IMG 0640 copy

Motorcycle Republik - Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας. Επισκεφτήκαμε τον χώρο του μουσείου που δεν είναι απλά ένα μέρος με παρκαρισμένες μερικές κλασικές μοτοσικλέτες, αλλά ένας εν δυνάμει πολυχώρος που μπορεί να αποτελέσει μια αληθινή πηγή γνώσεων για παραπάνω από έναν αιώνα μοτοσικλέτας. Εφυγα από το μουσείο ξέροντας πολλά περισσότερα από πριν.

O καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η χρονιά είναι να βρεθείς με έναν άνθρωπο που πραγματοποιεί τα όνειρά του και μετά όλα αυτά τα μετουσιώνει σε ένα νέο όραμα. Κι όλα αυτά μέσα από μια ματιά που παρά το φαραωνικό μέγεθος του εγχειρήματος να μοιάζουν απόλυτα πραγματοποιήσιμα.

Ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2014 έλαβα το e-mail του κ. Παναγιώτη Μαριολόπουλου, του Τάκη, …γνωστού συλλέκτη στους κύκλους της κλασικής μοτοσικλέτας, πρώην πρόεδρο της Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας, που με προσκαλούσε να εκδηλώσω ενδιαφέρον για επίσκεψη στο μουσείο μοτοσικλέτας το οποίο ετοιμάζει με την ονομασία «Motorcycle RepublikΕλληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας». Τη στιγμή αυτή (αρχές του 2015) το Μουσείο δεν είναι ακόμη ανοιχτό για το κοινό, καθώς μένουν ακόμη αρκετές εκκρεμότητες για να διευθετηθούν. Ο χώρος όμως είναι εκεί, οι μοτοσικλέτες είναι εκεί κι έτσι ο κ. Μαριολόπουλος οργάνωσε μικρές ομάδες επισκεπτών από το mailing list που έχει φτιάξει για να τους δώσει την ευκαιρία να δουν τις μοτοσικλέτες, να δουν την γέννηση του Μουσείου και το (κυριότερο κατά τη γνώμη μας) να ξεναγηθούν από τον ίδιο τον κ. Μαριολόπουλο και να ακούσουν όχι μόνο τεχνικές λεπτομέρειες για μάρκες που ίσως να μην έχουν ακούσει ποτέ στη ζωή τους (ή δεν έχουν ακούσει για πολλά χρόνια) αλλά και να βουτήξουν σε αφηγήσεις που αφορούν την ιδιαίτερη ιστορία κάποιων μοτοσικλετών, τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, τις συνθήκες στις οποίες βρέθηκαν, την κατάστασή τους, τις ελλείψεις τους συν εμπειρίες του ίδιου του Τάκη πλέον από τις διαδρομές που έχει κάνει μαζί τους.

IMG 0579 copy

Σχεδόν το κάθε τετραγωνικό εκατοστό αυτής της φωτογραφίες κρύβει κι από έναν θησαυρό. Βλέπετε μια άποψη του υπογείου με μοτοσικλέτες που ετοιμάζονται για να εκτεθούν...

Η εμπειρία

Τα πράγματα που μπορούν να σε εντυπωσιάσουν στον πολυεπίπεδο (και πολυώροφο) αυτό χώρο δεν είναι μόνο οι μοτοσικλέτες καθ’ αυτές, αλλά διάφορες συλλογές από αντικείμενα που σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με τις μοτοσικλέτες: π.χ. ρεζερβουάρ, κοντέρ, παλιές πινακίδες, αφίσες, παλιές φωτογραφίες, αλλά και παλιά ραδιόφωνα (ρεύματος, αυτοκινήτου, ή μπαταρίας), συσκευές τηλεφώνου, προβολείς και μερικά ανταλλακτικά που είναι ακόμη στο κουτί τους.

IMG 0571 copy

Brough Superior SS80 του ΄37 στο γκαράζ κι ένα Ducati SS900 NCR πιο πίσω και... δεν θέλεις πια να φύγεις από αυτό το υπόγειο!

Οι μοτοσικλέτες

Η συλλογή του κ. Μαριολόπουλου είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή στην Ελλάδα, που είναι τουλάχιστον ανοιχτή στο κοινό (αν υπάρχουν μεγαλύτερες συλλογές στις οποίες δεν υπάρχει πρόσβαση και τεκμηρίωση, δεν μπορούμε να τις λάβουμε υπόψη). Η παλιότερη μοτοσικλέτα που έχει να δείξει η συλλογή είναι ένα βρετανικό Douglas 4HP του 1919 με ξύλινο side car, με boxer κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα. Δεν είναι λίγες όμως οι μοτοσικλέτες που είναι νεότερες αλλά… σχεδόν συνομήλικές της: ένα Γαλλικό Automoto 125 του 1925 κι ένα αγγλικό Quadrant 600 επίσης του 1924.

