Ekthesi-anoigma

Εννιά χρόνια χωρίς έκθεση μοτοσικλέτας ήταν πολλά, πάρα πολλά. Κι αυτό γιατί δεν έλειπε μόνο η έκθεση μοτοσικλέτας αλλά έλειπαν συνολικά δράσεις και κινήσεις του κλάδου μοτοσικλέτας, οι άνθρωποι του οποίου παρακολουθούσαν (ή και όχι) τις εξελίξεις πίσω από κλειστές πόρτες και τις κινήσεις που έκαναν άλλοι. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι όλα αυτά τα ξεπεράσαμε επειδή ταυτόχρονα με την έκθεση μοτοσικλέτας έγιναν κι άλλα πράγματα: ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) που είναι ο φορέας που εκπροσωπεί τον κλάδο αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας μαζί, άλλαξε επωνυμία και έγινε Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων με δικό του κανονισμό λειτουργίας και δικούς του στόχους και σχέδιο δράσης για τη χρονιά που έρχεται. Πρόεδρος του ΔΣ είναι ο κ. Σωτήρης Χατζίκος (πρόεδρος της Μοτοδυναμικής), και στο σύντομο λόγο του στα εγκαίνια της έκθεσης ανακοίνωσε ότι οι στόχοι του νέου φορέα είναι σε αδρές γραμμές τρεις: α) η διεύρυνση της αγοράς, β) η καλύτερη επικοινωνία του δικύκλου (κάτι που ξεκίνησε με την διοργάνωση της έκθεσης) και γ) η εστίαση στην καλύτερη εκπαίδευση των αναβατών (μάλλον πρέπει να περιμένουμε κινήσεις όσον αφορά τα διπλώματα).

Ο κ. Χατζίκος μίλησε και με διάθεση αυτοκριτικής και παραδέχτηκε πράγματα που ο υπογράφων έχει πει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια. Παραδέχτηκε ότι ο κλάδος κλείστηκε στον εαυτό του για όλα αυτά τα χρόνια, τρομαγμένος από την κρίση κι ότι μάλιστα πολύ περισσότερο από όσο έπρεπε. Όμως, επισήμανε ότι μπαίνοντας στην έκθεση εντυπωσιάστηκε από το στήσιμό της, αλλά και από την ουρά που σχημάτιζε το κόσμος στα ταμεία της έκθεσης πριν αυτή ανοίξει ακόμα. Προσωπικά πάντα θυμάμαι ουρά στα ταμεία της «μεγάλης» έκθεσης μοτοσικλέτας και νομίζω ότι η επισκεψιμότητα της έκθεσης δεν ήταν ποτέ πρόβλημα. Ο κ. Χατζίκος συνέχισε απευθυνόμενος στον παριστάμενο για τα εγκαίνια κ. Θάνο Βούρδα, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών, ότι η ελληνική αγορά μοτοσικλέτας εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη αγορά και μάλιστα σε σύγκριση με μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, είναι αμέσως μετά τις πέντε μεγάλες αγορές των μεγαλύτερων και πιο πολυάνθρωπων ευρωπαϊκών εθνών, ότι η μοτοσικλέτα είναι κουλτούρα στην Ελλάδα κι όχι μόνο μεταφορικό κι έκλεισε με τη σημαντική υπόσχεση ότι ο κλάδος θα είναι στο εξής παρών και του χρόνου και μετά από αυτόν. Το ευχόμαστε κι εμείς αυτό.

Egkainia-Hatzikos-Bourdas-Lamaris

Τα εγκαίνα της έκθεσης μοτοσικλέτας 2017 έγιναν με κάθε επισημότητα. Στο κέντρο ο Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας. Αριστερά ο κ. Σωτήρης Χατζίκος, Πρόεδρος της Μοτοδυναμικής, και δεξιά ο κ. Κώστας Λάμαρης από τη διοργάνωση της έκθεσης.

