Yamaha MT-07 (2014) – Παρουσίαση + VIDEO

Ενώ όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι οι μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες περνούν τη δική τους, έντονη κρίση, ελάχιστοι είναι οι κατασκευαστές που στρέφονται στη μεσαία κατηγορία και η Yamaha βρίσκεται ανάμεσά τους! Μετά τις εξαιρετικές κριτικές που δέχθηκε το τρικύλινδρο 847cc, MT-09, η Yamaha παρουσιάζει ένα ακόμη μοντέλο στην  οικογένεια των MT, με στόχο να αποτελέσει αυτό, το μέσο με το οποίο θα διεκδικήσει τμήμα της αγοράς των εύχρηστων, οικονομικών, χαμηλής κατανάλωσης μοντέλων καθημερινής χρήσης. Αυτό όμως χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα ή την σχεδίαση. Ειδικά η τελευταία παραμένει εντυπωσιακή, μέσα στο γενικότερο κλίμα «The Dark Side of Japan» που η ιαπωνική εταιρεία λανσάρισε μόλις πριν λίγες εβδομάδες, στην παρουσίαση του MT-09.

Σχεδιασμός

Το Yamaha MT-07 είναι μια naked ή/και streetfighter μοτοσικλέτα. Αυτό σημαίνει ότι η έλλειψη κάποιου φέρινγκ είναι παντελής, ενώ πολλά σχεδιαστικά στοιχεία δημιουργούν μια επιθετική εικόνα. Σύμφωνα με τη Yamaha από το πλάι κυριαρχεί το σχήμα “Z” το οποίο σχηματίζεται από τις εισαγωγές του αέρα στο μπροστινό μέρος και την εξάτμιση στο κάτω-πίσω μέρος. Ακόμη και εάν κάποιος δεν συμφωνεί με τον σχεδιαστικό συμβολισμό, θα πρέπει να ομολογήσει ότι η μοτοσικλέτα διαθέτει αρκετά στοιχεία που ξεγελούν το μάτι και δίνουν την αίσθηση ότι το σχήμα είναι φρέσκο και τολμηρό.

Όπως θα περίμενε κανείς ο κινητήρας είναι εντελώς ακάλυπτος, ενώ μικρό τμήμα του σωληνωτού πλαισίου φαίνεται στο άνω μέρος του. Το μπροστινό φωτιστικό σώμα αποτελεί συνέχεια των αεραγωγών, είναι μικρών διαστάσεων και δεν προκαλεί με τον όγκο του. Στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας βλέπουμε ένα αλουμινένιο ψαλίδι, όμορφης σχεδίασης, ενώ το υποπλαίσιο με τη σέλα είναι  σχεδιασμένα με μινιμαλιστικό τρόπο, κάτι που όμως έχει επιπτώσεις στις διαστάσεις της σέλας. Η τελευταία, δεν δείχνει ιδιαίτερα φιλόξενη, αν και κάτι τέτοιο θα το δούμε αργότερα, στην πράξη.

Κινητήρας

Η Yamaha επέλεξε για το MT-07 έναν κινητήρα με δύο εν σειρά κυλίνδρους, που έχει δύο, επικεφαλής, εκκεντροφόρους, τέσσερις βαλβίδες και στρόφαλο Cross Plane. Το τελευταίο χαρακτηριστικό, σημαίνει ότι η λειτουργία του κινητήρα έχει ασύμμετρη ανάφλεξη, με σημαντικά οφέλη στην ομαλή λειτουργία και την αυξημένη πρόσφυση του πίσω τροχού στις επιταχύνσεις. Η ίδια λογική, στρόφαλος με χρονισμό 270˚  έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν στον κινητήρα του Yamaha TDM 900 όπως επίσης και του Yamaha XTZ 1200 Super Tenere με πολύ καλά αποτελέσματα.

Ο κινητήρας έχει έναν αντικραδασμικό άξονα, ώστε να εξομαλυνθεί ακόμη περισσότερο η λειτουργία του ενώ στηρίζεται στο πλαίσιο με ελαστικές βάσεις, λύση που είχαμε να δούμε πολλά χρόνια στην παραγωγή.

Η εξάτμιση είναι 2 σε 1 και η σχεδίασή της έχει γίνει με στόχο τη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο μάζας της μοτοσικλέτας.

Η απόδοση του κινητήρα είναι 75hp (74,8hp για την ακρίβεια) στις 9.000rpm, με τη ροπή να φτάνει τα 6,9kgm στις 6.500rpm, χαρακτηριστικά, που σύμφωνα με τη Yamaha φέρνουν το μοντέλο μπροστά από τον ανταγωνισμό, που ουσιαστικά είναι το Honda NC 750 με τους, μόλις 54hp…

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14lt, νούμερο σχετικά μικρό που περιορίζει την αυτονομία, όσο και αν οι μηχανικοί της Yamaha έχουν προσέξει ώστε η κατανάλωση να μείνει σε χαμηλά επίπεδα.

Πλαίσιο

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σωλήνες χάλυβα υψηλής αντοχής κυκλικής διατομής. Η σχεδίασή του είναι μονής ραχοκοκαλιάς, με προεκτάσεις για τα στηρίγματα του κινητήρα. Ο τελευταίος αποτελεί ενεργό τμήμα του πλαισίου, ενώ σημαντική εξέλιξη είναι ότι η σχεδίαση έχει γίνει ώστε οι σωλήνες του πλαισίου να έχουν διαφορετικό πάχος ανάλογα με τα σημεία που απαιτείται μεγαλύτερη ή μικρότερη αντοχή.