Οσοι εντυπωσιάζονται με τα προπολεμικά BMW, θα δαπανήσουν πολλή ώρα μπροστά από μερικά εκθέματα της Βαυαρικής εταιρίας στην εξελικτική τους σειρά. Δηλαδή: BMW R 52 του 1928, R11 του 1930, R4 του 1933 (μονοκύλινδρο 400cc) και R71 του 1937. Μαζί τους ένα περίεργης όψης βέλγικο La Mondiale Sport 350cc με πρεσαριστό πλαίσιο και πολλά άλλα. Αλλά και από τα μεταπολεμικά BMW ξεχωρίζουν τα σπάνια (επειδή φτιάχτηκαν λίγα) R68 από τα οποίο ο Τάκης έχει δύο.

Δεν λείπουν φυσικά σημαντικές μοτοσικλέτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από διάφορες εταιρίες και μάρκες (BMW, Zundapp, Moto Guzzi), υπάρχουν όμως κι άλλα σπανιότερα πολεμικά και στρατιωτικά κομμάτια, όπως το ελβετικό Condor A 580 του 1951.

Το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής αποτελείται εύλογα από μεταπολεμικές μοτοσικλέτες των δεκαετιών του ΄50, ’60 και ’70, δεν θα απογοητευτούν όμως και όσοι προτιμούν τα μοντέλα του ’80 και του ’90 γιατί ανάμεσά τους είναι πολλές σημαντικές μοτοσικλέτες, όπως Ducati Pantah, Moto Guzzi Lemans II, Yamaha RD 350, ένα φανταστικό Ducati 888, δύο Bimota, δύο Aprilia Moto 6,5 του Philip Stark, δύο αριθμημένα, συλλεκτικά MV Agusta F4 κι ένα Ducati Paul Smart 1000 ρέπλικα του 2006 που είναι και το νεότερο έκθεμα του μουσείου.

IMG 0592 copy

Οι μοτοσικλέτες του Μουσείο Μοτοσικλέτας δεν είναι μόνο κλασικές. Βλέπετε από τα δεξιά ένα MV Agusta F4 Ayrton Senna (2002), ένα MV Agusta F4 Telaio Oro (1999) κι ένα Ducati 916 Ayrton Senna (1995). Πιο αριστερά διακρίνεται ένα Yamaha RD 350 κι ένα τρικύλινδρο Kawasaki 350 (του 1973, το μπλε). Δεν διακρίνεται στη φωτογραφία παρά μόνο εμπρός τροχός ενός Ducati SS 1000 Paul Smart Replica του 2006 που είναι η πιο καινούργια μοτοσικλέτα της συλλογής.

Ενας απίστευτος κόσμος αποκαλύπτεται και στο υπόγειο του μουσείου που δεν είναι επισκέψιμος χώρος, αλλά ο Τάκης το εντάσσει στην ξενάγησή του. Εκεί, πέρα από ένα χώρο με ράμπα και εργαλεία είναι παρκαρισμένα απίστευτα κλασικά κομμάτια, όπως ένα Brough Superior SS80 του 1937, ένα BMW R12 του 1935 ή ένα στρατιωτικό τρίκυκλο Moto Guzzi Trialce ανάμεσα σε Ducati SS 750 και SS900, μια μεγάλη συλλογή από BMW R100 διαφόρων εκδόσεων, ένα BMW R 90S και μοτοσικλέτες μεγάλης συλλεκτικής αξίας σε μορφή Porject, όπως ένα πολεμικό BMW R 75 κι ένα BMW R12, ρεζερβουάρ, φέρινγκ, μπροστινά, τροχοί και πολλά άλλα αντικείμενα. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούν να γραφτούν όλα όσα είδαμε σε ένα άρθρο – θα χρειαζόταν ένα βιβλίο.

Τις μοτοσικλέτες του μουσείου πάντως μπορείτε να τις δείτε στο site του μουσείου, www.motorcyclerepublik.org. Στο κάτω μέρος του άρθρου σας έχουμε ετοιμάσει έναν πίνακα με όλα τα μοντέλα του μουσείου με links που σας παραπέμπουν στην περιγραφή της κάθε μίας στο site του Motorcycle Rupublik.