Ο κ. Θάνος Βούρδας που έκοψε και την κορδέλα, έχει αναλάβει μόλις τον Μάρτιο του 2017 τη θέση του και έδειξε πρόθυμος να συνεργαστεί με τους φορείς της μοτοσικλέτας.

Μακάρι οι λόγοι των εγκαινίων να μην ξεχαστούν μετά τα εγκαίνια και να γίνουν πράγματα που θα προωθήσουν τον κλάδο στην πράξη και στην ουσία. Το ότι υπάρχει δυναμικό κοινό μοτοσικλέτας στην Ελλάδα είναι μια πραγματικότητα, όπως πραγματικότητα είναι ότι το κοινό αυτό έχει διαρροές προς άλλες δραστηριότητες, όσο τα μαγαζιά του κλάδου δεν ενδιαφέρονται να τον εξυπηρετήσουν. Οσοι εμμένουν στον κλάδο από το προσωπικό τους πάθος παρόλα αυτά, δεν είναι αρκετοί για να τον συντηρήσουν. Αυτό έχει αποδειχθεί ιστορικά εδώ και δεκαετίες τόσο στον κλάδο μοτοσικλέτας όσο και σε άλλους κλάδους.

Ελπίζω να μην σας κούρασα με την μακριά εισαγωγή, αλλά εννιά χρόνια μετά την τελευταία εισαγωγή που έγραψα για «μεγάλη έκθεση» και λίγα είναι αλλά και ουσιαστικά.

Η έκθεση

Πέντε ευρώ εισιτήριο θα χρειαστεί να πληρώσετε για να μπείτε στην έκθεση, ένα ποσό αρκετά λογικό. Ο χώρος διεξαγωγής της έκθεσης είναι το Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού, ένας μικρός χώρος που όμως ήταν αρκετός ώστε να αναπτυχθούν κεντρικά τα μεγάλα και πολυτελέστατα περίπτερα των μεγάλων εργοστασίων και περιφερειακά τα αξεσουάρ και τα περίπτερα για προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη μοτοσικλέτα – όπως πάντα η «ουρά» της έκθεσης ήταν μικρή και όχι αντιπροσωπευτική της αγοράς. Ηταν εκεί όμως όλες οι μεγάλες εταιρίες και είχαν φέρει και τα περισσότερα νέα μοντέλα του 2017.  «Κράχτες» της έκθεσης ήταν το αγωνιστικό MotoGP του Marc Marquez και του Valentino Rossi (προφανώς εκθεσιακά μοντέλα) αλλά και το αγωνιστικό rally του Joan Barreda από την εργοστασιακή ομάδα της Honda στο Dakar. Στο περίπτερο της Honda ήταν και το CB 650F του Δημήτρη Καρακώστα αλλά και αγωνιστικά από τα ελληνικά πρωταθλήματα, όπως η ΜΧ μοτοσικλέτα του Παναγιώτη Κουζή, και το CBR 600RR του Μιχάλη Κουτσουμπού. Και μια και ο λόγος είναι στα αγωνιστικά της Honda ας αρχίσουμε από το περίπτερο της Honda (ακολουθεί κατά το μάλλον τυχαία σειρά). Όλα τα περίπτερα των εταιριών είχαν όλη τη γκάμα των μοντέλων τους, εμείς όμως θα αναφερθούμε στα νέα μοντέλα 2017 και τα σημαντικότερα πράγματα που είδαμε.

Honda

Το σημαντικότερο νέο μοντέλο της Honda όσον αφορά το επίπεδο της τεχνολογίας και το κύρος της εταιρίας, είναι ασφαλώς το Honda CBR 1000RR Fireblade που φέτος βελτιώθηκε σημαντικά ώστε να είναι το ίδιο ανταγωνιστικό με όλα τα superbikes των περίπου 200 ίππων, οπότε μοιραία ξεπέρασε κι αυτό σε κόστος τα είκοσι χιλιάρικα. Ισως γι΄αυτό η Honda να το έβαλε πίσω πίσω στο περίπτερό της, περιμένοντας μικρό αγοραστικό αντίκτυπο.

