Harley-Davidson Milwaukee-Eight engine

Η Harley-Davidson κοιτάζει κατάματα τη σύγχρονη εποχή διατηρώντας τις αξίες και την αίσθηση του θρυλικού παρελθόντος της. Εφτιαξε τον καινούργιο V2 45 μοιρών κινητήρα με την ονομασία Milwaukee-Eight που είναι τεχνολογικά σύγχρονος, ισχυρότερος και φιλικότερος, που θα τοποθετηθεί στα τουριστικά μοντέλα του 2017.

Η Harley-Davidson έφτιαξε νέο κινητήρα με στόχο να διατηρήσει την V-2 διάταξη και αισθητική (μαζί με την αίσθηση, την εμπειρία που προσφέρει, τον ήχο και την παράδοση) ενώ ταυτόχρονα θα του δώσει περισσότερη δύναμη, ταχύτερη απόκριση στο γκάζι, ομαλότερη λειτουργία και να είναι προσαρμοσμένος στις απαιτήσεις των σύγχρονων προδιαγραφών.

Ο νέος κινητήρας ονομάζεται Harley-Davidson Milwaukee-Eight και είναι ένατος στη σειρά των δικύλινδρων (Big Twins) κινητήρων της εταιρίας.

Οι νέοι κινητήρες Milwaukee-Eight θα τοποθετηθούν στα τουριστικά μοντέλα του 2017 και στα Trike (τα εντυπωσιακά τρίκυκλα της εταιρίας). Θα διατίθεται σε δύο διαφορετικούς κυβισμούς και σε τρεις εκδόσεις.

- Milwaukee-Eight 107 (107 κυβικές ίντσες, δηλαδή 1750cc) με σύστημα ελαιόψυξης στις κεφαλές για τα μοντέλα Street Glide/ Street Glide Special, Road Glide/ Road Glide Special, Electra Glide Ultra Classic, Road King και Freewheeler (τρίκυκλο)

- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (107 κυβικές ίντσες, δηλαδή, 1750cc) με υγρόψυκτες κεφαλές για τα μοντέλα Ultra Limited/ Ultra Limited Low, Road Glide Ultra και Tri Glide Ultra (τρίκυκλο).

- Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 κυβικές ίντσες, δηλαδή, 1870cc) με υγρόψυκτες κεφαλές για τα μοντέλα CVO Limited και CVO Street Glide.

Harley-Davidson-Milwaukee-eight-engine-3

O νέος κινητήρας προορίζεται για την τουριστική σειρά μοτοσικλετών της Harley όπως αυτό το Ultra Limited.

Περισσότερη ισχύς

Η Harley-Davidson έχει ανακοινώσει ότι ο νέος V2 με περιεχόμενη γωνία 45 μοιρών κινητήρας Milwaukee-Eight έχει κατά 10% περισσότερη ροπή σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά στα τουριστικά μοντέλα. (Η Harley παραδοσιακά δεν ανακοινώνει τιμή ιπποδύναμης αλλά ροπής). Πέρα από το ότι οι κινητήρες έχουν περισσότερα κυβικά, έχουν να δείξουν υψηλότερη συμπίεση και τετραβάλβιδες κεφαλές με μεγαλύτερη δυνατότητα ροής στην εισαγωγή και την εξαγωγή κατά 50%.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο το σύστημα οδήγησης των βαλβίδων είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μην χρειάζεται ρύθμιση του διακένου των βαλβίδων κατά τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Τα διάκενα ρυθμίζονται μια φορά στο εργοστάσιο και τέλος. (H Harley στην ανακοίνωσή της δεν εξηγεί τον τρόπο). Ο νέος κινητήρας έχει δύο μπουζί ανά κύλινδρο (απαραίτητα πλέον για πιο αποτελεσματική και ολοκληρωμένη καύση, τόσο από πλευράς επιδόσεων, όσο και από πλευράς οικονομίας και ρύπων). Ο εκκεντροφόρος είναι μονός, είναι ελαφρύτερος, απλούστερος μηχανολογικά, δουλεύει με λιγότερες τριβές και θορύβους.

Harley-Davidson-Milwaukee-eight-engine-21

Λίγα λόγια για την επιτάχυνση

Δεν μας έχει συνηθίσει η Harley-Davidson σε ανακοινώσεις για χρόνους και επιταχύνσεις, στην ανακοίνωση όμως για τον νέο κινητήρα Milwaukee-Eight δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ποσοστιαία διαφορά των επιδόσεων, αφού πρώτα μας επισημάνει ότι το βάρος του είναι ίδιο, άρα όλη η έξτρα δύναμη αξιοποιείται στην επιτάχυνση.

Σύμφωνα πάντα με το εργοστάσιο ο κινητήρας Milwaukee-Eight 107 επιταχύνει κατά 11% ταχύτερα τα 0-60 μίλια ανά ώρα (τα 60 μίλια αντιστοιχούν σε 96,5km) δηλαδή η διαφορά είναι δύο με τρία μήκη μοτοσικλέτας και είναι 11% γρηγορότερος στη ρεπρίζ 60 με 80 μίλια ανά ώρα με τελευταία σχέση στο κιβώτιο, που αντιστοιχεί με ένα με δύο μήκη μοτοσικλέτα – όλα αυτά σε σύγκριση με τον κινητήρα Twin Cam High Output 103.

Ο ακόμη μεγαλύτερος κινητήρας Milwaukee-Eight 114 επιταχύνει 8% ταχύτερα τα 0-60 μίλια ανά ώρα και είναι 12% ταχύτερος στη ρεπρίζ 60 – 80 μίλια ανά ώρα σε σχέση με τον κινητήρα Twin Cam 110.