Τα manual και τα βιβλία

Μια πολύ σημαντική πτυχή του Μουσείου Μοτοσικλέτας κατά τη γνώμη μας είναι η βιβιλιοθήκη που πρόκειται να φτιαχτεί. Ο Τάκης έχει στη διάθεσή του άγνωστο προς το παρόν αριθμό από manual, βιβλία, προσπέκτους, λευκώματα κλπ. που πρέπει να αθροίζονται σε αρκετές εκατοντάδες. Αυτή τη στιγμή όλο αυτό το υλικό είναι αταξινόμητο, εφόσον όμως ταξινομηθούν, και όταν το μουσείο έχει αποκτήσει το μορφή που θέλει ο εμπνευστής του, τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα στους restorer και λοιπούς ενδιαφερομένους, ώστε να μπορούν να αντλήσουν τις πληροφορίες που ψάχνουν. Το μουσείο δηλαδή θα έχει και τα βιβλιοθήκη του.

IMG 0589 copy

Ενα από τα σημαντικά συστατικά στοιχεία του Μουσείου θα είναι η βιβλιοθήκη του. Είδαμε μέσα σ' αυτή τη ντουλάπα (και ερικές άλλες όμοιου μεγέθους) σπάνια βιβιλία (και out of print), manual κλπ. για άπειρες μάρκες και όλες τις εποχές. Η βιβλιοθήκη είναι από μόνη της ένας θησαυρός - όπως είναι πάντα οι βιβλιοθήκες.

Τι σημαίνει ένα μουσείο μοτοσικλέτας στην Ελλάδα σήμερα

Μέσα στη ζοφερή πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης που τροφοδοτείται εκ νέου από τις αγνώστου αποτελέσματος πολιτικές ακροβασίες, το project «Μουσείο Μοτοσικλέτας» στην Ελλάδα ακούγεται ίσως εκτός τόπου και χρόνου. Και είναι η λάθος προσέγγιση! Οσοι ασχολούνται σοβαρά με το αυτοκίνητο και το μοτοσικλέτα ξέρουν ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε καμία παράδοση και κανέναν πολιτισμό στον τομέα αυτό. Αυτή η έλλειψη πολιτισμού είναι μητέρα πολλών κακών, περισσότερων από όσο φανταζόμαστε με την πρώτη ματιά: σημαίνει έλλειψη σεβασμού στη μοτοσικλέτα, τάση για επιδειξιμανία, ανάλαφρη αντιμετώπιση της σοβαρότητας της οδήγησης μοτοσικλέτας (με αποτέλεσμα 1η θέση στα Τροχαία η χώρα μας), αποκλεισμό της οποιασδήποτε προόδου στην βελτίωση της κατάστασης, επειδή οι νέοι αναβάτες θα είναι ίδιοι με τους παλιότερους. Πού θα βοηθήσει το μουσείο; Στη θεμελίωση ενός βάθρου γνώσεων που θα είναι προσβάσιμες (σε όσους τις ψάχνουν φυσικά) και πάνω στις οποίες θα μπορεί να προοδεύσει η σκέψη μας όσον αφορά τη μοτοσικλέτα ώστε να αποκτήσουμε μια κουλτούρα δικύκλου αντίστοιχη με αυτή άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Κι αυτό είναι ένα ουσιαστικό ζητούμενο – για όποιον το καταλαβαίνει...

IMG 0651 copy

Κοντέρ. Υπάρχει μια τεράστια συλλογή επειδή ο κ. Μαριολόπουλος τα θεωρεί αυτόνομα έργα τέχνης. Δεν τον αδικούμε...

Motorcycle Republik

Δεν σας έχουμε γράψει πουθενά τη διεύθυνση του μουσείου επειδή όπως σας είπαμε αυτή τη στιγμή δεν είναι ανοιχτό στο ευρύ κοινό. Ο χώρος δεν είναι ακόμη στην τελική του μορφή, ώστε να εκτεθούν όλα τα εκθέματα όπως τους πρέπει (και όπως θέλει ο κ. Μαριολόπουλος) ενώ υπάρχουν και πολλά άλλα θέματα που πρέπει να διευθετηθούν. Μην απογοητεύστε όμως. Αν έχετε ήδη δει τις μοτοσικλέτες στο site και θέλετε να έχετε και μια εντύπωση του ίδιου του μουσείου, γράψτε ένα Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στην http://motorcyclerepublik.org/index.php/el/contact">πλατφόρμα επικοινωνίας και εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας. Είναι μια εμπειρία αξέχαστη και ευχόμαστε πραγματικά το εγχείρημα να προχωρήσει και στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