Honda-CBR-1000RR-Fireblade-my2017

Το 2017 η Honda ανανέωσε σημαντικά το CBR 1000RR Fireblade με σημαντική αύξηση ισχύος και μεγάλης κλίμακας αναβάθμιση των ηλεκτρονικών.

Άλλο σημαντικό νέο μοντέλο είναι το αυτόματο Honda X-ADV, (με σύστημα DCT) που παίρνει την ιδέα του Honda Integra και την πάει ένα βήμα παραπέρα προς την adventure κατεύθυνση με αναρτήσεις μεγαλύτερων διαδρομών (μάλλον και ποιοτικότερων) και trail ελαστικών μαζί με μια ενδιαφέρουσα αισθητική.

Σημαντική μοτοσικλέτα για τη χώρα μας θα μπορούσε να είναι το Honda CRF 250 Rally, το καλό 250άρι με αναρτήσεις προδιαγραφών enduro και rally αισθητική, έστω κι αν η τιμή του είναι λίγο τσουχτερή.

Honda-X-ADV

Νέα κατηγορία λανσάρει η Honda με το Honda X-ADV που βασίζεται στο Integra αλλά έχει off road δυνατότητες.
 

Στο περίπτερο της Honda είδαμε τα γνωστά παπιά της εταιρίας (SupraX και Astrea) όμως ξέρουμε ότι είναι τελευταία κομμάτια του στοκ χωρίς προδιαγραφές Euro 4. Αλλα μικρά δίκυκλα που είχε η Honda ήταν το Honda Beat 110 ένα μικρό scooter 108cc με κινητήρα 8hp, βάρος 92kg και κατανάλωση 1,8lt/100km με τιμή €1.890 καθώς και το λίγο μεγαλύτερο Honda Vario 125 με κινητήρα 10,4hp, βάρος 109kg και κατανάλωση 1,9lt/100km με τιμή €2.490. Ανανεωμένο είναι για το 2017 το Honda CB650F ένα όμορφο street naked με σπορτίβικο και all round χαρακτήρα

ΚΤΜ

KTM-RC16

Η ΚΤΜ συμμετέχει το 2017 στα MotoGP. Στο περίπτερο της KTM στην Εκθεση Μοτοσικλέτας 2017 θαυμάσαμε το εργοστασιακό αγωνιστικό RC16.

Η KTM είχε μια πολύ επιβλητική παρουσία με όλη της σειρά των Adventure μοτοσικλετών παραταγμένη μπροστά μπροστά. Τα εντυπωσιακά KTM 1290 Adventure S και R έβγαζαν μάτι με τον απειλητικό τους προβολέα, δίπλα από το KTM 1290 Adventure T, τα 1090 Adventure/R και το 1050 Adventure που πωλείται σε τιμή προσφοράς. Μαζί τους ήταν η πιο crazy δημιουργία του αυστριακού εργοστασίου, το KTM 1290 SuperDuke κι αυτή με τον προβολέα που «τσιμπάει» και τα 177 άλογα σε ένα πακέτο που είναι ίσως πολύ γοητευτικό από ένα καθαρόαιμο superbike και σίγουρα πιο διασκεδαστικό σε συνθήκες εκτός πίστας. Για τους πιο νεαρούς αναβάτες και με μικρότερη οικονομική επιφάνεια η KTM είχε τη γκάμα των μικρών Duke 125 – 390 και των RC 125 – 390 με το φέρινγκ. Στο περίπτερο ήταν και τα σημαντικότερα off road μοντέλα του εργοστασίου αλλά και το MotoGP εργοστασιακό αγωνιστικό RC16, που κάνει τα πρώτα του βήματα στο Παγκόσμιο από φέτος.

