Πέθανε ο ιδρυτής της Aprilia, Ivano Beggio

Ο Ivano Beggio, ο άνθρωπος που ίδρυσε την Aprilia και την έκανε μια παγκοσμίου κλάσεως δύναμη τόσο στην κατασκευή μοτοσυκλετών όσο και στους αγώνες, πέθανε στις 13 Μαρτίου 2018, σε ηλικία 73 ετών μετά από μακρά ασθένεια.

Ο Beggio ανέλαβε το εργοστάσιο ποδηλάτων του πατέρα του και το εξέλιξε σε εργοστάσιο μοτοσυκλετών. Τη δεκαετία του ’70 ξεκίνησε την ανάμειξή του στους αγώνες, αρχικά στο motocross κερδίζοντας δύο εθνικά πρωταθλήματα.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80  στράφηκε στα GP 250. Μεγάλα αστέρια όπως οι Valentino Rossi, Loris Capirossi, Max Biaggi, Marco Simoncelli, Casey Stoner και Marco Melandri έχουν περάσει από τα αγωνιστικά της Aprilia

Μεγάλη επιτυχία της Aprilia ήταν η δημιουργία του Scarabeo (scooter με μεγάλους τροχούς) το 1991, που έφερε την οικονομική άνεση στο εργοστάσιο για να επεκταθεί σε όλη τη δεκαετία που ακολούθησε. Το 1998 η Aprilia δημιούργησε το RSV Mille και μπήκε στους αγώνες superbikes. Μάλιστα το 2000 η Aprilia πήγαινε τόσο καλά που αγόρασε τη Moto Guzzi και τη Laverda, όμως η πτώση των πωλήσεων στα scooter που ακολούθησε τα επόμενα χρόνια οδήγησε σε οικονομικά προβλήματα και τελικά την Aprilia και όλες τις θυγατρικές της αγόρασε η Piaggio το 2004

Με το θάνατο του Beggio ο όμιλος Piaggio εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση προς τιμή του:

«Ο ΟΜΙΛΟΣ PIAGGIO ΚΑΙ H APRILIA ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ IVANO BEGGIO, ΙΔΡΥΤΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΑΛΕ

Roberto Colaninno (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Piaggio): «Ο Beggio ήταν μεγάλος επιχειρηματίας, οραματιστής, ικανός να πραγματοποιήσει το όνειρο»

Romano Albesiano (Διευθυντής Αγωνιστικής Ομάδας Aprilia): «Ξεκινώντας από το μηδέν, έκανε την Aprilia κατασκευαστή παγκόσμιας κλάσης»

Max Biaggi: «Συνδύασε το πάθος με τις δεξιότητές του, στους αγώνες ήταν για μένα σαν πατέρας»

Ο όμιλος Piaggio και η Aprilia με στοργή και σεβασμό θυμούνται τον Ivano Beggio, ιδρυτή της Aprilia, που απεβίωσε στις 13 Μαρτίου 2018, σε ηλικία 73 ετών.

Για τον Roberto Colaninno, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου Piaggio (όπου έχει ενταχθεί η Aprilia από το 2004): «ο Ivano Beggio συνδύασε επιτυχημένα τις ικανότητες και το θάρρος ενός επιχειρηματία με τη δημιουργικότητα και το αυθεντικό πάθος για τις μοτοσυκλέτες. Ήταν ένας οραματιστής μπροστά από την εποχή του, και ο εξαιρετικός συνδυασμός αυτών των παραγόντων του επέτρεψε να δημιουργήσει, πρακτικά από το μηδέν, μία από τις πιο λαμπρές ιστορίες στην ιταλική βιομηχανία μοτοσυκλετών, κάνοντας ένα όνειρο αληθινό. Ο καλύτερος τρόπος για να τιμήσουμε τη μνήμη του είναι η συνέχιση των αγώνων και της βελτίωσης της μάρκας Aprilia σε όλο τον κόσμο.»

Romano Albesiano, Διευθυντής αγωνιστικής ομάδας Aprilia: «Πρέπει να αναλογιστεί κανείς τους πρωταθλητές που ανέδειξε η Aprilia και τις νίκες που έχει συλλέξει για να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα του έργου του Ivano Beggio. Η απόφαση για πρόκληση των Ιαπώνων στην πίστα, ο ανταγωνισμός με κορυφαίους παγκόσμιους κατασκευαστές, ξεκινώντας από το μηδέν και στο τέλος η νίκη, συνεπάγεται κατάθεση ψυχής και πνεύματος. Μεγάλες ικανότητες διαχείρισης αλλά και πολύ αγάπη για τον κόσμο μας».