IMG 0660 copy

O συλλέκτης κ. Παναγιώτης Μαριολόπουλος είναι η ψυχή του μουσείου που μπορεί να εξελιχτεί σε έναν πολιτιστικό φάρο πάνω σε έναν τομέα που βασανιζόμαστε να φτιάξουμε μια κουλτούρα - αλλά δεν τα έχουμε καταφέρει ακόμη...
Motorcycle Rupublik - Οι μοτοσικλέτες
C. Vintage 1.1.1919 - 31.12.1930 (10) 
1919 - Douglas 4HP 
1924 - Auto Moto 
1924 - Quadrant 
1928 - BMW R52 
1929 - Douglas T6 
1929 - La Mondiale Sport 
1930 - BMW R11 
1930 - BSA Slopper S30 
1930 - Moto Guzzi Sport 14 
1930 - Norton 19 
D. Post-Vintage 1.1.1931 - 31.12.1945 (15) 
1931 - Ariel M2F 
1931 - Sunbeam Lion 
1933 - BMW R4 
1935 - BMW R12 
1935 - Sunbeam Mod 8 
1936 - NSU O.S.L. 500 
1937 - BMW R71 
1937 - Brough Superior SS80 
1937 - Moto Guzzi GT 17 
1938 - Rudge 250 Sports 
1939 - Nimbus 750 
1939 - Terrot RSSE 
1941 - Matchless G3L 
1941 - Moto Guzzi Trialce 
1942 - Triumph 3HW 
E. Post-War 1.1.1946 - 31.12.1960 (29) 
1947 - Scott Flying Squirrel 
1947 - Universal A680 
1947 - Zündapp KS750 
1950 - BMW R25 
1950 - Moto Guzzi Galletto 
1950 - Zündapp DB 201 
1951 - BMW R67 
1951 - Condor A580 
1951 - Raleigh 50cc Cycle Moto 
1951 - Universal B50 Sport 
1951 - Vincent Comet 
1952 - BMW R25/2 
1952 - BMW R68 
1953 - Ariel Square 4 
1953 - BMW R25/3 Sidecar 
1953 - BMW R67/2 Sidecar 
1953 - Horex Regina 
1953 - Sarolea 
1953 - Velocette KSS 
1953 - Zündapp KS 601 
1954 - Parilla Sport Lux 
1954 - Piaggio Vespa 125 
1954 - Sunbeam S7 De Luxe 
1955 - BMW R69 
1957 - Matchless G80S 
1958 - Mi−Val 
1958 - Triumph Thunderbird 
1958 - Velocette MSS 
1960 - BMW R60/2 
F. Classic 1.1.1961 - 31.12.1970 (5) 
1961 - BMW R50/2 
1961 - Matchless G12 
1961 - Matchless G50 
1964 - MEBEA 
1969 - Harley Davidson FL-Electra Glide 
G. Modern 1.1.1971 - 31.12.1984 (30) 
1971 - Ducati Scrambler 250 
1971 - Honda 750 Four K1 
1972 - BMW R60/5 
1972 - Ducati Scrambler 450 
1972 - Laverda 3C 
1972 - Laverda Sf 2 
1972 - Moto Guzzi V7 Special 
1972 - Motobi 250 Racing 
1972 - Triumph T120 Bonneville 
1973 - Bultaco Mercurio 155 Mod.22 
1973 - Kawasaki 350 Triple 
1973 - Simson 
1974 - BMW R90 S DPIS 
1974 - Moto Guzzi 750 S 
1974 - Moto Guzzi 850 T 
1975 - Honda 400 Four 
1976 - BMW R60/7 
1977 - Aspes 125 RGC 
1977 - BMW R100 RS 
1977 - Kawasaki Z1000 
1977 - Moto Guzzi Le Mans 
1978 - Ducati 900ss-NCR 
1979 - Moto Guzzi Le Mans II 
1980 - BMW R80/7 
1980 - Ducati SL500 Pantah 
1981 - Yamaha RD350 
1982 - BMW R65 LS 
1982 - BMW R80 RT 
1982 - Ducati SL600 Pantah 
1984 - Laverda RGS 
1985 - Today (8) 
1993 - Ducati 888 
1994 - Bimota DB2 5R 
1994 - Bimota SB6 
1995 - Ducati 916 Senna 
1998 - Aprilia 6.5 
1999 - MV Agusta F4 Talaio Oro 
2002 - MV Agusta F4 Senna 
2006 - Ducati Paul Smart 1000 

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2014

Copyright© MrBike – 2014

Motorcycle Republik (επίσημο site)

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world