KTM-1290-SuperAdventure-S

Η KTM έχει την πιο εντυπωσιακή σειρά μεγάλων τουριστικών διπλού χαρακτήρα μοτοσικλετών σε ποικιλία κυβισμών και εκδόσεων. Μια από τις πιο επιβλητικές μοτοσικλέτες της σειράς είναι το KTM 1290 Adventure S και R.

Husqvarna

Θα σταθώ μόνο στο Husqvarna Vitpilen που ήταν στο περίπτερο της εταιρίας, δίπλα από τα SM, enduro και ΜΧ μοντέλα του εργοστασίου. Πέρα από το ότι ο κόσμος το λάτρεψε, έχουμε την πληροφορία ότι θα φτάσει στα καταστήματα προς το τέλος του χρόνου (ίσως Νοέμβριο) και θα κοστίζει περί τα 6.500.

Husqvaqrna-Vitpilen-401

To Husqvarna Vitpilen 401 είναι ήδη πολύ αγαπτητό στον κόσμο που το περιμένει πώς και πώς, τόσο το εικονιζόμενο, όσο και το αδερφάκι του Svartpilen (θα μάθουμε και σουηδικά στο τέλος)...

Suzuki

Το περίπτερο της Suzuki είναι από τα πολύ εντυπωσιακά όχι τόσο λόγω στησίματος αλλά λόγω περιεχομένου και cult προσέγγισης. Θα δείτε τα Suzuki GSX-R 1000R (και το απλό) το αναβαθμισμένο superbike που συνεχίζει τον θρύλο GSX-R μαζί όμως θα δείτε και πράγματα που αφορούν πιο πολύ τη χώρα μας. Σημαντικότερα όλων τους νομίζω ότι είναι όλα τα V-Strom. Από το 2017 η οικογένεια ξεκινά από το V-Strom 250 (δεν γνωρίζουμε ακόμη τιμή), συνεχίζει στο V-Strom 650 με το traction control που είναι ίδιο όμως με το 1000 και φτάνει στο αναβαθμισμένο στα ηλεκτρονικά του V-Strom 1000.

Suzuki-V-Strom-250

To Suzuki V-Strom 250 φέρνει την adventure λογική στα μικρά κυβικά. Το βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από κοντά, αλλά θα πρέπει να το περιμένουμε ακόμη λίγο καιρό.

Συνεχίζουμε με τα μικρά GSX-R, το Suzuki GSX-R 125 και πολύ γοητευτικό Suzuki GSX-R 250 αλλά και το ενδιαφέρον μικρό naked Suzuki GSX-S 125. Εχει έρθει φυσικά και το όμορφο μεσαίου κυβισμού naked, Suzuki GSX-S 750 με τον ωραίο συνδυασμό δυναμικού και all round χαρακτήρα. Δεν θέλω να παραβλέψω τα Suzuki SV 650 αν και δεν είναι νέα μοντέλα επειδή μαζί τους είδαμε και δύο custom projects, ένα Scrambler κι ένα Café Racer. Μαζί με όλα τα Suzuki ήταν και το βελτιωμένο Inazuma από τους Adrenaline Junkies, ένα Suzuki Freewind Scrambler project με προσαρμοσμένο surf ελληνικής κατασκευής, ένα όμορφα φτιαγμένο και νοσταλγικό παλιό Suzuki DR 125S κι ένα πολύ παιχνιδιάρικο Suzuki Address 110 με λάστιχα με τακούνια για χώμα.

Suzuki-GSX-S-750

Το Suzuki GSX-S 750 είναι το νέο street naked της σειράς GSX-S στα μεσαία κυβικά ακριβώς κάτω από το 1000, με ωραία περιφερειακά και καλή τιμή. Οσοι το «ζαχαρώνουν» αλλά έχουν δίπλωμα Α1 θα αρκεστούν στο επίσης καινούργιο Suzuki GSX-S 125.

ΒΜW

BMW-g-310-gs

 

Αυτή η μοτοσικλέτα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό ορόσημο στο κοντινό μέλλον. Τo BMW G310GS είναι το πιο μικρό adventure της εταιρίας, το οποίο όμως θα πρέπει να το περιμένουμε κάποιο χρονικό διάστημα ακόμη.

