EICMA 2017 – Η σειρά της μεσαίας μοτοσυκλέτας

Η φετινή EICMA (2017) έβγαλε μερικούς αντιφατικούς υποψήφιους για τον τίτλο του Bike of the Show. Μερικοί θα πρότειναν το Ducati Pangiale V4 για τις επιδόσεις του ή το Kawasaki Ninja H2 SX για την εξωφρενική τεχνολογία. Ή πάλι το Royal Enfield Interceptor και Continental GT για τις χαμηλές τους τιμές. Η πάλι το τρίτροχο Niken επειδή είναι πρωτότυπο και τολμηρό.

Όμως η εντύπωση που μένει όταν τα φώτα του show στο Μιλάνο σβήσουν είναι ότι το 2018 μοιάζει να είναι η χρονιά που η μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα ενηλικιώνεται. Μοτοσυκλέτες όπως το KTM 790 Duke, Kawasaki Z900RS Café Racer, BMW F850GS, Husqvarna Vitpilen 701 και Yamaha MT09 SP, όλα τους προσφέρουν υψηλά επίπεδα σχεδιασμού, επιδόσεων και τεχνολογίας σε λιγότερα από 950cc.

Αυτή η εξέλιξη δεν προκαλεί καμία έκπληξη. Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες μοτοσυκλέτες έχουν εξαιρετικά πολύπλοκες, δυνατές και… ακριβές. Εχουν πλέον οθόνες TFT, φώτα LED, quick-shifter δύο λειτουργιών, traction control με IMU και cornering ABS. Ταυτόχρονα όμως οι τιμές έχουν ανέβει δραματικά και έχουν βγει πέρα από το budget πολλών αναβατών.

KTM-Husqvarna

KTM 790 Duke, πέρυσι πρωτότυπο αλλά φέτος παραγωγής με 105 ίππους και δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα για πρώτη φορά από την ΚΤΜ. Ισως μία από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της έκθεσης.

Ξαφνικά όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα είναι διαθέσιμα στο KTM 790 Duke με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 799cc και τoυς 105hp και με τιμή που μάλλον θα αντίστοιχη με του Triumph Street Triple και μάλιστα όχι του ακριβού RS. Η αδελφή της KTM εταιρία έβγαλε το Husqvarna Vitpilen με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 693cc που είναι διακριτή αλλά όχι τόσο high tech εναλλακτική. Καθώς όμως η KTM έδειξε το πρωτότυπο 790 Adventure R για του χρόνου, ο πήχης των μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού ανεβαίνει πλέον αρκετά ψηλά.

ΚΤΜ 790 Adventure R σε μορφή πρωτοτύπου φέτος, στην παραγωγή του χρόνου. Στη βάση του φετινού 790 Duke αλλά με πιο off road χαρακτήρα και προφανώς και πιο τουριστικό χαρακτήρα.
Husqvarna Svartpilen 701: Καίει καρδιές ήδη. Είναι σε μορφή πρωτοτύπου. Το Vitpilen 701 όμως είναι παραγωγής.

BMW

BMW F 850GS (εικόνα) και F 750 GS παρουσίαση η BMW για το 2018 με μεγαλύτερους κινητήρες, εντελώς νέο πλαίσιο και πολλές ακόμη διαφορές.

Η BMW συμβάλλει με τα καινούργια BMW F 850GS και F 750GS που παρά τα ονόματά τους έχουν νέο κινητήρα 853cc. Οι χαρακτήρες των δυο μοτοσυκλετών είναι διαφορετικοί: το BMW F 750GS αποδίδει 76hp και είναι το entry level μοντέλο, ενώ το BMW F 850GS αποδίδει 94hp κι έχει off road δυνατότητες με αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών και τροχό 21in εμπρός.

BMW C400X: νέο scooter από τη BMW, τετρακοσάρι αυτή τη φορά.

