AGV Pista GP R – Νέο racing full face κράνος

Την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016 το βράδυ, λίγο πριν το σαββατοκύριακο του αγώνα MotoGP στο Misano παρουσιάστηκε επισήμως το Dainese Group (που ανήκει και η AGV) το νέο κράνος AGV Pista GP R, που αποτελεί εξέλιξη του υπάρχοντος Pista GP. Το νέο κράνος παρουσιάστηκε μαζί με την νέα αγωνιστική φόρμα Dainese Mugello R Dair (με σύστημα αερόσακων) στα πλαίσια της αναβάθμισης της προστασίας του αναβάτη «από την κορφή ως τα νύχια» (head-to-toe). Σύμφωνα με την ανακοίνωση του εργοστασίου, το AGV Pista GP R έχει εξελιχτεί με τη συμβολή του Valentino Rossi και είναι σήμερα ένα από τα κράνη που προσφέρουν την υψηλότερη προστασία.

Η εξέλιξη του νέου κράνους AGV Pista GP R βασίστηκε σε τρεις πυλώνες: προστασία, επιδόσεις, άνεση. Υπό αυτό το πρίσμα το νέο κράνος προσφέρει ευρύτερο πεδίο ορατότητας χάρη στη νέα ζελατίνα φαρδύτερη Race 3 Max Pinlock και με καινούργιο σύστημα Visor Lock System (VLS). Η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί χάρη στη νέα αεροτομή (spoiler) που η AGV ονόμασε Biplano, ενώ η άνεση έχει βελτιωθεί από νέα δομή του εσωτερικού του κράνους με ενσωματωμένο σύστημα εξαερισμού (Integrated Ventilation SystemIVS).

Μια καινοτομία του AGV Pista GP R είναι ότι για πρώτη φορά διαθέτει ενσωματωμένο στο εσωτερικό του σύστημα σωληνώσεων για παροχή νερού στον αναβάτη ώστε να μπορεί να πίνει υγρά κατά τη διάρκεια του αγώνα και να μην αφυδατώνεται. Αυτό το σύστημα ενυδάτωσης (hydration system) καταλήγει σε μια βαλβίδα στο υποσιάγωνο στη οποία έχει εύκολη πρόσβαση ο αναβάτης.

Το AGV Pista GP R σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας θα είναι διαθέσιμο από το Νοέμβριο του 2016 (στην Ελλάδα θα ανακοινωθεί η άφιξή του) και θα κοστίζει από €1.200.

AGV Pista GP Rτεχνική ανάλυση

Κέλυφος: 100% carbon κατασκευασμένο σε 4 μεγέθη με εσωτερικό κέλυφος (EPS – extended polysterine) 5 πυκνοτήτων, κι αυτό σε 4 διαφορετικά μεγέθη. Η δομή αυτή προσφέρει κόμπακτ κατασκευή και μικρό βάρος και ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Το σχήμα του κελύφους είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική και να ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο μεταφοράς δυνάμεως (κρούσης) προς τις κλείδες. Το σχήμα του πίσω μέρους είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μην ακουμπά τη φόρμα.

– Εξαερισμός: Το σύστημα εξαερισμούς IVS (Integrated Ventilation System) διαθέτει 5 μεγάλες εισαγωγές αέρα εμπρός και δύο εξαγωγές αέρα πίσω που είναι ανοιγμένες απευθείας στο κέλυφος και κατευθύνουν τον αέρα στο κεφάλι του αναβάτη. Ο κεντρικός αεραγωγός είναι στρατηγικά τοποθετημένος στο σημείο με την μεγαλύτερη πίεση ώστε να προσφέρει τη μέγιστη ροή αέρα.

Αεραγωγοί με διάτρητα μεταλλικά στοιχεία.

Οι αεραγωγοί έχουν στο άνοιγμά τους μεταλλικά διάτρητα στοιχεία που έχουν εξελιχτεί στα MotoGP ενώ στο υποσιάγωνο οι εισαγωγές αέρα έχουν αεροδυναμικό πτερύγιο για να μεγιστοποιούν την ροή αέρα και να αυξάνουν την πίεση του αέρα προς την εξαγωγή. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ταχύτητα του αέρα μέσα στο κέλυφος κι επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερος εξαερισμός.

Το υποσιάγωνο διαθέτει ξανασχεδιασμένα κανάλια αέρα που κατανέμουν τη ροή του αέρα ομοιόμορφα στην επιφάνεια της ζελατίνας. Μαζί με το κράνος θα πάρετε και καπάκια για τους αεραγωγούς.

Αεροδυναμικές εισαγωγές αέρα στο υποσιάγωνο.