Πολύ πλούσιο ήταν και το περίπτερο της BMW με παρούσα όλη της τη γκάμα και έντονη παρουσία των best seller του εργοστασίου R 1200GS. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα για την ελληνική αγορά νομίζω ότι είναι το BMW G 310GS, το μικρό μονοκύλινδρο adventure που το περιμένουμε στην Ελλάδα αρκετά αργότερα, ενώ δεν γνωρίζουμε και την τιμή του, όμως με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 34 ίππων και βάρος μικρότερο από 170kg δείχνει ότι θα έχει πολλές δυνατότητες. Άλλα BMW που τράβηξαν τα βλέμματα είναι τα R Nine T, Urban G/S και το πολύ γοητευτικό Racer.

BMW-RnineT-Racer-Urban-gs

Δεν έχει τέλος η επιτυχία του BMW R NineT. Εδώ οι νέες και πολύ γοητευτικές εκδόσεις Racer και Urban G/S. 

KYMCO

Kymco-AK-550

Το Kymco AK 550 ανεβάζει τόσο τη μάρκα όσο και την εμπειρία του GT scooting σε νέα επίπεδα. Πέρα από την πολυτέλεια, τον κινητήρα και το στήσιμό του, διαθέτει και δυνατότητες connectivity ώστε να εντάσσεται ιδανικά στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον.

H Kymco έδειξε όπως περιμέναμε και όπως είχε ανακοινώσει τη νέα ναυαρχίδα AK 550 που θα προσφέρεται με την νέα πλατφόρμα σύνδεσης Noodoe, ένα πολύ χρήσιμο ηλεκτρονικό γκάτζετ. Μαζί έδειξε τα νέα Like 125 και 150 και το νέο People One 125i CBS με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, πολύ μικρή κατανάλωση και χαμηλή τιμή €2.295. Φυσικά όλη η γκάμα των scooter της Kymco ήταν εκεί καθώς και η μεγάλη γκάμα ATV μεγάλων και μικρών που καλύπτουν και προδιαγραφή Euro 4.

Kymco-Like

Ανανεωμένα για το 2017 είναι τα ρετρό scooter Kymco Like 125-150 i (εικόνα) αλλά και το People One 125i CBS με σύστημα συνδυασμένης πέδησης.

Kawasaki

Kawasaki-Versys-X

Το Kawasaki Versys X με τον 300άρη δικύλινδρο κινητήρα έχει adventure χαρακτήρα και κόστος ελάχιστα κάτω από τα έξι χιλιάρικα.

Σε κεντρική σημείο στο περίπτερο της Kawasaki ήταν το παντοδύναμο H2, που είναι μια από τις ομορφότερες σπορ μοτοσικλέτες αυτή τη στιγμή. Είναι και από τις ακριβότερες με τιμή €31.950 η «απλή» έκδοση και €36.950 η carbon. Πιο μεγάλο ενδιαφέρον για τον νέο κόσμο στη μοτοσικλέτα έχει το καινούργιο Kawasaki Versys X με δικύλινδρο κινητήρα 300cc και τιμή στα €5.990, λίγο υψηλότερη από όσο θα περίμενε κανείς. Μαζί ήταν τα νέα Kawasaki Z900 και Z1000 καθώς και το νέο custom Kawasaki Vulcan S με ενδιαφέρουσα τιμή στα €8.290.

SYM

SYM-Cruisesym-300

Εντελώς καινούργιο είναι το GT scooter SYM Cruisesym 300, με κινητήρα 27,5hp μεγάλο μέγεθος και χώρους.