Η BMW όμως έχει κι άλλα νέα μοντέλα προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Το BMW C400X είναι το πρώτο scooter κάτω από τα 500cc (μετά τα C1 με τη σκεπή) και έχει κινητήρα 33hp, προαιρετική οθόνη TFT και εκτεινόμενο χώρο Flaxcase. To BMW K 1600 Grand America είναι μια παραλλαγή του K 1600GT για την Αμερική με τον ίδιο 6κύλινδρο κινητήρα των 158hp, μεγαλύτερη ζελατίνα, ξανασχεδιασμένες βαλίτσες, top box και μπράτσα για τα χέρια του συνεπιβάτη.

BMW K 1600 Grand America: το τουριστικό εξακύλινδρο σε έκδοση για την Αμερική.

Triumph

Η Triumph αναβάθμιση τη σειρά Tiger 800 τόσο στους κινητήρες όσο και στην πρακτικότητα.

H Triumph κάνει κι αυτή τη δική της επίθεση στον μεσαίο κυβισμό αναβαθμίζοντας την οικογένεια Tiger 800 με χαρακτηριστικά όπως οθόνες TFT, ρύθμιση ζελατίνας με το ένα χέρι και βελτιωμένους τρικύλινδρους κινητήρες. Το μεγάλο Triumph Tiger 1200, πρώην Explorer, αναβαθμίζεται κι αυτό και αποκτά cornering φώτα και ABS.

Honda

Honda Africa Twin Adventure Sports με σημαντικές αλλαγές που ευνουούν την τουριστική χρήση, γκάζι ride-by-wire (και στην απλή έκδοση) και αυτό το επετειακό χρώμα για τα 30 χρόνια από το πρώτο Africa 650.

H Honda κάνει κι αυτή την πολυχρηστική της πρόταση: το Africa Twin Adventure Sports προσφέρει στο γνωστό μας Africa πλεονεκτήματα όπως η ψηλότερη ζελατίνα, το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, οι μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις και προστασία από πτώση.

Άλλο ένα διάσημο όνομα που ήρθε στο προσκήνιο είναι το Gold Wing. Ο εξακύλινδρος γίγαντας Honda GL1800 αδυνάτισε, ελάφρυνε και αναβαθμίστηκε με νέο μπροστινό σύστημα, εφτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων DCT και high-tech οθόνη.

Αλλά και η οικογένεια των naked είναι πολύ καλά δουλεμένη για το 2018, με επικεφαλής το Honda CB1000R. Ο κινητήρας του βασίζεται σ’ αυτόν του Fireblade, αποδίδει 143hp και είναι 12kg ελαφρύτερο από το παλιότερο super naked της Honda. Τον στρογγυλό προβολέα και τα βουρτσισμένα ατσάλια τα ξανασυναντάμε και στα Honda CB300R και CB125R.

Ανάμεσα στα πρωτότυπα που έδειξε η Honda ξεχωρίζουν ένας καινούργιος Μπόμπος και το Honda CB4 Interceptor.

Πανέμορφο super naked Honda CB1300R. Ανήκει στην ίδια οικογένεια με τα μικρά CB300R και CB125R.

Kawasaki

To… τουριστικό Kawasaki H2SX με υπετροφοδότηση, πάνω από 200 άλογα και βαλίτσες!

Τα νέα τετρακύλινδρα της Kawasaki πάντως είναι έτοιμα για παραγωγή. Το Ninja H2SX είναι το πιο λογικό ξαδερφάκι του θεότρελου υπερτροφοδοτούμενου H2, με τον κινητήρα των 999cc να είναι πιο ήπιος για σπορ τουριστική χρήση, αν και αποδίδει και πάλι 207hp (το υπετροφοδοτούμενο μεσαίου κυβισμού που περιμέναμε δεν ήρθε ποτέ…). Το βασικό H2SX έχει και βαλίτσες σε στυλ Z1000 SX. Το ακριβότερο H2 SX SE έχει ψηλότερη ζελατίνα, οθόνη TFT και cornerning φώτα.

Η Kawasaki έδειξε και μια πιο πλούσια έκδοση του superbike της, το Kawasaki Ninja ZX10R SE με ηλεκτρονικές αναρτήσεις Showa, shifter δύο λειτουργιών, και μαύρη stealth βαφή. Αυτό που ίσως να γίνουν πιο δημοφιλή είναι τα Kawasaki Z900S και Ζ900RS Café Racer με τον 4κύλινδρο κινητήρα των 948cc και 110hp και το ατσάλινο πλαίσιο. Το Café Racer έχει και μπικίνι φέρινγκ με πράσινη λευκή βαφή (νεορετρό ας πούμε).

