Yamaha YZ 450F, Power House Project, 56,94hp, 500cc

O Σταμάτης Μαυρομάτης μπορεί να μην έχει ακόμη τελειώσει το σχολείο, έχει όμως καταφέρει να πάρει δύο Πανελλήνια Πρωταθλήματα Supermotard στις κατηγορίες Νέων και Junior το 2009. Η αγωνιστική του μοτοσικλέτα συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως άλλωστε κάθε αγωνιστική μοτοσικλέτα, αφού έχει επάνω της πολλά βελτιωτικά προϊόντα, σε σημείο που πλέον μιλάμε για νέα μοτοσικλέτα.

Ως βάση έχει επιλεγεί ένα Yamaha YZ 450F μοντέλο 2008, πάνω στο οποίο έγινε η εξέλιξη.

Η μοτοσικλέτα μπήκε στο συνεργείο του Power House και από εκεί και πέρα ακολούθησε την κλασική πορεία των βελτιώσεων, με μια διαφορά… Έπρεπε να γίνει η μοτοσικλέτα του Πρωταθλητή…!

First Class

Έχοντας πρόσβαση στους μεγαλύτερους οίκους παγκοσμίως και καλή σχέση με πολλούς αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα, οι τεχνικοί του Power House άρχισαν να επιλέγουν τα αξεσουάρ που απαιτούνταν για τη μετατροπή της μοτοσικλέτας. Η εταιρεία Hot Rods ανήκει στις σοβαρές εταιρείες παραγωγής αξεσουάρ βελτίωσης κινητήρων. Επιλέχθηκε στρόφαλος Hot Rods , που μεγαλώνει τη διαδρομή και φέρνει τον κυβισμό στα 480cc, μπιέλα με ακόμη 2mm διαδρομής, συνεργάστηκαν με έμβολο και κύλινδρο της Athena Performance στέλνοντας τον κυβισμό στα 500cc. Νέοι εκκεντροφόροι ήρθαν επίσης από την Hot Rods ενώ έγινε ροϊκή εξέλιξη στην κεφαλή από τους τεχνικούς του Power House.

Με την αύξηση του κυβισμού, αυξήθηκαν και οι ανάγκες τροφοδοσίας του κινητήρα. Ένα καρμπυρατέρ Keihin FCR 42,5mm αντικατέστησε το stock, ενώ μια εξάτμιση της Akrapovic βελτίωσε την αναπνοή του κινητήρα. Η τοποθέτηση του καρμπυρατέρ δεν ήταν εύκολη υπόθεση, αφού απαιτήθηκε η σχεδίαση custom φίλτρου αέρα και η αφαίρεση του airbox. Οι παρατηρητικοί θα δουν ότι για ασφάλεια το καρμπυρατέρ συγκρατείται από ελατήρια (επιπλέον των κολάρων), ώστε να μην φεύγει από τη θέση του.

Γεννήτρια με το βολάν ανήκει στην YEC και έχει κατά 63% περισσότερη μάζα από τον stock με στόχο την ομαλότερη απόδοση του κινητήρα.

Σημαντική προσθήκη ο συμπλέκτης της STM αλλά και το quick shifter που βελτίωσε σημαντικά το χρόνο αλλαγής των σχέσεων, απαραίτητο για αγωνιστική χρήση.

Οι παρατηρητικοί θα προσέξουν την ακτινική monoblock δαγκάνα στο μπροστινό μέρος του YZ, που φυσικά δεν είναι stock. Οι τεχνικοί του Power House έψαξαν και βρήκαν την Αμερικάνικη QTM Inc μια εταιρεία που δημιουργήθηκε από έναν πρώην τεχνικό της Brembo, που δημιούργησε την εταιρεία αυτή ώστε να μπορεί να κατασκευάζει προσαρμογείς (brackets), ώστε οι πολύ καλές δαγκάνες της Brembo να ταιριάζουν στα cruisers… Καμία σχέση βέβαια με την περίπτωσή μας, όμως η QTM Inc κατασκευάζει πλέον brackets για πολλές μοτοσικλέτες, μια εκ των οποίων είναι και το Yamaha YZ 450F.

Ένας τεράστιος δίσκος, 320mm, Braking εξασφαλίζει αγωνιστικών προδιαγραφών φρενάρισμα.

Κατάλογος Βελτιώσεων

Στρόφαλος Hot Rods
Κύλινδρος, έμβολο Athena Performance
Εκκεντροφόροι Hot Rods
Καρμπυρατέρ Keihin FCR 42,5mm
Εξάτμιση Akrapovic
Συμπλέκτης STM
Βολάν YEC
Βάσεις δαγκάνας φρένου OTM Inc
Δαγκάνα μπροστινού φρένου Brembo monoblock
Δίσκος μπροστά Braking 320mm
Προστατευτικά πλαισίου CRD
Μαρσπιέ Graves
Ζάντες DID
Translogic Quick Shifter
Σπαστή μανέτα συμπλέκτη Renthal
Ακτινική τρόμπα φρένου Brembo
Αμορτισέρ WP

©Copyright MrBike – 2011

Power House: Ισμήνης 6, Δάφνη, τηλ. 210 97.62.713