Καινούργια πράγματα είχε να μας δείξει η SYM πέρα από το πολύ καλά εξοπλισμένο της παπί SYM Magic 125, και τα αναβαθμισμένα σε Euro 4 GTS 250i ΑΒS Start & Go και Citycom 300i ABS. Είδαμε λοιπόν το νέο SYM Cruisesym 300, ένα μεγάλο GT scooter με κινητήρα 27,5hp τροχούς 14/13in και χαμηλή κατανάλωση 3,3lt/100km και το ευρύχωρο και πολύ οικονομικό SYM Jet4 125 με προδιαγραφές Euro4. Μαζί στο μεγαλειώδες περίπτερο της Γκοργκόλης ΑΕ ήταν και όλη η τεράστια γκάμα μικρών μοτοσικλετών και scooter που αξίζει να τη δείτε αν μη τι άλλο για τη μεγάλη της ποικιλία.

Yamaha

Yamaha-Rossi

 

Πολύ εντυπωσιακή παρουσία η μοτοσικλέτα του Valentino Rossi και που τονίζει τη σημασία της παρουσίας των YZF-R1Μ και του YZF-R6 του 2017.

Με μπέρδεψε λίγο η Yamaha με το στήσιμό της, κυρίως επειδή στις πρώτες θέσεις ήταν μεταξύ άλλων τα εμπορικά Tracer 900 και όχι τόσο τα νέα μοντέλα. Σε κεντρικό σημείο του περιπτέρου ήταν το αγωνιστικό του Valentino Rossi και μαζί τα Yamaha YZF-R1M και το νέο YZF-R6 του 2017. Σε περίοπτες θέσεις ήταν τα νέα Yamaha T-Max και στις τρεις εκδόσεις τους με την DX να είναι η πολυτελέστερη και ακριβότερη στα €14.200. Είδαμε επίσης το Yamaha X-Max 300 που έχει τις τεχνικές προϋποθέσεις να κάνει μια πολύ καλή πορεία στην Ελλάδα (με δεδομένη την επιτυχία του 250) αλλά με τσουχτερό κόστος στα €6.200.

Yamaha-Tmax-Dx

Το 2017 η Yamaha παρουσίασε το Tmax σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις με την εικονιζόμενη DX να είναι η πολυτελέστερη και η ακριβότερη με κόστος αντίστοιχο με ενός 1000αριού adventure.

Πίσω πίσω και αρκετά αδικημένο ήταν το όμορφο XSR 900 Abarth μαζί με άλλα heritage μοντέλα και custom δημιουργίες, που ωστόσο μάζευαν αρκετό κόσμο. Φαίνεται επίσης ότι δεν έχει βρεθεί αντικαταστάτης του Crypton X το οποίο δεν καλύπτει την Euro 4 όμως υπήρχε και στην έκθεση και υπάρχουν κομμάτια στην αγορά προς πώληση.

Triumph

Triumph-Bonnevill-Bobber

H Triumph είχε ίσως το πιο ατμοσφαιρικό περίπτερο της έκθεσης και νομίζω ότι το πιο ονειρεμένο μοντέλο του 2017 είναι το εικονιζόμενο Triumph Bonneville Bobber.

Tο ωραιότερο ίσως περίπτερο ήταν αυτό της Triumph. Είχε την πιο ωραία ατμόσφαιρα και έδειχνε με πολύ ωραία τρόπο τόσο τις μοτοσικλέτες, όσο και την πλούσια σειρά ρούχων της εταιρίας. Τα πιο γοητευτικά μοντέλα ήταν φυσικά τα Bonneville, μικρά και μεγάλα με πιο εντυπωσιακά το μονόσελο Bonneville Bobber και το Thruxton με το ρετρό φέρινγκ. Στο περίπτερο ήταν όλη η γκάμα με όλες τις εκδόσεις Tiger, το νέο Street Triple 765 με τον μεγαλύτερο κινητήρα και το πολύ δημοφιλές στη χώρα μας Tiger Sport. Αξίζει να δείτε και το Bobber Custom Bonneville T120 του 1972 μαζί με ένα πολύ ωραίο Boneville T100 του 2002 και τα δύο ιδιωτών.