Kawasaki Z900RS με αυτό το ωραίο φερινγκ.

Royal Enfield

 Η Royal Enfield έφτιαξε δικύλινδρο κινητήρα με ρετρό εμφάνιση, 648cc και 47hp, στην εικόνα στο μοντέλο Interceptor.

Τα Royal Enfield είναι ίσως τα πιο heritage μοντέλα της έκθεσης. Εδώ και καιρό περιμέναμε τα Interceptor INT 650 και Continental GT 650 με τον νέο δικύλινδρο εν σειρά αερόψυκτο κινητήρα με 648cc και 47hp, σε ατσάλινο πλαίσιο με δύο πίσω αμορτισέρ. Εχουν εξελιχτεί στην Ινδία και στην Αγγλία (στο Bruntingthorpe στα αγγλικά Midlands) και είναι σχεδιασμένα όχι μόνο για την τοπική αγορά αλλά κατά προτίμηση για όλο τον κόσμο με κύριο όπλο τους την χαμηλή τους τιμή.

Brough Superior

Nέο μοντέλο για λίγους: το Brough Superior Pendine με μικρές διαφοροποιήσεις, κυρίως στην εξάτμιση που είναι κομψοτέχνημα.

Στον αντίποδα το Brough Superior Pendine είναι ένα πανάκριβο δικύλινδρο. Είναι μια πιο φρέσκια ματιά της Αγγλο-γαλλικής εταιρίας στο εξωτικό SS100 με τα 997cc που ονομάστηκε έτσι από τη Ουαλική ακτή διάσημη για τα ρεκόρ ταχύτητας και έχει να δείξει νέο ψαλίδι και ψηλά τοποθετημένη εξάτμιση.

Μια ματιά στην Αμερική

Harley-Davidson Softail Sport Glide, ένα ακόμη νέο μέλος της οικογένειας Softail.

Η HarleyDavidson έδειξε άλλο ένα μέλος της πρόσφατα ανανεωμένης οικογένειας Softail, το HarleyDavidson Sport Glide που υπόσχεται πολυχρηστικότητα με το αφαιρούμενο φέρινγκ στον προβολέα και τις βαλίτσες.

Η ανταγωνίστρια Indian έδειξε ένα ωραίο πρωτότυπο με κινητήρα Scout, το FTR1200 Custom, εμπνευσμένο από το FTR 750 flat track που κέρδισε τον αντίστοιχο τίτλο ΑΜΑ και που σίγουρα προορίζεται για παραγωγή.

Indian Scout FTR 1200, εμπνευσμένο από τη νικηφόρο πορεία στους αγώνες flat track στην Αμερική.

Ducati

Ducati Scrambler 1100 για εκείνους που έχουν τα μικρότερα και θέλουν να αναβαθμιστούν.

Και η Ducati έδειξε καινούργια μοντέλα φυσικά, ξεκινώντας από το νέο Scrambler 1100 με τον αερόψυκτο κινητήρα των 1079cc με 85cc από το παλιό Monster 1100 EVO. Θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις Standard, Special και Sport και συνδυάζει το γνωστό μας look εμπνευσμένο από τα Seventies και με τις ψηλές εξατμίσεις αλλά με φώτα LED, traction control και cornering ABS. Το νέο high-tech μοντέλο της εταιρίας είναι το Ducati Multistrada 1260 με νέο κινητήρα 1262cc, 158hp και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων DVT στον δικύλινδρο κινητήρα.

Ducati Multistrada 1260. Στον πολύ δύσκολο ανταγωνισμό των μεγάλων adventure η Ducati έχει πάντα ένα λόγο που μετράει. Το Multistrada αναβαθμίστηκε σε όλα τα επίπεδα.

