνης σε λογικά επίπεδα. Μια πρόταση θα ήταν ένας αυτόματα προσαρμοζόμενος φόρος, ανάλογα με τη διεθνή τιμή, ώστε να ελέγχεται το σκαμπανέβασμά της ή ένας φιξ φόρος που να μην σχετίζεται με την τιμή του αργού. Προφανώς τα έσοδα του Δημοσίου ενδεχομένως να θιγούν, αλλά από πότε τα έσοδα του Δημοσίου είναι αυτά που μας επιβάλλουν τον τρόπο ζωής και γιατί δεν μπορούμε να βρούμε αντισταθμίσματα;

Ως τότε απλά θα πληρώνουμε στο βενζινάδικο όλο και περισσότερα από τα χρήματα που δεν μας περισσεύουν και θα πολεμάμε με όλο και μεγαλύτερη σφοδρότητα τους ανεμόμυλους. Εν πάσει περιπτώσει δεν μας φταίει ο βενζινάς που συμμετέχει στην τιμή αντλίας με 5 σεντς, και σίγουρα μια διαφορά της τάξης των 5 ή 10 σεντς δεν είναι και τόσο μεγάλη. Επειδή όμως είμαι χαιρέκακος, θα σας θυμίσω ότι την ίδια εποχή το 2016, πριν αυξηθεί ο φόρος κατανάλωσης, η τιμή ήταν στο €1,35 με $55 το αργό, ενώ το 2010, πριν ξανακριβύνει ο φόρος (με άλλη κυβέρνηση τότε) πληρώναμε €0,85 με $80 το αργό, ακριβότερο από σήμερα! Ωπ, αυτό δεν είναι 5 και 10 σέντσια πια… Και μετά από 8 χρόνια ακριβή βενζίνη, για φαντάσου, είμαστε ακόμα σε δραματική οικονομική κατάσταση.

Προς το παρόν περαστικά μας και μη χειρότερα…

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike - 2018

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world