Ducati

Ducati-Scrambler-Desert-Sled

H Ducati έμεινε πιστή στο ρετρό ρεύμα των Scrambler και παρουσίασε άλλο ένα ωραίο τέτοιο μοντέλο, το Scrambler Desert Sled με ωραία ρετρό αισθητική που δεν είχαν ποτέ τα Ducati της εποχής, αλλά θα μπορούσαν να έχουν. Το κόστος του επίσης πλησιάζει αρκετά εκείνο άλλων πολύ πιο πρακτικών και πολυχρηστικών Ducati.

H Ducati έφερε στην έκθεση όλα τα νέα μοντέλα που περιμέναμε, αν και η παρουσίαση της δεν ήταν τόσο glamorous όσο περιμέναμε. Σε ειδική θέση ήταν η οικογένεια Scrambler με το καινούργιο Desert Sled στο επίκεντρο (κάποιον άκουσα από πίσω να λέει ότι μοιάζει με παλιό ΧΤ 500 – αυτό μάλλον το είπε για καλό) , η τιμή του οποίου είναι αρκετά τσουχτερή στα €11.950. Πιο μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα έχει το Ducati Multistrada 950 με τους 113hp με κόστος €14.300 και όλο τον χαρακτήρα που περιμένουμε σε προδιαγραφές και ηλεκτρονικά. Πολλά περιμένει το εργοστάσιο και από το νέο Ducati SuperSport, το όμορφο sporttouring των 113hp με την όχι απόλυτη θέση οδήγησης για να έχει πιο all round δυνατότητες.

Ducati-Multistrada-950-panniers

Το Ducati Multistrada 950, εδώ με βαλίτσες έτοιμο για μεγάλο ταξίδι, είναι μια μοτοσικλέτα που θα ταίριαζε στην ελληνική πραγματικότητα και με πιο προσγειωμένο (συγκριτικά και όχι απόλυτα) κόστος.

Piaggio Group

Piaggio-Beverly

Το Piaggio Group είχε μια γιγάντια παρουσία με όλες τις μάρκες τις οποίες διαθέτει και φυσικά με τις Vespa, τα Moto Guzzi και τα Aprilia. Σε πρώτο πλάνο το Beverly Police.

Εδώ και κάποια χρόνια το Piaggio Group είναι αρκετά φειδωλό στην παρουσίαση νέων μοντέλων. Ελπίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα. Το περίπτερο της Piaggio είναι τεράστιο και περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα της Piaggio συμπεριλαμβανομένων των νέων Medley, Liberty και Beverly όλα με νέους κινητήρες και προδιαγραφές Euro 4, τα μοντέλα της Aprilia (με κεντρικό το superbike RSV4) της Moto Guzzi που προσπαθεί να ακολουθήσει τις νέες τάσεις διατηρώντας το παλιό format και της Vespa που εξακολουθεί να έχει ως κύρια ατραξιόν της πολύ όμορφη και πρωτοποριακή για τα κυβικά της 946.

Harley-Davidson

Πολύ ατμοσφαιρικό ήταν και το περίπτερο της Harley-Davidson στο οποίο είδαμε μια επιλογή μόνο από την πολύ μεγάλη γκάμα του εργοστασίου. Ενδιαφέρον για αγορές όπως η Ελλάδα παρουσιάζει φυσικά το Harley-Davidson Street 750 με τιμή που ξεκινά από τα €7.500 (δείτε και το custom με βάση αυτή τη μοτοσικλέτα) αλλά και το Sportster 883 Iron. Σε κεντρική θέση θα δείτε και μια πάρα πολύ ωραία και βραβευμένη custom δημιουργία με την ονομασία “Nyx”. Δεν είναι η πρώτη φορά που εκτίθεται στην Ελλάδα, αλλά είναι πάντα γοητευτική και σου βάζει ιδέες…

Harley-Davidson-Street-750-2

Ο ευκολότερος τρόπος για να μπεις στον κόσμο της Harley είναι το Harley-Davidson Street 750 με τιμή €7.500. Μετά από αυτό έχεις διαφορετικούς ορίζοντες…