Biplano Spoilier: πρόκειται για ένα αεροδυναμικό πτερύγιο που βελτιώνει την αεροδυναμική, βελτιστοποιεί τον συντελεστή CX και σταθεροποιεί το κράνος στις υψηλές ταχύτητες. Το Biplano Spoilier είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να αποσπάται από το κράνος σε περίπτωση πτώσης ώστε να διατηρεί το κράνος το καμπύλο σχήμα του και να μην μαγκώνει πουθενά.

Επένδυση: Η επένδυση έχει εξελιχτεί μέσα από  τους αγώνες MotoGP και διαθέτει μια πατενταρισμένη κατασκευή που επιτρέπει στους αναβάτες να βελτιστοποιήσουν την εφαρμογή και να επιλέξουν το ύψος του κράνος όταν κάθεται στο κεφάλι τους. Το περιλαίμιο (neck roll) προσφέρει εύκολο φόρεμα, καλύτερο εξαερισμό και προσαρμοστικότητα στην εφαρμογή. Είναι κατασκευασμένο από διαπνέον stretch ύφασμα με ισχυρά ένθετα στοιχεία Nabuk (δέρμα). Μέσα στη συσκευασία του κράνους θα βρείτε έξτρα μαξιλαράκια για την κορυφή της κεφαλής και για τα μάγουλα έτσι ώστε να μπορείτε να ρυθμίσετε το πάχος τους. Υπάρχει επίσης αφαιρούμενο επιρίνιο και αεροδυναμικό προστατευτικό στο υποσιάγωνο. Η επένδυση είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μην έχει ραφές σε σημεία που ενοχλούν, είναι αφαιρούμενη και πλένεται.

Η εφαρμογή του κράνους μπορεί να ρυθμιστεί από τον αναβάτη.

Σύστημα ενυδάτωσης: πρόκειται για ένα σύστημα που έχει εξελιχτεί στα MotoGP σύμφωνα με το οποίο το κράνος έχει εκ κατασκευής στο εσωτερικό του κανάλια μέσα από τα οποία μπορεί να περάσει σωλήνας για πόσιμο νερό που καταλήγει στο υποσιάγωνο σε μια ειδική ανεπίστροφη βαλβίδα ώστε ο αναβάτης να μπορεί να πίνει υγρά και να ενυδατώνεται ενόσω οδηγεί. Το σύστημα αυτό μπορεί να αφαιρεθεί εξ ολοκλήρου.

Αφαιρούμενο σύστημα ενυδάτωσης του αναβάτη ενσωματωμένο στο κράνος

Νέα ζελατίνα: η ζελατίνα του AGV Pista GP R είναι φαρδύτερη [η AGV την χαρακτηρίζει Class Optic 1 visor με 100% Max Vision Pinloc (120) αντιθαμβωτική τεχνολογία] που προσφέρει μεγαλύτερη ορατότητα ως προς την κάθετο (85 μοίρες) και ως προς την οριζόντια ορατότητα (190 μοίρες). Η ζελατίνα είναι αντιχαρακτική και έτοιμη για να πάρει tear off για πίστα. Μαζί με τη συσκευασία θα πάρετε κι ένα σετάκι tear off.

Η ζελατίνα ασφαλίζει με το πατενταρισμένο σύστημα Visor Lock System (VLS) που μειώνει τον κίνδυνο να ανοίξει η ζελατίνα σε περίπτωση ατυχήματος. Το πάχος της ζελατίνας είναι μεταβλητό από τα 4 στα 5mm και είναι παχύτερο στο πρόσωπο και τα μάτια για καλύτερη προστασία.

Ο μηχανισμός της ζελατίνας είναι από μεταλλικά εξαρτήματα και σύμφωνα με την AGV εξασφαλίζει απόλυτο σφράγισμα ζελατίνας και κελύφους. Εχει σύστημα αφαίρεσης χωρίς εργαλεία μέσα σε δευτερόλεπτα, ενώ ο όλος μηχανισμός είναι σχεδιασμένος ώστε να μην παρεμβαίνει στην περιφερειακή όραση και να συμπεριφέρεται σωστά σε περίπτωση πτώσης.

Το κούμπωμα είναι αγωνιστικό με διπλό κρίκο – double D.

Νέα ζελατίνα με μεγαλύτερο οπτικό πεδίο.

Νέο κορυφαίο κράνος αγωνιστικών προδιαγραφών

Η AGV δημιούργησε ένα νέο αγωνιστικό κράνος, ενσωματώνοντας όλη την τεχνολογία που έχει συλλέξει τους αγώνες MotoGP τα τελευταία χρόνια με  τη συμβολή όπως πάντα κορυφαίων αναβατών, όπως ο Valentino Rossi. Το ότι το AGV Pista GP R είναι ένα από τα ακριβότερα κράνη της αγοράς συνάδει με το γεγονός ότι είναι το full face κράνος που βρίσκεται στην κορυφή της προστασίας, της αεροδυναμικής και της άνεσης είναι κι ένα από τα ακριβότερα της αγοράς.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Copyright© MrBike – 2016

AGV (επίσημο site)