Τον θυμάται επίσης ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Biaggi, ο οποίος ξεκίνησε τη λαμπρή καριέρα του με τον Ivano Beggio και την Aprilia το 1992 : «Ο Ivano Beggio ήταν μέρος της ζωής μου ως  αθλητής – κάτι σαν πατέρας για μένα στους αγώνες. Μου προσέφερε την εμπιστοσύνη του και μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα όταν, μετά τη νίκη στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, πάλι με την Aprilia, ήμουν ακόμα ένα νεαρό αγόρι. Ήταν μια θαρραλέα και έξυπνη επιλογή. Και αυτό που θυμάμαι ξεκάθαρα από τον Ivano Beggio ήταν ο τρόπος που συνδύαζε τις ικανότητές του με πολύ πάθος, προκειμένου να βρίσκει τη δύναμη και την ενέργεια για το επόμενο βήμα. Αυτό συνέβαλε αποφασιστικά στη νικηφόρο πορεία μου με την Aprilia

Ο Ivano Beggio, γεννήθηκε το 1944, ξεκίνησε το πάθος του για τους δύο τροχούς στο εργοστάσιο χειροποίητων ποδηλάτων Aprilia του πατέρα του, καινοτομώντας και διαφοροποιώντας την παραγωγή με την εισαγωγή μοτοσυκλετών και σκούτερ.

Το 1975, δημιούργησε μια μικρή ομάδα για την παραγωγή αγωνιστικών μοτοσυκλετών, η οποία, χάρη στην τεχνολογική και παραγωγική καινοτομία, έγινε σύντομα διάσημη, κερδίζοντας τελικά το ιταλικό πρωτάθλημα motocross στις κατηγορίες 125 και 250 cc το 1977. Από το 1980, η Aprilia άρχισε να παράγει μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού (50 και 125 κ.εκ.), παρουσιάζοντας στη συνέχεια εξαιρετικά επιτυχημένα, αισθητικά και τεχνολογικά καινοτόμα μοντέλα στην αγορά της αστικής μετακίνησης: το 1991, το Scarabeo, το πρώτο σκούτερ με μεγάλους τροχούς στην ευρωπαϊκή αγορά, το 1992, το πρώτο δίχρονο σκούτερ και μοτοσυκλέτα με καταλυτική εξάτμιση, το 1993, το πρώτο σκούτερ πάνω από 50 κ.εκ., ενώ το 1998 μπήκε στον κόσμο των μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού με την RSV Mille.

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών, όπου έκανε το ντεμπούτο της το 1985 στην κατηγορία των 250cc, η Aprilia ανέδειξε μεγάλους πρωταθλητές παγκοσμίου επιπέδου, μεταξύ των οποίων οι Max Biaggi, Marco Simoncelli, Valentino Rossi, Casey Stoner, Alvaro Bautista, Loris Capirossi, Marco Melandri, Manuel Poggiali και Alessandro Gramigni.

Με 294 νίκες σε Grand Prix στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από το 1987 μέχρι σήμερα, η Aprilia κατέχει το ρεκόρ του πιο νικηφόρου ευρωπαίου κατασκευαστή στην ιστορία των κορυφαίων αγώνων μοτοσυκλέτας. Αυτές οι νίκες συνοδεύονται από 54 παγκόσμιους τίτλους: 38 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (20 στην κατηγορία 125cc και 18 στην κατηγορία 250cc), 7 στο Superbike (διπλός τίτλος Aναβάτη / Κατασκευαστή το 2010, 2012 και 2014, τίτλος Κατασκευαστή το 2013) και 9 σε αγώνες Off Road  (7 σε Supermoto και 2 σε Trial). Η συλλογή τροπαίων της Aprilia περιλαμβάνει επίσης Superstock 1000 FIM Cup, το 2015, που κέρδισε με την RSV4 RF και αναβάτη τον Lorenzo Savadori, σήμερα οδηγός της Aprilia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike μαζί με τον Eugene Laverty».