Διαχείριση θερμότητας

Στη μάχη του περιορισμού των ρύπων η διαχείριση της θερμότητας που παράγει η καύση παίζει κύριο ρόλο. Η Harley-Davidson δεν θέλησε να κάνει τον νέο κινητήρα της υγρόψυκτο, αλλά προτίμησε να σχεδιάσει ειδικά συστήματα ψύξης των κεφαλών είτε με λάδι είτε με ψυκτικό υγρό (όπως έκανε και η BMW στον καινούργιο της boxer κινητήρα από το 2013 και μετά). Το λάδι ή το ψυκτικό υγρό ακολουθούν μια προσεκτικά σχεδιασμένη πορεία γύρω από τα πιο θερμά σημεία των κεφαλών.

Harley-Davidson-Milwaukee-eight-engine-17

Εχει τοποθετηθεί καινούργιος knock sensor που εντοπίζει τα «πιράκια» και προσφέρει ακριβέστερο έλεγχο χρονισμού της ανάφλεξης ενώ έχει σχεδιαστεί εκ νέου η εξάτμιση. Ο σωλήνας του πίσω κυλίνδρου ακολουθεί νέα διαδρομή και ο καταλύτης έχει τοποθετηθεί σε διαφορετικό σημείο για να μην στέλνει θερμότητα στον συνεπιβάτη. Κι ακούστε τώρα το καλύτερο: το ρελαντί έχει μειωθεί από τις 1.000rpm στις 850rpm! Σε λίγο θα μπορείς να μετράς τις πιστονιές…

Νέος περιφερειακός σχεδιασμός για καλύτερη εργονομία

Όταν η Harley σχεδίασε τον κινητήρα, φρόντισε να τον κάνει πιο λεπτό ώστε ο αναβάτης να έχει περισσότερο χώρο για τα πόδια και να πατά ευκολότερα στο έδαφος. Αυτό το πέτυχε με λεπτότερο καπάκι της πρωτεύουσας μετάδοσης και στενότερο καπάκι στο φίλτρο αέρα. Στα πλαίσια της αύξησης της φιλικότητας του κινητήρα προς τον αναβάτη όλοι οι κινητήρες Milwaukee-Eight έχουν συμπλέκτη Assist and Slip που με υδραυλική ενεργοποίηση μειώνει την προσπάθεια στη μανέτα κατά 7%.

Harley-Davidson-Milwaukee-eight-engine-10

Λιγότερος κραδασμός

Για να μειωθούν οι κραδασμοί (κι αυτό στα πλαίσια της φιλικότητας – μια φιλοσοφία που σταδιακά κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τώρα που οι «πραγματικοί Χαρλεάδες» ήθελαν «αντρικά μηχανάκια» είναι μιας κάποιας ηλικίας και μπαίνει νέα πελατεία στη μάρκα) ο κινητήρας Milwaukee-Eight στηρίζεται σε ελαστικές βάσεις και διαθέτει έναν εσωτερικό αντικραδασμικό άξονα που μειώνει τον πρωτεύοντα κραδασμό κατά 75% στο ρελαντί για πιο εκλεπτυσμένη αίσθηση και περισσότερη άνεση, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τον κλασικό χαρακτήρα των δικύλινδρων της Harley.

Πλουσιότερος ήχος εξάτμισης

Οι ελαφρύτερες βαλβίδες, ο μονός εκκεντροφόρος, το βελτιωμένο σχέδιο στα καπάκια και τα εξελιγμένα εσωτερικά εξαρτήματα μειώνουν τους μηχανικούς θορύβους. Η εισαγωγή του αέρα και του φίλτρου αέρα έχουν σχεδιαστεί με στόχο να μειώσουν το θόρυβο εισαγωγής ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει μέγιστη ροή αέρα. Μ’ αυτό τον τρόπο ο κινητήρας Milwaukee-Eight έχει λιγότερους μηχανικούς θορύβους, επιτρέποντας τον πλουσιότερο ήχο από την εξάτμιση, οποίος συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τον ήχο εξάτμισης που ξέρουμε.

Δυνατότερα ηλεκτρικά

Το σύστημα φόρτισης του νέου κινητήρα Milwaukee-Eight αποδίδει 50% περισσότερο στην μπαταρία στο ρελαντί προκειμένου να μπορεί να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις αυξημένες ανάγκες σε ρεύμα που έχει μια σύγχρονη τουριστική μοτοσικλέτα με έξτρα προβολείς, ηχοσύστημα, θερμαινόμενα γκριπ και άλλα αξεσουάρ.

Να και μια δήλωση του said Brad Richards, διευθυντή σχεδιασμού που μου άρεσε πολύ: «Τα καπάκια των βαλβίδων μοιάζουν με δέρμα που είναι τεντωμένο πάνω από μύες, λες και τα κοκκοράκια πιέζουν από μέσα τον κινητήρα. Για πρώτη φορά με τον κινητήρα Knucklehead τα καπάκια των βαλβίδων αντικατοπτρίζουν τη δράση που λαμβάνει χώρα από κάτω τους. Και είναι εντυπωσιακά. Όταν κάθεσαι πάνω στη μοτοσικλέτα και κοιτάξεις προς τα κάτω θα δεις ακόμη περισσότερα από αυτόν τον κινητήρα».

Για τη διαθεσιμότητα των νέων μοντέλων του 2017 ενημερωθείτε από το επίσημο site της Harley-Davidson.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Copyright© MrBike – 2016

Harley-Davidson (επίσημο site)

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world