Το ψαλίδι έχει μήκος 530mm, δηλαδή έχει σχετικά μικρό μήκος, στοιχείο που, σύμφωνα με τη Yamaha δίνει στο MT-07 πιο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα (σε άλλες περιπτώσεις βέβαια το μικρό ψαλίδι θεωρείται μειονέκτημα, κάτι για το οποίο πολλοί κατασκευαστές, μεταξύ τους και η Yamaha, μας έχουν μιλήσεις πολλές φορές…). Η σχεδίαση του ψαλιδιού είναι ασύμμετρη ενώ η στήριξή του γίνεται με σύστημα μοχλισμού, ώστε η λειτουργία της ανάρτησης να είναι προοδευτική. Το χαρακτηριστικό αυτό θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι ιδιοκτήτες της μοτοσικλέτας στην Ελλάδα που το οδόστρωμα απέχει σημαντικά από το «ομαλό»…

Το μεταξόνιο της μοτοσικλέτας στα 1.400mm δεν είναι ιδιαίτερα μικρό, όμως το ίχνος στα 90mm και η γωνία Caster στις 24˚ εξασφαλίζουν ότι το Yamaha MT-07 θα είναι ευέλικτο.

Ευπρόσδεκτο το χαμηλό, μόλις 805mm, ύψος της σέλας!

Η ανάρτηση στο μπροστινό μέρος αποτελείται από ένα πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41mm. Η διαδρομή του πιρουνιού είναι 130mm και δεν έχει αναφερθεί δυνατότητα ρύθμισης. Στο πίσω μέρος υπάρχει μονό αμορτισέρ για το οποίο επίσης δεν γνωρίζουμε εάν δέχεται ρυθμίσεις.

Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι 179kg με όλα τα υγρά ενώ είναι 164kg χωρίς αυτά.

Φρένα

Η Yamaha επέλεξε καλής ποιότητας φρένα για το MT-07. Οι δίσκοι είναι μπροστά και πίσω τύπου μαργαρίτα. Μπροστά η διάμετρος των δίσκων είναι 282mm και οι δαγκάνες είναι τετραέμβολες.

Δικύλινδρη, προσιτή αλλά και MT

Η σειρά MT της Yamaha αποτελείται από μοτοσικλέτες με έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, με στόχο το νεανικό κοινό. Στο ίδιο σκεπτικό και το Yamaha MT-07 είναι μια μοτοσικλέτα που στοχεύει σε ένα νεανικό κοινό, που θέλει μια ξεχωριστή μοτοσικλέτα. Εάν δε η Yamaha ακολουθήσει την τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε στο MT-09, τότε το Yamaha MT-07 θα είναι και μια χαμηλού κόστους μοτοσικλέτα, προσιτή, κάτι που έχει ανάγκη η αγορά μοτοσικλέτας στην Ελλάδα.

Η απόδοση του Yamaha MT-07 είναι σαφώς υψηλότερη από εκείνη του βασικού ανταγωνιστή Honda NC 750, το οποίο μάλιστα είναι και σημαντικά βαρύτερο (κατά 40kg)!

Το θέμα εδώ όμως είναι άλλο. Η Honda, έξυπνα, παράγει την δικύλινδρη μοτοσικλέτα της σε διαφορετικές εκδόσεις (street, on-off, scooter), ενώ η Yamaha παρουσίασε, προς το παρόν, μόνον μία έκδοση η οποία μάλιστα στην κατηγορία naked-streetfighter αναφέρεται σε ένα αρκετά περιορισμένο κοινό. Αυτή η επιλογή πιστεύουμε ότι θα επηρεάσει σημαντικά την εμπορική πορεία του μοντέλου. Θα ήταν σαφώς καλύτερα τα πράγματα εάν αυτός, ο νέος κινητήρας είχε τοποθετηθεί σε μια on-off μοτοσικλέτα, που ναι μεν θα είχε λιγότερο στυλ και χαρακτήρα, θα είχε όμως περισσότερες προοπτικές εμπορικής επιτυχίας. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν αποκλείεται να συμβεί, όμως η Yamaha θα πρέπει να βιαστεί…

Yamaha MT-07 Επίσημο Video

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας Yamaha δικύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 80,0 x 68,6 Χωρητικότητα (cc) 689 Σχέση συμπίεσης 11,5:1 Μέγιστη ισχύς  74,5hp (55,0kW) @ 9.000rpm Μέγιστη ροπή 68,0Nm (6,9kgm) @ 6.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II  – ) – IV  – V  – VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση – Τελική μετάδοση – Πλαίσιο Χαλύβδινο, μονής ραχοκοκαλιάς, από σωλήνες κυκλικής διατομής, με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 130mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι  διαμέτρου 282mm με τετραέμβολες δαγκάνες Πίσω φρένο Δίσκος  διαμέτρου 245mm Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Πίσω ελαστικό 180/55-17 Μήκος (mm) 2.085 Πλάτος (mm) 745 Υψος (mm) 1.090 Υψος σέλας (mm) 805 Μεταξόνιο (mm) 1.400 Ιχνος (mm) 90 Γωνία Caster 24º Βάρος (kg) 179 με καύσιμα, 182 με ABS και καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 14

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2013

Copyright© MrBike – 2012

Yamaha