Brixton Motorcycles

Να και μια καινούργια μάρκα. Τα Brixton είναι μονοκύλινδρες 125άρες μικρές μοτοσικλέτες με νέο-κλασική σχεδίαση κι έχουν δημιουργηθεί από τον αυστριακή KSR Group (ένα γνωστό στην Ελλάδα brand της ήταν τα Generic), ενώ οι μονάδες παραγωγής της είναι ασιατικές. Καλύπτουν την προδιαγραφή Euro4 αν και σχεδιαστικά ο κινητήρας είναι αρκετά παλιός (έχει την ίδια αρχιτεκτονική με του Suzuki GN 125 της δεκαετίας του ‘80). Είδαμε στην έκθεση ότι είναι αρκετά οικονομικά καθώς ξεκινούν από τα €2.589 στην έκοδση Classic και τα φέρνει στην Ελλάδα η Τeomoto. Η ίδια μοτοσικλέτα προσφέρεται €200 ακριβότερα σε έκδοση Scrabmler με ψηλό τιμόνι με μπάρα, λάστιχα trail, διαφορετικό ρεζερβουάρ, και γρίλια στον προβολέα, και σε έκδοση Cafe Racer με καμπυλωτή ουρά, bar mirrors, μασκάκι στον προβολέα, χρώμιο φτερά, racing τιμόνι και παλιομοδίτικα λάστιχα τύπου Firestone. Σίγουρα θα άξιζε να του δουν οι νέοι αναβάτες ως εναλλακτική των παπιών, όχι μόνο για την ωραία τους εμφάνιση, αλλά κυρίως για το αξιοπρεπέστερο και ασφαλέστερο στήσιμό τους.

Brixton-Models

Τα Brixton είναι μικρά 125άρια με ρετρό σχεδίαση και αρκετά οικονομική τιμή που εισάγονται στην Ελλάδα με πρωτοβουλία της Teomoto.

Το πρώτο βήμα έγινε

ekthesi-motosikletas-2017-kosmos

 

Ελπίζουμε ότι μετά την έκθεση μοτοσικλέτας, την οποία ο κόσμος αγκάλιασε από την πρώτη ημέρα θα δημιουργηθεί ένα θετικό momentum ώστε να γίνουν πράγματα στον κλάδο από τις ίδιες τις εταιρίες αλλά και σε συνεργασία με τα μέσα ενημέρωσης (όπως το MrBike και τα άλλα αξιόλογα μέσα του χώρου) που στα εννιά χρόνια αυτοεξορίας των εταιριών, κράτησαν ζωντανή τη σχέση του αναβάτη με την έννοια της μοτοσικλέτας.

Δεν ξέρω αν η έκθεση μοτοσικλέτας μπορεί να φέρει την άνοιξη στην μοτοσικλέτα στην Ελλάδα. Βασικά δεν το νομίζω. Χρειάζεται αρκετά περισσότερη δουλειά για να φέρεις πίσω τον κόσμο που χάθηκε και να ξανακεντρίσεις το ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων στο να στραφούν στη μοτοσικλέτα. Δεν ξέρω επίσης αν αυτό μπορεί να γίνει μέσα από προσπάθειες προσέγγισης μόνο των πλουσίων νέων αναβατών που μπορούν να δώσουν από €6.000 και άνω για μια μοτοσικλέτα 250 ή 300cc. Νομίζω ότι αυτοί οι πελάτες έχουν προ πολλού στραφεί αλλού. Όμως ο δρόμος που περνάει μέσα από τη διοργάνωση ετήσιας έκθεσης μοτοσικλέτας αυτού του επιπέδου είναι ο σωστός. Και αυτή τη κίνηση τη χαιρετίζουμε με όλη μας την καρδιά και περιμένουμε την συνέχεια.

Απολαύστε πολλές περισσότερες εικόνες στο gallery.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Copyright© MrBike - 2017

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world