Η σπουδαία είδηση από τη Μπολόνια είναι βέβαια το Ducati Panigale V4 με προέλευση MotoGP με τον τρομακτικό κινητήρα 1103cc και 211hp, το μινιμαλιστικό αλουμινένιο πλαίσιο, τις νέες machined-from-solid δαγκάνες Brembo Stylema και τα ηλεκτρονικά επόμενης γενιάς. Και στην περίπτωση του Panigale V4 θα έχουμε τρεις εκδόσεις, την βασική, την V4 S με semi-active αναρτήσεις Öhlins και σφυρήλατες ζάντες και την V4 Speciale με βαφή tricolore, εξάτμιση τιτανίου και πολλές ακριβά κι ελαφρά εξαρτήματα.

Ducati Panigale V4. Η Ducati κάνει ένα νέο μεγάλο βήμα στη σπορ μοτοσυκλέτα, αυτή τη φορά με έμπνευση και τεχνολογία από τα MotoGP.

Moto Morini

Moto Morini Milano. Τι όμορφη μοτοσυκλέτα…! Στα 1187cc και με τέτοια περιφερειακά μοιραία θα είναι πανάκριβη. Δείτε στο gallery το Scrambler κι ένα πρωτότυπο.

Να κι άλλη μια αναβίωση: το Moto Morini Milano που έχει φτιαχτεί για να μοιάζει με τα διάσημα Stada και Sport των 344cc από τη δεκαετία του ’70 και κινείται από έναν ήπια ρυθμισμένο V2 κινητήρα της εταιρίας με 1187cc και 110hp.

Moto Guzzi

Μoto Guzzi V7 Milano: η Moto Guzzi έχει επενδύσει πολλά στη σειρά V7, οπότε παρουσίασε άλλη μια έκδοση.

H Moto Guzzi έδειξε κι αυτή ένα μοντέλο με την ονομασία Milano, ένα βαμμένο γκρίζο V7III. Εδειξε όμως και ένα διπλού χαρακτήρα πρωτότυπο, το Moto Guzzi V85 με τον νέο αερόψυκτο V2 κινητήρα των 850cc.

Πρωτότυπο Moto Guzzi V85 με off road χαρακτήρα. Μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα με πάρα πολύ χαρακτήρα. Ελπίζουμε να τη δούμε στην παραγωγή σε λογικά λεφτά.

MV Agusta

H MV Agusta που προέρχεται από οικονομικές περιπέτειες έδειξε ένα limited edition Brutale 800RC, δηλαδή Reprato Corse (αγωνιστικό τμήμα) με αγωνιστικό kit που του ανεβάζει την ισχύ στα 150hp.

Yamaha

Yamaha MT-09SP με αναρτήσεις Ohlins.

H Yamaha έδειξε αρκετά καινούργια πράγματα στα μεσαία κυβικά. Το Yamaha MT-07 έχει νέο σχέδιο και καινούργιες αναρτήσεις. Το Yamaha MT-09 SP έχει πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και αμορτισέρ της Öhlins, ενώ το Tracer 900GT αποκτά οθόνη TFT, σκληρές βαλίτσες, shifter απλής λειτουργίας και cruise control. Όμως το πιο θεαματικό μοντέλο της σειράς MT-09 είναι το τρίτροχο Niken. Είναι η έκδοση παραγωγής ενός πρωτότυπου μοντέλου που η Yamaha ονόμασε MWT-9 και που έδειξε πριν από δύο χρόνια. Το Niken είναι η συγχώνευση του MT-09 και του Tricity 125. Εχει τον τρικύλινδρο κινητήρα 847cc και 113hp και το μπροστινό του Tricity με τους δύο τροχούς σε τηλεσκοπικό καλάμια (το πρωτότυπο Nuvion που εξελίχτηκε από τη SYM και την Quadro έχει διαφορετική προσέγγιση). Το αν το εντυπωσιακό Niken θα γνωρίσει την επιτυχία του Piaggio MP3 ή το αντίθετο θα εξαρτηθεί από την τιμή του που μένει να ανακοινωθεί και από την συμπεριφορά του στο δρόμο. Όμως υπόσχεται να είναι γρήγορο, διασκεδαστικό και σταθερό και είναι σίγουρα ένα από τα πιο γενναία και γεμάτα φαντασία νέα μοντέλα που είδαμε αυτή τη χρονιά ή και άλλες χρονιές.